سفارش تبلیغ
صبا ویژن
عیب تو نهان است چندانکه ستاره بختت تابان است . [نهج البلاغه]
 
یکشنبه 93 اردیبهشت 14 , ساعت 12:30 صبح

 

                                                                     بنام خدا و برای خدا

اقدام دولت در جهت کاهش هزینه بستری و دارو و درمان مردم در بیمارستانها، بسیار پسندیده و مورد تأیید است و اینکه دولت موفق شد، قبل از اینکه یارنه نقدی مردم را بپردازند، به فوریت توانست این مشکل چندین ساله را حل کند مورد سپاس است.

باید دید که بیمارستانهایی که ساختار درمانی خود را طی دو دهه گذشته تغییر داده اند، و حتی بخشی از امور مربوط به پرستاران و خدمه را به همراه بیماران واگذار کرده اند، امکان چنین تحولی و با این سرعت، موفق خواهد شد!؟  امیدواریم که همانند سبد کالا که ظاهرا یک سبدش هم گم شد، موجب خدشه مجدد به آبروی دولت نشود.

در تبلیغات گسترده ای که دولت در طرح کاهش هزینه های پرداختی مردم در زمان بستری در بیمارستانها به را انداخته، هیچگونه حرفی پیرامون کاهش سایر هزینه های درمانی خارج از بیمارستان مطرح نمی کند، و یا دولت این هزینه ها را که گاها چند برابر هزینه های بیمارستانی است، جزء درمان مردم نمی داند و می خواهد با یک تبلیغات گسترده صورت مسئله را عوض نماید.هزینه بهداشت

 شاید این تبلیغات گسترده برای این است که مردم در مرحله دوم هدمندی یارانه ها، آثار افزایش قیمت آب ، برق، گاز و سایر حاملهای انرژی و سیر افزایش بی رویه کالاهای ضروری زندگی خود را درک نکنند و کسی هم نپرسد که افزایش 70 درصدی قیمت بنزین که رئیس جمهور محترم آن را شیب ملایم می داند، یعنی چه!؟ و دولتی که می خواست ارزش پول ملی را بالا ببرد، امروز، هیچ تلاشی در جهت کنترل افزایش قیمت دلار بعمل نمی آورد! و شاید این افزایش قیمت دلار بخاطر انتقام از مردمی باشد، که بیش از 90 درصد خواستار دریافت یارانه نقدی شدند!

دولتی که مرتب علت افزایش نرخ تورم را مسکن مهر معرفی می کرد و قبل و بعد از انتخابات از افزایش نقدینگی به میزان 450 هزار میلیارد تومان سخن می راند، و امروز هم به گفته وزیر اقتصاد، میزان نقدینگی در این دولت، به رقم نزدیک به 650 هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده، چرا دولت، هیچ برنامه و سیاستی برای کاهش نقدینگی در جامعه ندارد!؟

برای مردم پذیرفتنی نیست، که دولت مرتبا به تبلیغات عوام فریبانه کنترل تورم بپردازد و تورم نقطه به نقطه را که در دولت قبلی مزموم معرفی می کردند، امروز با آن به بمباران تبلیغاتی مهار تورم مشغولند و در سوی دیگر با چراغ خاموش هر روز مردم شاهد افزایش افسار گسیخته قیمتها باشند و دولت محترم هم بگوید، ما نمی خواهیم قیمتها افزایش پیدا کند، ولی نمی توانیم جلوی آن را بگیریم!نقدینگی

اگر دولت نمی تواند نقدینگی را کاهش دهد! و نمی تواند گرانی و افزایش افسار گسیخته قیمتها را مهار کند! و نمی تواند از محل توافق هسته ای دلارهای نفتی را به حساب بانک مرکزی کشور واریز نماید! و نمی تواند معوقات بانکی را که بالغ بر 100 هزار میلیارد تومان است، از سوداگران و مرفهان بی درد دریافت نماید! و نمی تواند پروژه های موفق مسکن مهر را به سرانجام برساند! و نمی تواند در مسئله مهم اقتصاد و فرهنگ، مدیریت جهادی ایجاد نماید! و نمی تواند با تبلیغات گسترده مردم را از دریافت یارانه نقدی منصرف نماید! و نمی تواند یک سبد کالا در شأن و منزلت مردم ایران توزیع نماید! و نمی تواند انتقاد و امر به معروف و نهی از منکر را بعنوان حق مردم، برابر با اصل هشتم قانون اساسی بشنود! و نمی تواند... و همه همت خود را در جهت همراهی و توافق با کشورهای غربی و بدون اتکاء به توانمندی داخلی گذاشته است، این موضوع را " که نمی توانند " را با مردم خوب کشورمان در میان بگذارند و بدانند که مردم به یاری دولت و کشور خود خواهند شتافت، پس بیایید با ملت عزیزمان، با صداقت سخن بگویید و با صداقت عمل کنید!.

                                                                                                    والسلام           



لیست کل یادداشت های این وبلاگ