سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خود پسندی خرد را تباه می کند . [امام علی علیه السلام]
 
شنبه 94 آبان 30 , ساعت 11:9 عصر

به نام خدا و برای خدا

"بسیج شجره طیبه و درخت پر ثمری است" که بر اساس تفکر پایه گذار آن، یعنی خمینی کبیر(ره) به یادگار مانده و "هسته های88 مقاومت بسیج"، این "میقات پابرهنگان"، امروز در کشورهای مختلف پرتو افشانی می کند. حضرت روح الله در آخرین پیام خود خطاب به "بسیجیان مدرسه عشق" فرمودند: «اگر بر کشوری نوای دلنشین تفکر بسیجی طنین انداز شد، چشم طمع دشمنان و جهانخواران از آن دور خواهد گردید و الّا هر لحظه باید منتظر حادثه ماند.» لذا بر بسیجیان خمینی و خامنه ای فرض است که دستورات فرماندهان عالیرتبه خود را مبنی بر مسلح شدن به "نوای دلنشین تفکر بسیجی" عملیاتی و لحظه ای از آن غفلت نورزند والا حوادث پیچیده ای گریبان کشور و انقلاب اسلامی را خواهد گرفت.

عجیب این است که عده ای از مسئولین که از صدقه سری مؤسس بسیج و ایثار و شهادت بسیجیان به نان و نوائی رسیده اند و امام را استاد و راهبر خود می دانسته اند، امروز از مخالفین سینه چاک تفکر بسیجی شده اند. در برخی از دانشگاه ها مقابله با تفکر بسیجی در دستور کاری رؤسای آنها قرار گرفته و برخی از مسئولین کشوری آنقدر عقب افتاده فکری و دور مانده از تفکرات انقلابی و بسیجی اند، که در محافل و مجالس، حاضرند چند دست کت و شلوار و پالتو روی هم بپوشند، اما چفیه به یادگار مانده از دلاور مردان دوران دفاع مقدس و بسیجیان را به گردن نیفکنند!!! و این در حالی است که امام خامنه ای سالهاست که چفیه بر گردن دارند و مردم کوچه و بازار هم جهت تبرک و هدیه گرانقدر و فراموش نشدنی از رهبر عزیز و فرزانه انقلاب، چفیه خوش بوی امام خامنه ای را تمنا می نمایند.

اگر بخواهیم به چگونگی شکل گیری بسیج در اندیشه والای خمینی بنگریم، لازم است به سالهای اولیه دهه 40 و 50 برگردیم، آن زمانی که انقلابیون خط مقدم هم در فکر استقرار حکومت نبودند، اما حضرت روح الله با دور اندیشی خود، نه تنها در فکر ایجاد انقلاب اسلامی بود، بلکه پیرامون حفاظت از انقلاب، در فکر و اندیشه ایجاد ارتش 20 میلیونی بود.ت

پیرامون شکل گیری بسیج در اندیشه های امام گفته اند؛ آن شبی که امام (ره) را برای تبعید به ترکیه دستگیر کردند، اعضای ساواک خطاب به امام (ره) گفتند؛ سربازانی که از آنها نام می‌بردی کجایند که شما را الان نجات دهند، امام(ره) در پاسخ فرمودند: سربازان من الان در قنداق هستند. دیدیم که در سالهای دفاع مقدس، کودکانی که امام (ره) آنها در قنداق و در بقل مادرانشان می دید، چقدر زیبا از انقلاب به دفاع برخاستند و شهادت را به فرمان خمینی لبیک گویان در آغوش کشیدند و دنیا همچنان مبهوت آن دلاور مردانی است که امروز برخی از آنان عرصه را بر استکبار و نوکرانشان تنگ کرده اند.

پایان بخش این وجیزه نکته تاریخی و عبرت گونه ای است که برای جناب حاج حسن روحانی و همفکرانش، اگر اعتقادی به خط و اندیشه های امام و بسیج داشته باشند، بسیار مفید خواهد بود، هر چند که غربگرایان لیبرال، جناب رئیس جمهور مملکت ایران را دوره کرده و افکار پلید خود را از قلم و زبان ایشان بیان می کنند.

در 12 بهمن 57 عده ای خدمت امام خمینی بودند که یکی از رؤسای انجمن حجتیه خدمت امام می رسد و می گوید: "ما 15 هزار نفر جوان آماده و خوب تربیت کرده ایم که فرزندان امام زمان(عج) هستند و برای اداره دولت آینده در اختیار شماقرار می دهیم." امام خمینی که هنوز انقلابش به ثمر نرسیده و به عِده و عُده نیاز دارد،در پاسخ فرد انجمنی فرمودند: «من به آدمهای مارک دار نیاز ندارم، همه حوانان، فرزندان و سربازان امام زمان(عج) هستند.» آقای دکتر بروجردی داماد امام نقل می کند؛ وقتی به خانه رفتیم به امام گفتم: "شاید اینها نیروهای خوبی داشته باشند، شما همه اینها را رد کردید." امام در پاسخ می فرمایند: «من در فکر اندیشه تشکیل بسیج هستم.»  

والسلام 

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ