سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بارالها ! من از تو خشنودی به قضایت، برکت مرگِ پس از زندگی، خوشی زندگی پس از مرگ، لذّت نگریستن به رخسارت، شوق دیدار و دیدنت بی تنگنایی زیانبار و یا فتنه ای گمراه کننده را خواستارم . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 
چهارشنبه 94 دی 23 , ساعت 11:46 عصر

به نام خدا و برای خدا

امام صادق علیه السلام می فرمایند: شیعه ما ، کسی است که اگر از گرسنگی بمیرد ، از مخالفان ما ، چیزی نخواهد خواست. (وسائل الشیعه ج 6 ص 309 ح 15)

عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکر کننده هسته ای و رئیس ستاد پیگیری اجرای برجام، که در خانه اندیشمندان علوم انسانی در مورخ 23 دیم94 سخنرای می کرد به ناگفته های پرداخت که قبلاً بر زبان جاری نمی کرد و لذا؛ الان که ایران همه تعهداتش را در برجام به پایان رسانده و نوبت به اجراء تعهدات غرب بخصوص آمریکا در جهت لغو تحریمها رسیده، در این باره گفت: «این واقعیت را باید بپذیریم که همه تحریم ها برداشته نمی شود و فقط تحریم های مرتبط با هسته ای رفع خواهد شد؛ چرا که ما در مورد بقیه موارد مذاکره نکرده ایم ...در زمینه نیروگاه اراک قرارداد اصلی با یک شرکت ایرانی بسته شده و موظف است کار این نیروگاه را به پایان برساند و برای اتمام کار اراک هر کاری که لازم دارد با کشورهای 1+5 قرارداد می بندد. اگر به فرض، آنها (1+5) برای تکمیل این کار نیامدند، شرکت ایرانی کار مدرن سازی اراک را به پایان می رساند. ما توانایی آن را داریم. در مورد اراک هیچ نگرانی وجود ندارد و توانایی ایران محفوظ است ... پس از اینکه تست موشک عماد اتفاق افتاد همه تردیدها پایان یافت و بعد از آن هم آمریکا و هم اروپا به صراحتا گفتند که برجام نقض نشده است. همه آنها گفتند که این اقدام محکوم است ولی خلاف برجام نیست؛ بنابر این آنها طبق برجام نمی توانند ایران را تحریم کنند ولی طبق قطعنامه ها می توانند.»

در این رابطه سئوالات مختلف قابل طرح است، اولاً؛ مگر قطعنامه 2231 جایگرین قطعنامه های قبلی نگردید پس چرا آقای عراقچی می گوید "آنها طبق برجام نمی توانند ایران ران تحریم کنند ولی طبق قطعنامه ها می توانند" کاش می گفت کدام قطعنامه ها و آقای عراقچی زیرکانه زیر آبی رفت و به بنیه دفاعی کشور خیانت کردند! ثانیاً؛ در تمام مصاحبه ها و سخنرانیهای رئیس جمهور، وزیر خارجه و عراقچی اعلام می کردند؛ که مسئولیت مدرن سازی نیروگاه اراک به چین و آمریکا واگذار شده پس چرا با یک پیمانکار ایرانی قرار داد مدرن سازی بسته شد؟ می توان گفت تنها دلیل خیانت به کشور، فرار از اجراء نامه مقام معظم رهبری جهت اخذ تضمین از آمریکا بوده است! ثالثاً؛ بارها گفته اند که همه تحریمها در روز اجراء برجام لغو می شود، اما در تاریخ 23 دی آقای عراقچی با خجالت می گوید: «این واقعیت را باید بپذیریم که همه تحریم ها برداشته نمی شود ... چرا که ما در مورد بقیه موارد مذاکره نکرده ایم»

بازار خیانت پیشگان دولت اعتدال در برجام تمام شدنی نیست، زیرا دولتی بر سر کار است، که رئیس آن جناب روحانی، آمریکا را کدخدای ده می داند و بارها اظهار ذلت و ناتوانی بدرگاه کدخدا برده است و حتی آب آشامیدنی مردم را از کدخدا طلب نموده و لذا خیانتهای پسا برجام زنجیروار ادامه خواهد داشت!  

والسلام

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ