سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کسی که دانشمند را حقیر شمرد، مرا حقیر شمرده است و هرکس مرا حقیر بشمرد، کافر است [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
یکشنبه 94 اسفند 23 , ساعت 10:6 عصر

به نام خدا و برای خدا

در سال 1385 مقاله ای توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام منتشر گردید که حاصل تلاش مدتها بحث و بررسی پیرامون چگونگی ارتباط باا جامعه جهانی و در رأس آن با آمریکا بود. در قسمتی از این مقاله آمده: «انطباق با جامعه جهانی و حل اختلافات با آمریکا، شرط اساسی به دست آوردن نفوذ و تاثیر در محیط پیرامونی است. جمهوری اسلامی تا زمانی که قدرت هژمون (آمریکا) را به رسمیت نشناسد و نخواهد اختلافات خود را با آن حل کند، نمی‌تواند در معادلات منطقه‌ای اثرگذار باشد.»

خب، این مقاله توسط کارشناسان مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تهیه گردیده که برخی از آن کارشناسان، قلم و زبانشان بر اساس منافع آمریکا تنظیم گردیده و لذا می شود گفت؛ نفوذ کاملاً در مجمع تشخیص مصلحت بر اساس تفکر لیبرالیسم غرب محقق شده و سخنان ساختار شکن رئیس مجمع تشخیص مصلحت علیه مبانی نظام اسلامی و امام راحل، از همین آبشخور سرچشمه گرفته است و در همین راستا، اگر رئیس جمهور کشورمان، آمریکا را کدخدای ده می داند، برگرفته از تفکرات کارشناسان آمریکائی است که با پول بیت المال تحت عنوان کار کارشناس در مجمع تشخیص بکار گیری شده اند!!!ا

جناب روحانی با همه مشغله ها و مسئولیتهای متعددی که در دهه 80 داشته و در انگلستان هم تحصیل می کرده، هم زمان سه کتاب در خصوص مسائل مهم کشور به رشته تحریر درآورده و در مرکز استراتژیک مجمع تشخیص به چاپ رسانده، ایشان در کتاب "امنیت ملی و دیپلماسی هسته‌ای" به دو موضوع می پردازد؛ "اول اینکه برای رسیدن به رشد و توسعه باید به غرب اعتماد کنیم و دوم اینکه دیدگاه های مسئولین ایرانی نسبت به سیستم های فکری دنیای غرب دچار توهم شده است."

اگر کتابهای اقتصادی، سیاسی و هسته ای جناب روحانی مورد مطالعه قرار گیرد و بعد از آن، کتاب "ایران و جهانی‌شدن، چالش‌ها و راه‌حل‌ها" دکتر محمود سریع‌القلم را بخوانیم، به این نتیجه می رسیم که نوشته های حاج حسن روحانی کپی برداری شده از نوشته ها و تفکرات نفوذی دکتر سریع القلم است والا کسی که(حسن روحانی) در لندن در مقطع کارشناسی ارشد و دکترای حقوق مشغول تحصیل بوده و هم زمان دبیر شورای عالی امنیت ملی و رئیس مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت باشد، آیا فرصتی برای نوشتن سه کتاب اقتصادی آنهم در رشته ای که هیچ تخصصی در خصوص آن ندارد، امکان پذیر است؟!

حال به درست بودن و یا نادرست بودن موضوع نوشتن سه کتاب، نمی خواهم بپردازم، اما وقتی کتاب "ایران و جهانی‌شدن، چالش‌ها و راه‌حل‌ها" دکتر سریع القلم را مطالعه می کنیم به عمق تفکرات نفاق آلود این فرد نفوذی آمریکائی می رسیم که تفکرات نفوذی این فرد، در دستور کار دولت لیبرال جناب روحانی بعنوان مشاور عالی عملیاتی گردیده است!

محمود سریع القلم در چند صفحه از کتاب خود چنین می نویسد: «راه پیشرفت کشور ملحق‌شدن به نظم نوین جهانی است. مراد من از نظم نوین جهانی چیست؟ من به کشورهای دیگر کار ندارم. منظور من آمریکا و آلمان و فرانسه و امثال اینهاست و حق طبیعی این کشورهاست که نظم نوین جهانی و قواعد جهانی را آنها تنظیم کنند، چون قدرتمند هستند ... راه پیشرفت این است که ایران باید در این نظمی که آمریکا تعریف کرده بازی کند

بر اساس همین تفکرات؛ آیا حاج حسن روحانی در مذاکرات هسته ای و اجراء برجام، آنهم بدون اخذ تضمین لازم از آمریکا، به نسخه های کتاب مشاور آمریکائی خود و آنچه در خصوص انتشار مقاله سال 85 مجمع تشخیص گفته شد، عمل نکرده است؟! آیا نفوذ آمریکا در برخی ارکان نظام اسلامی بخصوص در مجمع تشخیص محقق نشده است؟!

والسلام



لیست کل یادداشت های این وبلاگ