سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند متعال، دوست دارد که بنده اش را درجستجوی مال حلال، خسته ببیند . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 
شنبه 95 فروردین 14 , ساعت 7:17 صبح

به نام خدا و برای خدا

جریانی که در سال 92 بر قوه مجریه حاکم شده بود، در سال 89 سندی را در قالب 800 صفحه تحت عنوان سند نظام اقتصادی جمهوری اسلامی از طریق مجمع تشخیص مصلحت نظام خدمت رهبر معظم انقلاب تقدیم نمودند که رهبری دریافتند که محتوای آن سند بر اساس نظام لیبرالی غرب تهیه شده و لذا الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت از سوی مقام معظم رهبری مطرح گردید.

مدتی بعد جریان فوق الذکر که به مقصود خود نائل نشدند، آن سند 800 صفحه ای را که ماحصل جلساتی در مرکز استراتژیک مجمع تشخیصا مصلحت نظام طی سال های 81 تا 84 با حضور آقایان حسن روحانی، محمدباقر نوبخت، محمد نهاوندیان، علی لاریجانی، محمود سریع القلم، علی ربیعی، محمد شمخانی و محمدحسین ملایری بود، تحت عنوان کتاب " امنیت ملی و نظام اقتصادی ایران " به قلم حسن روحانی منتشر نمودند! و مجدداً خلاصه آن کتاب را در زمان ریاست جمهوری حاج حسن به اسم " روایت تدبیر و امید " در کتاب دیگری با قلم حسن روحانی عرضه نمودند!

علی رغم مخالفت مقام معظم رهبری با مفاد آن سند، متأسفانه جریان حاکم بر قوه مجریه مجدداً کتاب " امنیت ملی و نظام اقتصادی ایران " را بعنوان برنامه 5 ساله ششم توسعه کشور در دستور خود قرار داده و آن را به مجلس شورای اسلامی ارسال نموده، تا بار دیگر به کدخدا ثابت نمایند که اساس کار دولت اعتدال بر مبنای دوستی با آمریکا است، زیرا الگوی اقتصادی مطرح شده در کتاب فوق، نظریه ی جان مینارد کینز (John Maynard Keynes) است و این فرد اعتقاد دارد که باید ربا را در کشورهای اسلامی گسترش داد تا حاکمیت لیبرالیسم در سراسر جهان فراگیر شود!

جان مینارد کینز برای روزولت رئیس جمهور وقت آمریکا توضیح داد که برای ایجاد مجموع تقاضای کافی که مانع انجماد اقتصاد شود، باید دولت‌ها از این به بعد با خرج بسیار بیشتر از درآمد، قدرت خرید جدید (یعنی شغل جدید) ایجاد کنند. پس از این نظریه بود، که خرج بیشتر از درآمدل در دولت‌ها به یک سیاست همیشگی تبدیل شد و کسری بودجه روزبه‌روز بیشتر شد. وقتی از کینز می‌پرسیدند که در درازمدت این افزایش شدید کسری بودجه تا کی می‌تواند ادامه پیدا کند، این جواب معروفش را تحویل می‌داد که «دیر یا زود همه رفتنی‌اند»!

امروزه صندوق بین المللی پول، برای نظرات اقتصادی جان مینارد کینز ارزشی قائل نمی شود و حتی آن را از دستور اقتصادیی خود خارج نموده اند، ولیکن در ایران، دولت اعتدال با تفکرات لیبرالی غرب، بر آن است که نظرات اقتصادی ربوی بیش از 100 سال گذشته جان مینارد کینز را در نظام اسلامی به اسم برنامه ششم توسعه پیاده نماید تا تفکرات لیبرالیستی خود را به کدخدا(آمریکا) اثبات و نظام اسلامی را از درون سکولاریزه نمایند! آیا جریان انقلابی هنوز خطر را احساس نمی کند و نمی خواهد وارد میدان شود و خود را برای ماندگاری انقلاب اسلامی هزینه نماید؟! مگر جریان انقلابی متوجه نشدند، که در جلسات محرمانه ایام عید این جریان خطرناک و غیر انقلابی در منطقه کیش چه گذشت و چه خوابهایی بر ضد امنیت ملی و اقتصاد کشور دیده اند؟!!!!

والسلام



لیست کل یادداشت های این وبلاگ