سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش، ثمره حکمت است و درستی ازشاخه های آن . [امام علی علیه السلام]
 
شنبه 95 فروردین 28 , ساعت 9:27 صبح

به نام خدا وبرای خدا

حضور ولی الله سیف رئیس بانک مرکزی کشورمان در واشنگتن با اما و اگرهای همرا شده و سیف در این سفر طی سخنانی که قطعاً با مزاج حاجت حسن روحانی سازگاری ندارد از چگونگی لغو تحریمها و عدم حل مشکلات مالی گله نموده و گفت: «باید به ایران اجازه استفاده از سیستم مالی آمریکا و امکان لمس تراکنشهای مالی ایران به سیستم مالی آمریکا(UTurn) داده شود ... اگر اقدامات اخیر بر علیه ایران منجر به رویارویی ایران با بانکهای بین المللی شود توافق هسته ای شکست خواهد خورد.»

سیف، در مصاحبه با تلویزیون بلومبرگ و ملاقات با وزیر خزانه داری آمریکا، ادعا نموده که تقریباً هیچ چیز از برجامی که در روز 16 ژانویه اجرایی شد، عاید ایران نگردیده است. وی می‌گوید: «یکی از نیازهایی که قطعاً ما داریم تبدیل کردن ارز است برای اینکه بتوانیم به تأمین‌کنندگان (کالا) پول پرداخت کنیم. این، نیازمند دسترسی به نظام مالی آمریکا است.»

با این سخنان سیف معلوم شد که امکان بهره مندی ایران از خدمات سوئیفت که رئیس جمهورمان بارها خبر آن را داده و ادعای باز شدن هزاران ال سی را کرده بود، کاملاً دروغ بوده است. لذا طبق برجام، طرف ایرانی با اعتماد به کدخدا(آمریکا) تمام تعهدات خود را انجام داده و طرف مقابل و بخصوص آمریکا حاضر به انجام تعهدات خود نمی باشد و متأسفانه رئیس بانک مرکزی کشورمان برای حل مشکلات بوجود آمده و حفظ آبروی رئیس جمهور به آمریکا سفر کرده و بصورت غیر قانونی و ملتمسانه با وزیر خزانه داری آمریکا به مذاکره نشسته است!ت

جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید آب پاکی را روی دستان سرد سیف در واشنگتن می ریزد و در پاسخ به سخنان ایشان می گوید: «دسترسی به نظام مالی آمریکا جزئی از برجام نیست و این موضوع تحت بررسی نیست ... دولت اوباما هرگز قول نداده که به عنوان جزئی از اقداماتش برای رفع تحریم‌ها علیه ایران، این کار را برای تهران انجام دهد.»

باز هم باید برای این دیپلماسی ذلیلانه و ملتمسانه که یادآور فروپاشی شوری سابق در سال 1991 است، غصه خورد، که چرا دولت تزویر امید، تنها نگاهش به دستان شیطان بزرگ دوخته شده و از توانمندی داخل غفلت و یا به آن خیانت می کند؟!

گویند؛ شخصی رفته بود گدایی! صاحبخانه به جای اینکه چیزی بدهد بهش چندتا فحش داد. گدا با عصبانیت گفت؛ حالا چرا فحش میدی؟ و طرف گفت؛ می خواستم دست خالی برنگردی!!

والسلام



لیست کل یادداشت های این وبلاگ