سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش را بجویید که آن رشته میان شما و خداوند است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
سه شنبه 95 فروردین 31 , ساعت 4:54 عصر

به نام خدا و برای خدا

معمول این است که در اجلاسیه ی آب و هوای بین المللی، مسئولین و وزراء مرتبط با موضوع شرکت می نمایند و لذا حضور آقای ظریف بعنوانت نماینده جایگزین خانم ابتکار، خبر از نگرانی شدید دولت اعتدال در خصوص تعهدات مورد انتظار ایران ازکدخدا(آمریکا) است و گویا آنچه را دولت غربگرای اعتدال و خوشبین به آمریکا از برجام نافرجام انتظار داشته، محقق نشده و به همین بهانه جناب آقای ظریف بعد از سفر جنجالی آقای ولی الله سیف رئیس بانک مرکزی به واشنگتن، سریعاً بار سفر بست و راهی نیویورک شد تا با مذاکره با جان کری که به نیویورک می آید، تدبیر! و مفری برای نجات ریاست جمهوری چهار ساله جناب روحانی و مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی بیاندیشند!

جهت اطلاع کاربران عزیزی که مرتباً از "وبلاگ وزنه سیاسی"بازدید می فرمایند، عرض می نمایم که در چندین جای برجام این واژه Voluntarily به چشم می خورد، یعنی داوطلبانه! خوب سئوال این است، اگر برجام یک اقدام مشترک است، چرا باید ایران دست به اقدامات داوطلبانهخح بزند؟! قبل از چرائی قرار گرفتن واژه Voluntarily (داوطلبانه) در چند بند برجام، به ماده 25 کنوانسیون وین توجه نموده که مقرر می‌دارد: «معاهده‌ای که انعقاد آن به وسیله‌ی تهدید یا اعمال زور و با نقض اصول حقوق بین‌الملل مندرج در منشور ملل متحد، صورت گرفته باشد، باطل خواهد بود».

وقتی آمریکا ایران را با گزینه نظامی چندین بار تهدید نموده، اگر اقدام ایران داوطلبانه نباشد، هر آن ممکن است، ایران بخاطر "خسارت محض برجام" و بر اساس ماده 25 کنوانسیون وین که حاکی از گزینه های روی میز(تهدیدات نظامی) آمریکا بوده از ادامه و اجراء برجام سرباز زند اما وقتی ایران بصورت داوطلبانه اقدام به جمع آوری سانتریفیوژها و تخریب زیر ساختهای هسته ای خود نموده دلیلی برای عدم اجراء برجام نخواهد داشت و لذا در یک توطئه پیچیده حقوقی که رئیس جمهور حقوقدانمان پای آن را امضاء کرده، گرفتار آمده ایم، پس وقتی شما تأسیاست هسته ای خود را بصورت داوطلبانه و با اعتماد به کدخدا تخریب نمائی، دیگر حق شکایت در مجامع بین المللی را نخواهی داشت و در صورت شکایت بر اساس متن برجام بلافاصله تحریمها برقرار می گردد!

پس؛ یکی از دلائلی که دولت اعتدال می ترسد و جرأت نمی کند در مقابل بدعهدی و نقض برجام از سوی آمریکا اعلام موضع نماید، همین بی دقتی و یا خیانت و عبور از خط قرمزهای ترسمی از سوی مقام معظم رهبری بوده که بارها به رئیس جمهور و تیم مذاکره کننده هسته ای هشدار داده بودند، که متأسفانه عطش دولت تزویر امید برای بهره مندی از برجام در انتخابات 7 اسفند 94مورد توجه قرار نگرقت و افتضاح بزرگ بــــــــرجــــــــامبرای کشورمان رقم خورد و لذا امروز چاره این درد بی درمان را در دیپلماسی ذلت بار و پر هزینه برای کشور می دانند!!!!!!

والسلام



لیست کل یادداشت های این وبلاگ