سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکس در هر شب جمعه، سوره واقعه را بخواند، خداوند او را دوست بدارد و محبوب همه مردمانش گرداند، و هرگز در دنیا گرفتار درویشی، فقر، درماندگی و هیچ آفتی از آفات دنیا نخواهد شد و از همراه ان امیرمؤمنان خواهد بود. این سوره، ویژه امیرمؤمنان است وکسی در آنْ شریکش نیست. [امام صادق علیه السلام]
 
جمعه 93 خرداد 9 , ساعت 11:46 صبح

بنام خدا و برای خدا

بار دیگر شاهد یک حرکت باصطلاح فرهنگی! و یا فاجعه دیگر از سوی دولت اعتدال( مدعیان عقلانیت!) در قالب جشنواره شعر فجر در تاریخ 2/3/93 توسط وزارت ارشاد اسلامی بودیم که وزیر مربوطه یعنی علی جنتی در توصیف آن گفت: « جشنواره شعر فجر سلایق را دور هم جمع کرد .» و سپس آقای وزیر که خود تحت نفوذ افکار حزب کارگزاران سازندگی و بخصوص اوامر هاشمی رفسنجانی ( حزب لیبرال، دموکرات و اسلامی ) می باشد در تقابل با نگرانی رهبر معظم انقلاب ، مراجع عظام تقلید، علما و مردم متدین کشور که به مناسبتهای مختلف نگرانی خود را از تهاجم فرهنگی دشمن ابلاغ و اعلام داشته اند با فرافکنی و فرار از مسؤلیت خود، می گوید :« ما نگران هتک حرمت و کرامت انسان هایی هستیم که دل در گرو اسلام و نظام جمهوری اسلامی دارند و شخصیت آنان بطور مداوم مورد هجوم قرار می گیرد و سرمایه های اجتماعی کشور به حراج گذاشته می شود. البته ما نگران مسائل دیگری نیز هستیم. نگران میلیون ها جوان فاقد شغل که با داشتن تحصیلات عالیه میدان کار و فعالیت سازنده برای امرار معاش خود نمی یابند و در معرض انواع آسیب های اجتماعی قرار دارند. ما نگران گسترش اعتیاد و فروپاشی هزاران خانواده ای هستیم که به این بلای خانمانسوز دچار شده اند و نگران میلیون ها کودک معصوم هستیم که چشم به آینده دوخته اند و خانواده های آنان در حاشیه شهرها با انواع مشکلات اقتصادی، معیشتی، بهداشتی، درمانی و فساد اخلاقی دست و پنجه نرم می کنند. ما هم نگران وضعیت حجاب و عفاف در جامعه هستیم که با وجود تمامی تلاش های دستگاه ها و نهادهای فرهنگی، شاهد گسترش بدحجابی و جریحه دار شدن عفت عمومی و دور شدن از معیارهای اسلامی هستیم. ما نگران افزایش تکان دهنده آمار طلاق در جامعه و فروپاشی خانواده ها هستیم. ما نگران تلاش دشمن برای مسخ هویت فرهنگی ملی و اسلامی خود هستیم که می کوشد با بهره گیری از همه ابزارهای فرهنگی و رسانه ای و ترویج الگوهای غربی، سبک زندگی ایرانیان را از هویت بومی و اسلامی آن خارج سازد.»

بلاخره در یک حرکت نادر و جدید از سوی یکی از اعضاء دولت اعتدال، به نام علی جنتی که آقای نگران برازنده ایشان است، آنقدر در حوزه های مختلف کشور احساس نگرانی از ایشان مشاهده شد و آنقدر حرفهای بی ربطی که با اهداف جشنواره شعر فجر رابطه ای نداشت گفت، که باعث نگرانی جمع حاضر گردید! و تنها نگرانی که وزیر حلقه به گوش آقای رفسنجانی نداشت، حمله به مبانی دینی از سوی تعدادی ازشاعرنماها در جشنواره شعر فجر بود، که با اشعار سخیف خود به ارزشهای جامعه ی اسلامی حمله ور شدند و آقای وزیر هم هیچ نگران نشدند!

با عرض پوزش از کاربران عزیز به چند بیت از آن شعرها(اراجیف) اشاره می نمایم.

یکی از این افراد که دفاع مقدس را نفهمیده می گوید:

دارم تقاص جنگ را پس میدم / جنگی که میگفتی مقدس بود

ما هر دومون قربونی جنگیم / بسّه، برا هفت پشتمون بس بود

شاعرنمای دیگری می گوید:

از سکوتت دست برداری ای کاش / امشب دیگه وقت خجالت نیست

از روسریتم چشم پوشی کن / این جوری آدم با تو راحت نیست!

 فرد هتاک دیگری می سراید:

ما باید خاطره را زنده کنیم / هر جوری شد به عقب برگردیم

گره روسریُ شُل تر کن / تا سرِ ظهری به شب برگردیم!

بیا تا دوباره با نگاهامون / یه کمی حرف خصوصی بزنیم

شاعرنمای دیگری با حمله به دفاع مقدس می گوید:

سالها از روزگار تو گذشت / آرمانهای شما تکذیب شد

جنگ تو با مرگ بود، اما پدر / طرح منع زندگی تصویب شد

فهم « لا اکراه دین» سخت بود / نص قرآن خدا انکار شد

بس که بی تو، توسری خورد از همه / خواهرم از روسری بی زار شد!

آیا از این اراجیفی که در جشنواره ای که به اسم نظام اسلامی و با بودجه بیت المال بر پا شده و به ارزشهای همین نظام اهانت می شود، نباید وزیر ارشاد نگران شود و از این نگرانی دق کند و بمیرد!؟ آیا رئیس جمهور نباید از خود در برابر این عمل ضد فرهنگی وزیر واکنش نشان دهد و از مردم عذر خواهی نماید!؟ آیا نمایندگان مجلس شورای اسلامی نباید جلوی افراطی گری وزیر بی فرهنگ ارشاد اسلامی را با طرح استیضاء و برکناری او بگیرند!؟ مماشات و کنار آمدن با افراطی گریهای برخی از اجزاء دولت تا به کی!؟ امروز برای دولت اعتدال استفاده از فضای مجازی فیسبوک که از نظر قانون برای همه ممنوع می باشد، امری مباح تلقی می گردد! و کسانی که در نظام اسلامی به اجرای قوانین جمهوری اسلامی اعتقادی ندارند، آیا قابل اعتمادند!؟

آقای رئیس جمهور باید بدانند؛ که در دوره فعالیت دولت اعتدال بیش از هر زمان دیگر به مبانی فرهنگ دینی آسیب رسیده است و اگر این روند ضد دینی که علی جنتی از مهاجرانی منافق و فاسد به ارث برده، ادامه یابد، همان مصیبت کشور آندُلس در 500 سال قبل بر کشور امام زمان(ع) با سکوت و همراهی رئیس جمهور و نمایندگان مجلس وارد خواهد شد. اگر این وضعیت ادامه پیدا کند، مردم بر اساس تکیف الهی خود و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر وارد صحنه خواهند شد و با افراطیون دولت اعتدال همان برخوردی را خواهند کرد که در حماسه نهم دی سال 88 با اصحاب و سران فتنه انجام دادند.

والسلام



لیست کل یادداشت های این وبلاگ