سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گشاده رویی، عامل دوستی است . [امام علی علیه السلام]
 
چهارشنبه 95 اردیبهشت 22 , ساعت 1:16 صبح

به نام خدا و برای خدا

یکی از مشکلات اساسی گفتمان جبهه انقلاب به جریانها و احزاب و گروههای همسو برمی گردد، حقیر که بارها از نزدیک و دور با سران احزاب و و گروه های اصولگرا در تهران و استان محل زندگی خود جلساتی داشته ام، در چند سال گذشته رگه هایی از فرصت طلبی، نفوذ افراد احزاب رقیب و افراد فاقد بینش سیاسی را در بدنه جریان اصولگرائی دیده ام و متأسفانه سران احزاب اصولگرا در مرکز، نسبت به اعمال نامتوازن بدنه خود و پیرایش آن در استانها اقدامی صورت نمی دهند!

برای نمونه به قصه ی تلخی اشاره می نمایم. در مقطع قبل از انتخابات سال گذشته، جلسه ای با حضور کلیه احزاب(اصولگرا، ملی-مذهبی و اصلاح طلبان) در استانداری مرکزی تشکیل گردید، وقتی استاندار مرکزی(وابسته به بنیاد باران) و وابستگان به احزاب منحله مجاهدین انقلاب و مشارکت به رد صلاحیت برخی کاندیداهای مجلس دهم اعتراض داشتند و علیه اقدامات قانونی شورای محترم نگهبان سخنان تندی می گفتند، در کمال ناباوری شاهد بودیم که برخی از مسئولین احزاب اصولگرا، نه تنها از شورای نگهبان دفاع نکردند!، بلکه در میان کف و سُوت و تشویق فته گران 88  پرحرارتر از آنها به شورای نگهبان تاختند و بعد از جلسه هم به سخنان خود افتخار می نمودند! و تأسف بیشتر، آنجائی بود، که وقتی خبر این افتضاح سیاسی آن حزب اصولگرا به تهران مخابره شد، علی رغم اینکه چندمین تصمیم ناشایست آن فرد بود، ولیکن هیچ اقدامی نسبت به پاکسازی این فرد نفوذی و بی شعور سیاسی تاکنون صورت نگرفته است! و این قصه پرغصه در انتخاباتهای 12 سال گذشته مرتباً رُخ داده که برخی از احزاب اصولگرا، برخلاف تصمیمات جریان اصولگرای استان، خود سرانه کاندیداهای دیگری را انتخاب و انشقاق در جریان اصولگرائی استان را دامن زده اند!

از مسئولین جریانهای اصولگرای تهران انتظار است که وقتی می خواهند برای احزاب خود رابط و مسئول استانی انتخاب نمایند، توجه لازم به خاستگاه فکری و اجتماعی و شعور سیاسی افراد داشته باشند. مشاهده گردیده که یک حزب انقلابی و موفق در تهران، فردی را بعنوان رابط و مسئول حزب خود در استان مرکزی انتخاب کرده که آن فرد در انتخابات سال 76 و 80 به رئیس جمهور وقت رأی داده است!

وقتی جریان رقیب اصولگرا، برای جاری نمودن صیغه عقد فرزند خود به سران فتنه 88 مراجعه می کند، اما در درون جریان اصولگرائی افراد  نفوذی وارد می شوند و سران احزاب تهران نشین هم به نظرات خیرخواهانه  توجه نمی کنند! آیا اصولگرایان باید انتظار معجزه و پیروز شدن در انتخابات مجلس را داشته باشند؟! وقتی سرداری در شهرستان اراک ادعای انقلابی گری داشته باشد و در مرحله اول خود را بازنده انتخابات بداند! اما در مرحله دوم انتخابات، تصویرش در کنار ملی-مذهیها در حمایت از لیست امید قرار بگیرد، باید فاتحه این اصولگریان بی اصول را خواند!

گویند؛ گاهی وقتها نباید بعضی حرفها را زد ... باید بعضی حرفها را خورد ... و "دل" چه می کشد بین این زد و خوردها...

والسلام



لیست کل یادداشت های این وبلاگ