سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دنیا خانه‏اى است که از آن بگذرند ، نه جایى که در آن به سر برند ، و مردم در آن دو گونه‏اند : یکى آن که خود را فروخت و خویش را به تباهى انداخت ، و دیگرى که خود را خرید و آزاد ساخت . [نهج البلاغه]
 
یکشنبه 95 خرداد 30 , ساعت 5:11 عصر

به نام خدا و برای خدا

چرا کدخدا(آمریکا) از اجراء برجام سرباز می زند و به تعهداتش در خصوص لغو تحریمها پایبند نیست؟! واقعآ علت چیست؟! مگرل سند برجام زمینه تقلب را برای آمریکا فراهم کرده است؟! و یا طرف مذاکره کننده ایرانی برای اهداف کثیف قدرت و ثروت زمینه بهانه جوئی آمریکا را مهیا نموده است؟!

وقتی به متن برجام مراجعه می کنیم، پاسخ برخی از سئوالات فوق را به سهولت بدست می آوریم، مثلاً در هیچ کجای متن برجام خروج آب سنگین رأکتور اراک از کشور دیده نمی شود! ولیکن دولت غربگرا و لیبرال، مغلوب بهانه جوئی آمریکا شده و مازاد آب سنگین اراک را به کشور عمان انتقال می دهد، تا هم نظر کدخدای خود را جلب نماید و هم خریداری با ثمن بخس برای آب سنگین پیدا کند!

حال جهت روشن شدن موضوع؛ که آیا حق نگهداری آب سنگین را تا پیدا شدن مشتریدر داخل کشور داشته ایم، یا خیر؟ به متن برجام مراجعه می کنیم که در آن آمده است: «ایران به مدت 15 سال تمامی آب‌سنگین مازاد بر نیاز راکتور مدرن اراک، راکتور آب‌سنگین صفر قدرت و حداقل ذخیره احتیاطی لازم برای آن‌ها، به همراه مقداری که برای تحقیقات دارویی مورد نیاز است، مقداری که برای تولید محلول‌های دوتره و ترکیبات شیمیایی مورد نیاز است، مابقی برای صادرات به بازارهای بین‌المللی آماده شده و بر اساس قیمت بین‌المللی به آن‌ها تحویل می‌گردد

There will be no additional heavy water reactors or accumulation of heavy water in Iran for 15 years. All excess heavy water will be made available for export to the international market.

وقتی متن فوق را در اختیار حقوقدانهای بین المللی (البته نه جناب روحانی که در انگلیس تحصیل نموده، ولی انگلیسی نمی داند! و خود راف حقوقدان می خواند!) قرار می دهیم، مسئله خروج آب سنگین از کشور را بر اساس مواد 14 و 15 برجام استنباط و تائید نمی کنند! پس علت پذیرش بهانه آمریکائیها، در راستای منافع کدام جریان داخلی کشور در انتخابات 7 اسفند 94 بوده است؟! آیا پذیرش خروج آب سنگین از کشور، پیامی مبنی بر تغییر محاسبات مسئولین دولت اعتدال در مقابل شیطان بزرگ بوده است؟! و یا حقوقدانهای پر مدعای دولت و وزارت خارجه، مغلوب تفسیر نابجای طرف آمریکائی شده؟ و شاید هم باند مرموز و گاهاً جاسوس نیویورکی ها در پشت پرده مذاکرات هسته ای (حسین موسویان سیروس ناصری) نفوذ کرده و آن را در راستای منافع ارباب خود(آمریکا) هدایت نموده اند، که این روزها خبر متواری شدن سیروس ناصری رسانه ای گردید؟!

والسلام



لیست کل یادداشت های این وبلاگ