سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پر ارزش ترین مردم، دانشمندترین و کم ارزش ترین مردم، نادان ترینایشان اند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
چهارشنبه 93 خرداد 14 , ساعت 6:58 عصر

بنام خدا و برای خدا

قسمت دوم وظیفه حاکمیت ...

اصول روابط اجتماعى رهبران

تا مى ‏توانى با پرهیزکاران و راستگویان بپیوند، و آنان را چنان پرورش ده که تو را فراوان نستایند، و تو را براى اعمال زشتى که انجام نداده ‏اى تشویق نکنند، که ستایش بى ‏اندازه، خود پسندى مى ‏آورد، و انسان را به سرکشى وا مى‏ دارد. هرگز نیکو کار و بدکار در نظرت یکسان نباشند، زیرا نیکوکاران در نیکوکارى بى ‏رغبت، و بدکاران در بد کارى تشویق مى ‏گردند، پس هر کدام از آنان را بر أساس کردارشان پاداش ده.(نامه 53 نهج البلاغه)

امام خمینی در خصوص وظیفه وزارت ارشاد اسلامی می فرماید:

«وصیت اینجانب به وزارت ارشاد در همة اعصار خصوصاً عصر حاضر که ویژگی خاصی دارد، آن است که برای تبلیغ حق مقابل باطل و ارائة چهرة حقیقی جمهوری اسلامی کوشش کنند. ما اکنون، دراین زمان که دست ابرقدرتها را از کشور خود کوتاه کردیم، مورد تهاجم تبلیغاتی تمام رسانه‌های گروهی وابسته به قدرتهای بزرگ هستیم . چه دروغها و تهمتها که گویندگان و نویسندگان وابسته به ابرقدرتها به این جمهوری اسلامی نوپا نزده و نمی‌زنند.» (وصیت نامه امام خمینی)

من بارها اعلام کرده ام که با هیچ کس در هر مرتبه ای که باشد عقد اخوت نبسته ام. چهارچوب دوستی من در درستی راه هر فرد نهفته است. دفاع از اسلام و حزب الله اصل خدشه ناپذیر سیاست جمهوری اسلامی است. ما باید دشمن سرسخت کسانی باشیم که پرونده های همکاری آنان با آمریکا از لانه جاسوسی بیرون آمد. ما باید تمام عشقمان به خدا باشد نه تاریخ. کسانی که از منافقین و لیبرال ها دفاع می کنند، پیش ملت عزیز و شهید داده ما راهی ندارند. اگر ایادی بیگانه و ناآگاهان گول خورده که بدون توجه بلندگوی دیگران شده اند، از این حرکات دست بر ندارند، مردم ما آنها را بدون هیچ گونه گذشتی طرد خواهند کرد    .     ( پیام امام خمینی به مهاجرین جنگی مورخه 2/1/68)

امام خامنه ای در دیدار با مردم استان ایلام در مورخه 23/2/93     در خصوص هموار کردن راه هدایت مردم به بهشت توسط حاکم اسلامی فرمودند:

«امیرالمؤمنین فرمود: اگر از من اطاعت کنید، من شما را به بهشت میرسانم. عبارت امیرالمؤمنین در خطبه‌ى نهج‌البلاغه این است؛ میفرمایدفَاِن اَطَعتُمونى فَاِنّى حامِلُکُم اِن شاءَ اللهُ عَلى‌ سَبیلِ الجَنَّة؛ فرمود اگر آنچه من میگویم، گوش کنید و عمل کنید، من شما را به بهشت خواهم رساند، ان‌شاءالله؛ وَ اِن کانَ ذا مَشَقَّةٍ شَدیدَةٍ وَ مَذاقَةٍ مَریرة؛ (7) اگرچه این کار، بسیار دشوار است، بسیار سخت است، تلخ است. این حرکت، حرکت کوچکى نیست، حرکت آسانى نیست؛ این هدف امیرالمؤمنین [است‌]. رساندن انسانها به بهشت، هم در زمینه‌ى فکرى مردم، [هم] در زمینه‌ى روحى و قلبى مردم، [هم‌] در حیات اجتماعى مردم، نقش مى‌آفریند. من از این جهت روى این تکیه میکنم که گاهى شنیده میشود کسانى در گوشه‌ و کنار وقتى صحبت از هدایت و راهنمایى و بیان حقایق دینى و مانند اینها میشود، میگویند آقا، مگر ما موظّفیم مردم را به بهشت برسانیم؟ خب بله؛ بله، همین است. فرق حاکم اسلامى با حکّام دیگر در همین است: حاکم اسلامى میخواهد کارى کند که مردم به بهشت برسند؛ به سعادت حقیقى و اُخروى و عقبائى برسند؛ [لذا] راه‌ها را باید هموار کند. اینجا بحثِ زور و فشار و تحمیل نیست؛ بحثِ کمک کردن است. فطرت انسانها متمایل به سعادت است، ما باید راه را باز کنیم؛ ما باید کار را تسهیل کنیم براى مردم تا بتوانند خودشان را به بهشت برسانند؛ این وظیفه‌ى ما است، این کارى است که امیرالمؤمنین بار آن را بر دوش خود گرفته است و احساس وظیفه میکند که مردم را به بهشت برساند.»

حال که حرفها و دیدگاهای فرهنگی و دینی رئیس جمهور را در تعارض کامل با سخنان و رهنمودهای مولایمان امیرالمومنین (ع) و حضرت روح الله و مقام معظم رهبری دیدیم، ما را به این نتیجه می رساند که:

1-     دیدگاههای رئیس جمهور در حوزه دین و فرهنگ شِبه روشنفکری و کاملا بر مبانی لیبرالیسم غربی استوار است و اینگونه دیدگاهها بر اثر هم نشینی با تفکر غرب و شاید هم مثل اکثر افرادی که به کشور پیر استعمار سفر کرده و در آنجا تحصیلات عالیه داشته اند، دچار دگردیسی فرهنگی و خودباختگی فرهنگی شده است!

2-     احتمال دیگر این است که چون زیر مجموعه فرهنگی و دینی رئیس جمهور با مبانی دینی و فرهنگی فاصله دارند و فاقد عمل مناسب می باشند، رئیس جمهور بهتر دانسته اند که این وزراء وارد این حوزه نشوند.

3-     شاید هم بخاطر اینکه تعدای از وزراء آقای روحانی دقیقا بر خلاف استراتژی حضرت امام خمینی بکار گیری شده و در فتنه سال 88 نقش آفرینی کرده اند و هم با اجراء مبانی دینی در سیاست مخالفند، پس رئیس جمهور خیال خود و وزراء را با طرح نظرات لیبرالیستی فرهنگی و دینی و انداختن توپ در حوزههای دیگران  می خواهد راحت کنند و صرفا آنان مروج فرهنگ غربی باشند!

 

والسلام  



لیست کل یادداشت های این وبلاگ