سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حکمت به درون انباشته از خوراک وارد نمی شود . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
پنج شنبه 95 تیر 17 , ساعت 5:50 عصر

به نام خدا و برای خدا

مدت کوتاهی از ابلاغ قانون بودجه سال 95 نگذشته که دولت اعتدال بلافاصله بعد از آغاز مجلس دهم به فکر اصلاح آن برآمده است. دولت اصلاحف سه موضع مهم را از مجلس خواستار شده، که بر خلاف مصالح امنیتی و اقتصادی کشور است 1-عدم حذف یارانه نقدی ثروتمندان، 2-کاهش بودجه دفاعی کشور 3-حذف کارت سوخت خودروها.

یکی از ردیفهای اصلاح بودجه، کاهش مبلغ 5 هزار میلیارد تومان از بودجه دفاعی است! دولت باید پاسخ دهد، در شرایطی که منطقه از سوی دشمنان نظام اسلامی درگیر شدیدترین جنگ و خونریزی است و ائتلاف بزرگ وهابی-صهیونیستی بر علیه کشورمان سازماندهی شده، بر چه اساسی کاهش بودجه دفاعی را دنبال می کند؟! آیا اجراء برجام از سوی کدخدا(آمریکا)،به کاهش بودجه دفاعی کشورمان بستگی دارد؟!

دومین ردیف اصلاحی مورد نظر دولت، حذف کارت سوخت است! مگر در قانون بودجه سال 95 تحویل بنزین به خودروهای شخصی با ارائه کارت سوخت و بر اساس میانگین مصرف ماهیانه از سوی نمایندگان مجلس سابق معین نگردیده است؟ پس چرا دولت اعتدال حذف کارت سوخت را در دستور کار خود قرار داده و بر آن اصرار می ورزد؟ آیا دولت بدنبال ایجاد روزنه قاچاق سوخت است؟! آیاف دولت بفکر افزایش مصرف بنزین، توسط قشر اشرافی جامعه است، که خود متعلق به آن قشر است؟! آیا استفاده از کارت سوخت، واردات بنزین توسط لابیهای درون دولت را مختل می نماید؟!

سومین اصلاح بودجه ای مورد نظر دولت، عدم حذف یارانه ثروتمندان است! عجیب است دولتی که بارها از طریق رسانه ملی و سایر رسانه ها، اعلام نموده که در زمان پرداخت یارانه نقدی عزادار می شودچرا وقتی حذف یارانه قشر اشرافی و پر درآمد جامعه بر اساس قانون ابلاغ شده، بلافاصله واکنش منفی نشان داده و از اجراء آن سر باز میزند؟! یقیناً ترسوهای دولت از تبصره 14 بودجه، ترسیده اند، زیرا این تبصره می گوید: عدم اجراء  از ابتدای تیرماه 1395 پرداخت یارانه به اشخاص مشمول این تبصره تصرف در اموال عمومی بوده و جرم محسوب  می‌شود.

دولت اعتدال و شخص رئیس جمهور بخوبی می دانند که نمایندگان ملت، به زودی یقه آنان را در خصوص عدم اجراء برجام از سوی آمریکا، و وارد شدن خسارت چند ده میلیاردی به کشور خواهند گرفت و لذا بدنبال سرگرم نمودن نمایندگان مجلس است تا به وظایف اصلی خود نپردازند و برگرداندن بودجه به صحن علنی مجلس، یکی از ترفندهای نفاق دولت بر علیه کشور است، زیرا، اگر این ردیفهای سه گانه اصلاح شود، دولت به اهداف خود رسیده و اگر هم اصلاح نشود، بخش زیادی از وقت مجلس برای رسیدگی به مطالبات غیر واقعی به هدر می رود!!!

والسلام



لیست کل یادداشت های این وبلاگ