سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حق سنگین است اما گوارا ، و باطل سبک لیکن در کام چون سنگ خارا . [نهج البلاغه]
 
پنج شنبه 93 تیر 12 , ساعت 2:26 صبح

بنام خدا و برای خدا

فرانسیس فوکویاما، استراتژیست آمریکائی که کتاب پایان تاریخ را به نگارش در آورده و در غرب بعنوان یک اندیشمند بزرگ از او یاد می کنند، در سالهای گذشته مطالبی چند در خصوص فرهنگ تشیع مطرح کرده، که توجه سیاست مداران را جلب نموده است.

فوکویاما در جمع صهیونیستها در رابطه با شبکه اجتماعی شیعه می گوید:«شیعه پرنده ای است که افق پروازش خیلی بالاتر از تیررس ما است. شیعه پرنده ای است که دو بال دارد ، یک بال ســـــــبز و یک بال سرخ. بال سبز این پرنده همان مهدویت و عدالت خواهی اوست، چون شیعه در انتظار عدالت به سر می برد. شیعه امیدوار است و انسان امیدوار شکست ناپذیر است. ( ببینید چقدر قوی و فلسفی استدلال می کند ).

فوکویاما می گوید؛ شما نمی توانید انسانهایی را تسخیر کنید که این انسانها بر این باورند که یک کسی خواهد آمد که علیرغم فراگیری ظلم و جور ، جهان را پر از عدل و داد خواهد کرد.

و در ادامه می گوید؛ بال سرخ شیعه ، شهادت طلبی است که شهادت طلبی ریشه در کربلا و عاشورای حسینی دارد که این مسأله شیعه را فناناپذیر کرده است، شیعه با این دو بال ، افق پروازش خیلی بالاست و تیرهای زهرآگین سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی و اخلاقی و نظامی ما به آن نمی رسد، شیعه با شهادت، دو چندان می شود. شیعه تنها عنصری است که هر چه آن را از بین ببرند، بیشتر می شود.

آقای فوکویاما می گوید: آن نقطه ای که در آموزه های شیعی بسیار اهمیت دارد ، ولایت پذیری شیعه است، شیعه تنها مذهبی است که نگاهش به ولایت فقیه است و نظریه ولایت فقیه برتر از نظریه نخبگان افلاطونی است.

فوکویاما پس از کنفرانس اورشلیم ، یک مهندسی معکوس برای شیعه و یک مهندسی درست برای خودشان می نویسد.مهندسی معکوس برای شیعه این بود که ابتدا ولایت فقیه را بزنند. تا ولایت فقیه را نزنید نمی توانید به ساحت مقدس مهدی موعود ( عج ) تجاوز کنید.»

در چند قرن گذشته معمولا شبکه های جتماعی شیعه بخصوص در یک صد سال گذشته و به ویژه در دوره نظام جمهوری اسلامی ایران، از سوی شبکه های نظامی و اجتماعی غرب با یک جنگ تمام عیار روبرو است. دشمنان تشیع که قدرت تأثیر گذاری آن را در مسائل مختلف همچون نهضت تنباکو ، مشروطیت ، ملی شدن صنعت نفت کشور ، پیروزی انقلاب اسلامی ، پیروزی در دفاع مقدس در برابر 48 کشور بصورت مستقیم و غیر مستیم ، عقب نشینی رژیم صهیونیستی از لبنان و شکست آن رژیم در جنگهای 33 روزه در لبنان و 22 روزه در باریکه غزه ، شکل گیری حاکمیت تشیع در عراق ، ایجاد نهضت بیداری اسلامی در کشورهای مسمان ، شکست تروریستهایی که قریب 4 سال با حمایتهای مستقیم نظامی و لجستیکی غربی، عبری، عربی و ترکی علیه کشور سوریه می جنگیدند.  

شبکه های اجتماعی تشیع آنقدر قدرتمند و گسترده است که در یک روز می تواند نزدیک 19 میلیون نفر دلباخته بال سرخ خسینی را در اربعین آن امام همام، بدون استفاده از امکانات دولتی در کربلا به دور ضریح امام حسین(ع) جمع کند، که هیچ شبکه اجتماعی دیگری این توانایی را ندارد و نخواهد داشت.

در مقابل شبکه های اجتماعی تشیع ، دنیای غرب همه شبکه های نظامی ، تروریستی ، اقتصادی ، سیاسی و مجازی خود را در یک جنگ فراگیر سخت و نرم به میدان آورده و در این دو صحنه تلاش می کند تا شبکه های اجتماعی شیعه را فلج و منهدم نماید

امروز در یک صحنه، تحرکات نظامی و تروریستی غرب را در افغانستان، عراق ، لبنان، سوریه ، یمن و پاکستان با حمایت از تفکر وهابیت، القاعده، سلفی و تکفیری در برابر شبکه اجتماعی تشیع می نگریم، که از هیچ جنایتی فرو گذار نمی کنند و مدعیان حقوق بشر غربی هم، بر اساس منافع نامشروع خود به دفاع و همراهی از آنان مشغول و حاضر نیستند خون آشامان داعش را محکوم نمایند و در صحنه دوم شبکه های مجازی غرب( ماهواره و اینتر نت) با انفجارهای پی در پی خود که صدایی از آن به گوش نمی رسد به تخریب بنیانهای اجتماعی تشیع قیام کرده، زیرا غرب دریافته است، که در جنگ سخت تاب برابری با شبکه های اجتماعی تشیع را ندارد و لذا از این طریق با بهره گیری لذت جویی و هویت زدائی بدنبال "تغییر سبک زندگی اسلامی" و در نهایت تخریب شبکه اجتماعی تشیع را دنبال می نماید.

در برابر این حملات و اقدامات دشمن، که بخشهایی از شبکه اجتماعی ما را درنوردیده و هلهله و شادی دشمن را، می شنویم، باید به دفاع همه جانبه قیام نماییم. دشمنان در این شبکه های ماهواره تلاش می نمایند، انسانها هر روز نسبت به قبل تنها و تنهاتر شوند و فرزندان ما با استفاده از ماهواره، اینترنت و موبایل هر روز از روز قبل بیشتر به گوشه عزلت روی آورند و انسانها هر روز از پیوندها و پیوستگی های پرشور و نشاط خانوادگی خود جدا شوند و به یک عصیان تنهایی بدل گردند.

امروز رسانه ها بر اساسی ترین شالوده زندگی ما مستقر گردیده و از این طریق سبک زندگی و فرهنگ اجتماعی تشیع را تحت تأثیر و دگرگونی قرار داده اند و سنگرهایی را درنوردیده و تسخیر کرده اند، رسانه ها و بخصوص ماهواره ها و اینترنت دو هدف را دنبال می نمایند ، اولین هدف؛ هدایت و جهت دهی انگیزه ها و هیجانات مخاطبین است و دوم؛ ساماندهی ماهیت و کیفیت یادگیری مخاطبان را هدایت و کنترل می نمایند. یعنی اینکه به مخاطب یاد می دهند همینطور که از درب وارد می شویم ازسقف هم می شود وارد شد و این کارکرد امروز ماهواره است.

امروز، ماهواره ها شبکه های اجتماعی تشیع را که همان، عفت، حجاب، حیا، ایثار و شُکر است با شدت تمام مورد بمباران قرار داده و از همین رهگذر عادی سازی خیانتهای خانوادگی ، عادی سازی روابط  ناسالم و لجام گسیخته و آن را از ضروریات زندگی امروزی نشان دادن، بستر سازی برای فرقه های انحرافی، اخلاقی و اجتماعی، عادی سازی و گسترش بی غیرتی و بی عفتی و رواج طلاق در جامعه ، عدم شکل گیری خانواده و جابجایی نقش زن و مرد در خانه، مسحور تبلیغ تک فرزندی یا بی فرزندی قرار گرفتن، از هم پاشیدگی عشق به پدری و مادری از دیگر کارکردهای شبکه های اجتماعی مجازی غرب استماهواره

ما نباید اجازه دهیم که ماهواره ها خانه و زندگی ما را اداره کنند، نباید اجازه دهیم کنترل ذهن ما در اختیار رسانه قرار گیرد، نباید سبک زندگی ما براساس مصرف گرائی و لذت جویی بیشتر و بر اساس تبلیغ ماهواره، شکل گیرد، ما نباید به ماهواره اینقدر اعتماد کنیم!

پس بار دیگر نظریه آقای فوکویاما را در ذهن مان مرور کنیم و بدانیم! دشمنی که آسیبهای فراوانی از  تشیع دریافت کرده است، ما را رها می کند! تا هیبت کدخدائیش را نابود کنیم!؟ حاشا و کلا!

امام خامنه ای در خصوص کید و مکر دشمن علیه شبکه اجتماعی تشیع می فرمایند:« دشمن در این برهه از زمان به سنگر مبارزات فرهنگی با نظام جمهوری اسلامی پناه برده است. دشمن هم ابزار زیادی دارد. بله؛ دشمن ایمان ندارد، یقین در قلبش نیست، متکی به سنن الهی نیست، کیدش کید شیطان است و لذا ضعیف است، اما تلاشش انبوه است، ابزارش مدرن و پولش زیاد است. ما اگر در مقابل این حمله بایستیم، دشمن قطعا ناکام خواهد شد؛ چون « انّ کیدَ کانَ ضعیفا» اما اگر اندکی سُستی به خرج دهیم، دشمن با همین حمله خواهد توانست از لحاظ فرهنگی، خسارتی بر ما وارد کند. دغدغه بنده این است. آن خسارت هم، مثلا خسارت ضربه زدن به ایمان نسل جوان است؛ یعنی چیزی که هیچ جایگزینی ندارد.»

والسلام



لیست کل یادداشت های این وبلاگ