سفارش تبلیغ
صبا ویژن
در جوانی، سخت در عبادت کوشا بودم .پدرم به من فرمود : «پسرکم ! کمتر از آنچه می بینم ، خودت رارنجه ساز که خداوند ـ عزّوجلّ ـ، هرگاه بنده ای را دوست بدارد، از او به کم خشنود می شود» . [امام صادق علیه السلام]
 
جمعه 93 تیر 13 , ساعت 6:12 عصر

بنام خدا و برای خدا

دور ششم مذاکرات هسته ای ایران با 5+1 جهت بستن پرانتزهای مورد اختلافی ایران و صرفا آمریکا در وین فعال است و آقا ظریف وزیر امور خارجه ایران، زمان این مذاکرات را سه هفته اعلام کرده است و از مصاحبه تیم مذاکره کننده ایرانی چنین برمی آید، که طرفین مشغول نوشتن متن نهائی و رفع اختلافها یا پرانتزها می باشند، لذا مواردی را پیرامون موضوع مذاکرات این دوره جهت تنویر افکار عمومی و بهره برداری کاربران عزیز تقدیم می نمایم.

در ادبیات فارسی و فرانسوی پرانتز(  )parenthese   در طرفین کلمه یا جمله معترضه قرار می گیرد و اینکه مسئولین پرونده هسته ای ایران، در این مقطع با طرح پرانتز چه اهدافی را در مدت طولانی و غیر منطقی مذاکرات با توجه به وضعیت منطقه که کشورمان را مورد تهدید قرار داده است، دنبال می کنند در هاله ای از ابهام قرار دارد! پلمپ 

از محتوای مصاحبه آقای عراقچی عضو تیم مذاکره کننده چنین می توان نتیجه گرفت که در این دور مذاکرات، امتیازهای فراوانی را به طرف غربی - صهیونیستی تقدیم خواهیم کرد

آقای عراقچی در این رابطه می گوید: «مجموعه اقداماتی که برای اعتماد سازی انجام می دهیم حتما شامل یک سری محدویت هایی خواهد بود که در برنامه هسته ای خود می پذیریم. البته همانطور که در توافق ژنو اشاره شده است اصل غنی سازی ایران ادامه پیدا خواهد کرد، ولی با یک سری محدودیت های مورد توافق دو جانبه و برای یک دوره زمانی مشخص. این کاملا قطعی است که اگر هر محدودیتی را در هر قسمتی از برنامه های خود به منظور اعتماد سازی قبول کنیم، یک محدودیت موقتی و دارای دوره زمانی مشخص خواهد بود و هیچ چیزی برای ابد پذیرفته نخواهد شد.

وی افزود: متنی برای نگارش آماده شده اما تقریبا در مورد تمام موارد مطروحه، اختلاف نظرهایی داریم و برای نزدیک شدن دیدگاه ها هنوز خیلی کار داریم و به جلسات متعددی نیاز است تا روی مفاهیم به توافق برسیم و بتوانیم آن را روی کاغذ بیاوریم    .»

متأسفانه در طول مدت مذاکرات و توافق اولیه هیچ کدام از تحریمهای مهم، مثل تحریم بانک مرکزی ، واریز دلارهای بلوکه شده ایران در بانکهای مختلف جهان و ... لغو نگردید و لیکن تیم مذاکره کننده مرتبا امتیازهایی را به طرف مقابل داده است! مثل لغو تحریمها بصورت مرحله ای و یا کاهش ذخیره اورانیوم 5 درصد و تعداد سانتیرفیوژهای فعال و ... !  

آقای رئیس جمهور هم ادعا می کند:«که کاسه تحریمها  شکسته شده است و هیچ بندزنی نمی تواند این کاسه شکسته را به حالت اول باز گرداند.»

بله! آقای رئیس جمهور درست می گویند! ولی آن کسی که متن توافقنامه (سازمان سیا آمریکا)را تهیه نموده بلد است چگونه آن را بند بزند! مگر آمریکا تأسیسات هسته ای خود را پلمپ کرده که نیاز به بندزن داشته باشد!؟مگر آمریکا و رژیم صهیونیستی اورانیوم 20 درصد خود را رقیق و اکسید کرده است که نیاز به بندزن داشته باشند!؟مگر 4/2 میلیارد دلار از پولهای آمریکا بر اساس توافقنامه در بانک سوئیس بلوکه گردیده که نیاز به بندزن دارند!؟ آقای رئیس جمهور! بس است حرفهای پوپولیستی که به قول آمریکائیها مصرف داخلی دارد! زیرا وزیر خارجه آمریکا در برابر این حرف رئیس جمهور ایران می گوید: تحریمها به مرور زمان آنهم فقط در بخش هسته ای لغو می گردد! پس هنر تدبیر و عقلانیت دولت اعتدال را در کجا باید دید!؟

تعلیق

تحلیل گران سیاسی، مدت زمان مذاکرات سه هفته ای را بسیار خطرناک قلمداد کرده اند، زیرا این شیوه مذاکرات، مثل تهاجم فرهنگی و استحاله از درون است، که فرد مورد تهاجم به مرور زمان دچار پذیرش فرهنگ مهاجم و استحاله می گردد و تغییر را احساس نمی کند، لذا بیم آن می رود که تیم مذاکره کننده ایرانی، هر روز پرانتزی را به نفع آمریکا و رضایت شیطان  بپذیرد و چون به یک باره همه امتیازهای داده شده، مطرح نمی گردد، حساسیت لازم در داخل کشور ناچیز و گاها حقیقت را  چنان با باطل مخلوط می نمایند که نخبگان و دلسوزان نظام هم از محتوای توافق بی خبر خواهند ماند. 

با عنایت به موارد فوق الذکر تیم مذاکره کننده باید عزت و حکمت نظام اسلامی را حفظ نمایند و نمایندگان مجلس شورای اسلامی مثل دفعه قبل در بی خبری مطلق قرار نگیرند و اگر نیاز باشد طرحی را، مبنی بر تصویب توافقات هسته ای در مجلس شورای اسلامی را بعنوان قانون مصوب نمایند و مردم کشور عزیزمان هم با دقت موشکافانه این دور بسیار مهم مذاکرات را که عزت و اقتدار نظام اسلامی به آن بستگی دارد، را دنبال نمایند.

والسلام



لیست کل یادداشت های این وبلاگ