سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حارث اعور به امیر مؤمنان گفت: «ای امیر مؤمنان!به خدا سوگند، من تو را دوست دارم» . [امام صادق علیه السلام]
 
شنبه 93 مرداد 4 , ساعت 5:24 عصر

بنام خدا و برای خدا

رئیس جمهور در دیدار با ورزشکاران در رابطه با حمله رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و چگونگی کمک به مردم غزه گفتند:«این روزها و شب‌ها در کنار شادمانی‌هایی که در جهان وجود دارد به دلیل غم و اندوه کشتار مردم فلسطین متأثر هستیم، کشتار وحشیانه که یک باریکه غزه را با انواع سلاح‌ها، توپ‌ها و انواع سلاح‌های دریایی و زمینی می‌کوبند. اطفال، زن‌ها و پیرها را می‌کشند و متأسفانه به ما اجازه نمی‌دهند که کمک کنیم»    .    

در چند روز گذشته شاهد اظهار نظرهای رئیس جمهور محترم در خصوص آلام و گرفتاریهای مردم مظلوم غزه بوده ایم و باید گفت که مواضع درست و به حقی را ایشان در ارتباط با جنگ طلبی رژیم اشغالگر قدس اتخاذ کردند و غیر از این هم از رئیس جمهور انتظار نمی رفت. ولیکن آقای رئیس جمهور در اول مرداد، ضمن اظهار تأسف گفتند:« متأسفانه به ما اجازه نمی‌دهند که(به غزه) کمک کنیم» در رابطه با این بخش از سخنان رئیس جمهور باید گفت که این گونه موضع گیری همانند، مواضع کسانی است که وقتی در روز عاشورا صدای هل من ناصر حسین ابن علی(ع) را شنیدند، دست به دعا بلند کردند و گفتند خدایا صدای کمک خواستن نوه پیغمبر(ص) می شنوی و به او کمک کن و خودشان به یاری امام قیام نکردند و از شرمندگان صحنه عاشودا و کربل شدند.

روحانی

باید به رئیس جمهور کشورمان متذکر شد؛ آیا انواع موشکها و سلاحهایی که امروز قلب رژیم اشغالگر قدس را از باریکه غزه نشانه می رود با اجازه کدخدا(آمریکا) و آن رژیم بدست مبارزین غزه رسیده است، که رئیس جمهور اظهار ناتوانی در کمک به غزه را مطرح می کند و فقط دعا می کنند!؟

وقتی آفای رئیس جمهور در اولین سخنرانی خود در سازمان ملل "نظریه جهان عاری از خشونت" را مطرح کردند و مورد استقبال شرکت کنندگان در نشست سازمان ملل قرار گرفت چرا در جهت جلوگیری از خشونتهای رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع و مظلوم غزه، بلافاصله درخواست برگذاری کنفرانس غیر متعدها و یا کنفرانس کشورهای اسلامی را مطرح و پیگیری ننموده و فقط می خواهند دعا کنند!؟

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: « دولت ایران برای کمک دارویی و اعزام تیم پزشکی آماده است ما آماده‌ایم مجروحین را درمان کنیم. دل ما با مردم غزه است ما دعاگوی مظلومان عالم هستیم و دعا می‌کنیم مظلومان فلسطین در این مبارزه نابرابر پیروز شوند، شکست از آن تجاوزگران و پیروزی از آن مظلومان است.»

وظیفه رئیس جمهور نظام اسلامی ایران با سایر رؤسای جمهور کشورهای دیگر  متفاوت است، رئیس جمهور ایران علاوه بر دعا کردن که کمترین وظیفه دینی هر مسلمانی است و هزینه ای هم ندارد، بعنوان رئیس جمهور، که قسم یاد نموده، که پاسدار اصول قاون اساسی باشد،  وظیفه مهم دیگری که همان کمک به مظلومین غزه است را بر عهده دارد و نمی تواند مثل مباحث تهاجم فرهنگی و دفاع از ارزشها و فرهنگ جامعه بگوید وظیفه دولت نیست!

در بند شانزدهم اصل سوم قانون اساسی می خوانیم؛ « تنظیم سیاست خارجی کشور بر اساس معیارهای اسلام، تعهدات برادرانه نسبت به همه مسلمانان و حمایت بی دریغ از مستضعفان جهان»

اصل یکصد وپنجاه و چهارم قانون اساسی متذکر می گردد؛« جمهوری اسلامی ایران سعادت انسان در کل جامعه بشری را آرمان خود می داند و استقلال و آزادی و حکومت حق و عدل را حق همه مردم جهان می شناسد. بنا بر این در عین خوداری کامل از هر گونه دخالت در امور داخلی ملتهای دیگر، از مبارزه حق طلبانه مستضعفین در برابر مستکبرین در هر نقطه از جهان حمایت می کند.»

رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای در خطبه‌های نماز جمعه تهران، 1390/11/14 فرمودند:«هر جا هر ملتی، هر گروهی با رژیم صهیونیستی مبارزه کند، مقابله کند، ما پشت سرش هستیم و کمکش میکنیم و هیچ ابائی هم از گفتن این حرف نداریم. این حقیقت و واقعیت است.»

پس منطق ما نمی توانیم، نمی گذارند و یا اجازه نمی دهند کمک کنیم!، فرهنگ و منطق ضعفاست و این شیوه و سخن گفتن با مبانی نظام انقلابی ایران ناسازگار است و جائی در مبانی دینی و انقلابی ندارد، زیرا همه ایادی آمریکا از سراسر جهان، تروریستهای خود را با مجهزترین سلاحها به سمت سوریه گسیل نمودند و با پلید ترین شیوه های تروریستی قصد داشتند،که نظام سوریه را که حامی جریان مقاومت است ساقط و سرنگون نمایند، اما وقتی پیام امام خامنه ای به سید حسن نصرالله قهرمان رسید که باید آقای بشار اسد در حاکمیت بماند، نظام سوریه ماندگار شد و دشمنان مقاومت، حتی در نزد تروریستها سرافکنده گردیدند.

نظام جمهوری اسلامی ایران، بر اساس قانون اساسی و خواست مردم در راهپیمائی میلیونی روز قدس، باید به مردم فلسطین کمک نماید، پس ملت قهرمان ایران وظیفه خود را کاملا انجام داده و منتظر اقدامات رئیس جمهور و دولت محترم بر اساس وظیفه شرعی و قانونی می باشند و در این مسیر (کمک به مردم غزه و کرانه باختری) از کسی نباید ترسید و اجازه از کدخدا (آمریکا) هم لازم نیست.

سخن پایانی دستور و استراتژی مهم مقام معظم رهبری است که باید محقق شود، ایشان فرمودند:« این جنایات خارج از تصور، واقعیت ذاتی رژیم گرگ صفت و کودک کشی است که تنها علاجش نابودی و از بین رفتن است البته تا آن هنگام، مقاومت قاطع و مسلحانه فلسطینی ها و گسترش آن به کرانه باختری، تنها راه مقابله با این رژیم وحشی است»

والسلام



لیست کل یادداشت های این وبلاگ