سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پسر آدم آنچه بیش از خوراک روزانه‏ات کسب نمودى در آن گنجور جز خود بودى . [نهج البلاغه]
 
دوشنبه 93 مرداد 13 , ساعت 6:19 صبح

بنام خدا و برای خدا

گروه حماسه و مقاومت برای اولین بار بزرگداشت شهید دکتر سید حسن آیت را بعد از گذشت 33 سال از شهادت این شهید راه بصیرت، برگزار می نماید، کاری در خور تقدیر است و گسترش فرهنگ و تفکر حق طلبانه شهید آیت، از نیازهای ضروری جامعه است، که به بصیرت افزایی و شناخت جبهه حق از باطل و تشخیص تحرکات دشمن و اقدام در زمان لازم، کمک می نماید.

ایت

دکتر آیت در ساعت هشت صبح روز چهارشنبه 14 مرداد 1360 (چهل روز پس از فاجعه هفتم تیر) در مقابل منزلش در محله نارمک، توسط گروهک منافقین با شلیک 60 گلوله به شهادت رسید     و در روز قبل از شهادت، با توجه به اینکه میر حسین موسوی بعنوان وزیر خارجه جهت کسب رأی اعتماد به مجلس معرفی شده بود، شهید آیت که نماینده مجلس شورای اسلامی بود، به نمایندگان قول می دهد که فردا اسناد مهمی را از وابستگی میرحسین موسوی به تفکرات سوسیالیستی در اختیار نمایندگان مجلس قرار می دهد که در روز 14 خرداد 60 به شهادت می رسد و آن گروه تروریستی اسناد همراه شهید آیت را به سرقت بردند و تا کنون هم خبری از آن اسناد بدست نیامده است و میر حسین موسوی هم بعد از مدتی با فشار جریانی خاص علی رغم مخالفت رئیس جمهور وقت، به نخست وزیری انتخاب گردید و هیچ کس دیگرهم نتوانست کاری که شهید آیت شروع کرده بود، ادامه دهد و به نتیجه برساند.

شهیدان آیت و دیالمه در زمان خود، در جامعه و مجلس شورای اسلامی چراغ و سنبل بصیرت و حق گوئی و حق طلبی بودند و وقتی نمایندگان مجلس اول با نظرات و اطلاعات دقیق و حق طلبانه این شهیدان روبرو می شدند، بلا فاصله به یاری جبهه حق می شتافتند و در وقت لازم، تصمیم لازم را اتخاذ می نمودند و لیکن در مقطع فعلی در مجلس شورای اسلامی، سخنان حق طلبانه تعدادی از نمایندگان که همچون شهیدان مدرس، آیت و دیالمه عمل می کنند و فریاد می زنند و حق را طلب می نمایند، دیگر نمایندگان به یاری جبهه حق قیام نمی کنند و مصلحت شخصی خود را بر مصالح نظام اسلامی ترجیح می دهند! و سخن حق بر زمین می ماند و باطل گرایان به کوبیدن حق طلبان اقدام می کنند!

نمونه بارز این سخن اقدام غیر قانونی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی است، که وقتی زمان استضاح وزیر علوم، تحقیقات و فن آوری بر اساس امضاء نمایندگان مجلس نزدیک می شود، بر خلاف آئین نامه داخلی مجلس، وقت یک ماهه به وزیر داده می شود تا نسبت به اصلاح امور اقدام نماید و در این مدت هم وزیر مربوطه هیچ اهمیتی برای نظرات نمایندگان مجلس قائل نمی شود و همچنان، امور وزارتخانه و برخی از دانشگاه ها در اختیار افراد منتسب به فتنه سال 88 می باشد.

امام خمینی (ره) وقتی دستور انقلاب فرهنگی را صادر نمودند؛ قصدشان این بود که دانشگاه ها خانه احزاب نباشد و دانشگاه بر اساس مبانی نظام اسلامی مدیریت گردد. آیا وزیر علوم اینگونه اقدام نموده است! که جلوگیری از استیضاح وزیر بصورت غیر قانونی از سوی ریاست و هیئت رئیسه مجلس کلید می خورد و سایر نمایندگان هم لب فرو می بندند و به این اقدام اعتراض نمی کنند!

رهبر معظم انقلاب در تاریخ 11 تیر 93 در این رابطه فرمودند: «متأسفانه ما در دوران‌هایی، نمونه‌های نامطلوبی را در دانشگاه‌ها داشتیم که جوانان نخبه را به ترک کشور تشویق می‌کردند و یا در سال‌هایی، افرادی در داخل وزارت علوم، در مقابل حرکت علمی مانع‌تراشی می‌کردند، این موارد به هیچ وجه نباید تکرار شوند.... دانشگاه نباید در اختیار کسانی قرار گیرد که پیشرفت علمی کشور را به هیچ می‌انگارند بلکه باید در اختیار کسانی باشد که عاشق پیشرفت علمی ایران هستند و اهمیت آن را برای سرنوشت کشور و ملت درک می کنند.»

امام خامنه ای با توجه به اهمیت دانشگاه ها مجددا در پایان سخنانشان تأکید فرمودند: «مسئولان ذیربط و مدیران دانشگاه‌ها باید با جدیت از تبدیل مراکز علمی به محل جولان و فعالیت‌های جریان‌های سیاسی جلوگیری کنند.»

با عنایت به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص دانشگاهها، ضرورت دارد که مجلس شورای اسلامی به تفکرات، منش و رفتار حق طلبانه و استقامت مدرسها، آیتها و دیالمه ها بیش از گذشته توجه نماید و اگر وزیر مربوطه نسبت به اموری که مورد نظر رهبری انقلاب و اهداف بلند امام است، کوتاهی نموده، -که قطعا کوتاهی کرده است-، مماشات و کم کاری از  نمایمدگان مجلس پذیرفتنی نخواهد بود. و از ریاست محترم مجلس، که یک عنصر فرهنگی و سیاسی است، انتظار این بود که از نظرات به حق تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص استضاح وزیر علوم حمایت می کرد و نسبت به برگزاری گرامیداشت شیهد بصیرت اقدام می نمود، چون ممکن است برخی از نمایندگان مجلس شهیدان آیت و دیالمه را نشناسند و با اقدامات حق طلبانه آنها آشنائی نداشته باشند.

لذا امروز در رابطه با اقدامات ریاست محترم مجلس، این سئوالات مطرح است؛ چرا ریاست مجلس در دولت گذشته علی رغم تأکیدات مقام معظم رهبری در هکاری با دولت، مرتبا به بهانه های مختلف، زمینه ایجاد چالش برای دولت را فراهم می نمود ، لکن در این دولت بصورت غیر قانونی، از اجراء حقوق حقه نمایندگان و مردم جلوگیری می کند!؟ چرا برای ساقط کردن دولت احمدی نژاد با طرح شعار دولت وحدت ملی در راستای سیاستهای آقای رفسنجانی، همایش 30 سال قانونگذاری را با همه نمایندگان ادوار مجلس که بعضا انقلاب اسلامی را هم قبول ندارند برگزار می نماید- علی رغم نظر رهبر معظم انقلاب که هرینه آن همایش از بیت المال را شبهه ناک اعلام کردند و آقای لاریجانی به این خاطر مریض شدند- ولی برگزاری گرامیداشت شهید بصیرت، سید حسن آیت، که امروز شناخت تفکر و حق گویی و ایستادگی در پای حقِ شهید آیت، از نیازهای ضروری نمایندگان مجلس می باشد، نباید در خانه ملت برگزار شود!؟ ....



لیست کل یادداشت های این وبلاگ