سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه با دانشمندان بنشیند، با من نشسته و هرکس با من بنشیند، گویی با پروردگارم نشسته است [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
جمعه 93 مرداد 17 , ساعت 11:21 عصر

بنام خدا و برای خدا

این روزها قوه قضائیه با آزمون بسیار بزرگ و سختی، در خصوص محاکمه دیر هنگام مهدی هاشمی رفسنجانی روبرو است. تخلفات گسترده ی اقتصادی و امنیتی این فرد در یک دهه گذشته، بخصوص بعد از فتنه سال 88 و متواری شدن از کشور، همواره در محافل و مجالس مطرح بوده است و لیکن بخاطر نفوذ گسترده پدرش، تاکنون از سوی مراجع قضائی به پرونده قطور و مهم مهدی هاشمی رفسنجانی رسیدگی و رأی لازم صادر نگردیده است.

هر کدام از تخلفات این آقازاده با نفوذ و فتنه گر، که این روزها در رسانه ها به صورت گسترده مطرح گردیده است، اگر از افراد دیگری سر می زد، یقینا بارها و بارها، محاکمه و مجازت اسلامی آنان که در حد چند بار اعدام بود، مورد اجراء قرار می گرفت، اما مهدی هاشمی رفسنجانی با وکلاء مجرب و قانون دان خاندان رفسنجانی، که خبرگی لازم را در جهت دور زدن قوانین دارند، بدنبال رهایی و بی اثر نمودن قوانین کشور می باشند.

هاشمی

آیا به هدف نامشروع خود می رسند!؟ و یا قوه قضائیه، در احقاق حقوق ملت از این آزمون، سربلند بیرون می آید!؟

در پرونده اتهامی مهدی هاشمی رفسنجانی جرائم متعددی اعم از کیفری و حقوقی وجود دارد که به برخی از آنها به اختصار اشاره می شود

1-در توضیحات کارت پایان خدمت مهدی هاشمی رفسنجانی 21 ماه و 22 روز گواهی کسر خدمت منظور گردیده و این در حالی است که مدت حضور در جبهه ی این متخلف بیش از 5 ماه نمی باشد و این از عجایب روزگار است!

    2-مهدی هاشمی از موقعیت های اداری و رانتی ایجاد شده برای استفاده های شخصی نهایت سؤاستفاده را می نموده، بعنوان نمونه در سال 1372 وی در حالی که تنها 24 سال داشته با سوء استفاده از سربرگ و امکانات شرکت تاسیسات دریایی، قایق شخصی- تفریحی خود را بدون حق گمرکی از ترانزیت هوایی وارد کشور نموده است.

3-پلیس مبارزه با جرایم مالی نروژ با حمله به دفاتر مرکزی استات اویل، جدی بودن عزم دستگاه‌های قضایی این کشور را به نمایش گذاشت و به دنبال افشای تخلفات، معاون رئیس بخش عملیات‌های بین‌المللی مجبور شد این شرکت را ترک کند. سپس هیئت مدیره، مدیر اجرایی را نیز اخراج کرد و در نهایت رئیس هیئت مدیره هم استعفا کرد. دادگاه نروژ نیز شرکت استات اویل را در پرداخت رشوه مجرم تشخیص داد و احکام جزایی مربوطه را صادر کرد. علاوه بر آن پرونده مذکور در دادگاه‌های چهار کشور نروژ، سوئیس، آمریکا و ایران به گردش افتاد که خود نشان از اهمیت ماجرا داشت ولیکن در ایران، مهدی هاشمی رفسنجانی که با اسم مستعار جونیور رشوه را دریافت کرده بود با اعمال نفوذ از اقدامات قضائی جلوگیری به عمل آمد و اخیرا در قوه قضاییه موضوع در حال پیگیری است. البته ماجرای رشوه 45 میلیون دلاری مهدی هاشمی در رابطه با قرارداد کرسنت از دیگر تخلفات ابو علی سینای آقای اکبر هاشمی رفسنجانی است که مورد توجه مراجع قضائی قرار گرفته است

4-«حمزه کرمی» از نویسندگان سایت ضد انقلاب جمهوریت و از عوامل فتنه سال 88 در دفاعیات خود در دادگاه در جمع خبرنگاران گفته است: «مهدی هاشمی رفسنجانی اعتقادی به هزینه شخصی برای انتخابات نداشت. بنده با وی صحبت کردم و گوشزد کردم که استفاده از پول بیت المال در انتخابات جرم است ولی مهدی هاشمی نمی‌پذیرفت. شرکت نشر ذره 500 میلیون تومان پوستر مربوط به آقای هاشمی(اکبر) را سال 84 ( تبلیغات ریاست جمهوری)چاپ کرد، اما پولش را از سازمان بهینه سازی گرفت، به این صورت که آقای مهدی هاشمی (رئیس وقت سازمان بهینه‌سازی) با توافق نشر ذره فاکتوری صوری صادر کرد، مبنی بر چاپ 200‌ هزار نسخه از کتاب ‌5‌ جلدی کودک؛ یعنی یک میلیون جلد کتاب و این فاکتور صوری به‌عنوان سند اصلی تلقی شد و پولش را از سازمان بهینه سازی پرداخت نموده و در اختیار نشر ذره قرار گرفت، در حالی که فقط تعداد ‌25‌ هزار از این کتاب چاپ شد.»

کرمی

5-از جرائم عمده مهدی هاشمی رفسنجانی فرماندهی بخش قابل توجهی از فتنه سال 88 علیه نظام جمهوری اسلامی می باشد که پس از سه سال فرار و اقامت در لندن، پس از بازگشت به ایران مدت 3 ماه در بازداشت موقت بوده و در حال حاضر با وثیقه بسیار سنگین آزاد می باشد.

6- کاوه اشتهاردی مدیر مسئول وقت روزنامه ایران در دفاعیات خود به موارد بسیار مهمی در خصوص اختلاس مهدی هاشمی رفسنجانی در مدیریت شرکت بهینه سازی مصرف سوخت اشاره کرده و می گویدمهدی هاشمی در زمان مدیریت شرکت بهینه سازی مصرف سوخت در سالهای 82 تا84 مبلغ ده میلیارد و بیست و سه میلیون و پانصد و سی و یک هزار تومان که با احتساب کاهش ارزش وجه مذکور به مدت 7 سال اکنون به مبلغ شانزده میلیارد و یکصد و شصت و دو میلیون و هشتصد و سی و یک هزار تومان رسیده اختلاس نموده و اسناد و فاکتور های جعلی ارائه کرده است. در آن سالها هیچ نهاد نظارتی جرئت و جسارت بررسی عملکرد مالی این شرکت را نداشته اما در دولت نهم حسابرس داخلی شرکت، رسماً موضوع سوء جریان مالی مذکور را گزارش کرده است.» (به پیوست 500 صفحه از مستندات تقدیم می گردد).

باید منتظر بود که قوه محترم قضائیه و قاضی پرونده تخلفات مهدی هاشمی رفسنجانی بدون در نظر گرفتن موقعیت خانوادگی متهم و فشارهایی که از طرف پدرش بر قوه فضائیه و دیگر نهادها و مسئولین کشور وارد می شود، نسبت به صدور رأی قانونی اقدام، تا به جهانیان و مردم کشورمان ثابت شود، که حکومت اسلامی در خصوص گرفتن بیت المال از دست چپاولگران حتی اگر خاندان هاشمی رفسنجانی هم باشد کوتاه نخواهد آمد.

یک سئوال اساسی در خصوص اخذ رشوه توسط مهدی هاشمی رفسنجانی در قراردادهای کرسنت و استاد اویل وجود دارد و آن نقش آقای بیژن زنگنه وزیر نفت دولت تدبیر و امید و وزیر نفت دولت اصلاحات است، که این تخلفات در آن زمان روی داده و آن سئوال این است که آقای زنگنه در محاکم قضائی بعنوان یک مطلع حاضر می شود یا متهم!؟ و در هر دو صورت، بهترین گزینه استعفاء زنگنه و عذرخواهی از مردم است و در مرحله دوم آقای روحانی نسبت به عزل زنگنه سریعا اقدام نماید و در غیر این صورت نمایندگان مجلس شورای اسلامی استیضاح و برکناری ایشان را در دستور کار قرار دهند.    

امیر المومنین علی(ع)در رابطه با برگرداندن املاک بیت المال که عثمان به میل خودش به دیگران بخشیده بود می فرمایند:«وَ اللّهِ لَوْ وَجَدْتُهُ قَدْ تُزُوِّجَ بِهِ النِّساءُ، وَ مُلِکَ بِهِ الاِْماءُ لَرَدَدْتُهُ فَاِنَّ فِى الْعَدْلِ سَعَةً، وَ مَنْ ضاقَ عَلَیْهِ الْعَدْلُ فَالْجَوْرُ عَلَیْهِ اَضْیَقُ.»به خدا قسم اگر آن املاک را بیابم به مسلمین برمى گردانم گرچه مهریه زنان شده باشد، یا با آن کنیزها خریده باشند. زیرا گشایش امور با عدالت است، کسى که عدالت او را در مضیقه اندازد ظلم و ستم مضیقه بیشترى براى او ایجاد مى کند.

 

انشاء الله  

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ