سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشمند بر عابد هفتاد درجه برتری داده شده است که میان هر دو درجه به اندازه میان آسمان و زمین است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
دوشنبه 96 خرداد 15 , ساعت 5:43 عصر

به نام خدا و برای خدا

یکی از بخشهای مهم سخنرانی رهبر معظم انقلاب در بیست و هشتمین سال رحلت ملکوتی حضرت روح الله، طرح "استراتژیا چالش در برابر سازش" ابرقدرتها بود، که دولت حسن روحانی در چهار سال گذشته بجای "چالش، سازش با قدرتها" را برگزید و از این رهگذار، خسارات سنگینی به کشور و ملت تحمیل کرد، لذا امام خامنه ای ضمن  مثالی از سازش ذلیلانه سعودیها در برابر آمریکائیها، فرمودند: «بعضی عقلانیّت را در این میدانند و میگویند که «چالش با قدرتها هزینه دارد» -[البتّه] اشتباه میکنند- بله، چالش هزینه دارد، امّا سازش هم هزینه دارد. شما ملاحظه کنید دولت سعودی برای اینکه با رئیس­‌جمهور جدید آمریکا بتواند سازش بکند، مجبور میشود بیش از نیمی از ذخایرِ موجودی مالی خودش را در خدمت هدفها و طبق میل آمریکا هزینه کند. اینها هزینه نیست؟ سازش هم هزینه دارد. چالش اگر عقلائی باشد، ... هزینه‌اش بمراتب کمتر از هزینه‌ی سازش است.»

تاریخ غمبار کشورمان گویای این است، هرگاه بجای "چالش" با قدرتهای زورگو، "سازش" را برگزیدیم، بخشهایی از حاکمیت و منافع ایران را از دست داده ایم، وقتی با انگلیسیها سازش کرده و از حوزه ای آبی هیرمند و استان هرات گذشتیم، امروز با خشکسالی در سیستان وف بلوجستان روبرو هستیم! اگر از حاکیمیت بحرین، در برابر چالش با انگلیس عقب نشینی نمی کردیم، امروز شاهد جدا شدن منطقه استراتژیک و نفت خیز بحرین و کشتار شیعیان آنجا بدست وهابیت آل سعود نبودیم! اگر حسن روحانی با روحیه کاخ نشیپنی، چرخیدن سانتریفیوژها را به چرخیدن اقتصاد مردم و کشور گره نمی زد و سازش ذلیلانه را در اجراء فوری برجام نمی پذیرفت، امروز شاهد تحریمهای جدید و درخواست مذاکره در خصوص کاهش برد موشک های بالستیک و حذف محور مقاومت از سوی آمریکا نبودیم!

آری امام خامنه ای به زیبای تمام، استراتژی سازش دولت اعتدال را زیر سئوال بردند و لذا حسن روحانی باید در گزینش وزراء، معاونین و مدیران اجرائی دولت دوازدهم، اصول و مبانی اسلام، انقلاب و امام را مدنظر قرار دهد، زیرا جناب روحانی و دست یارانش در چهار سال گذشته، بزرگترین آسیب را در اجراء استراتژی نرمش قهرمانانه، در مذاکرات سازش با شیطان بزرگ و غرب، به ملت و کشور وارد کردند!

والسلام



لیست کل یادداشت های این وبلاگ