سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، مؤمنِ پیشه ور را دوست دارد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 
سه شنبه 96 تیر 13 , ساعت 3:46 عصر

به نام خدا و برای خدا

اول سلام و بعد سلام و سپس سلام / با هر نفس ارادت و با هر نفس سلام

تاریخ 200 ساله ایران گویای این است که هر گاه قرارداد نگینی همانند؛ تنباکو (به مدت 50 سال) و دارسی (به مدت 60 سال) با طرف غربی امضاء شده، جریان فراماسونری درون قدرت، نقش ویژه ای در تحمیل و انعقاد آن بر علیه منافع کشورمان داشته است، در قرارداد دارسی سهمkl ایران با فشار فراماسونرهای درون قدرت قاجار به 20 درصد کاهش پیدا کرد و لذا در مورخ 11 تیر 96 شاهد فاجعه ای بدتر از قرارداد دارسی در زمان حضور لیبرالهای دولت اعتدال بودیم که بخاطر برگزاری کنگره منافقین خلق در فرانسه، قراردادی را بعنوان پاداش! با شرکت بدعهد توتال فرانسه که سهم ایران را به زیر 20 درصد رسانده، امضاء کردند. برای فهم بهتر موضوع بصورت اختصار به ابعاد دو قرارداد ننگین در عصر قاجار و ادامه آن در زمان رضا شاه می پردازم.

چرا قرارداد تنباکو (رژی) منعقد شد؟ ناصرالدین شاه که برای تأمین هزینه سفرهای خود به اروپا با مشکلات مالی مواجه بود، لذا پس از مراجعت به ایران در رجب 1307 ه‍. ق قراردادی را با تالبوت انگلیسی با سرمایه‌ای 650 هزار لیره تأسیس منعقد نمود و بلافاصله حدود 200 هزار از اتباع دولت بریتانیا و مستعمرات آن را به عنوان کارکنان شرکت به شهرهای مختلف ایران سرازیر شدند که در بین آنها حدود 100 هزار مبلغ مسیحی حضور داشت و در تهران و اکثر شهرها مراکز فساد برپا کردند و کافه‌هایی با انواع وسایل قمار و رقص‌های محلی و مشروبات الکی پدید آوردند ...!

چرا قرارداد دارسی امضاء و سپس در زمان رضا شاه ماغی شد؟ در سال 1280 مظفرالدین شاه قاجار، امتیاز کشف و بهره برداری از نفت ایران برای مدت 60 سال به یکی از اتباع انگلیسی به نام دارسی واگذار شد.  در سال 1311 شرکت نفت ایران و انگلیس به دولت ایران اطلاع داد که حق السهم دولت ایران بابت عایدات نفت در سال قبل فقط سیصد و دو هزار لیره شده است، در حالی که در سال 1310 عایدات ایران از این بابت چهار برابر این مبلغ بود. رضاخان به تصور اینکه می تواند به آسانی امتیاز نفت را لغو کند درف شب 6 آذر ماه 1311 در حضور هیئت وزیران امتیازنامه دارسی و پرونده نفت را در آتش بخاری انداخت و به وزیرانش دستور داد بی درنگ امتیاز را ملغی کنند که فردای آن روز عملی شد.

با طرح دعوی بریتانیا از ایران در شورای جامعه ملل، مقرر شد که دو کشور نسبت به حل مشکل اقدام نمایند لذا پیشنهاد مورد موافقت شورا و طرفین دعوی قرار گرفت و قرارداد جدیدی بدین شرح منعقد گردید: به موجب این قرارداد، که در 7 خرداد 1312 به تصویب مجلس شورای ملی رسید، مساحت ناحیه امتیاز به منطقه خوزستان و کرمانشاه تقلیل یافت. امتیازنامه جدید موجب افزایش درآمد ایران گردید ولی مدت امتیاز را که می بایستی در 1340 به پایان برسد تا 1386 تمدید کرد.

با عنایت به توضیحات فوق و نقش فراماسونرها و غربزده ها در انعقاد آن قراردادها، متأسفانه در 39 سالگی انقلاب اسلامی، قرارداد ننگینی از سوی دولت حسن روحانی با شرکت توتال فرانسه در پسا برجام به مدت 25 سال با سهم 50/1 درصدی توتال فرانسه و 19/9 درصدی ایران امضاء شد!

برای اولین بار در تاریخ انقلاب اسلامی شاهد واگذاری مدیریت استخراج و فروش به طرف خارجی هستیم! لذا با توجه به اینکه دولت اعتدال برای فریب افکار عمومی، همه امور را محرمانه قلمداد کرده و بنا بر تأکید مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولین قضائی مبنی بر نظارات بر اجراء قانون اساسی توسط قوه قضائیه، ورود و کنترل این قرارداد ننگین از سوی آن قوه محترم، مورد استدعا است، زیرا برای لیبرالها و غربزده ها، نه تدام انقلاب اسلامی اهمیت دارد، نه استقلال کشور عزیزمان ایران!

والسلام



لیست کل یادداشت های این وبلاگ