سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بزرگترین دریغها در روز رستاخیز دریغ مردى است که مالى را جز از راه طاعت خدا به دست آورد ، پس مردى آن را به ارث برد و در طاعت خداى سبحان انفاق کرد . او بدان انفاق به بهشت رفت و نخستین بدان راه دوزخ سپرد . [نهج البلاغه]
 
چهارشنبه 96 تیر 14 , ساعت 7:50 عصر

به نام خدا و برای خدا

اول سلام و بعد سلام و سپس سلام / با هر نفس اردات و با هر نفس سلام

در علوم سیاسی بین غربگرائی و غربزدگی تفاوتی وجود دارد، فرد غربگرا، در عین لیبرال بودن به استقلال کشور خود پایبند است و گاها برای حفظ استقلال از بذل مال و جان هم دریغ نمی کند ولی فرد غربزده کاملا لیبرال بوده و هیچ ارزشی برایل استقلال کشور و دین خود، قائل نیست و حتی بر ضد استقلال و دین خود اقدام می کند! با این تعریف مختصر، به سراغ خبری از جلسه علنی مجلس در 14 تیر 96 می رویم که تعداد 162 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در اقدامی قابل تحسین، از حمله موشکی اخیر سپاه بر علیه مراکز فرماندهی داعش در سوریه حمایت کردند.

خبر فوق هم مسرت بخش است و هم ناراحت کننده، مسرت بخش از این بابت که در اوج حملات ددمنشانه دشمنان بیرونی و برخی از مسئولین اجرائی کشور، بر ضد سپاه پاسداران، بلاخره بخشی از نمایندگان مجلس، طی بیانیه ای از شلیک موشکی سپاه پاسداران، که جزئی از اقتدار کشور است، حمایت کردند. ناراحتی از این نظر، که نمایندگانی که بیانیه را امضاء نکردند، بدلائل مختلف زیر سئوال افکار عمومی و آزادگان جهان خواهند بود!

در مورخ 14 تیر 96 حدود 205 نماینده به غیر از افرادی که در مرخصی بوده اند، در صحن علنی مجلس حضور داشته اند ولذا نمایندگانی که پای بیانیه حمایت از اقدام سپاه را امضاء نکرده اند، با توجه به تعریف غربگرائی و غربزدگی بشرح ذیل دسته بندی می شوند؛

1-ممکن است برخی از نمایندگان مجلس هدف قرار دادن داعش را برادر کشی بدانند، لذا بعنوان اپوزیسیون نظام اسلامی، از امضاء کردن بیانیه خودداری کرده اند!

2-برخی دیگر حاضر به امضاء بیانیه بوده اند، لکن بخاطر مواضع رئیس جمهور بر ضد سپاه، از امضاء آن ترسیده اند!

3-برخی هم حضور مستشاری سپاه پاسداران در سوریه و عراق را مخالفت با آمریکا می دانند و لذا از امضاء بیانیه امتناءل ورزیده اند!

4-یحنمل، با توجه به اینکه آمریکا بودجه ای را جهت براندازی نظام اسلامی اختصاص داده و بصورت رسمی از مخالفان داخلی ایران حمایت کرده، لذا این دسته از نمایندگان با عدم امضاء بیانیه، سیگنال وفاداری حود به شیطان بزرگ را اعلان نمودند!

فرق نمایندگان مجلس ایران با نمایندگان مجلس سنای آمریکا، در این است، که 98درصد آنها، جهت حمایت از صهیونیسم بین الملل، به تحریمهای جدید بر ضد سپاه پاسداران و کشورمان رأی دادند، ولی تعدادی از نمایندگان غربزده و بی بصیرت مجلس ایران، برای مقابله با تحریمهای نمایندگان مجلس سنای آمریکا، حاضر به امضاء یک بیانیه ی خشک و خالی، در جهت حمایت از اقتدار نظامی کشور خود، نشدند! غمگینانه باید اعتراف کرد، که برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مستضعف فکری و سیاسی هستند و لذا جای این جماعت بی بصیرت و غربزده، در مجلس شورای اسلامی نیست.

والسلام



لیست کل یادداشت های این وبلاگ