سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و فرمود : ] آن که گفتن ندانم واگذارد ، به هلاکتجاى خود پاى درآرد . [نهج البلاغه]
 
سه شنبه 100 تیر 8 , ساعت 7:56 صبح

به نام خدا و برای خدا 

اول سلام و بعد سلام و سپس سلام / با هر نفس ارادت و با هر نفس سلام

طالبان افغانستان علی‌رغم اینکه توسط سرویس جاسوسی آمریکا و عربستان و در ادامه از سوی سرویس جاسوسی پاکستان تشکیل و مورد حمایت قرار گرفته، اما جمهوری اسلامی، با همین طالبانی که امروز در حال تصرف کامل افغانستان است، اجازه نداده، داعش در افغانستان قدرت جدی بگیرد و مرزهای شرقی ما را ناامن نماید.

دولت فعلی افغانستان مجری دستورات آمریکا است و مطلوب جمهوری اسلامی ایران نیست و از طرف دیگر طالبان افغانستان هم قابل حذف نیست و لذا هدف ایران، تشکیل یک دولت فراگیر در افغانستان با حضور همه اقوام و مذاهب، اعم از پشتون‌ها، تاجیک‌ها، ازبک‌ها و هزاره‌ها و عدم وابستگی به آمریکا و مسئولیت پذیری در برابر منافع همسایگان هست.

تحرکات اخیر طالبان در حالی اتفاق افتاده، که ایران بر عملیات نظامی طالبان، اشراف اطلاعاتی گسترده دارد و لذا طالبان براساس نقشه راه جمهوری اسلامی، ملزم به رعایت جان و حقوق شیعیان و سایر اقوام افغانی است.

 قطعا جمهوری اسلامی ایران، تمام سناریوها و راهبردهای امنیتی و نظامی را پس از خروج آمریکا از افغانستان و تحرکات پرسرعت طالبان را مدنظر دارد و اجازه نخواهد داد، مرزهای شرقی ما دچار بی ثباتی شود و تشیع در افغانستان مورد ظلم و تعدی طالبان قرار گیرد.

والسلام



لیست کل یادداشت های این وبلاگ