سفارش تبلیغ
صبا ویژن
راسخان در دانش کسانی اند که دست نیکیو زبان راست و دل صاف و عفّت شکم و فرج دارند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
پنج شنبه 93 شهریور 13 , ساعت 12:41 عصر

بنام خدا و برای خدا

رهبر معظم انقلاب در 5 شهریور 93 در دیدار با هیئت دولت توصیه های مهمی را در 15 مورد به آنها ابلاغ نمودند که اهم آنها عبارت است از :1- کار و فعالیت و خدمت مستمر به مردم و پرهیز از حاشیه سازیها.2- عدم تعارض در سخنان مسئولان دولتی و شنیده شدن صدای واحد ار دولت3- نباید جامعه را به دو قطب(سیاسی و جناحی) تبدیل کرد 4- در موضوع جناح بندی های سیاسی همواره تأکید بر رفاقت و اُنس با یکدیگر است اما حتماً خطوط قرمز و خطوط فاصل رعایت شوند و مسئله فتنه و فتنه گران از مسائل مهم و از خطوط قرمز است. 5- برخی انتقادها، تند و گاهی غیرمنصفانه هستند...لزومی ندارد که انسان بخواهد به هر مطلب یا انتقادی، پاسخ دهد زیرا در برخی موارد سکوت بهتر است. 6- انتقاد از دولت قبل، نباید حالت اغراق آمیز و تخریب پیدا کند زیرا در روحیه مردم تأثیر بد می گذارد و آنان را نسبت به آینده نیز نامطمئن می کند. 7- موضع گیری صریح و قاطع در مسائلی جهانی و عدم تعارض آن با زبان دیپلماسی و مذاکره. 8-ادامه پرشتاب رشد علمی کشور و حمایت از شرکتهای دانش بنیان و نقش تعیین کننده تحقیقات کاربردی و تحقیقات بنیانی. 9- پشتیبانی و ادامه طرح نظام سلامت 10-کلید رونق اقتصادی، مسئله تولید است با استفاده از ظرفیت های فراوان داخلی. 11- به صنایع بخش کشاورزی کمک ویژه شود. 12- راه توسعه روستاها، ایجاد صنایع تبدیلی در روستاها. 13- سخت گیری و جلو گیری دولت از واردات کالاهای غیر ضروری و تجملی. 14- صرفه جویی در آب کشاورزی از طریق استفاده از شیوه های نوین آبیاری.15- کار تکمیل مسکن مهر بطور جدی پیگیری شود و به اتمام برسد.

vifv

پس از رهنمودهای مهم رهبر معظم انقلاب، که بعنواه نقشه راه از آن یاد می شود و با اجرائی شدن آنها تحول چشمگیری در حوزه های مختلف اقتصادی، سیاسی، امنیتی، اجتماعی و فرهنگی در کشور را شاهد خواهیم بود. در این رابطه همه نگاهها به اقدام عملی دولت جهت اجراء فرامین رهبری است، که رئیس ‌جمهور محترم، دکتر روحانی، روز چهارشنبه در جلسه هیئت دولت، با تشکر از رهنمودها و حمایت‌های مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای دولت، گفت: دولت با تمام جدیت، خود را متعهد به پیگیری رهنمودهای ایشان می‌داند. و از تمامی اعضای دولت خواست همه ارشادات و توصیه‌های مقام معظم رهبری را اجرایی نموده و گزارش اقدامات انجام شده را در ارتباط با یکایک موارد، ارائه کنند.ضمنا آقای روحانی، معاون اول خود را مأمور تهیه و ارائه گزارش کامل از تحقق رهنمودهای رهبری نمودند.

برای اینکه خیال مردم از اجرائی شدن رهنمودهاِی رهبری آسوده باشد، اصحاب رسانه، وظیفه سنگینی را در این امر مهم بعهده دارند و ضروری است، به نمایندگی از طرف ملت، امینانه اجراء دستورات ولایت امر مسلمین امام خامنه ای را از تک، تک اعضاء دولت مطالبه و گزارش اجراء منویات رهبری را، مستمرا به اطلاع مردم برسانند، زیرا ممکن است بعضی از اعضا دولت، به واسطه وابستگی سیاسی به جریانهای لیبرال و فتنه، نتوانند و یا نخواهند نسبت به دستور رئیس جمهور و اجرائی نمودن بیانات رهبری انقلاب اقدام لازم را انجام دهند. لذا رسانه ها باید به عنوان دیده بان و خبر رسان خط مقدم اجرائی شدن فرامین 15 گانه، در سال جهاد اقتصادی و فرهنگی، نقش ویژه و ممتازی را داشته باشند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی که وظیفه تصویب قانون و نظارت بر اجرای آن را بعهده دارند، باید نقش پر رنگی با تصویب طرحهای لازم در مجلس شورای اسلامی و حمایت از دولت در اجرائی نمودن توصیه های مقام معظم رهبری ایفاء نمایند.

امیدواریم که اعضاء محترم هیئت دولت، گرایشهای سیاسی و خدمت به حزب خود را در رأس امور اجرائی قرار ندهند و از پدر خوانده دولت که تلاش دارد مسیر دولت اسلامی را، به اسلام لیبرال غربی تغییر دهد، تبعیت ننمایند، تا مردم طعم شیرین خدمت نوکران خود را بچشند.

والعاقبه للمتقین    


سه شنبه 93 شهریور 11 , ساعت 1:2 عصر

 بنام خدا و برای خدا

یک سال از عمر دولت تدبیر و امید سپری گردید و در این مدت تمام ناکارآمدی خود را در پشت حملات بی انصافانه و افراطی گرایانه نسبت به دولت قبل سازماندهی کردند و آنقدر کشور را سیاه و تاریک نشان می دادند که گویی ویرانه ای را که در حال سقوط بوده، تحویل گرفته و با عوام فریبی Demagogy) ) خود را به عنوان یک منجی که با عقل و تدبیر، می خواهند کشور را از نابودی نجات دهند به مردم معرفی نموده و با خودپسندی     (Egoism) و بازی با کلمات، خود را مبتکر طرح نو، منتها با همان نسخه و تفکر اقتصادی حزب لیبرال دموکرات کارگزارن سازندگی که در دهه 70 تورم را به 50 درصد رساندند، می خواهند مشکل اقتصاد کشور را مرتفع نمایند!!!

برای حمله به مسکن مهر، مسکن اجتماعی را صرفا بخاطر بغض و کینه از دولت قبل جایگزین کردند و در هفته دولت در سال 93 و زمانی که در تحقق مسکن اجتماعی خود را ناتوان دیدند، سرمایه گذاری در بورس مسکن را مطرح نموده اند!!!.

دولت

با شعار زیبای اعتدال، بعضی از براندازان و فتنه گران سال 88 را در مسئولیتهای مهم کشوری منصوب کردند، که در نهایت با نهیب رهبری در دیدار با هیئت دولت که فرمودند:«مسئله فتنه و فتنه گران، از مسائل مهم و از خطوط قرمز است که آقایان وزرا باید همانگونه که در جلسه رأی اعتماد خود بر فاصله گذاری با آن تأکید کردند، همچنان بر آن پایبند باشند.»، رئیس جمهور هم پذیرفتند که فتنه گران عزل شوند.

جهت کنترل تورم ، رکود اقتصادی و ورشکسته شدن بخشی از تولید کنندگان کشور را به ارمغان آوردند!!!. و بارها خزانه مملکت را خالی و ناتوانی کشور را در مقابل حملات نظامی آمریکا، برای زمینه سازی و پلمپ تأسیسات هسته ای بهانه کردند!!! و با ناجوانمردی و استفاده از شعار اعتدال، تلاش نمودند، هر کس و هر جریانی که منتقد عملکرد دولت است، با برچسب افراطی و انواع تهمت و اهانت از سر راه خود بردارند و کشور را به تمامه در کنترل خود درآورند و حتی تئوریسین دولت (سعید حجاریان) بحث انحلال مجلس شورای اسلامی، توسط رئیس جمهور را مطرح کرد.

دولت

آنچه در خصوص اقدامات مثبت دولت تدبیر و امید می شود به آن اشاره کرد، طرح سلامت و ایجاد آرامش در بازار ارز و کاهش تورم است و الا قیمتها، همانند زمان دولت قبل، افزایش چشمگیر داشته و اثرات کاهش تورم با توجه به افزایش قیمتهای حاملهای انرژی، و عدم افزایش پرداخت یارانه نقدی، جیب مردم، بیشتر خالی شده است و لذا تنها اقدام قابل تقدیر دولت طرح سلامت و درمان مردم است، که با جهاد و سخت کوشی وزیر و همکاران او، که وارد حاشیه های سیاسی نشده اند به ثمر نشسته است.

لذا عملکرد دولت امید در سال اول، حمله همه جانبه به دولت قبل و ویران نشان دادن کشور عوام فریبی Demagogy)    ) علی رغم اینکه رهبر معظم انقلاب بارها از سخت کوشی و تلاش دولت قبل تقدیر و تشکر نمودند و در سال دوم با تمجید و تقدیر( تقدیر از وزیران نفت و خارجه ) با شیوه تبلیغاتی (Propaganda) از خود و موفق نشان دادن دولت از دیگر اهداف آن است که نمونه بارز آن تقدیر از وزیر نفت بود که هیچ تلاش قابل قبولی در حوزه کاری خود نداشته و بلعکس زیان 7 میلیارد دلاری بخاطر محکومیت در قرارداد کرسنت و واردات بنزین بی کیفیت با واسطه گری شوهر خانم ابتکار که دلال بنزین در دولت اصلاحات بوده و کشور را محتاج بیگانگان نشان دادن حاصل ضعف آقای زنگنه وزیر نفت است و لذا همانطور که مشائی نشان لیاقت در دولت سابق دریافت کرد!، آقای زنگنه هم مورد تقدیر دولت امید قرار گرفت و عجب تدبیری!!!و در سال سوم، دولت اعتدال فعالیت خود را برای تصاحب مجلس شورای اسلامی سازماندهی می کند و در سال چهارم، دغدغه و هوس تصاحب مجدد صندلی  ریاست جمهوری را دنبال خواهند کرد!!!!! پس قول و قرار با مردم کجاست؟!؟

آیا دولت تدبیر و امید، برنامه ای برای رفع مشکلات اقتصادی و فرهنگی مردم دارد؟!؟ و یا صرفا بدنبال عوام فریبی و خودپسندی که از صفات رذیله و غیر اخلاقی جامعه اسلامی است، می باشد؟!؟    

گویند؛ معلم در سر کلاس از شاگردی پرسید: اقدامات شاه اسماعیل در دوران حکومتش چه بود؟

دانش آموز جواب داد: هیچی، فقط اضافه کردن چهار صفحه به تاریخ کشور.

عبدالرحمان جامی چقدر زیبا گفته است:

دل گفت مرا علم لدنّی هوس است / تعلیم کن، تو را اگر دسترس است

گفتم که الف، گفت دگر هیچ مگو / در خانه اگر کس است یک حرف بس است.

والسلام


سه شنبه 93 شهریور 11 , ساعت 12:31 صبح

بنام خدا و برای خدا

آقای هاشمی رفسنجانی در دیدار با وزیر خارجه فنلاند گفت:«اگر واقعا مشکل غرب عدم اعتماد است، می توانند شرایطی را فراهم کنند که به موازات رفع تحریم ها علیه ایران و پذیرفتن پیوست الحاقی توسط ایران، اعتماد دو طرف تامین شود.»

اظهار نظر غیر مسئولانه و لیبرالی آقای هاشمی رفسنجانی در رابطه با پرونده هسته ای کشور موجب تضعیف تیم مذاکره کننده هسته ای و باعث تقویت دشمنان ایران اسلامی است . پذیرش پروتکل الحاقی(N.P.T) از سوی ایران در جهت ایجاد اعتماد غرب، نوعی هدایت و خلع سلاح کردن تیم مذاکره کننده ایران و بازی در زمین دشمن است.

با توجه به سابقه آقای رفسنجانی در این مسائل، وقتی آمریکای جنایتکار در سال 1367 هواپیمای مسافربری کشورمان را با دو موشک از سوی ناو وینسن مورد هدف قرار دادند و 290 مسافر و خدمه آن را به شهادت رساندند، آقای هاشمی رفسنجانی در حالی که فرماندهی جنگ را بعنوان جانشین فرمانده کل قوا به عهده داشتند، در کمال حیرت و ناباوری در صفحه تلوزیون حاضر شد  و با بغضی که گلویش را گرفته بود، گفت: پیام دریافت کردم!!! و بعد از چند روز حضرت امام قطعنامه 598 را پذیرفتند و فرمودند جام تلخ زهر قطعنامه را نوشیدم! آیا یک فرمانده که هدایت عملیات ارتش و سپاه را در دست دارد، باید اینقدر منفعل، ضعیف و لرزان باشد؟!؟

رفسنجانی

در زمانی که آمریکا برای چهارمین بار، بعد از امضاء توافقنامه ژنو اقدام به تحریم جدید بر ضد کشورمان نموده، اینگونه اظهارت که از روی ترس و لرز و ورود به خط قرمزهای نظام می باشد، مخالف منافع و امنیت کشور است و لذا دبیر شورای عالی امنیت ملی باید نسبت به طرح شکایت علیه آقای هاشمی رفسنجانی در دادگاه ویژه روحانیت اقدام و یا حداقل دیدارهای ایشان با طرفهای خارجی، که هیچ ضروزتی ندارد و مخل امنیت کشور است، محدود و ممنوع گردد، همانطور که در زمان دولت قبل، از ملاقات مسئولین کشورهای خارجی با آقای هاشمی رفسنجانی جلوگیری گردید.

آقای هاشمی رفسنجانی از سالهای 84 دچار دگردیسی گردیده و اکثر مواضع ایشان بر خلاف نظر و منافع جمهوری اسلامی است. مثلا خونخواران داعش و النصره در سوریه را ملت سوریه خوانده و بشار اسد را فردی که علیه مردمش از سلاح شیمیایی استفاده و مردم را در ورزشگاهها زندانی کرده، معرفی می نماید. و یا ترویستهای داعش و بعثی را، بعنوان مردم عراق می داند، که آقای نوری مالکی حقوق آنها را رعایت نکرده است. و یا در فتنه سال 88 علاوه بر نامه تهدید آمیز به رهبر معظم انقلاب، در مقابل نظام و رهبری ایستاد و از فتنه گران و آشوب طلبان، که فرزندانش از سران فتنه بودند، حمایت کرد و فرزندش مهدی را از بیم دستگیری و محاکمه با سؤ استفاده از امکانات دانشگاه آزاد به مدت 3 سال با برگه ماموریت اداری از کشور فراری داده و ساکن کشور انگلستان نمودند!!!!!

رفسنجانی

متأسفانه از روزی که دولتمردان ما، به پای میز مذاکره با 1+5 و یا همان آمریکا رفته اند، آهنگ تهدید، توهین و تحریم شیطان بزرگ بر ضد ایران، روند تندتری به خود گرفته است و اظهارات مداخله جویانه آقای هاشمی رفسنجانی، تیم مذاکره کننده را در مقابل آمریکا تضعیف و دشمن را از گذشته گستاخ تر خواهد نمود و این در حالی است که آمریکائیها به صراحت گفته اند که لغو تحریمها از سوی شورای امنیت سازمان ملل پس از اجابت همه خواسته ها امکان پذیر است و خواسته های شورای امنیت سازمان ملل، فراتر از بحث هسته ای کشورمان می باشد.

بر اساس قانون اساسی کشور امضاء پروتگل الحاقی از اختیارت مجلس شورای اسلامی است و پرونده هسته ای کشور از سوی شورای امنیت کشور در اختیار رئیس جمهور قرار گرفته و مقام معظم رهبری در کلیات مذاکرات و تصمیمات مهم نظارت دارند و لذا باید از اظهارات غیر مسئولانه و موازی و تضعیف کننده تیم هسته ای پرهیز گردد و آقای هاشمی رفسنجانی به امور مهم مجمع تشخیص مصلحت، همچون نظارت بر اموال مسئولان کشور که مدت زیادی در آن مجمع معطل مانده اقدام نماید.

والسلام  


دوشنبه 93 شهریور 10 , ساعت 2:45 عصر

بنام خدا و برای خدا

آقای ظریف رئیس دستگاه دیپلماسی ایران در در خصوص تحریمهای جدید آمریکا بر ضد ایران گفت: «این اقدام آمریکا در تحریم‌های جدید با روح توافق ژنو و توافقات در تضاد است ... ایران اگر ضروری بداند به این اقدام پاسخ می‌دهد ... طرف آمریکایی با توسل به برخی ملاحظات فنی و ریزه‌کاری‌ها، تلاش می‌کند اقدامات خود را توجیه کند، اگر قرار باشد از این شیوه‌ها استفاده کنند ایران هم می‌تواند با توسل به برخی ریزه کاری‌های فنی از توافق ژنو اقداماتی انجام دهد که خوشایند طرف مقابل نباشد.»

ظریف

پس گذشت 7 ماه از امضاء توافقنامه ژنو بین گروه 1+5 و ایران و عملیاتی شدن بخشهای قابل توجهی از آن (پلمپ اکثر مراکز هسته ای کشورمان) متأسفانه کشور زیاده طلب آمریکا با سوء استفاده از برخی مواد توافقنامه The U.S. Administration))(یعنی، فقط «قوه مجریه» آمریکا، در چارچوب اختیارات رئیس جمهور از تحمیل تحریم جدید بر ضد ایران خودداری می کند) تاکنون 4 بار تحریم جدید بر ضد ایران اعمال نموده است و در مقابل از سوی مسئولین کشورمان هیچ اقدام مقابله به مثلی علیه آمریکا صورت نگرفته است و همین بی توجهی یا لرزیدن در برابر دشمن باعث خدشه دار عزت ملت ایران گردید.

تحریمهای جدید آمریکا بر ضد کشورمان در حالی عملیاتی شد، که رژیم صهیونیستی در جنگ 51 روزه در برابر یکی از ضعیف ترین محورهای مقاومت طعم تلخ شکست را،  با موشکهای ایرانی پذیرا شد. و لذا موجب شد تا عمق استراتژیک ایران بار دیگر افزایش یابد و در مذاکرات آتی هسته ای با 1+5 ایران با دست برتر در پای میز مذاکرات حاضر شود.

قرار بود، پس از توقف بخشهایی از مراکز هسته ای ایران و تعامل صورت گرفته در این زمینه، از شدت تحریم‌ها کاسته و روابط اقتصادی و البته سیاسی ایران از حالت رکود با دیگر کشورها خارج شود. اما با اعمال دور جدید تحریم‌ها از سوی آمریکا، نگرانی‌ها بر آینده مذاکرات هسته‌ای سایه افکنده است. و می توان ادعا کرد که توافقنامه ژنو، در حال از دست دادن کارآیی خود می باشد، زیرا این توافقنامه نه ‌تنها چیزی از تحریم‌های ظالمانه را بر ضد کشورمان کاهش نداده، بلکه طرف غربی با استناد به متن توافقنامه، The U.S. Administration)    ) تحریم‌های جدید را قانونی می‌داند.

با توجه به نفوذ هواپیمای جاسوسی رژیم صهیونیستی به آسمان ایران و ساقط کردن آن توسط دلاور مردان سپا پاسداران، به نظر می رسد، که لابی های تندرو در آمریکا تلاش دارند تا جلوی سُست شدن حلقه تحریم را سد نموده و با ایجاد فضای روانی و فشار مداوم، ایران را در نهایت مجبور به کوتاه آمدن از مواضع هسته ای خود در مذاکرات آینده نمایند!

لذا در صورتی که بشود ادعای آقای ظریف مبنی براینکه؛ «ایران هم می‌تواند با توسل به برخی ریزه کاری‌های فنی از توافق ژنو اقداماتی انجام دهد که خوشایند طرف مقابل نباشد» را باور کرد!، باید منتظر اقدام فوری مقابله به مثل در برابر زیاده خواهی آمریکا از سوی ایران باشیم، چرا که در جهان امروز، اگر در مقابل زیاده طلبی قدرتها، به موقع واکنش نشان ندهی باید منتظر اقدام سلطه طلبانه بعدی آنها باشی!

امریکا

با بررسی دقیق توافقنامه ژنو، ایران یعنی قوا سه گانه(اجرائی، قضائیه و مقننه) متعهد به اجراء تمامی مفاد آن می باشند و لیکن آمریکا تنها قوه مجریه The U.S. Administration)) متعهد گردیده که تحریم جدید علیه ایران تصویب نکند و تحریم اخیر آمریکا، توسط وزارت خزانه داری آن کشور صورت گرفته و به قوه اجرائی آمریکا مربوط نمی گردد! البته رئیس جمهور آمریکا می تواند اجرای این تحریمها را برابر قانون اساسی وتو نماید!

لذا نتیجه این است که ایران بر اساس متن توافقنامه ژنو، هیچ اقدام جدی در مقابل تحریمهای آمریکا نمی تواند انجام دهد و آقای ظریف و تیم مذاکره کننده با 1+5 ایران را در مقابل آمریکا " کیش و مات " نموده اند! و ای کاش با صداقت این موضوع را، با مردم کشورمان در میان می گذاشتند و مرتب نمی گفتند موضوع توافقنامه محرمانه است! و آن را از «شجاعت و نبوغ »منحصر به فرد خود بدانند و بگویند «کمر تحریمها را شکستیم!»

گفته اند در یکی از دبیرستانهای سال ششم، هنگام برگزاری امتحان، به عنوان موضوع انشاء این مطلب داده شد که "شجاعت یعنی چه؟"

یکی از شاگردان در خصوص این موضوع نوشته بود:"شجاعت یعنی این." و برگه خود را سفید به ممتحن داده و رفته بود! اما برگه امتحانی آن شاگرد دست به دست بین دبیران گشته بود و همه به اتفاق و بدون استثنا به ورقه سفید نمره 20 دادند.

حال باید از آقای رئیس جمهور سئوال کرد! آیا واقعا تشویق آقای ظریف در جشنواره شهید رجایی بخاطر توافقنامه ای که ایران "کیش و مات" شده! جای تشویق وجود داشت؟!؟ و وزارت خارجه باید نمره 20 دریافت نماید؟!؟ و یا این گونه تشویقها همانند تدبیری است، که در عرضه سبد کالا به مردم داشتید؟!؟

والسلام      


یکشنبه 93 شهریور 9 , ساعت 8:56 صبح

بنام خدا و برای خدا

رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با اعضاء هیئت دولت در 5 شهریور 93 فرمودند: « در موضوع جناح بندی های سیاسی همواره تأکید بر رفاقت و اُنس با یکدیگر است اما در برخی موارد هم مسئله متفاوت است و باید حتماً خطوط قرمز و خطوط فاصل رعایت شوند.مسئله فتنه و فتنه گران، از مسائل مهم و از خطوط قرمز است که آقایان وزرا باید همانگونه که در جلسه رأی اعتماد خود بر فاصله گذاری با آن تأکید کردند، همچنان بر آن پایبند باشند.»

فتنه

آقای روحانی رئیس جمهور در رابطه با حضور فتنه گران در دولت و تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر خطوط فاصل با جریان فتنه سال 88 گفتند:« البته در رابطه با مسائلی که مربوط به سال‌های گذشته است و همچنان وجود دارد در چارچوب قانون عمل می‌کند و معیار ما قانون است، اگر قوه قضائیه فردی را محکوم کرده است و محکومیت این فرد محرومیت از حقوق اجتماعی باشد ما طبق قانون عمل می‌کنیم اما اینکه به صورت تخیلی بگوییم فردی در عکسی حضور داشته است و اینکه آن فرد در چه تاریخی و به چه منظوری حضور داشته است، مشخص نباشد را نمی‌پذیریم. البته آن چه مقام معظم رهبری خطاب به وزرا فرمودند؛ حتما از سوی وزرا در تمام زمینه‌ها اجرایی می‌شود و دولت برای اجرای تمام نکات مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب برنامه‌ریزی دارد.»

دیده بان بصیر انقلاب، حضرت امام خامنه ای در دیدار با اعضاء دولت تدبیر و امید، نکات بسیار مهمی را به دولت تذکر دادند و در بعضی از بخشها هم، از دولت مستقر به واسطه تلاش آنها قدردانی نمودند.

فتنه

از نکات بسیار مهمی که بیش از یک سال دغدغه و نگرانی نیروهای مؤمن به انقلاب را فراهم کرده، حضور فتنه گران سال 88 در بدنه دولت اعتدال است و بیم آن می رود که این فتنه گران، که از اقدامات ضد امنیتی خود توبه نکرده اند، کشور را به فتنه ای بزرگتر از فتنه سال 88 دچار نمایند و لذا رهبر معظم انقلاب از دولت خواستند که خطوط قرمز را که قبلا در بکارگیری فتنه و فتنه گران رعایت ننموده اند، مورد توجه و اصلاح قرار دهند و رئیس جمهور محترم هم، در مصاحبه خبری خود در 8 شهریور 93 تلاش زیادی نمودند، تا کلمه فتنه را بر زبان نیاورند و موجب ناراحتی اصحاب فتنه و فتنه گران نشود، نسبت به این موضوع تأکید کردند و گفتند:« آن چه مقام معظم رهبری خطاب به وزرا فرمودند؛ حتما از سوی وزرا در تمام زمینه‌ها اجرایی می‌شود.» البته ما رئیس جمهور و علت نگفتن کلمه فتنه را درک می کنیم و برای موفقیت ایشان دعا می کنیم. 

فتنه

جای بسی خوشحالی است که رئیس جمهور محترم، بصورت تلویحی، بعد از گذشت یک سال، پذیرفتند که در بخشی از بدنه مدیریت اجرایی کشور انقلابی مان، فتنه گران حضور دارند!

لذا امیدواریم که دولت امید، با تدبیر دیرهنگام خود، زمینه امیدواری دوستدارن انقلاب و ناامیدی فتنه گران را فراهم و نسبت به کنار زدن عناصر فتنه، و اجراء دستور ولی امر مسلمین سریعتر اقدام نماید.

در صورتی که دولت به هر دلیلی بنا نداشته باشد فتنه گران را از مناصب مهم نظام اسلامی کنار بزند، نیروهای مؤمن به انقلاب بر اساس تکلیف شرعی و فریضه امر به معروف و نهی از منکر، نسبت به افشاء نام  فتنه گران، که در بخشهای مختلف دولت (معاونتهای ریاست جمهوری، معاونان و مدیران کل وزراتخانه ها، استانداران و معاونان و فرماندان و مدیران کل استانها) بکارگیری شده اند، اقدام انقلابی خواهد نمود.

والسلام   


یکشنبه 93 شهریور 9 , ساعت 1:15 صبح

بنام خدا و برای خدا

در متن توافقنامه ژنو که سازمانهای اطلاعاتی آمریکا مسئولیت تنظیم آن را بعهده داشته اند، عبارتی به چشم می خورد، که تنها قوه مجریه آمریکا تحریم جدیدی بر ضد ایران تصویب نمی کند و لکن دیگر نهادهای آمریکا از جمله کنگره و وزارت خزانه داری آمریکا می توانند علیه ایران هر زمان که صلاح دیدند، تحریم جدید اعمال نمایند و این عبارت که مورد غفلت تیم مذاکره کننده ایرانی قرار گرفته این است The U.S. Administration)) یعنی، دولت آمریکا و به عبارت دقیق تر یعنی «قوه مجریه» آمریکا متعهد گردیده در چارچوب اختیارات رئیس جمهور از تحمیل تحریم جدید بر ضد ایران خودداری کند، زیرا قوه مجریه آمریکا اساسا اختیار «قانونگذاری» ندارد و نمی تواند تحریم جدید تصویب کند، لذا تعهدی که کرده، صرفا مربوط به «اجرا و تحمیل تحریم» است. و لیکن با ترفند خاصی که آمریکائیها دارند، کشور ایران را در متن توافقنامه به عنوان کلی Iran قید نموده، نه دولت ایران و تفکیکی درباره قوای مقننه و مجریه یا غیر آن در میان نیست؟!؟ اما وقتی قوه مجریه آمریکا در متن توافق از کنگره تفکیک شده و «دولت» متعهد به عدم تحمیل تحریم جدید شده است! و آمریکا بر اساس همین عبارت The U.S. Administration)  ) تاکنون چهار بار تحریم جدیدی بر ضد ایران بعد از توافقنامه ژنو وضع نموده و متأسفانه زبان مسئولین مربوطه الکن و کوتاه است و برای همین است که رئیس جمهور مسئولیت مذاکرات هسته ای را تماما پذیرفته است!

امضاء آقای ظزیف از طرف خود، رئیس جمهور و کل نمایندگان مجلس و شورای نگهبان در پای توافقنامه زده شده است و از ملت هم خجالت می کشند که بگویند چه اشتباه استراتژیک کرده اند که امکان بازگشتی در آن وجود ندارد!!!

اگر به گذشته تاریخی کشورمان در مذاکرات و توافقنامه الجزایر، بین ایران و آمریکا در 29 دی سال 59 در خصوص آزادی گروگانهای لانه جاسوسی آمریکا در مقابل پولها و اموال بلوکه شده ایران، نظری بیفکنیم، آمریکا با سوء استفاده از همین عبارات، پس آزادی گروگانها، بخشی از پولها و اموال ایران را هنوز هم پس نداده است!

رئیس جمهور اسلامی ایران پس از تحریمهای جدید آمریکا علیه ایران در جشنواره شهید رجایی و مصاحبه خبری خود در 8 شهریور 93 بصورت بسیار لطیف و سازنده که طرف آمریکایی ناراحت نشود و همچنین مسیر مذاکرات از گذشته به نفع آمریکا هموارتر شود، گفتند: «تحریم ظلم و تجاوز است و ما باید جلوی این تجاوز بایستیم و تجاوزگران را سر جای خود بنشانیم و نگذاریم این تحریم بر سر ملت بماند و تکرار شود ... ما لحظه‌ای فرصت را در این مسیر تلف نخواهیم کرد و تمام توان خود را به کار می‌گیریم؛ این به این معنی نیست که از تحریم‌ها می‌ترسیم یا نمی‌توانیم بدون تحریم زندگی کنیم، در این چند سال ملت ما با تحریم زندگی کرده است.»

آقای روحانی گفت:«  ما لحظه‌ای فرصت را در این مسیر تلف نخواهیم کرد و تمام توان خود را به کار می‌گیریم؛» این سخن رئیس جمهور؛ به غیر پذیرش تحریم  و حاضر شدن پای میز مذاکره و لرزیدن، چه پیام دیگری برای آمریکا دارد!؟

بعد از گذشت چند ساعت رئیس جمهور در مصاحبه خبری خود گفت: «آنها همیشه مدعی هستند که تحریم‌های جدید اعمال نکردیم چرا که ایران تحریم‌ها را دور زده و ما همان تحریم‌های قبلی را دو مرتبه اعمال و عملیاتی می‌کنیم، بر فرض که این سخن آنان درست باشد اما باز هم اینگونه رفتار با روح توافق ژنو منافات دارد ضمن اینکه ما اصلا اصل آن تحریم‌ها را غیرقانونی و غلط می‌دانیم و شکل آن تحریم‌ها نیز از نظر ما ناصحیح و غیرسازنده است.»

روحان

وقتی آمریکا مرتب ما را تهدید نظامی و تحریم اقتصادی می نماید، آیا به صلاح کشور است که با این ادبیات ضعیف و از سر انفعال با دشمن کشور، یعنی آمریکا حرف بزنیم!

رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای در دیدار با اعضاء دولت فرمودند:«موضع گیری صریح و قاطع در مسائلی همچون فلسطین، رژیم صهیونیستی، غزه، سوریه، عراق، تکفیری ها و دخالت های آمریکا، به نفع نظام جمهوری اسلامی است و منافاتی هم با زبان دیپلماسی و مذاکره ندارد.»

آیا موضع گیری رئیس جمهور کشورمان بر اساس توصیه رهبری عزیز است؟!؟ لذا بهتر است موضع گیری آقای پوتین رئیس جمهور روسیه در برابر زیاده خواهی آمریکا و غرب، بعنوان الگوی کاربردی امروز، فراروی رئیس جمهور کشورمان قرار گیرد.  

آقای پوتین که در اردوی جوانان روس در نزدیک دریاچه سلیگر حومه مسکو حاضر شده بود، در خصوص تهدیدهای آمریکا و اروپا بر ضد مسکو گفت:«فکر نمی‌کنم هیچ کشوری به رویارویی گسترده با روسیه بیندیشد، اما می‌خواهم یادآوری کنم روسیه یکی از قدرت‌های مهم هسته‌ای برتر جهان است». وی در سخنان خود که از زمان پایان جنگ سرد بی‌سابقه است ادامه داد: «روسیه از رویارویی گسترده با هر کشوری خود را دور نگه می‌دارد، اما طبیعی است که همواره باید آماده پاسخ به هر رویارویی باشد.»

متأسفانه در توافقنامه هسته ای 1+5 تیم مذاکره کننده ایران، از منافع کشورمان به نحو مطلوب دفاع ننموده و از کارشناسان ماهر و زبردست سیاسی، امنیتی و حقوقی در خصوص چگونگی تنظیم متن توافقنامه ژنو استفاده نکرده و امروز در برابر تحریمهای ظالمانه آمریکا، با موضع گیری ضعیف، انفعالی، غیر انقلابی و لرزان، از سوی رئیس جمهور و وزارت خارجه روبرو هستیم!

آیا دشمن استکباری آمریکا را، با اینگونه ادبیات، پررو، بی ادب و در موضع قدرت قرار نداه ایم؟!؟ و با دست خود زبانمان را کوتاه نکرده ایم؟!؟ مکر امامان نفرمود «آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند» پس چرا بعضی از مسئولین جمهوری اسلامی ایران هنوز امام را در عمل باور نکرده و در برابر قدرتها، لغزان و لرزانند!؟

والسلام


شنبه 93 شهریور 8 , ساعت 8:49 صبح

بنام خدا و برای خدا

علی رغم خوشبینی رئیس جمهور و وزیر خارجه کشورمان به مذاکرات هسته ای 1+5 ، وزارت خزانه‌داری و وزارت خارجه آمریکا 8 شخصیت ایرانی را به همراه 20 شرکت و موسسه مالی از جمله 6 نفتکش ایران را به بهانه نقض تحریم‌های هسته‌ای و موشکی در لیست سیاه قرار داده‌اند. و این در حالی است، که آقای روحانی گفته بود:«در دیوار تحریم ترکی ایجاد شده است که شالوده آن را بر هم زده است و روز به روز شکافی که در آن به وجود آمده بیشتر می شود!؟»

شورای امنیت ملی آمریکا نیز روز جمعه 7 شهریور 93 در واکنش به تحریم‌های وضع‌شده از سوی وزارت خزانه داری و خارجه آمریکا بیانیه‌ای صادر و بر ادامه اعمال تحریم‌ها بر ضد ایران تأکید کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است: «امروز ما در راستای ادامه اعمال فشار بر دولت ایران گام‌های دیگری برداشتیم. وزارت‌خانه‌های خارجه و خزانه‌داری به خصوص تحریم‌هایی را بر علیه شرکت‌ها و اشخاص متعددی در ایران اعمال کردند، شرکت‌ها و اشخاصی که در فعالیت‌هایی همچون کمک به برنامه هسته‌ای ایران، حمایت از تروریسم و یا کمک به ایران برای دور زدن تحریم‌ها دخیل بوده‌اند.»  

با این حال «کیتلین هایدن» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا تأکید کرده است که واشنگتن به حل دیپلماتیک موضوع هسته‌ای ایران متعهد است.

این چهارمین بار است که آمریکا بر خلاف توافقنامه ژنو اقدام به وضع تحریمهای جدید علیه ایران نموده و در کمال ناباوری، رئیس جمهور کشورمان دم از ترک برداشتن تحریمها می زند! و یا می گوید: می دانید توافق ژنو یعنی چه؟ یعنی تسلیم قدرت های بزرگ در برابر ملت بزرگ ایران؟!؟ توافق ژنو یعنی شکستن سد تحریم که به ناروا بر ملت عزیز وصلح دوست ایران تحمیل شده بود!؟

مذاکرات 18 روزه آقای ظریف با کشورهای 1+5 یا آمریکا در ژنو شش، که بخاطر زیاده خواهی طرف آمریکایی بی نتیجه ماند. و پس از آنکه معلوم گردید که در صورت پذیرش و تحقق تمام خواسته های غیر قانونی آمریکا و اروپا از سوی ایران، امکان لغو قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل وجود ندارد و کشورهای غربی بعد از توفق کامل چرخه هسته ای کشورمان، بدنبال طرح مسائل دیگری بر اساس قطعنامه شورای امنیت می باشند، تیم مذاکره کننده کشورمان به ریاست آقای ظریف از ژنو به تهران بازگشتند.

متأسفانه دولت یازدهم بصورت افراطی اصرار دارد که حل مشکلات اقتصادی کشور، در گرو حل مذاکرات هسته ای آن هم با آمریکا است و با این عمل خود، زبان تهدید آمریکای جهانخوار را علیه مردم کشورمان تندتر نموده است.

حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار با اعضاء هیئت دولت در تاریخ 5 شهریور 93 فرمودند:«کلید رونق اقتصادی که مورد تأکید رئیس جمهور محترم نیز است، مسئله تولید است. باید با استفاده از ظرفیت های فراوان داخلی، تولید را به حرکت درآورد تا رونق اقتصادی و افزایش صادرات غیرنفتی محقق شود...دولت باید بسته سیاستهای اقتصادی خود را با سیاستهای اقتصاد مقاومتی تطبیق دهد و مواردی را که غیرمنطبق با این سیاستها است، حذف کند.»

آقای روحانی و تیم مذاکره کننده هسته ای! ممکن است یک بار بصورت شفاف و با صداقت به مردم کشورمان گزارش دهید، که آیا اقدامات عملی تحریمهای چهارگانه آمریکائیها را بعد از توافقنامه ژنو باور کنیم یا شعارهای دولت محترم را؟!؟ آمریکائیها به کرار حوزه تحریمها را افزایش می دهند و این طرف، صرفا به مرد گفته می شود که قدرتها در توافقنامه هسته ای مقابل ما زانو زدند و اجازه نقد و بررسی موضوع را به نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و صدا و سیما نمی دهند و می گویند متن توافقنامه هسته ای برای ملت ایران محرمانه ولی برای رژیم صهیونیستی آزاد است!!!

آیا زیاده خواهی و اقدام اخیر آمریکا در وضع کردن تحریمهای جدید علیه ایران مورد اعترض رئیس جمهور و تیم مذاکره کننده هسته ای قرار می گیرد؟!؟ و یا حق را بخاطر قوانین داخلی آمریکا به آنها می دهند؟!؟ البته این حق برای آمریکا محفوظ است، زیرا سازمان سیای آمریکا متن توافقنامه هسته ای را بدون اخذ نظر طرف ایرانی به گونه ای تهیه نموده، که چنین حقی را همانند توافقنامه الجزایر(در خصوص آزادی گروگانهای آمریکا و رفع توقیف پولها و اموال بلوکه شده ایران در آمریکا) برای وزارت خزانه داری و کنگره آمریکا در نظر گرفته است!!!

سخن پایانی را در هفته دولت با شعر طنز رضا احسان‌پور در وصف «کلید روحانی» به پایان می رسانم. امید که مورد توجه کاربران عزیز قرار گیرد.

کلید

درد و درمان، کلید روحانی / سخت و آسان، کلید روحانی

خضر دوران، جناب روحانی / آب حیوان، کلید روحانی

مرد و زن هر دو عاشقش هستند/ حور و غلمان،کلید روحانی

دست رعیت کلید روحانی / دست سلطان کلید روحانی

نرسد ناگهان - زبانم لال -/ دست شیطان کلید روحانی

در تمامی عرصه‌ها بی‌شک / مرد میدان، کلید روحانی

از عبایش طلوع کرد شبی / ماه تابان، کلید روحانی

توی دستش گرفت و بالا برد/ گفت:هان! هان! کلید روحانی!

روز بعدش نوشته بود کسی / پشت نیسان، کلید روحانی

مانده‌ام تا کنون چرا اصلاً / مانده پنهان کلید روحانی؟کلید

به گمانم که بوده تا الان / زیر گلدان، کلید روحانی

ای سخنران سخن که می‌رانی/بوق و فرمان کلید روحانی

بوق و فرمان که هیچ باید گفت:/میل گاردان کلید روحانی!

طبع ما ته کشیده و رفته است / رو به پایان کلید روحانی

نیتم شعر بود و آخر شد / کش تنبان کلید روحانی!

لاجرم قفل ما و دست شما / آه یاران! کلید روحانی...

والسلام


جمعه 93 شهریور 7 , ساعت 5:26 عصر

 بنام خدا و برای خدا

امیر المومنین(ع) در خصوص جایگاه حاکم و مدیر اسلامی، می فرماید: وَ مَکانُ الْقَیِّمِ بِالْاءَمْرِ مَکانُ النِّظامِ مِنَ الْخَرَزِ، یَجْمَعُهُ وَ یَضُمُّهُ، فَإِذَا انْقَطَعَ النِّظامُ تَفَرَّقَ وَ ذَهَبَ، ثُمَّ لَمْ یَجْتَمِعْ بِحَذافِیرِهِ اءَبَدا،(نهج البلاغه خطبه 146)

جایگاه حاکم جامعه ، همانند رشته تسبیحی است که مهره ها را در آن کشند، و او آنها را در کنار هم جاى داده، اگر آن رشته بگسلد، مهره ها پراکنده شوند و هر یک به سویى روند، آنسان، که گردآوردنشان هرگز میسر نگردد.

معروف

رییس جمهوری در دیدار با خانواده شهداء دولت در 5 شهریور 93 با بیان اینکه ما زمان زیادی برای آزمون و خطا نداریم، گفت: «اگر این دولت در اجرای برنامه‌ها دچار اشتباه شود، مردم باید با نقد خود، ما را هدایت کنند و بهترین نقادان جامعه خانواده‌های ایثارگران و شهدا هستند که دلسوز نظام و کشور می‌باشند.»

 دکتر روحانی گفتند: «دولت از همه کسانی که نقادی می‌کنند چه در چارچوب نصیحت اسلامی و چه در چارچوب امر به معروف و نهی از منکر استقبال می‌کند، مخصوصاً از نقد خانواده‌هایی که عزیزانشان را در راه دفاع از انقلاب و اسلام فدا کرده‌اند.»

حال که آقای روحانی رئیس محترم جمهور، پس از چند بار اهانت به منتقدین خود، با توصیه رهبر معظم انقلاب اجازه انتقاد از دولت را صادر نمودند و خانواده ایثارگران و شهداء را بخاطر دلسوزی آنان نسبت به نظام اسلامی، بهترین نقادان جامعه معرفی نموده و در چارچوب نصیحت اسلامی و امر به معروف و نهی از منکر از آن استقبال ‌کرده اند، لذا حقیر که بر اساس قانون کشور از خانواده ایثارگران محسوب می شوم، مطالبی را در نقد گفتاری و رفتاری آقای دکتر روحانی از باب فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر مطرح می نمایم و امیدوارم که ایشان با صبر و حوصله در رفع آن اقدام نماید. 

خداوند متعال می‌فرماید: "...فَلَمَّا رَءَاه‌ُ مُسْتَقِرًّا عِندَه‌ُ و قَال‌َ هَـَذَا مِن فَضْل‌ِ رَبِّی لِیَبْلُوَنِی‌َّ ءَأَشْکُرُ أَم‌ْ أَکْفُرُ وَ مَن شَکَرَ فَإِنَّمَا یَشْکُرُ لِنَفْسِه‌ِی وَ مَن کَفَرَ فَإِن‌َّ رَبِّی غَنِی‌ُّ کَرِیم‌ٌ ;(نمل‌،40)

...و هنگامی که سلیمان آن را ]تخت‌[ نزد خود مستقر دید گفت‌: این از فضل پروردگار من است تا مرا آزمایش کند که آیا شکر او را به جا می‌آورم یا کفران می‌کنم و هر کس شکر کند، به نفع خود شکر می‌کند و هر کس کفران نماید، پروردگار من‌، غنی و کریم است‌!"

حضرت سلیمان بعنوان یک حاکم و مدیر اسلامی وقتی تخت ملکه سبا را در مقر حکومت خود مشاهده کرد، آن را از فضل خدا دانست ولیکن آقای روحانی از زمانی که رأی سلبی مردم را، در انتخابات سال 92 کسب نموده، بارها آن را تدبیر خود دانسته و کسانی که به ایشان رأی نداده اند، آنها را افراطی، بی سواد، حواله به جهنم، از یک جای خاصی هدایت می شوند، پیام 24 خرداد را دریافت نکرده اند و ... قلمداد نموده، که این تعابیر در حاکمیت اسلامی علیه طرفداران واقعی نظام دور از انصاف و مروت می باشد و خبر از آن می دهد که آقای روحانی به واسطه ارتباط و تحصیل در غرب، دچار غرور و خود بزرگ بینی(Self Esteem) گردیده است.

اگر آدمی دچار شخصیت خویش شد و احساس من بودن جای خدا بودن را گرفت، دیگر آن مدیر دچار توقف و سقوط گردیده و امیدی به او نیست و پیشرفت و رشدی در رفتار او مشاهده نخواهد شد!

قرآن کریم مسلمانان را به گفتار و کردار احسن دعوت نموده و می فرماید: ادْعُ إِلِى سَبِیلِ رَبِّکَ بِالْحِکْمَةِ وَالْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ وَجَادِلْهُم بِالَّتِی هِیَ أَحْسَنُ إِنَّ رَبَّکَ هُوَ أَعْلَمُ بِمَن ضَلَّ عَن سَبِیلِهِ وَهُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِینَ (نحل 125)

با حکمت و اندرز نیکو، به راه پروردگارت دعوت نما! و با آنها به روشى که نیکوتر است، استدلال و مناظره کن! پروردگارت، از هر کسى بهتر مى‏داند چه کسى از راه او گمراه شده است; و او به هدایت‏یافتگان داناتر است.

شیخ شیراز چقدر زیبا سروده است

سعدیا گرچه سخندان و مصالح گویی / به عمل کار برآید به سخندانی نیست

معروف

جناب آقای روحانی که خود در لباس روحانیت و در جایگاه یک شخص موعظه گر قرار گرفته و بار امانت قوه مجریه را مردم به او سپرده اند، امروز او رئیس جمهور همه مردم است و لذا، با سخنان اهانت گونه، بخشی از مردم را که در حفاظت از نظام اسلامی هیچگاه غفلت نکرده اند،مورد خطاب قرار دادن، زیبنده روحانیت و جایگاه رئیس جمهور اسلامی ایران نمی باشد! و آقای روحانی بداند در نهایت در دوره 8 ساله، اگر مردم در دوره بعد به ایشان اعتماد کنند و رأی دهند، رئیس جمهور خواهد بود و در این 8 سال باید مواظبت کنند، که آخرت خود را به خاطر سقایت، چاپلوسی و افراطی گری اطرافیان خود تباه نکند!

امیر بیان حضرت علی (ع) در کتاب شریف و گهربار نهج البلاغه می فرمایند: و اعلم بان الدهر یومان : یوم لک ویوم علیک(نهج البلاغه نامه 72) بدان دنیا دو روز است. روزی به سود تو و روزی به زیانت.

 آبیش گردان می کند، او نیز چرخی می زند / گر آب را بندد خدا، او هم نمی جنبد ز جا

ریاست و مدیریت، گرداندن یک جامعه و یک ملت است، لیکن اگر خدای متعال آب را ببندد و توفیق خدا به مدد انسان نیاید، آسیاب از چرخیدن خواهد ایستاد. امروز اگر تفکر، پویایی، موفقیت  و رشد در کشورمان دیده می شود، از عنایت، قدرت و رحمت خاصه الهی است. لذا رئیس جمهور بنا بر فرمایش امام علی (ع) که در طلیعه این وجیزه آمده، باید همه مردم ایران را در رشته تسبیح قرار دهد و ایجاد تفرقه در بین مردم و دو قطبی کردن جامعه پرهیز نماید و از عصبانیت های خود بکاهد و در این مسیر سخت، مشاورین امین انتخاب، تا بتواند این مسئولیت سنگین را به سر منزل مقصود برساند و به توصیه مهم رهبری معظم انقلاب در دیدار با هیئت دولت عمل نمایند. معظم له فرمودند: «جناح بندیهای سیاسی اشکالی ندارد اما نباید جامعه را به دو قطب تبدیل کرد زیرا این کار موجب دل زدگی و خستگی مردم و شکننده شدن محیط جامعه می شود.»

والسلام


چهارشنبه 93 شهریور 5 , ساعت 11:45 عصر

بنام خدا و برای خدا

آنچه که به عنوان توصیه های پانزده گانه رهبری معظم انقلاب، خطاب به دولتمردان در تاریخ 5 شهریور 93 مطرح فرمودند، نقشه راهی است، تا ملت عزیز ایران با رعایت آن از سوی دولت، طعم شیرین امید و اعتدال را، در صحنه های؛ اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، امنیتی و اجتماعی بچشند و تکلیف اصلی آن بر دوش دولتمردان است، که زمینه تحقق آن را با رعایت خطوط قرمز و جلوگیری از حضور جریان فتنه 88 در مسئولیت های مهم کشور فراهم نمایند. 

دولت

1 -کار و فعالیت و خدمت مستمر به مردم و پرهیز از حاشیه سازیها.

2-باید مراقبت شود تا در سخنان مسئولان دولتی تعارض وجود نداشته باشد و فلسفه تعیین سخنگو هم این است که از دولت صدای واحد در مسائل مختلف شنیده شود.

3- جناح بندیهای سیاسی اشکالی ندارد اما نباید جامعه را به دو قطب تبدیل کرد زیرا این کار موجب دل زدگی و خستگی مردم و شکننده شدن محیط جامعه می شود.

 4- در موضوع جناح بندی های سیاسی همواره تأکید بر رفاقت و اُنس با یکدیگر است اما در برخی موارد هم مسئله متفاوت است و باید حتماً خطوط قرمز و خطوط فاصل رعایت شوند و مسئله فتنه و فتنه گران از مسائل مهم و از خطوط قرمز است.

 5-آقای رئیس جمهور از برخی انتقادها ناراحتند که البته در برخی موارد هم واقعاً حق با ایشان است و برخی انتقادها، تند و گاهی غیرمنصفانه هستند...لزومی ندارد که انسان بخواهد به هر مطلب یا انتقادی، پاسخ دهد زیرا در برخی موارد سکوت بهتر است.

 6-همواره دولتها نسبت به دوره های گذشته خود منتقد بوده اند که ایرادی هم ندارد اما این انتقاد نباید حالت اغراق آمیز و تخریب پیدا کند زیرا در روحیه مردم تأثیر بد می گذارد و آنان را نسبت به آینده نیز نامطمئن می کند.

 7- موضع گیری صریح و قاطع در مسائلی همچون فلسطین، رژیم صهیونیستی، غزه، سوریه، عراق، تکفیری ها و دخالت های آمریکا، به نفع نظام جمهوری اسلامی است و منافاتی هم با زبان دیپلماسی و مذاکره ندارد.

 8-ادامه پرشتاب رشد علمی کشور و حمایت از شرکتهای دانش بنیان و نقش تعیین کننده تحقیقات کاربردی و تحقیقات بنیانی.

 9- طرح نظام سلامت: باید این طرح پشتیبانی شود و ادامه یابد، ضمن آنکه مراقبت شود برخی تصمیم ها، این طرح را به ضد خود تبدیل نکند.

رهبر

 10-کلید رونق اقتصادی که مورد تأکید رئیس جمهور محترم نیز است، مسئله تولید است. باید با استفاده از ظرفیت های فراوان داخلی، تولید را به حرکت درآورد تا رونق اقتصادی و افزایش صادرات غیرنفتی محقق شود.

 11- صنایع بخش کشاورزی، یکی از بخشهای راهبردی است که در همه کشورها به آن کمک ویژه می شود و دولت باید به بخش کشاورزی مساعدت ویژه ای داشته باشد.

 12- راه توسعه روستاها، ایجاد صنایع تبدیلی در روستاها ... اهمیت ویژه بخش معدن و ارزش افزوده و اشتغال زایی.

 13-: دولت باید درخصوص واردات کالاهای غیر ضروری و تجملی سخت گیری بیشتری انجام دهد و اِعمال قدرت کند.

 14- یکی از راه حل های جدی برای مشکل آب در کشور، صرفه جویی در آب کشاورزی از طریق استفاده از شیوه های نوین آبیاری بویژه آبیاری تحت فشار است.

15- اگر احتمالا با اصل طرح مسکن مهر و یا نحوه تزریق اعتبارهای بانکی به آن مخالفتی وجود دارد، اما این را هم بدانیم که اکنون چند میلیون نفر چشم انتظار تکمیل مسکن مهر هستند و باید این کار بطور جدی پیگیری شود و به اتمام برسد.

محورهای پانزدهگانه فوق؛ مکمل اقتصاد مقاومتی و نقشه راهی است، که اگر دولتمردان همت کنند و زمینه عملیاتی شدن آنها را فراهم نمایند، در پایان سال 93 امکان تحقق سال اقتصاد و فرهنگ بامدیریت جهادی فراهم خواهد گردید و اینجاست، که مردم ثمره  "امید و اعتدال " را باید در عمل دولتمردان مشاهده نمایند، والا؛ بازی با آمار و ارقام و اعلام کاهش تورم نقطه به نقطه و تورم سالیانه و از آن طرف افزایش قیمتها و خالی شدن جیب مردم، امیدی در جامعه ایجاد نخواهد شد و عدالت محقق نمی گردد!

پس اگر دولت تدبیر و امید می خواهد امید را در مردم افزایش دهد، یگانه راه آن تکیه به توانمندی داخل و عمل به دستورات امام خامنه ای است و شرط تحقق آن، وجود مدیرانی است که به آرمانهای امام و انقلاب وفادار باشند. 

گفته اند؛ وقتی رؤسا با عینک اطرافیان چاپلوس، شخصیت جوانمردان و مؤمنان به انقلاب را ببینند، به جای تماشای مردانگی، نامردی متملقان و افراطیون را تماشا می کنند!

 

والسلام


چهارشنبه 93 شهریور 5 , ساعت 2:52 صبح

بنام خدا و برای خدا

سالهاست که در کشور ما بحث تهاجم فرهنگی دشمن یا همان جنگ نرم از سوی دیدبان بصیر انقلاب اسلامی امام خامنه ای مطرح گردیده و برای تبیین جنگ نرم و مقابله با آن روشها و برنامه های مختلفی ارائه گردیده است و لیکن در عمل آنچه مشاهده می شود جریان انقلابی در مقابله با این پدیده شوم ناتوان و به انفعال دچار گردیده است!

در جنگ نرم هدف اساسی دشمن تسخیر ذهن هاست که پس از آن به اقناع، تغییر و دگرگونی یک ملت می پردازد. جنگ نرم؛ تغییر، بدون استفاده از ابزارهای جنگ سخت است و امروز دشمنان انقلاب اسلامی، در جنگ نرم خود علیه ایران اسلامی، بدنبال اقناع  ملت ایران در سطوح مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی هستند تا از این رهگذر بین نظام سیاسی-انقلابی و مردم شکاف ایجاد نمایند

رهبر معظم انقلاب امام خامنه های در دیدار با اعضاء مجلس خبرگام رهبری در تاریخ 2 مهر 88 فرمودند:«در جنگ روانی و آنچه که امروز به او جنگ نرم گفته می شود در دنیا، دشمن به سراغ سنگرهای معنوی می آید که آنها را منهدم کند؛ به سراغ ایمانها، معرفتها، عزمها، پایه‌‌ها و ارکان اساسی یک نظام و یک کشور؛ دشمن به سراغ اینها می آید که اینها را منهدم بکند و نقاط قوت را در تبلیغات خود به نقاط ضعف تبدیل کند؛ فرصتهای یک نظام را به تهدید تبدیل کند... باید ابعاد دشمن و ابعاد دشمنی را بدانیم تا بتوانیم بر او فائق بیائیم.»

ابزار دیگری که دشمن با حمایت ماهواره ها در جنگ نرم علیه ملت ایران استفاده می کند؛ ایجاد فاصله بین مردم و نظام اسلامی است و به عناوین مختلف تلاش دارند تا به مردم القاء نمایند که دشمنی ما صرفا با مدل نظام سیاسی است و با مردم ایران هیچ مشکلی نداریم و متأسفانه امروز بخشی از مردم کشورمان به شبکه های ماهواره ای که از ابزار جنگ نرم دشمن می باشند، اعتماد نموده و از خود سئوال نمی کنند که وقتی دشمنان ما، اجازه پخش شبکه های ایران را از کانال ماهواره های خود نمی دهند، برای چه هدفی صدها کانال ماهواره ی فارسی زبان را با هزینه های فراوان راه اندازی و به پخش برنامه های 24 ساعته برای مردم ایران مشغولند!؟

آیا نباید از خود سئوال کنیم که دل سوزی دشمن برای چیست!؟

آیا به دشمنی که صدها سال به غارت منابع ما می پرداخت و دست اندازی او را با ظهور انقلاب اسلامی از کشورمان قطع کرده ایم نباید شک کنیم!؟ 

امام خامنه ای در خصوص شناخت دشمن و دشمنی او می فرمایند:« البته دشمنی او خلاف انتظار نیست، غفلت ما خلاف انتظار است. دولت انگلیس که کارنامه‌‌ی دویست ساله‌‌ی حضور آنها و ارتباط آنها با کشور ما، کارنامه‌‌ی سر تا پا سیاه است - واقعاً یک نقطه و یک جا نداریم که بشود نشان داد که دولت انگلیس به نفع ملت ایران یک قدم کوچکی برداشته باشد؛ هر چه بوده ضرر؛ هر چه بوده صدمه‌‌های بزرگ - اینها اعلان میکنند که ما طرفدار ملت ایرانیم! دولت آمریکا اعلام میکند که ما طرفدار مردم ایرانیم! یعنی: با نظام جمهوری اسلامی بدیم، اما مردم را دوست داریم! خوب، مردم جزو این نظامند؛ این نظام که منفک از مردم نیست. این ترفندهای دشمن است. اینها را باید شناخت، فهمید.»

از دیگر ترفندهای دشمن در جنگ نرم سرمایه گذاری بر روی مسئولین و خواص جامعه است تا به عناوین مختلف در دل آنان تردید و ترس ایجاد نماید، زیرا اگر مسئول یا خواص جامعه بترسد و در زمان تصمیم گیری، از شجاعت لازم برخوردار نباشد، قطعا در پازل دشمن بازی خواهد کرد.

در این راستا رهبر معظم انقلاب می فرمایند:« نکته بعدی این است که ما نه فقط در عمل احتیاج به شجاعت داریم، در فهم هم احتیاج به شجاعت داریم. در فهم فقیهانه، احتیاج به شجاعت هست؛ اگر شجاعت نبود، حتی در فهم هم خلل به وجود خواهد آمد...والّا ترس از مالمان، ترس از جانمان، ترس از آبرویمان، انفعال در مقابل دشمن، ترس از جوّ، ترس از فضا؛ اگر این حرف را بزنیم، علیه ما خواهند بود؛ اگر این حرف را بزنیم، فلان لکه را به ما خواهند چسباند؛ این ترسها فهم انسان را هم مختل میکند. گاهی انسان به خاطر این ترسها، به خاطر این ملاحظات، صورتِ مسئله را درست نمی فهمد؛ نمی تواند مسئله را درست درک بکند و حل بکند؛ موجب اشتباه خواهد شد.»

ماهواره

در این رابطه که دشمن در جنگ نرم وارد سنگرهای ما گردیده و بعضی از خاکریزهای ما را تصرف کرده، سئوالاتی مطرح است!

چرا به نهیب رهبر معظم انقلاب در خصوص تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی و قتل عام فرهنگی دشمن، توجه نگردید!!!!!؟؟؟؟؟ آیا دیده بان نظام اسلامی، امام خامنه ای در وقت لازم خطر تهاجم فرهنگی را به اطلاع مردم و خواص و مسئولین کشور ابلاغ نفدمودند! چر دچار غفلت شدیم!؟ آیا خوبان امت، عمارها و مالکها به شهادت رسیده بودند و دیگر یاوری برای امام مسلمین نبود!؟ آیا متدینین؛ منزوی و به گوشه عزلت خزیده بودند!؟ آیا زمان را برای اجراء امر به معروف و نهی از منکر مهیا نمی دیدیم!؟ آیا لیبرالها و روشنفکران بر جامعه حاکم شده بودند!؟ آیا طعم شیرین دنیا ذائقه انقلابیون را شیرین کرده بود و آنان دیگر، رغبت و تکلیفی برای دفاع از اسلام ناب محمدی (ص) بر عهده نداشتند!؟

باید بپذیریم که غفلت کرده و پست انقلاب را برای امیال دنیوی ترک کرده و تنگه احد انقلاب را که برای حفظ آن بهترین جوانان این مرز و بوم در خون خود غطیدند رها کرده ایم!

آیا می توانیم تنگه احد انقلاب را از دشمنان، باز پس بگیریم؟

اگر بخواهیم در این کار و زار موفق شویم و مجددا خاکریزهایمان را از دشمن بستانیم، باید به خصلت خوبان که امام خمینی به تمامه داشت و شهدا با بهره گیری از آن خصلتها، با خونشان از تنگه انقلاب دفاع کردند، خودمان را مجهز نمائیم باید آن خوبیهای امام و شهداء را با عملمان به جامعه معرفی کنیم، که به بعضی از خصلتهای خوب و مصداقهای عملی آن اشاره می نمایم.

خصلت استقامت مصداق آن، مرزا کوچک خان- صلابت، مدرس- غیرت، نواب صفوی- قاطعیت، صیاد شیرازی- جرأت، شیرودی- بصیرت، حسن آیت- عدالت، قدوسی- رأفت، بروجردی- فتوحات، کاوه- روایت، آوینی- سنت، شیخ الاسلام- وحدت، شوشتری- سبقت، شهریاری- خلاقیت، احمدی روشن- کشف، رضایی نژاد- اعجاز، مطهری- ایستادگی، علم الهدی- امید، جهان آرا- شوق، بابایی- حماسه، دوران- اوج، کشوری- بینش، باهنر- منش، رجایی- نبوغ، بهشتی- بلوغ، فهمیده- تعهد، تندگویان- عهد، تهرانی مقدم- عمران، شاطری- توکل، زین الدین- توسل، برونسی- اقتدار، ستاری- پایمردی، لاجوردی- عرفان، چمران- اخلاص، صدوقی- سوز، دستغیب- تقوی، مدنی.

آیا می توانیم با شهداء بیعت ببندیم که با مسلح شدن به خصلتهای خوب آنها به مقابله با جنگ گسترده و ویرانگر نرم دشمن وارد میدان شویم و از تنگه اسلام و انقلاب که همه مستضعفان جهان به آن چشم دوخته اند، دفاع نموده و زمینه ظهور حضرت بقیه الله را فراهم کنیم!؟ درمان جنگ نرم با قدرت نرمی است که خصلت خوبان( امام ، رهبری و شهداء) است و لذا باید واحدهای انقلابی را در مراکز مهم و فرهنگی-علمی کشور پیاده و به تبیین آن بپردازیم. انشاء الله

 


<      1   2   3      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ