سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکس درس را ادامه ندهد، به فهم نرسد . [امام علی علیه السلام]
 
پنج شنبه 93 فروردین 7 , ساعت 3:23 عصر

          گذری کوتاه به عملکرد دولت تدبیر و امید

1-  حوزه اقتصاد:

الف-  وعده اختصاص دو سبد کالای رایگان از سوی رئیس جمهور تا پایان سال 92 که اولین سبد کالا باعث خدشه دار شدن  آبروی دولت اعتدال و ملت ایرا ن در ایام الله دهه فجر در نزد جهانیان شد، و خانم شرمن نماینده آمریکا در گروه 1+5 در این رابطه اعلام کرد؛ «که این سبد کالائی که بین فقراء ایران توزیع شد، پولش را ما داده ایم»

ب-  از دومین سبد کالا هم خبری در سال 92 نشد !

ج-  تهدید کردن مردم به جریمه از سوی وزیر اقتصاد و دارائی و اجبار به انصراف از دریافت یارانه نقدی.

د-  بمبارن تبلیغاتی مردم از سوی صدا و سیما مبنی بر عدم دریافت یارانه نقدی و استفاده غیر صحیح از الفاظ دینی که به نوعی اهانت به اعتقادات مردم صبور کشورمان می باشد.

2- حوزه فرهنگ:

الف- تعطیلی روز نامه ها و هفته نامه های منتقد توافق نامه هسته ای.

ب- بی سواد معرفی کردن منتقدان توافقنامه هسته ای از سوی رئیس جمهور.

ج- اجبار صدا و سیما به استفاده از مجریان خاص در مصاحبه های رئیس جمهور، تا به تعریف و تمجید بیجا از عملکرد دولت بپردازند.

د- تشویق و بزرگداشت عناصر مخالف نظام اسلامی و عدم تفکیک هنرمند ارزشی و غیر ارزشی از سوی رئیس دولت اعتدال.  

ه- جلو گیری از نقد توافقنامه هسته ای در صدا و سیما و شکایت در مراجع قضایی علیه اشخاص و افرادی که در راستای نقد و شفاف سازی توافقنامه هسته ای اقدام نموده اند و ...

 

گذری کوتاه به عملکرد دولت تدبیر و امید

3-  حوزه سیاست خارجی و دیپلماسی:

الف عدم توازن در توافقنامه هسته ای و امتیازات فراوانی که به دشمنان نظام اسلامی داده شده است و عدم شفافیت توافقنامه.

ب- عدم موضع گیری مناسب در مقابل دشمنان.

ج- ارتباط نا سالم با عناصر تندروی نزدیک به وهابیت ( برای کسب رأی آنها در انتخاباتهای آتی)جهت آزادی سربازان ایرانی که بدست تروریست های جیش العدل به گروگان گرفته شده اند، که متأسفانه با بی تدبیری وزارت خارجه تاکنون به شهادت یکی از دلاور مردان نیروی انتظامی منجر گردیده است.

د- حضور هیئت های از اتحادیه اروپا در ایران و ملاقات آنان با فعالین و محکومین فتنه سال 88 .

ه- ارتباط تلفنی غیر موجه و از روی ضعف رئیس جمهور کشورمان با رئیس جمهور جنایت کار آمریکا! و...

 

با توجه به موارد فوق الذکر که بخش ناچیزی از عملکرد نامطلوب و غیر عقلانی دولت تدبیر و امید می باشد، نتیجه این خواهد بود، که دولت فاقد اعتدال ، شفافیت و انقلابی گری و ضیف در مقابل دولت های استکباری می باشد، و در نهایت این مسیر به ناکجا آباد ختم خواهد شد.

          والسلام  


پنج شنبه 93 فروردین 7 , ساعت 2:15 صبح

السّلامُ علیکمُ ایّها الشّهداءُ المُؤمنُون   السّلامُ علیکُم یا اهل بیت الایمان و التّوحید   السّلام علیکُم یا انصار دین الله و انصار رسُول الله علیه و آله السلام   سلامُ علیکُم بما صبرتُم فنعم عُقبی الدّار

 

سعادتی نصیب شد تا سال 92 را در حالی به پایان برسانم که در سه مرحله با کاروان راهیان نور همراه و هم سفر شدم، تا از معرفت و شعور خاکهای آغشته بخون شهیدان و گمنامان شهید، که مظلومانه در آن سرزمینها آرمیده اند، بهره و نصیبی حاصل شود، و در آنجا خود را بعنوان روایت گر دفاع مقدس  در برابر عظمت و شکوه آن شاهدان سبکبال عاشورایی، فقیر و بازمانده و شرمنده دیدم، که یارای پرواز را از خود گرفته و به زمین خاکی چسبیده و پای رفتن را از خود سلب کرده ام .

وقتی به جای، جای آن سرزمینهای حماسه و ایثار می نگرم، هنوز فریاد زیبای دوستان شهیدم را که در لبیک گوئی به فرمان امام خوبیها، خمینی کبیر (ره) لحظه ای تردید نکردند ، می شنوم؛ که عاشقانه به سوی معشوق پرواز نمودند و مزد اطاعت پذیری از ولی فقیه زمان را که فرمود: « شهداء در قهقه مستانه اشان و در شادی وصولشان عند ربهم یرزقونند » را از یگانه معبود الهی دریافت کردند و به سر منزل مقصود رسیدند {خنک آنروز که پرواز کنم تا بر دوست/ به هوای سر کویش پر و بالی بزنم}

امام خامنه ای

اما ما بازماندگان از قافله شهداء، نسبت به نقشه راهی که امام خمینی (ره) در زمان پذیرش قطعنامه 598 برای ملت ایران ترسیم نموده، وخاکریزجبهه نبرد آینده را معین کرده بودند، غفلت ورزیدیم، آنجا که امام فرمودند:« امروز جنگ حق و باطل، جنگ فقر و غنا، جنگ استضعاف و استکبار و جنگ پا برهنه ها و مرفهین بی درد شروع شده است و من دست و بازوی همه عزیزانی که در سراسر جهان کوله بار مبارزه را بر دوش گرفته اند و عزم جهاد در راه خدا و اعتلای عزت مسلمین را نموده اند،می بوسم و سلام و درودهای خالصانه خود را به همه غنچه های آزادی و کمال نثار می کنم و به ملت عزیز و دلاور ایران هم عرض می کنم خداوند آثار و برکات معنویت شما را به جهان صادر نموده است، و قلب ها و چشمان پر فروغ شما کانون حمایت از محرومان شده است، و شراره کینه انقلابی تان جهانخواران چپ و راست را به وحشت انداخته است.» و در ادامه فرمودند:«امروز جهان تشنه فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) است و مسلمانان در یک تشکیلات بزرگ اسلامی رونق و زرق و برق کاخهای سفید و سرخ را از بین خواهند برد، امروز خمینی آغوش و سینه خویش را بری تیرهای بلا و حوادث سخت و برابر همه توپها و موشکهای دشمن باز کرده است، و همچون همه عاشقان شهادت، برای درک شهادت روز شماری می کند ؛ جنگ ما جنگ عقیده است و جغرافیا و مرز نمی شناسد و ما باید در جنگ اعتقادی مان، بسیج بزرگ سربازان اسلام را در جهان به راه اندازیم.... نکته مهمی که همه ما باید به آن توجه کنیم و آن را اساس و اصل سیاست خود با بیگانگان قرار دهیم، این است که دشمنان و جهانخوران تا کی و تا کجا ما را تحمل می کنند و تا چه مرزی استقلال و آزادی ما را قبول دارند، به یقین آنان مرزی جز عدول از همه هویت ها و ارزشهای معنوی و الهی مان نمی شناسند (صحیفه نور جلد 20) 

در برابر نقشه راه امام ، به مرور زمان جای اصول و فروع را عوض کردند و عوض شدیم، و زندگی و لذتهای دنیا ما را فریفت و" یا لیتنی کٌنتٌ معکٌم  فافٌوز معکمٌ " ما، سرد و خاموش شد، و هر چند ولی فقیه زمان امام خامنه ای؛ جبهه ی دشمن را که  " تهاجم فرهنگی" ، "شبیخون فرهنگی" ، " قتل عام فرهنگی" و" ناتوی فرهنگی " بود، به ما متذکر می شدند، ما به زمین چسبیده ها که سنت جهاد الی الله را ترک کرده بودیم، منتظر شدیم، که جهان تشنه فرهنگ اسلام ناب محمدی (ص) با یک معجزه برق آسای الهی سیراب، و تکلیف از ما ساقط گردد و متأسفانه  همچنان به انتظار نصرت خدایی نشسته ایم.

 امروز یاد شهداء و بازدید از خانواده های شهداء و جانبازان در شهرها و روستاهای  کشورمان مشاهده می شود، برای شهداء اشک می ریزیم، به زیارت قبور شهداء می رویم، یاد شهیدان را زنده نگه می داریم، به راهیان نور می رویم و در صدا و سیما از شهداء می گوئیم،(که لازم و ضروری می باشد) و لیکن در زنده نگه داشتن یاد شهادت و مراتب آن و سیر بسوی شهادت، ناتوان و لغزانیم و به مؤلفه های اسلام ناب محمدی (ص) و اسلام انقلابی عمل نمی کنیم. راهیان

مشکل امروز فرهنگ اسلامی ما، و چشم داشتن بدست بیگانگان، در حل مشکلات اقتصادی، از آنجا شروع می شود که ما اصول و مبانی شهادت را فراموش کرده ایم، و  با "فرهنگ اومانیسم"( اصالت فرد) غربی که همان هوس و لذت جوئی است، خو کرده ایم و لذا باید سریعتر از بیراهه ها، بازگردیم که دشمنان در کمین اسلام ناب محمدی (ص) نشته اند.

امروز در معرکه کربلا، ما را مجددا در لشکریان جبهه ای فرهنگی اباعبدالله الحسین (ع) و در یک نبرد فرهنگی تمام عیار علیه دشمن، فرخوان زده اند و عدم حضور به موقع شرمندگی و پیشروی دشمن را به همراه خواهد داشت، پس حسینیان عرصه ی فرهنگی انقلاب اسلامی را در یابید.

دل بسته ی این آب و گلیم خجلیم/ وا مانده ز راه و مقصدیم و خجلیم

یک عمر بدون یک قدم پیشروی/ در خط مقدم دلیم و خجلیم 

                                                                                          والسلام                


شنبه 93 فروردین 2 , ساعت 9:48 عصر

السلام علیک یا فاطمة الزهرا

مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای در پیام نوروزی خود، سال1393 را سال " اقتصاد و فرهنگ باعزم ملی و مدیریت جهادی " نامگذاری کردند و تکلیف سنگینی را بر دوش مسئولین و آحاد مردم کشورمان واگذار نمودند و لذا ضروری است، که نخبگان و خواص جامعه نسبت به تهیه نقشه راهبردی این استراتژی مهم حضرت آقا و اجرایی نمودن آن اقدام نمایند.

در آغارین روزهای سال 93 هیچ تحرک قابل قبولی در راستای اوامر مقام معظم رهبری در بخشهای مختلف کشور در رابطه با اقتصاد و فرهنگ دیده نشد و ظاهرا دولت محترم و صدا و سیما هیچ دغدغه ای در این ایام بجز انصراف مردم از یارانه های نقدی، ندارند و مدام در زیر نویس شبکه های مختلف تلوزیونی، مردم را تشویق و ترغیب به انصراف از دریافت یارانه نقدی ناچیز می نمایند، به رئیس جمهور و رئیس صدا و سیما باید گفت؛ اگر مردم از دریافت یارانه نقدی انصراف دهند، پول یارانه ها را شما در چه محلی هزینه می نمائید!؟

مردم نگاه می کنند که پول بیت المال مرتبا در همایشهای مختلف دولتی و برنامه های ضد فرهنگی صدا وسیما هزینه می شود، و در سال جاری هم، شاهد افزایش قیمتهای حامل انرژی بر اساس قانون بودجه 1393 بعد از پایان تعطیلات نوروزی می باشند و همچنین با افزیش دستمزدهای کارکنان و کارگران بخشهای دولتی و خصوصی، شاهد رشد قیمتها در سطوح مختلف خواهیم بود.

پس سؤال اساسی اینجاست، مگر امکان دارد هم قیمتها افزایش چشمگیری پیدا کنند! و هم مردم از دریافت یارانه انصراف دهند! و هم پول آن در همایشها و برنامه های غیر مفید، حیف و میل شود!؟  

لذا عزم ملت ایران جهت تحرک بخشی و حل مشکلات اقتصادی و فرهنگی، ضروری است؛ زیرا کارگزاران "دولـــت اعــتــدال" در سطوح مختلف معاونین ، مشاورین ، وزراء و معاونین آنها، استانداران ، معاونین ، مدیران کل ، فرمانداران و بخشداران بر اساس مبانی و اصول نظام اسلامی بکارگیری نشده اند، بلکه منافع حزبی و گروهی بر اصول انقلاب اسلامی ترجیح داده شده است و اکثر مسئولین فاقد روحیه جهادی، در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی و فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) می باشند.

پس نیروها و دوستداران عزت انقلاب اسلامی، باید آستین همت با تفکر جهادی را بخصوص در حوزه فرهنگ انقلابی، بالا بزنند و همچون رزمندگان دوران دفاع مقدس به ترویج فرهنگ اسلامی بر اساس استراتژی نظام اسلامی و زمینه سازی حکومت جهانی حضرت بقیة الله العظم (عج) اقدام نمایند و منتظر اقدام مسئولین فرهنگی دولتی نمانند، که آنان هیچ دغدغه ای بجز اهداف و منافع حزبی و گروهی خود ندارند، و در مدت تصدی "دولــت اعــتــدال" این موضوع به اثبات رسیده است.

                                                                                                  والسلام     


جمعه 93 فروردین 1 , ساعت 11:5 عصر

رئیس محترم جمهور در بخشی از پیام نوروزی خود به ملت ایران گفتند:« توانستیم در باره مشکلی به نام پرونده هسته ای و تحریم که به ناروا علیه ما وضع کرده بودند ، در اولین قدم موفقیت آمیز، به توافقی و لو کوتاه مدت دست پیدا کنیم و در واقع ، ارابه تحریم را متوقف کردیم؛ این مسیر ادامه خواهد یافت.»

حجة الاسلام روحانی رئیس جمهور محترم در سفر به خوزستان در رابطه با توافقنامه ژنو خطاب به مردم اهواز بیان داشتند:«می دانید توافق ژنو یعنی چه !؟ یعنی تسلیم قدرتهای بزرگ در برابر ملت بزرگ ایران. »

 وزیر خزانه داری آمریکا که نقشی اساسی در تحریمهای ملت ایران دارد در جمع لابی صهیونیستی موسوم به " آیپک " می گوید: « اسرائیل نباید هیچگونه نگرانی در این زمینه داشته باشد، چرا که ایران نمی تواند تا پایان مدت توافق اول (شش ماهه) ازمبلغ 2/4 میلیارد دلار آزاد شده، استفاده کند. »

آقای گری سیمور مشاور سابق اوباما می گوید: «برخی از ایرانیهایی که من با آنها صحبت کرده ام و مدعی هستند از جانب حکومت ایران سخن می گویند، بی سر و صدا به من گفتند، که آمریکا باید در مسایل حوزه هسته ای نرمش داشته باشد، تا اینکه دست حسن روحانی رئیس جمهور ایران تقویت شود و به پیروزی در عرصه سیاست خارجی دست پیدا کند و تحریمهای اقتصادی ایران برداشته شود و او در موقعیتی قوی قرار داشته باشد تا بتواند تند روها را در انتخابات بزرگ پیش روی ایران یعنی انتخابات مجلس شکست دهد و وقتی او در چنین موقعیتی قرار بگیرد می تواند ایران را به سمت سیاستهای معتدل تر(آمریکائی) هم در عرصه داخلی و هم در عرصه سیاست خارجی هدایت کند.»

 در رابطه با موارد فوق، توضیحاتی را به اختصار بیان می نمایم. جناب آقای رئیس جمهور محترم؛ دانسته یا ندانسته با استفاده از کلمات " ارابه تحریم " در پیام نوروزی خود موقعیت نظام اسلامی را در داخل تضعیف، و موجب نگرانی آحاد مردم و افزایش افسار گسیخته قیمت کالاها را، در داخل کشوربدنبال دارد؛ و همچنین افزایش  بیشترفشار دشمنان ایران اسلامی را بدنبال خواهد داشت.

از یک حقوقدان برجسته، که در کشور استعمار پیر انگلیس تحصیل کرده و با انواع ترفندهای آنان آشنایی دارد، استفاده از کلمات " ارابه تحریم " پذیرفتنی نیست، و استفاده از این واژه غربیها، پذیرش اثرات تحریمهای فلج کننده را اثبات می کند، و این موضوع، خواسته اصلی دشمنان ملت ایران است.

اگر با آمریکاییها قرار گذاشته اید که حتما اینگونه است، ومبلغ 2/4 میلیارد دلاری که وعده آن را بصورت اقساط ماهیانه 5/5 میلیون دلاری داده اید و امکان برداشت از آن را در بانک سوئیس ندارید، نگوئید «توافق ژنو یعنی تسلیم قدرتهای بزرگ در برابر ملت بزرگ ایران»، زیرا دشمنان خوب می دانند که معنی این شعارها چیست!؟ و مردم کشورمان هم، می دانند، جریانی که در سال 82 همه تأسیسات هسته ای را در مقابل هیچ پلمپ کرد، امروز همان جریان مسئولیت مذاکرات هسته ای را در دست دارد.    

بر اساس استراتژی دین مبین اسلام، استفاده از این واژه ها در شرایط حساس کنونی منطقی به نظر نمی رسد و امنیت کشور عزیزمان را به مخاطره می اندازد. وقتی تاریخ جنگ تحمیلی صدام علیه کشورمان را مورد بررسی قرار می دهیم، امام (ره) در سخت ترین شرایط در واکنش به موضوع حمله نظامی به ایران اسلامی، (با توجه به اینکه بخشی از سرزمین و شهرهای کشورمان به اشغال متجاوزین بعثی درآمده و فرودگاه ها و تأسیسات نظامی و حساس ایران مورد هدف قرار گرفته است) فرمودند:« یک دزدی آمده و یک سنگی انداخته است و فرار کرده، رفته است.» و همین موضع گیری امام به جامعه آرامش بخشید، متأسفانه این دولت به غیر از سیاه نمایی علیه کشور، تدبیر دیگری ندارد، نرمش مدل شاه سلطان حسین برازنده نظام اسلامی نمی باشد، و تدبیر انقلابی راه گشا خواهد بود.   

 بنظر می رسد که دولت تدبیر و امید از "ارابه تحریمی" که ساخته و پرداخته ذهن جریانات انحرافی و غربگرای نفوذی در دولت می باشد، خود را باخته و توکل به خدای متعال را کنار گذاشته است، و لذا چاره کار دولت اعتدال دوستی با دشمنان قسم خورده انقلاب نمی باشد، بلکه توجه به توانمندیها و ظرفیتهای داخلی کشور و عمل به اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری می باشد، که در همین رابطه معظم له، در اولین روز سال 1393 در حرم مطهر رضوی مجددا تأکید فرمودند: « اگر عزم را جزم کنیم می توانیم اقتصاد را شکوفا کنیم و چشم به دست دشمن نداشته باشیم که کی تحریم را برمی دارد یا برنمی دارد، در عرصه های دیگر از جمله اقتصاد نیز حتما به اقتدار ملی دست می یابیم.»

جناب آقای روحانی ریاست محترم جمهوری توجه داشته باشند که آقای احمدی نژاد رئیس جمهور سابق، تا زمانی که بر اساس اصول و مبانی اسلام ناب محمدی (ص) عمل می نمودند، موفقیت چشم گیری داشتند و مورد تأیید قاطبه ملت عزیز و فهیم کشورمان بودند و از موقعی که مبانی و اصول اصلی نظام اسلامی را به پای جریان انحرافی قربانی کردند رویگردانی مردم را شاهد بودیم و در نهایت،از درون آن لجاجتها و بی تدبیریها، دولت اعتدال مستقر گردید، پس آینه عبرت فرا روی دولت تدبیر و امید می باشد.  امید است که دولت اعتدال از ترس" ارابه تحریم "خود را به زیر چرخهای ارابه خود ساخته نیندازد.  

"فاعتبروا یا اولی الابصار "                   


جمعه 93 فروردین 1 , ساعت 9:24 عصر

السلام علیک یا فاطمة الزهرا

سال 1393 را که از سوی مقام معظم رهبری سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی ومدیریت جهادی » نامگذاری شده است به همه بینندگان صبور و فهیم که از وبلاگ وزنه سیاسی بازدید نموده اند تبریک عرض می نمایم و امیدوارم با عنایات خاصه حضرت فاطمه زهرا (س) که الگوی عملی ما در همه عرصه های زندگی است، بتوانیم بهره ای به اندازه وسعمان از دریای بی کران فاطمی ببریم.

حضرت فاطمه زهرا (س) در زندگی کوتاه سیاسی خود، چنان درخشیدند که امروز جهان تشیع بر اساس استرتژی آن بانوی مکرم و مظلوم اسلام می تواند، زمینه ساز حکومت حضرت بقیةالله(عج) را رقم بزند.

زهراء مرضیه (س) پس رحلت پدر بزرگوارشان حضرت محمد (ص) و کودتای خزنده ای که علیه جریان امامت حضرت امیرالمؤمنین (ع) صورت گرفت، بلا فاصله به دفاع از امامت برخاست و اقدام به افشاگری چهره نفاق و تزویر نمود و تا رمقی در بدن داشت به دفاع همه جانبه، از امامت و ولایت پرداخت.

جریان نفاق در ابتدا به حریم مقدس فاطمه(س) یورش بردند و درب خانه را آتش زدند و یگانه پاره تن پیامبر را به حدی مورد ضرب و شتم قرار دادند، که حضرت، توان امور جاری خانه ولایت را نداشت . فاطمه زهرا پس از اقدام دشمنان ولایت و امامت، جهت انجام تکلیف سیاسی- مذهبی خود، با بدنی مجروح و آسیب دیده از ظلم جریان نفاق، به درب خانه های مهاجر و انصار می رفت و بیعت آنان با امیرالمؤمنین علی (ع) را در حجةالوداع (غدیرخم) یادآوری می نمود، و خطر شکل گیری حاکمیت جریان انحرافی و نفاق را گوش زد می کردند و وقتی دیدند سازشکاران، بی تفاوتها، میانه روها و افراد گوسفند صفت، به یاری جبهه حق اقدام نمی کنند، به گریه های سیاسی و بر پا نمودن بیت الاحزان اقدام نمود، تا چهره نفاق و انحراف را که قصد مصادره اسلام نبوی را دارند، از پشت پرده برون اندازد و لذا دشمنان فاطمه (س) از گریه های صدیقه طاهره(س) وحشت زده شدند و بیت الاحزان حضرت را به اسم افراطی گری تخریب، و از امام علی(ع) خواستند که گریه های زهرا باید کنترل شده باشد.

اگر جلوی فریاد حق دخت گرامی رسول الله(ص) گرفته شود و فدک فاطمه که هدیه پیامبر(ص) است، بصورت غیر شرعی تصرف شود و علیه امامت و ولایت کودتا نمایند و اجازه گریه کردن هم به فاطمه زهرا(س) ندهند، عمر او چون گل کوتاه خواهد بود. دختر گرامی و بضعةالرسول(ص) به همه ما مسلمانان می آموزند، که وقتی شاخص و حقیقت امامت و ولایت را یافتی، و انحراف در مسیر اسلام ناب محمدی(ص) را مشاهده کردی، باید فریاد بزنی و برای بقاء نظام اسلامی، اگر ضرورت داشت، سکوت کنی، تا فریادت را دشمنان دین نشنوند؛ و سبب فریادهای فاطمه، (ص) سکوتهای زهرا(س) گریه های صدیقه کبری(س) شهادت مظلومانه و قبر مخفی پاره تن رسول الله(ص) برای بیداری عقول تمام انسانها در هر عصر و زمانی است، که وقتی به حقیقت جبهه حق پی بردی، باید به دفاع از آن قیام کنی و الا همچون مردم مدینه، نادم و سرگردان و حیران خواهی ماند.

 و چه دشوار است بین فریاد، گریه و سکوت، زنده ماندن! صلی الله علیک یا فاطمة الزهرا یا بنت رسول الله


<      1   2      

لیست کل یادداشت های این وبلاگ