سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ما تکیه گاه میان راهیم . آن که از پس آمد به ما رسد ، و آن که پیش تاخته به ما بازگردد . [نهج البلاغه]
 
پنج شنبه 93 بهمن 30 , ساعت 10:16 عصر

بنام خدا و برای خدا

خانم افخم سخنگوی وزارت خارجه در اظهارات جدید خود، با تدبیری خلاقانه!، بازی جدیدی را، در بازی بُرد - بُرد رئیس جمهور وارد نموده، و گفتند: «مذاکره کننده‌ها برای اینکه بتوانند روی جزئیات توافق کنند، ابتدا نیازمند آن هستند که یک تفاهم سیاسی داشته باشند و این تفاهم سیاسی برای برخی به منزله توافق سیاسی شکل می‌گرفت.»

لاقثق

متآسفانه دولت اعتدال در خصوص توافقنامه هسته ای، از گفتن حقایق طفره می رود و هر روز با الفاظ مختلفی، تلاش می کند تا مردم و نخبگان جامعه را از محتوای توافقنامه و امتیازهای اهدائی به غرب و آمریکا، به اسم محرمانه خواندن آن، بی خبر نگه دارد، لذا یک روز می گوید؛ دنیا در برابر ملت ایران زانو زده است، فردا روز ادعا می کنند، که کاسه تحریمها ترک برداشته، روز دیگر منتقدین را بی سواد می خوانند و پس از اینکه مردم از زبان رهبر و امام خود، شنیدند، که امتیازهای فراوانی از سوی دولت به غرب داده شده، رئیس جمهورمان گفتند، که حالا نوبت آنهاست (یعنی اینکه ما امتیازها را قبلاً داده ایم) و ...  

غمگینانه باید گفت؛ در حالی که دولت اعتدال متن توافقنامه ژنو را محرمانه می خواند، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تاریخ 29 بهمن 93 می گوید: «به همان اندازه که ایران از جزئیات مذاکرات هسته‌ای اطلاع دارد، اسرائیل نیز مطلع است.»

خانم افخم سخنگوی وزارت خارجه کشورمان، که مواضع رسمی دولت اعتدال را بیان می کند، پس از فرمایشات راهگشای مقام معظم رهبری، که باید نقشه راهی در مذاکرات و خط قرمز نظام اسلامی در مذاکرات هسته ای باشد، در اقدامی غیر اخلاقی که در ورای آن نفاق دیده می شود و برای اینکه پوششی بر بی تدبیری دولت و بهانه ای برای دو مرحله ای کردن مذاکرات هسته ای، بر اساس خواست آمریکائیها، درست نماید، از واژه تفاهم سیاسی در مصاحبه رسمی خود استفاده می نماید.

654

در این گفته سخنگو، سئوال اساسی این است، که در تفاهمات و توافقات با کشورهای دیگر، چه فرقی بین تفاهم و توافق وجود دارد؟! مگر نه این است، که تفاهم نامه و توافق نامه، بر اساس اصل 77 قانون اساسی باید پس از تصویب مجلس به امضاء مسئولین اجرائی برسد؟ و لذا بازی با الفاظ در راستای گمراه نمودن افکار عمومی و بی صداقتی دولت با مردم است! و اگر اینگونه نبود خانم افخم با نفاق دیگری به اصلاح سخنان روز قبل خود نمی پرداخت! آنجا که گفت: «جمهوری اسلامی ایران درمذاکرات هسته ای با 1+5 همانگونه که مقام معظم رهبری فرموده‌اند فقط با توافقی که در یک مرحله صورت گرفته و حاوی تمامی جزییات و کلیات باشد موافقت خواهد کرد.»

آیا دولت، نقشه استراتژیک امام و رهبری جامعه را عملیاتی خواهد کرد؟ و یا، با نفاق و بهانه ای دیگر، مسیر توافقات اولیه ژنو را که در مقابل امتیازهای فراوان به آمریکا، هیچ دریافت نموده را، طی خواهد کرد؟!

والسلام


چهارشنبه 93 بهمن 29 , ساعت 10:33 عصر

بنام خدا و برای خدا

رهبر معظم انقلاب اسلامی در 16 تیر 93 درخصوص رفتارشناسی امریکا و قدرتهای سلطه گر سخنان مهمی را بیان داشتند، ایشان فرمودند: «رفتار امریکا و قدرتهای سلطه گر مانند رفتار شیطان است چرا که آنها همواره تلاش دارند با تهدید و تطمیع و بویژه با وعده هایی که هیچگاه به آنها عمل نمی کنند، کشورهای دیگر را مرعوب و تحت سلطه خود درآورند، و شیطان نیز تلاش دارد با تهدید و تطمیع، دستگاه محاسباتی انسان را از کار بیاندازد و او را دچار خطای در محاسبه کند.»

ئالللللل

امروز وقتی به صحنه‌ی تحولات جهانی نظری می افکنیم، به پیچ بزرگ تاریخی که مقتدایمان آدرس آن را دادند، بیشتر پی می بریم. وقتی غرب سرمایه‌داری در دهه 70 موفق شد، نظام کمونیزم را از سر راه خود بردارد، باور نمی کرد که پرتو نور انقلاب اسلامی ایران در اقصی نقاط جهان دیده شود. امروز مستضعفین جهان با نقشه راه اهل بیت(ع) که الگوی حرکتی آن جمهوری اسلامی ایران می باشد، در یک طرف و جریان لیبرالیسم سرمایه داری به رهبری آمریکا و صهیونیزم تروریسم در طرف مقابل قرار گرفته است.

مقام معظم رهبری حرکت و درگیری امروز دو جریان اسلام ناب محمدی(ص) و اسلام آمریکائی را، عبور از پیچ بزرگ تاریخی دانسته و دستان دشمنان را در این میدان خالی می دانند. جریان استکبار و صهیونیسم، با استفاده از حربه های تحریم، تهدید، ترور و ساخت اسلامهای تکفیری - آمریکائی، با تمام اصحاب و ابزار شیطانی خود، اردوگاه اصلی اسلام ناب محمدی(ص) را هدف قرار داده اند. غرب هیچگاه باور نمی کرد، که یک کشور کاملاً وابسته به آمریکا، با انقلاب خود، آوردگاهی را شکل دهد که در 200 سال گذشته سابقه نداشته و امروز، اسلام ناب محمدی(ص)، پایگاه نفتی اسلام آمریکائی – تکفیری را، به محاصره خود درآورده است و نعره و شیون اسلام آمریکائی – تکفیری، در قتل و غارت مردم بی گناه مسیحی، شیعی و اهل سنت، در پاکستان، افغانستان، یمن، مصر، لیبی، سوریه، عراق و لبنان شنیده و دیده می شود.

البببببببببب

اسلام آمریکائی - تکفیری در پیچ بزرگ و سرنوشت ساز پیچ تاریخی،  علی رغم، توطئه های مشترک عبری، عربی و غربی، محصور در اردوگاه اسلام ناب محمدی(ص) گردیده است.

در پیچ بزرگ تاریخی، نگاه مستضعفان غیر مسلمان، در آمریکای لاتین، تا کشورهای شرق آسیا، به الگوی اسلام ناب محمدی دوخته شده است و جریان لیبرالیسم غرب هویت خود را از دست داده و افکار امام بزرگوارمان چراغ راه آنها گردیده است و لذا، اسلام آمریکائی - تکفیری موجودیت خود را در خطر دیده و با ساخت اسلامهای جعلی، بدنبال نجات خود می باشد.

امام خامنه ای در خصوص وضعیت خطرناک دشمن و ویژگی مردم و نیروهای مؤمن به انقلاب فرمودند: « دست دشمن، هم در زمینه تحریم و هم در زمینه تهدید، خالی است به شرط اینکه ما اهل ایمان بوده و واقعاً در میدان حضور داشته باشیم.»

والسلام


یکشنبه 93 بهمن 26 , ساعت 10:3 عصر

بنام خدا و برای خدا

پس از اینکه رهبر معظم انقلاب به چند مورد از انعطاف پذیری ایران بر اساس توافق ژنو اشاره فرمودند، آقای روحانی رئیس جمهور کشورمان در دیدار با مشاور عالی امنیت ملی هندوستان لب به سخن گشودند و گفتند: «در حال حاضر پیشرفت‌های خوبی حاصل شده، هر چند تا توافق نهایی فاصله داریم. ایران گام‌های لازم را برداشته است و اکنون نوبت طرف مقابل است که فرصت را مغتنم بشمارد.»

لایب

از سخنان رئیس جمهور می شود دریافت، که ایران گامهای مهم و بیش از اندازه ای، جهت رضایت آمریکا در مذاکرات هسته ای برداشته ولیکن طرف مقابل به تعهدات خود پایبند نبوده و آنچه که تاکنون در خصوص زانو زدن قدرتهای بزرگ در مقابل ملت ایران، واقعیت نداشته و تحریمی لغو و یا تعلیق نشده است و حتی تحریمها یک جانبه آمریکا علیه کشورمان افزایش یافته است!

دولت اعتدال در بازی برد – بردی که آقای روحانی در عالم خیال به آن می پردازد!، تاکنون برای رضایت کدخدا(آمریکا) چرخیدن سانتریفیوژهای فردو را از کار انداخت، نیروگاه 40 مگاواتی اراک را متوقف نمود، تولید سوخت 20 درصد را تعلیق کرده و حتی اورانیوم 20 درصد را، که با مجاهدت شهداء هسته ای بدست آمده بود، اکسید کرد. اما در مقابل، امریکا بر خلاف منطق مذاکره، در مقابل انعطافهای پی در پی ایران، با رویکردی باج خواهانه بدنبال تحقق خواسته های نامشروع و استکباری خود است و متأسفانه طرف ایرانی با خوش بینی افراطی، مجذوب خنده های دشمن گردیده است.

مایک هوکابی نامزد احتمالی حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا، نظری کاملاً مخالف با دیدگاه خوش بینانه رئیس جمهور ایران دارد و لذا در جمع صهیونیستها، ایران را به مار گزنده تشبیه می کند و می گوید: «ایران مار است و قبل از گزیدن باید کشته شود.»

نتلب

متأسفانه جریان برنده انتخابات ریاست جمهوری سال 92 مغرور و دل بسته رأی شکننده خود شد و با وعده صد روزه برای حل مشکلات اقتصادی کشور، پای توافقنامه ای را در ژنو امضاء کرد، که عوارض این اقدام غیر عقلانی و خارج از دایره تدبیر، دست آمریکا را برای تفسیر به رأی و عدم اجرای قواعد بازی برد - برد و هدایت آن در راستای اهداف شیطانی خود باز گذاشته است.

گفته اند؛ شخصی به بخیلی گفت:" مرا یک میلیون تومان وام بده و شش ماه مهلت." بخیل گفت:" یک میلیون تومان که ندارم، ولی به جای شش ماه چند سال مهلت می دهم."

داستان مذاکرات پی در پی و بی حاصل دولت اعتدال با طرف آمریکائی، همانند درخواست از بخیل است، که آمریکا، پس از دریافت امتیازهای فراوان، تنها تمایل به تمدید مذاکرات دارد، تا تحریمی تعلیق، یا لغو نشود!!!!!

والسلام    


شنبه 93 بهمن 25 , ساعت 12:11 صبح

بنام خدا و برای خدا

آقای مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در تازه ترین افاضات خود گفته است: «ما دست منتقدین را بوسیده ولی بهانه‌جویی‌ها و انتقاد که از تیم هسته‌ای می‌شود منطقی نیست.»

لاب

مجید انصاری که نقشی ویژه در ایجاد و تداوم فتنه سال 88 داشته، در دروغی آشکار که مغایر با فرمایشات رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور است، می گوید:« برخی افراد در حالی که تیم هسته‌ای مورد حمایت رهبری است، دلواپس هستند درحالی که حقوق هسته‌ای ملت ایران تثبیت شده و هیچ امتیازی به طرف مقابل داده نشده و چارچوب آن را رهبر معظم انقلاب مشخص کرده است.»

ظاهراً آقای انصاری دچار آلزایمر شده و فراموش کرده که رئیس جمهور در دیدار با مشاور عالی امنیت ملی هندوستان گفته است: «ایران گام‌های لازم را برداشته است و اکنون نوبت طرف مقابل است که فرصت را مغتنم بشمارد.»

آیا انصاری نمی داند که ایران چه گامهایی برداشته و چه امتیازهایی به آمریکا، در مقابل دریافت "هیچ" داده است؟! مقام معظم رهبری در روز 19 بهمن فرمودند: :« طرف ایرانی، برخی از کارهایی که می توانست او را به توافق نزدیک کند انجام داده است. کارهای متعدّدی را انجام داده، گسترش و توسعه‌ی ماشین‌های غنی‌سازی را متوقّف کرده، خب این را لازم دانستند که یک برهه‌ای متوقّف کنند؛ تولید اورانیوم بیست درصد را متوقّف کردند، اقتضای مذاکره این بود که متوقّف بکنند؛ کارخانه‌ی اراک را که یکی از کارهای بسیار بزرگ و مهمّ فنّاوری و یک هنر بزرگ فنّاوری است، فعلا متوقّف کرده‌اند؛ فردو را که یکی از برترین ابتکارهایی است که نیروهای ما و عناصر داخلی ما آن را برای امنیت دستگاه‌های سانتریفیوژ ما توانستند تأمین بکنند و تضمین بکنند، فعلا متوقّف کرده‌اند ... منتها طرف مقابل منطق سرش نمیشود؛ طرف مقابل هم به بی‌منطقیِ با تکیه‌ی بر زور - خود آنها هم میگویند که ما توانسته‌ایم ایران را وادار کنیم که دستگاه‌های هسته‌ای را گسترش ندهد، فلان چیز را متوقّف کند، فلان چیز را تعطیل کند؛ راست میگویند، این کارها را جمهوری اسلامی بر طبق منطق مذاکرات انجام داده است - اقرار میکند؛ منتها زیاده‌خواهی میکنند. خب، ملّت ایران زیر بار زیاده‌خواهی و زورگویی نخواهد رفت.»

اااا

گاهی شناخت جریان نفاق آسان و گاهی پیچیده و سخت و لذا معلوم نیست در نگاه این جماعت که یک روز در کنار فتنه گران قرار می گیرند و روز دیگر در قامت مسئول نظام اسلامی ظاهر می شوند، امتیاز دادن یعنی چه! اگر توقف غنی سازی  اورانیوم 20 درصد، توقف ساخت و توسعه سانتریفیوژها، تعطیلی نیروگاه 40 مگاواتی اراک که بسیار مهم و ضروری است، توقف نیروگاه فردو امتیاز نیست!، پس چرا اجازه برگزاری مناظره در صدا و سیما به منتقدین داده نمی شود؟!

گویند؛ رندی به آشنائی گفت: "خبر داری رفیقمان عمرش به دنیا کوتاه بود و مُرد؟!" رفیقش گفت: نه! علت مرگش چه بود؟" رند گفت:"آن بیچاره علت زندگیش معلوم نبود چه برسد به علت مرگش."

والسلام


چهارشنبه 93 بهمن 22 , ساعت 11:15 عصر

بنام خدا و برای خدا

hhf

مردم در جشن سالگر انقلاب اسلامی خود، علی رغم تمام مشکلات، در راهپیمائی 22 بهمن حضوری گسترده داشتند و ثابت کردند، که حربه تحریم و مشکلات اقتصادی نمی تواند، گفتمان امام و انقلاب را از میدان خارج نماید و مردم در امتحان آغاز سال سی و هفتم انقلاب، خوش درخشیدند و توفانی سهمگین علیه دشمنان کینه توز گفتمان انقلاب برپا کردند

مردم در 22 بهمن 93 تمام گزینه های روی میز و زیر میز آمریکا را به سُخره گرفتند و همگام با امام خود که فرمودند: "آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند" در خیابانها و میادین شهرها و روستاها فریاد مرگ بر آمریکا و اسرائیل سردادند.

آمریکا و دشمنان انقلاب، بدانند؛ که ملت ایران، قبل از انقلاب می دانست، چه می خواهد و از چه چیزی باید اجتناب کند، لذا چنین ملتی را نمی توان با جنگ، تروریسم، محاصره اقتصادی و تحریم از انقلاب دلسرد نمود و از میدان خارج کرد.

ملت ایران به رهبری امام خمینی از سال 42 با استبداد داخلی و استعمار و استثمار خارجی مبارزه کردند و نهایتاً در 22 بهمن 57 طمع شیرین پیروزی را چشید و استقلال و آزادی خود را بدست آورد و سرنوشت خود را با رأی قاطع خود به جمهوری اسلامی با بیش از 99 درصد رقم زد و امروز سخن زیبای امام را که فرمودند "انقلاب ما انفجار نور بود" را در اقصی نقاط جهان مشاهده کرد و بیداری اسلامی مرهون این انفجار عظیم گفتمان امام و انقلاب اسلامی می باشد.

عفغفغ

مردم ایران سالهای سال است که ثابت کرده اند، در زیر بمباران هواپیماهای رژیم بعثی عراق و در هوای سرد و بارانی زمستان و گرد و غبار خفه کننده خوزستان، جهت پاسداری از انقلاب خود، در راهپیمائی بیست و دوم بهمن، حضوری گسترده و دشمن شکن دارند و اجازه نمی دهند، دشمنان این مرز و بوم، استقلال و آزادی ملت را دوباره به یغما ببرند و ملت را به زنجیر وابستگی بکشند.

مردم ایران در مقابله با دشمنی امریکا هزینه بسیار سنگینی پرداخت نموده و همچنان آماده جانفشانی است. امروز ملت ایران با بهره گیری از گفتمان امام و انقلاب، دشمنان خود را در کیلومترها دورتر از مرزهای کشورمان تعقیب می نمایند و کشور آمریکا، که خود را کدخدای جهان می داند، امروز در مقابل اسلام ناب محمدی(ص) منزوی گردیده و تلاش می کند، با بهره گیری از جریان نفاق داخلی، گفتمان امام و انقلاب را ناکارآمد جلوه دهند و لذا مردم ایران در 22 بهمن 93 همه آمدند و یک صدا، استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی را فریاد زدند و بار دیگر بر پیمان خود با آرمانهای خمینی کبیر بیعت نمودند و اینگونه است، که امام فرمودند: «من با جرأت مدعی هستم که ملت ایران و توده ی میلیونی آن در عصر حاضر، بهتر از ملت حجاز در عهد رسول الله(ص) و کوفه و عراق در عهد امیرالمؤمنین و حسین بن علی ـ صلوات الله و سلامه علیهما ـ می باشند.»(صحیفه ی امام، ج 21، ص 410)

آیا مسئولین قادرند از این همه اخلاص مردم قدردانی نمایند؟

والسلام


سه شنبه 93 بهمن 21 , ساعت 11:6 عصر

بنام خدا و برای خدا

ااتلالب

آقای روحانی در یک ادعایی که محاسبات علمی نداشت و وضعیت اقتصادی کشور، برخلاف سخنان رئیس جمهور بود، در تاریخ 15 شهریور 93 گفتند: «امروز در کنار موسی الرضا (ع) به ملت ایران اعلام می کنم ما خوشبختانه از رکود عبور کردیم ... محاسبات سه ماه اول سال 93 به ما اعلام می کند دولت از رکود عبور کرده است.» اما آقای اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور در شورای اداری استان آذربایجان‌ شرقی با سخنان خود در تاریخ 19 بهمن 93 نادرستی حرفهای رئیس جمهور را مورد تائید قرار داد و گفت: «امروز ما با مشکل بیکاری و مشکل چگونگی خروج از رکود روبه‌رو هستیم که لازمه خروج از این مشکلات اجرای طرح‌های عمرانی کشور است که آنها با هزینه پایینی قابل اجراست.»

البته؛ کارشناسان حوزه های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی کشور، سخنان رئیس جمهور را، باور نمی کردند و آن را نادرست  می دانستند و حتی از لابلای گفته های آقای روحانی، به غیر واقعی آن حرفها می شد، پی برد، ولیکن، آقای جهانگیری، که سخنان 4ماه قبل رئیس جمهور را فراموش کرده بود، با حرفهای خود، پایان جریان سازی پوپولیستی دولتی را، رقم زد!

بللببببب

حال، تکلیف مردم با این سخنان دوگانه چیست؟ و کدام سخن را باور کنند؟! آقای روحانی که ادعا می کردند، بر عهد و پیمان خود به مردم وفادارهستند؟! در کدام قاموس و مرام، اینگونه سخن گفتن را، عهد و پیمان می دانند؟!

گویند؛ شخصی به دوستش رسید و بعد از سلام علیک از او پرسید، راستی! حال پدرت چطوره؟ دوستش با تعحب گفت: "پدرم که چند سال قبل فوت کرد و شما هم در مجلس ختم او شرکت کردید" طرف که فهمید سوتی داده، بدون اینکه خودش را ببازد گفت: " آره! میدونم! منظورم این است، که بابات هنوز در همان قبرستان است؟"

والسلام


یکشنبه 93 بهمن 19 , ساعت 11:13 عصر

بنام خدا و برای خدا

در آموزه قرآن کریم، هرگاه انسانی خود و حزب خودش را، بیش از اندازه باور داشته و مغرور شود و دیگران را، خوار و خفیف بداند و به تمسخر آنان بپردازد، از دایره ایمان خارج می گردد. قرآن در آیات مختلف به این پدیده زشت اشاره می کند و می فرماید "وَ لا تَلْمِزُوا أَنْفُسَکُم‏" به عیب جویی از یکدیگر مپردازید. "وَ لا تَنابَزُوا بِالْأَلْقاب‏" با نامهای زشت، یکدیگر را مورد خطاب قرار ندهید. "وَ لا تُصَعِّرْ خَدَّکَ لِلنَّاس‏" با بی اعتنایی از مردم رو مگردان. "لا تَمْشِ فِی الْأَرْضِ مَرَحا"  هنگام راه رفتن، باد نخوت بر گلو مینداز!  

لع

شیخ حسن روحانی که چندین بار منتقدین خود را با خشم و غضب مورد حمله گازانبری قرار می داد، در تازه ترین اقدام ایذائی خود، منتقدین حرکت ذلت بار ظریف را که با وزیر خارجه آمریکا به پیاده روی در ژنو رفته بود، به باد تمسخر گرفت و در مراسم بسیت و دومین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی، گفت: «اما نقد را باید یاد بگیریم، نه اینکه دو نفر چگونه راه می‌روند، نه اینکه چطور راه می‌روند، قدم را به کجا برمی‌دارد ... کفشش چطوری بود و رنگ لباسش چگونه بود و یک خرده هم به جواهر بپردازیم، به جوهر بپردازیم، به جای این همه پرداختن به اعراض، به ماهیت و وجود مسئله بپردازیم به جای اینکه آن همه در کم و کیف سخن می‌گوییم.»

رئیس جمهور کشورمان، که به برکت انقلاب اسلامی و مجاهدت، امام(ره) و مردم ایران، سالها است، در کسوت نماینده مجلس، مسئول پدافند هوایی در دفاع مقدس، نماینده مجلس خبرگان رهبری، دبیر شورای عالی امنیت ملی، رئیس مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت با حقوق بیش از 10 میلیون تومانی و الان هم رئیس جمهور حقوقدان کشورمان می باشد، که در انتخابات سال 92 با رأی شکننده 230 هزار نفری، کرسی ریاست جمهوری را تصاحب نمود و امروز در همه حوزه ها، خود را متخصص می داند! و از هیچ اهانت و تمسخری نسبت به منتقدین خود پروا نمی کند!

لاثق

البته مردم از حرکات و سخنان آقای روحانی، که آن را تدبیر می خواند، متعجب هستند و مرتباً سئوال می کنند! مگر رئیس جمهور، به غیر از مذاکرات هسته ای، آنهم با دشمن اصلی کشورمان، یعنی آمریکا، کار دیگری ندارد؟! و چرا به هر بهانه ای به مذاکرات هسته ای می پردازد و منتقدین را مورد انواع اهانتها و تمسخر قرار می دهد؟! آیا رئیس جمهور به دنبال رفع تحریمها است و یا به این بهانه، بدنبال عادی سازی رابطه با کدخدا و ماندن در قدرت و اجراء دستور پدرخوانده دولت می باشد؟!

متأسفانه دولت اعتدال همه مسائل کشور را به مذاکرات هسته ای مرتبط نموده و کاسه تحریمها را، که ادعا می کردند، ترک برداشته، هر روز این کاسه، توسط آمریکائیها آب دیده تر و بازی بُرد – بُرد رئیس جمهور به رؤیا تبدیل گردیده است و لذا دولت، ادامه عمر سیاسی خود را، در موفقیت مذاکرت هسته ای می داند و بر همین اساس، آقای ظریف به وزیر حارجه آمریکا هشدار می دهد؛ "که شکست مذاکرات هسته ای، دولت عملگرای حسن روحانی را به خطر می‌اندازد."

والسلام 


شنبه 93 بهمن 18 , ساعت 11:21 عصر

بنام خدا و برای خدا

خبرگزاری رویترز از قول سه مقام ایرانی اعلام نموده که آقای ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که در مونیخ به سر می برد، در ملاقات با وزیر خارجه آمریکا، طی هشداری، که بوی التماس از آن به مشام می رسد، به جان کری گفته است، که شکست مذاکرات هسته ای، دولت عملگرای حسن روحانی را به خطر می‌اندازد. رویترز در ادامه گفته است، که ایران، نگرانی خود را در خصوص این مساله با سایر قدرت های غربی در میان گذاشته است.

لاف

البته آقای ظریف خبر رویترز را تکذیب نموده، ولکن، اگر چند موضوع را در کنار هم قرار دهیم درخواهیم یافت، که خبر رویترز بی ربط هم نیست، مثلاً وقتی آقای ظریف در نیویورک، با خانم هاله اسفندیاری، جاسوسه آمریکائی ملاقات می کند، به او می گوید:« ما روندی را شروع کرده‌ایم که هدف از آن تغییر فضای سیاست خارجی کشور است. اگر با وجود تلاش‌های ما برای تعامل، این تلاش‌ها بی‌نتیجه بماند، مردم ایران این فرصت را خواهند داشت تا 16 ماه دیگر که انتخابات پارلمانی در ایران برگزار می‌شود، به این عملکرد ما (با آرای خود) پاسخ دهند. وقتی قبلا در تعامل و مذاکرات درباره توافق هسته‌ای با جامعه بین‌المللی در سال‌های2004 و2005، توافق‌هایی کردیم و تلاش‌های ما برای عملکرد شفاف، از جانب اتحادیه اروپایی رد شد، مردم جواب ما را با انتخاب رئیس‌جمهوری متفاوت دادند که مرا هم زود بازنشسته کرد.»

در مورد دیگری که به تازگی اتفاق افتاد، این بود که آقای دکتر ولایتی، به جای وزیر خارجه کشورمان و به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور به روسیه سفر کرد و ملاقات محرمانه یک ساعته با آقای پوتین داشت و علت عدم حضور آقای ظریف به خاطر این بود، که روسها آقای ظریف وزیر خارجه ایران را متمایل به غرب و آمریکا می دانند و لذا امکان ملاقات محرمانه پوتین با یک فرد غربگرای دولت ایران، مهیا نبود و نظام اسلامی، برای تأمین نظر روسها، فرد دیگری را به این مأموریت مهم اعزام می نماید!

غتغ

اشتباه استراتژیک آقای روحانی و تیم مذاکره کننده هسته ای در این بود، که فکر می کردند، اگر در مقابل آمریکا، با ملایمت  صحبت کنند و دیگر هولوکاست و سخن امام راحلمان در خصوص نابودی اسرائیل را، به زبان نیاورند، کدخدا از آنان راضی می شود و پیچ تحریمها را شُل می کند و جریان غربگرای لیبرال، موفق می شوند با حمایت آمریکا، همچنان قدرت را در قبضه خود نگه دارند، اما این محاسبات دولت اعتدال، غلط از کار درآمد و مشکالات اقتصادی کشور، با چراغ سبزی که به کدخدا نشان دادند، حل نشد! و دولت امید، هر روز ناامیدتر از گذشته در تارهای که با بی تدبیری به دور خود پیچیده، گرفتار شده و متأسفانه، توکل به خدا را در این مسیر ناهموار و سخت، از آمریکا،طلب می نماید!  

با این حال، اگر خبر رویترز دروغ باشد، خوشحال خواهیم شد!!!

والسلام


شنبه 93 بهمن 18 , ساعت 12:26 صبح

بنام خدا و برای خدا

سخنی دلپذیر از مولایمان علی(ع) در غررالحکم صفحه 30 نقش بسته، که با بکار بستن این سخن گهربار، امکان مبارزه با نفس اماره مهیا می گردد. حضرت در این حدیث می فرماید: «إیّاکَ أن تَرضَی عن نَفسِکَ فَیَکثُرَ السّاخِطُ عَلَیکَ» (مبادا از خودت راضی باشی! که در این صورت ناراضیان از تو زیاد می شوند.)

حضرت علی (ع) در عهدنامه خود به مالک اشتر می فرماید: «لا یکونن المحسن و المسیء عندک بمنزله سواء فانّ فی ذلک تزهیداً لا هل الاحسان فی الاحسان و تدریبا لااهل الاساءه علی الاساه.» (مبادا نیکوکار و بدکردار در نظرت برابر باشند، زیرا موجب کم شدن رغبت نیکوکار به نیکی است و بدکردار را به بدی وادار می‌کند.)

امیر بیان علی علیه السلام در سخنی دیگر می‌فرماید: "اکبرُ الحُمق الاغراقُ فی المدح و الدَّم" (عزرالحکم ج2 ص396)  بزرگ‌ترین نادانی، زیاده روی در ستایش یا بدگویی است.

با عنایت به فرمایشات حضرت امیر(ع) درمی یابیم، که بخشی از گناهان از طریق زبان صورت می گیرد، که حضرت به زیبائی جایگاه زبان را در ارتکاب انواع معاصی معین نموده و می فرمایند: «اللِّسانُ سَبُعٌ، اِنْ خُلِّىَ عَنْهُ عَقَرَ» (زبان درنده اى است، که اگر آزادش گذارند بگزد.) لذا کسانی که همه روزه با عامه مردم سروکار دارند و برای اقناع آنان، عملکرد خود را مثبت جلوه می دهند و اعمال دیگران را یکسره تقبیع می نمایند، در دایره طمع شیطان قرار دارند و اینگونه افراد، حاضر نیستند، کمترین اشتباه خود را بپذیرند و برای کار باطل خویش، کلکسیونی از توجیهات غیر موجه، ارائه می کنند!

امروز مسئولان دولت اعتدال، به جای حل مشکلات اقتصادی کشور، مرتباً برای دولت قبل عیب می تراشند و اگر عملکرد مثبت آن دولت، از لسان مقام معظم رهبری، حتی در واپسین روزهایش، بیان نشده بود، امروز دار مجازاتی، همچون به دار آویختن شهید شیخ فضل الله نوری برای مسئولان دولت سابق به جرم مطرح نمودن گفتمان امام و انقلاب بر پا می کردند و اگر امکان فراهم بود، انتقام رژیم شاهنشاهی را، از احمدی نژاد می ستاندند. (هر چند حقیر، به برخی از عملکردهای دولت سابق، انتقاد جدی دارم.)

در هفته گذشته بعضی از سایتها و خبرگزاریها نوشتند که وزیر راه و شهرسازی گفته است که "مسکن مهر مزخرف است." متأسفانه تاکنون دلیل قانع کننده ای برای مزخرف بودن مسکن مهر از سوی مسئولان دولت اعتدال مطرح نشده و هر گاه مناظره ای، در صدا و سیما برگزار شده، منتقدان مسکن مهر، رسوا و معلوب شده اند و صحنه را ترک کرده اند!

امروز دولت تدبیر و امید! به خاطر عدم موفقیت در حل مشکلات اقتصادی، بخش قابل توجهی از آراء خود را از دست داده است و مردم در صف نانوائی، اتوبوس و تاکسی، ناراحتی خود را از عملکرد ضعیف دولت، پنهان نمی کنند، اما مسئولان دوبت اعتدال، از خود راضی اند و مرز تقوی را رعایت نمی کنند و هر روز به تعداد ناراضیان آن اضافه می شود!      

 آیت-الله-مجتهدی(ره) در خصوص مراتب تقوا می فرمایند: «تقوی یعنی اگر یک هفته مخفیانه از همه کارهای ما فیلم گرفتند و گفتند، اعمال هفته گذشته ات در تلوزیون پخش می شود، ناراحت نشویم.»

والسلام


جمعه 93 بهمن 17 , ساعت 12:11 صبح

بنام خدا و برای خدا

1-جناب آقای روحانی رئیس جمهور محترم در جمع علما، فضلا و طلاب استان اصفهان، به یکباره انقلابی شد! و در حمایت از ترویج دین و انقلابی زیستن، سخنانی را به زبان آورد، که با سخنان قبلی او در سوم خرداد امسال در تضاد است، ایشان گفتند: «امام (ره) این تهمت را زدود که زمان دین سپری شده و ایشان برای جهانیان روشن کرد که دین قدرت اداره جامعه را دارد ... امام (ره) فرمودند اسلام قدرت الهی است و ما باید آن را رعایت کنیم و این قدرت را به جهان نشان دهیم.»

اابغف

2-رئیس جمهور در 3 خرداد93 گفت: «اینقدر در زندگی مردم مداخله نکنید، ولو به خاطر دلسوزی؛ بگذاریم مردم خودشان راه بهشت را انتخاب کنند، نمی‌توان با زور و شلاق مردم را به بهشت برد!  

اگر حرفهای آقای روحانی در 16 بهمن و 3 خرداد 93 را بدون نام گوینده، در کنار هم بگذاریم و سئوالی را مبنی بر اینکه این سخنان از کیست؟ را مطرح نمائیم، هیچ پاسخ دهنده ای، هر دو سخن را از یک فرد و تفکر نمی داند! و اگر سئوال را اینطور مطرح نمائیم، که منشاء جملات رئیس جمهور از کدام جریان فکری صادر شده؟ پاسخ دهندگان، یکی از این دو گزینه را انتخاب خواهند کرد؛اُپورتونیسم(فرصت طلبی) یا سکولاریسم(جدائی دین از سیاست)!

3-مقام معظم رهبری 23 اردیبهشت 93 بیان فرمودند: «امیرالمؤمنین میفرماید : من میخواهم مردم را به بهشت برسانم؛ این وظیفه‌ى ما است. نهى از منکر باید بکنیم، امر به معروف باید بکنیم، وسائل عمل خیر و حسنات را در کشور فراهم کنیم، وسائل شُرور و آفات را از دسترسها برداریم؛ این وظائف مسئولین حکومت است ... می گویند آقا، مگر ما موظّفیم مردم را به بهشت برسانیم؟ خب بله؛ بله، همین است. فرق حاکم اسلامى با حکّام دیگر در همین است، حاکم اسلامى میخواهد کارى کند که مردم به بهشت برسند؛ به سعادت حقیقى و اُخروى و عقبائى برسند.»

لال

اگر کاربران عزیز، سخنان آقای روحانی در 3 خرداد را، که 10 روز پس از سخنان مقام معظم رهبری مطرح گردید را، مورد توجه و بررسی قرار دهند؛ در خواهند یافت، که جریانی مرموز و منافق، مسئول تهیه متن سخنرانی های رئیس جمهور را، برای تعرض به سخنان رهبری عزیز انقلاب، را به عهده دارد! و این جریان منافق، بدنبال شکستن وحدت مردم و تغییر گفتمان انقلاب و طرح حکومت دوگانه را دنبال می نماید!

آیا به مردم می شود باوراند، که آقای روحانی در جمع علما، فضلا و طلاب استان اصفهان، از ترویج دین و انقلابیگری، آن هم از نوع گفتمان انقلابی امام سخن براند! و در سالروز آزادی خرمشهر(3خرداد) علیه دین سخن پراکنی نماید؟! آیا جریان نفاقی که در دولت اعتدال جا خوش کرده، می تواند همچون، جرایان انحرافی که مسیر دولت احمدی نژاد را تغییر داد، گفتمان اعتدال را به بیراهه و کجراهه ببرد؟! و گفتمان اسلام ناب محمدی را به اسلام آمریکائی مبدل نماید؟!

باید به هوش بود و عمارگونه، به بصیرت افزایی پرداخت و همواره شاخص ولایت فقیه را، در نظر داشت، که راه گم نشود.

والسلام    


   1   2   3      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ