سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مال خود را در راه حقوق [دوستان] ببخش و ازآن، به دوستت برسان که بخشش به آزاده، سزاوارتر است . [امام علی علیه السلام]
 
یکشنبه 94 تیر 28 , ساعت 10:24 صبح

بنام خدا و برای خدا

مسئولیت پذیری مردم یکی از مؤلفه های مهم در ارتقاء و پویای کشور است که باید مسئولین همواره تلاش خود را بر این مبنا استوار نمایند تا یکایک آحاد مردم نقشی برای خود در کشور ببیند و لذا حضرت امام خمینی بعنوان یک شاخص، آنچنان نقش مردم را در جمهوری اسلامی، بزرگ و برجسته تعریف کردند که مردم در بزرگترین آزمون، یعنی در دفاع مقدس با تمام توان در مقابله با حمله رژیم بعث عراق به کشورمان، احساس مسئولیت کرده و بی نظیرترین نقش آفرینی را در ابعاد مختلف دفاع مقدس به یادگار گذاشتند و این نقش آفرینی بخاطر آن بود که ملت بر مدار شاخص و قطب نمای انقلاب اسلامی حرکت نمودند، که امام خمینی در وصفشان فرمود: «من با جرأت مدعی هستم که ملت ایران و توده میلیونی آن در عصر حاضر بهتر از ملت حجاز در عهد رسول الله - صلی الله علیه و آله - و کوفه و عراق در عهد امیرالمؤمنین و حسین بن علی - صلوات الله و سلامه علیهم - می‌باشند ... امروز می‌بینیم که ملت ایران از قوای مسلح نظامی و انتظامی و سپاه و بسیج تا قوای مردمی از عشایر و داوطلبان و از قوای در جبهه‌ها و مردم پشت جبهه‌ها، با کمال شوق و اشتیاق چه فداکاریها می‌کنند و چه حماسه‌ها می‌آفرینند.»hh

پس از رحلت امام بزگوارمان، ایران اسلامی همواره با انواع و اقسام توطئه ها، فتنه ها و براندازیها روبرو گردید، که مردم مسئولیت پذیر ایران با شاخص قرار دادن خط امام  و رهبری امام خامنه ای، توانستند، بر توطئه های خارجی و فتنه های داخلی فائق آیند و حماسه های بی نظیری همچون نهم دی در سال 88 رقم بزنند و بر همین قاعده بود که فتنه گران داخلی و دشمنان خارجی در برابر عظمت و مسئولیت پذیری ملت بزرگ ایران زانو زدند!

از زمانی که فتنه گران برانداز و دشمنان انقلاب اسلامی به عمق استراتژیک مسئولیت پذیری ملت ایران پی برده اند، همواره تلاش کرده اند که روح خودباوری، استقلال طلبی و مسئولیت پذیری را از مردم کشورمان بگیرند و لذا "جریان زر و زور و تزویر"با طلحه ها، زبیرها، ابوموسی اشعریها و گوساله های سامری، جنگ با اعتقادات مردم و تحریف خط امام خمینی و ولایت فقیه را از اهداف استراتژیک خود قرار دادند، تا در مسیر مسئولیت پذیری ملت انحراف ایجاد نمایند و برای رسیدن به مطلوب و مقصود خود، خدا هم از تعرض آنان مصون نماند و گفتند:

-«مردم حق دارند همه مسئولان را به سئول کشیده و از آنها انتقاد کنند، حتی اگر آن مسئول پیامبر و امام معصوم باشد، بلکه به خود خدا هم می توان اعتراض کرد و او را فتنه گر نامید.» (روزنامه ایران 24/4/79)

-«امروز عیسی که سهل است، خود خدا هم اگر حرفی بزند و آن حرف با عقل مردم منطبق مباشد، نخواهند پذیرفت، امروز خدا در جامعه هیچ کاره است، همه کاره مردمند.» (محسن کدیور در سال 79 در دانشگاه تهران)

-«جامعه ایران فاز سنتی خود را پشت سرگذاشته و می خواهد مدرن و صنعتی شود، اما هنوز در این جامعه خدا نمرده است.»(علیرضا علوی تبار یا لثارات4/3/79)

-«تفکر شیعه گری موجب انحطاط مملکت ما و مانعی برای دموکراسی است.» (روزنامه صبح امروز23/7/78)

-«گناه تا به مرحله جرم نرسد، آزاد است.»(روزنامه خرداد13/3/78)

-«قرآن، حجاب و عفت را منوط به ایمان کرده است؛ یعنی، بی حجابی و بی عفتی را گناه می داند ولی جرم نمی داند.»(روزنامه نشاط 17/3/78)

این چنین بود که با دلارهای دشمنان، حمله به اعتقادات و باورهای ملت، بصورت سازماندهی شده آغاز شد و آنچه خواستند تاختند تا مسئولیت پذیری مردم را سلب نمایند و اگر امروز دیده می شود که جوانی بدون آگاهی از مفاد توافق هسته ای ایران با 5+1 با نصب پرچم دشمن بر روی قلبش در وسط میدان یکه تازی می کند، اثرات مخرب فتنه گرانی است که در راستای دین زدائی در کشور اقدام نموده اند!

امامان چقدر زیبا سرودند و در سفارش به ملت فرمودند: «به ملت عزیز ایران توصیه می‌کنم که نعمتی که با جهاد عظیم خودتان و خون جوانان برومندتان به دست آوردید همچون عزیزترین امور قدرش را بدانید و از آن حفاظت و پاسداری نمایید و در راه آن، که نعمتی عظیم الهی و امانت بزرگ خداوندی است کوشش کنید و از مشکلاتی که در این صراط مستقیم پیش می‌آید نهراسید که إن تَنْصرواالله یَنْصُرْکم و یُثَبِّتْ اقدامَکم ... و به مجلس و دولت و دست اندرکاران توصیه می‌نمایم که قدر این ملت را بدانید و در خدمتگزاری به آنان خصوصاً مستضعفان و محرومان و ستمدیدگان که نور چشمان ما و اولیای نعم همه هستند و جمهوری اسلامی ره آورد آنان و با فداکاریهای آنان تحقق پیدا کرد و بقای آن نیز مرهون خدمات آنان است، فروگذار نکنید و خود را از مردم و آنان را از خود بدانید.»(وصیت نامه سیاسی الهی امام خمینی)

والسلام  

 


جمعه 94 تیر 26 , ساعت 5:46 عصر

بنام خدا و برای خدا

جمهوری اسلامی ایران بر اساس اقدام مشترک (برجام) وین با 5+1 محدویتهای شدید و بسیاری را طی 17 ماده و دهها پیوست در ذیل ماده 41 منشور سازمان ملل پذیرفته است که در صورت اجراء آن، استقلال و امنیت کشورمان به خطر خواهد افتاد ضمناً قطعنامه جدیدی در ذیل ماده 41 منشور ملل متحد در روز دوشنبه در شورای امنیت به رأی 15 کشور عضو گذاشته می شود، ایران محتویات آن را قبلا تائید کرده است! متأسفانه صدا و سیما پس از اتمام مذاکرات هسته ای بصورات افرطی به حمایت همه جانبه از توافق وین برخاسته و معمولاً به جنبه های مثبت آن می پردازد که این عمل با روح اطلاع رسانی منافات دارد! جهت اطلاع کاربران عزیز از محتوای برجام وین، در این قسمت به تعهداتی که تیم مذاکره کننده ایرانی آن را قبول نموده و آقای روحانی هم آن را پیروزی خوانده، توجه و سپس قضاوت نمائید! لازم به توضیح است که قبل از این توافق باید به 6 کشور پاسخ می دادیم و پس از این توافق یا برجام باید به کل کشورهای دنیا پاسخگو باشیم و این از عقلانیت و تدبیر جناب روحانی و دولت لیبرال مسلک او است!!!jj

آسیب پذیری ایران پس از این برجام بسیار گسترش پیدا می کند، زیرا تعهدات ایران ذیل فصل 7 و ماده 41 منشور ملل متحد که لازم الاجراء است، قرار می گیرد و ایران را در لبه پرتگاه جنگ قرار می دهد لذا به ماده 41 و 42 منشور ملل متحد توجه فرمائید:

 ماده 41- شورای امنیت می‌تواند تصمیم بگیرد که برای اجرای تصمیمات آن شورا مبادرت به چه اقداماتی که متضمن به کارگیری نیروی مسلح نباشد لازم است و می‌تواند از اعضای ملل متحد بخواهد که به این قبیل اقدامات مبادرت ورزند این اقدامات ممکن است شامل متوقف ساختن تمام یا قسمتی از روابط اقتصادی و ارتباطات راه‌آهن – دریایی – هوایی – پستی – تلگرافی – رادیویی و سایر وسائل ارتباطی و قطع روابط سیاسی باشد.

ماده 42- در صورتیکه شورای امنیت تشخیص دهد که اقدامات پیش‌بینی شده در ماده 41 کافی نخواهد بود یا ثابت شده باشد که کافی نیست می‌تواند به وسیله نیروهای هوایی – دریایی یا زمینی به اقدامی که برای حفظ یا اعاده صلح و امنیت بین‌المللی ضروری است مبادرت کند.این اقدام ممکن است مشتمل بر تظاهرات و محاصره و سایر عملیات نیروهای هوایی – دریایی یا زمینی اعضای ملل متحد باشد.

فاجعه باترین قسمت فرجام و قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، داوری مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی، آقای آمانو عنصر سر سپرده آمریکا است و این را هم باید مد نظر قرار دهیم که طی 12 سال هیچگاه مدیر کل آژانس نظری به نفع ایران صادر نکرده است که دولت خوشبین اعتدال بدنبال آن است! و لذا با اولین گزارش مغرضانه مدیر کل، امکان بردن ایران به ذیل ماده 42 منشور ملل متحد و حمله نظامی به کشور فراهم می گردد.

مواد 17 گانه مورد پذیرش ایران به شرح ذیل است. لازم بذکر است که پیوستها و متن قطعنامه شورای امنیت در این قسمت نیامده است:

الف- غنی ‏سازی، تحقیق و توسعه غنی‏ سازی، ذخایر 

1. طرح بلندمدت ایران شامل برخی محدودیت‏های مورد توافق در مورد همه‏ ی فعالیت‏ های غنی‏ سازی اورانیوم و فعالیت های مرتبط با غنی‏ سازی اورانیوم، از جمله برخی محدودیت های مشخص در برخی فعالیت های خاص تحقیق و توسعه، برای هشت سال نخست، و به دنبال آن، با یک ضرباهنگ معقول، تکامل تدریجی به سمت مرحله‏ ی بعدی فعالیت‏های غنی‏ سازی‏ ایران برای اهداف منحصرا صلح ‏آمیز، به نحو موصوف در پیوست 1 خواهد بود. ایران به تعهد داوطلبانه خود، به نحو شرح داده شده در برنامه بلندمدت غنی‏ سازی و تحقیق و توسعه غنی‏ سازی خود که به عنوان بخشی از اعلامیه ‏ی اولیه‏ ی ایران برای پروتکل الحاقی ارائه خواهد شد پایبند خواهد بود.

2. ایران، در ده سال آغاز به از رده خارج کردن سانتریفیوژهای IR-1 خود خواهد نمود. طی این دوره، ایران ظرفیت غنی‏ سازی خود در نظنز را حداکثر تا ظرفیت غنی‏ سازی اورانیوم تعداد 5060 سانتریفیوژ IR-1 نصب شده نگه خواهد داشت. سانتریفیوژهای اضافی و زیرساخت‏ های غنی ‏سازی مربوطه در نطنز تحت نظارت مستمر آژانس به نحو مشروح در پیوست 1 انبار خواهد شد.

3. ایران تحقیق و توسعه ‏ی غنی‏ سازی را به شیوه ‏ای که به انباشت اورانیوم غنی‏ شده منتج نشود ادامه خواهد داد. تحقیق و توسعه غنی ‏سازی ایران با اورانیوم برای مدت 10 سال شامل صرفا ماشین های IR-4، IR-5، IR-6 و IR-8 به نحو تشریح شده در پیوست 1 خواهد بود، و ایران به نحو مشخص شده در پیوست یک در سایر فناوری‏ های جداسازی ایزوتوپ برای غنی‏ سازی اورانیوم وارد نخواهد شد. ایران به تست دستگاه‏ های IR-6 و IR-8 ادامه خواهد داد، و در میانه سال هشتم، تست تا سی دستگاه ماشین IR-6 و IR-8 را به نحو مشخص شده در پیوست 1 آغاز خواهد کرد.

4. همچنان که ایران سانتریفیوژهای IR-1 را از رده خارج می نماید، به جز نحوه مندرج در پیوست 1 اقدام به ساخت یا سرهم کردن سانتریفیوژ نخواهد کرد، و سانتریفیوژهای از کار افتاده را با نوع مشابه جایگزین خواهد نمود. ایران تولید دستگاه‏ های سانتریفیوژ پیشرفته را صرفا برای فعالیت های مشخص شده در این برجام صورت خواهد داد. از پایان سال هشتم، و به نحو مندرج در پیوست 1، ایران آغاز به ساخت تعداد مورد توافقی از دستگاه های سانتریفیوژ IR-6 و IR-8 بدون روتورز نموده و تمامی دستگاه های تولید شده را در نطنز، تا زمانی که بر اساس برنامه بلندمدت ایران مورد نیاز واقع شوند، تحت نظارت مستمر آژانس انبار خواهد نمود.د

5. ایران بر اساس برنامه بلندمدت خود، برای 15 سال، فعالیت های مرتبط با غنی‏ سازی اورانیوم، از جمله تحقیق و توسعه ‏ی تحت نظارت پادمانی خود را صرفا در تاسیسات غنی سازی نطنز انجام خواهد داد، سطح غنی‏ سازی اورانیوم خود را تا سقف 3.67 درصد نگه خواهد داشت، و، در فردو، از هرگونه غنی‏ سازی اورانیوم و تحقیق و توسعه غنی ‏سازی اورانیوم و از نگاهداری هرگونه مواد شکافت ‏پذیر خودداری خواهد ورزید.

6. ایران تاسیسات فردو را به یک مرکز هسته ای، فیزیک و فن آوری تبدیل خواهد نمود. همکاری بین ‏المللی از جمله به شکل سرمایه‏ گذاری‏ های مشترک علمی در حوزه‏ های تحقیقاتی مورد توافق ایجاد خواهد شد. 1044 ماشین IR-1 در قالب شش آبشار در یک بال در تاسیسات فردو باقی خواهد ماند. دو عدد از این آبشارها به همراه زیرساخت های مربوطه بدون اورانیوم به چرخش ادامه خواهد داد و  از جمله از طریق اصلاح مقتضی زیرساخت‏ ها، برای تولید ایزوتوپ‏های پایدار منتقل خواهد شد. چهار آبشار دیگر به همراه کلیه‏ ی زیرساخت‏های مربوطه به صورت ساکن باقی خواهند ماند. کلیه سانتریفیوژهای دیگر و زیرساخت‏های مرتبط با غنی‏ سازی جمع ‏آوری و تحت نظارت مستمر آژانس به نحو مشخص شده در پیوست 1 انبار خواهد شد.

7. طی این مدت پانزده سال، و همچنان که ایران به طور تدریجی به سمت رسیدن به استانداردهای بین ‏المللی کیفیت برای سوخت تولیدی در ایران حرکت می‏کند، ذخایر اورانیوم خود را به 300 کیلوگرم هگزافلوراید اورانیوم غنی شده تا 67/3 درصد یا معادل آن در سایر اشکال شیمیایی محدود خواهد کرد. مقادیر اضافه بر این میزان براساس قیمت‏های بین ‏المللی و در عوض دریافت هگزافلوارید اورانیوم طبیعی تحویل داده شده به ایران، به فروش رسیده و به خریدار بین ‏المللی تحویل داده خواهد شد، یا به سطح اورانیوم طبیعی ترقیق خواهد گردید. اورانیوم غنی شده موجود در مجتمع های سوخت تولید شده از روسیه یا سایر منابع، برای استفاده در راکتورهای هسته ای ایران، اگر شرایط مندرج در پیوست 1 را دارا باشد، در زمره این 300 کیلوگرم ذخیره UF6 فوق الذکر محاسبه نخواهد شد. کمیسیون مشترک از کمک به ایران، از جمله به نحو مقتضی از طریق همکاری های فنی آژانس، حمایت خواهد نمود تا سوخت هسته ای تولید شده توسط ایران حائز استانداردهای کیفی بین ‏المللی گردد. کلیه اکسید اورانیوم باقی مانده غنی شده بین 5 تا 20 درصد به منظور استفاده در راکتور تحقیقاتی تهران به سوخت تبدیل خواهد شد. هر گونه سوخت اضافی مورد نیاز راکتور تحقیقاتی تهران، با نرخ بازارهای بین ‏المللی در دسترس ایران قرار خواهد گرفت.

ب- اراک، آب سنگین، باز-فرآوری

8. ایران مبادرت به بازطراحی و بازساخت یک راکتور تحقیقاتی آب سنگین مدرنیزه شده در اراک بر اساس طراحی اولیه مورد توافق و در قالب یک همکاری بین المللی که طراحی نهایی آن را نیز تصدیق خواهد کرد، خواهد نمود که با استفاده از سوخت غنی شده تا 3.67 درصد فعالیت خواهد کرد. این راکتور تحقیقات هسته ای صلح آمیز و تولید رادیو ایزوتوپ برای مقاصد پزشکی و صنعتی را پشتیبانی خواهد کرد. راکتور بازطراحی شده و بازسازی شده اراک پلوتونیوم در سطح تسلیحاتی تولید نخواهد کرد. کلیه فعالیت ها برای بازطراحی و ساخت مجتمع های سوخت برای راکتور بازطراحی شده، بجز برای نخستین بارگذاری سوخت، در ایران انجام خواهد گرفت. همه سوخت مصرف شده در اراک برای دوره‏ ی عمر راکتور به خارج از ایران منتقل خواهد شد. این مشارکت بین‏ المللی مشتمل بر کشورهای مشارکت کننده‏ ی گروه 1+5، ایران و سایر کشورهایی که طرفین ممکن است مشترکا تعیین کنند، خواهد بود. ایران به عنوان مالک و مدیر پروژه، نقش راهبری را ایفا خواهد نمود و گروه پنج بعلاوه یک و ایران قبل از روز اجرای توافق، یک سند رسمی که مسئولیت هایی که اعضای پنج بعلاوه یک برعهده خواهند گرفت را مشخص خواهد نمود، منعقد می نمایند.

9. ایران برنامه دارد که با همکاری گسترده ‏تر بین‏ المللی شامل تضمین عرضه سوخت، همگام با روندهای پیشرفت فنآوری بین ‏المللی در اتکاء بر آب سبک برای راکتورهای تحقیقاتی و تولید برق آینده خود، حرکت نماید.

10.به مدت 15 سال، راکتور آب سنگین دیگر یا انباشت آب سنگین در ایران نخواهد بود. همه آب سنگین اضافی برای صادرات در بازارهای بین‏ المللی عرضه خواهد شد.

11.  ایران قصد دارد همه سوخت مصرف شده کلیه راکتورهای هسته ای تحقیقاتی و قدرتی فعلی و آینده خود را برای پسماندداری یا اقدامات بعدی، آنگونه که در قراردادهایی که به نحو صحیح با طرف دریافت کننده منعقد خواهد شد، از کشور خارج کند.

12. به جز فعالیت های جداسازی با هدف تولید رادیوایزوتوپ های پزشکی و صنعتی از نمونه‏ های تابش‏ دیده‏ ی اورانیوم غنی‏ شده، ایران به مدت 15 سال وارد بازفرآوری یا ساخت تاسیسات قادر به بازفرآوری سوخت مصرفی، یا فعالیت های تحقیق و توسعه‏ ی بازفرآوری که منتج به ایجاد قابلیت بازفرآوری سوخت مصرفی شود، نگردیده و پس از این مدت نیز قصد چنین کاری را ندارد.

ج. شفافیت و اقدامات اعتمادسازhh

13. ایران، منطبق با  اختیارات مربوطه‏ ی رئیس جمهور و مجلس (پارلمان)، وفق ماده 17 (ب) پروتکل الحاقی به موافقتنامه جامع پادمان خود، این پروتکل را به صورت موقتی اجراء، و اقدام به تصویب آن در چارچوب زمانی پیش بینی شده در پیوست 5 کرده، و کد 1/3 اصلاحی ترتیبات فرعی بر موافقتنامه پادمان خود را به طور کامل اجرا خواهد نمود.

14. ایران «نقشه راه برای رفع ابهام از مسائل مورد اختلاف حال و گذشته» مورد توافق با آژانس، شامل ترتیباتی برای پرداختن به مسائل مورد نگرانی حال و گذشته‏ ی مربوط به برنامه هسته ای‏ ایران مندرج در ضمیمه گزارش مورخ 8 نوامبر 2011 آژانس (GOV/2011/65)، را کاملا اجرا خواهد نمود. اجرای کامل فعالیت هایی که ایران بر اساس این نقشه راه برعهده می گیرد تا 15 اکتبر 2015 تکمیل خواهد شد و متعاقبا مدیرکل تا 15 دسامبر 2015 ارزیابی نهایی خود پیرامون حل و فصل تمامی مسائل اختلافی باقی مانده‏ ی گذشته و حال را به شورای حکام ارائه خواهد نمود، و فارغ از صلاحیت شورای حکام، کشورهای پنج بعلاوه یک به عنوان اعضای شورای حکام قطعنامه ای را برای اتخاذ اقدامات لازم، با هدف بسته شدن این موضوع، به شورای حکام ارائه خواهند کرد.

15. ایران به آژانس اجازه خواهد داد که بر اجرای اقدامات داوطلبانه فوق الذکر برای دوره های زمانی مربوطه و نیز اجرای تدابیر شفافیت ساز به شرح مندرج در این برجام و پیوست های آن نظارت نماید. این اقدامات شامل: حضور بلندمدت آژانس در ایران؛ نظارت آژانس بر کنسانتره سنگ معدن اورانیوم تولیدی توسط ایران در همه کارخانه های تغلیظ سنگ معدن اورانیوم به مدت 25 سال؛ نظارت و مراقبت در مورد روتورزها و بیلوزهای سانتریفیوژ به مدت 20 سال؛ استفاده از فنآوری های مدرن تائید شده و گواهی شده توسط آژانس از جمله دستگاه سنجش میزان غنی‏ سازی به صورت مستقیم، و مهر و موم های الکترونیک؛ و یک سازوکار قابل اتکا برای اطمینان از رفع سریع نگرانی های آژانس در زمینه دسترسی به مدت 15 سال، به شرح مندرج در پیوست 1.

16. ایران به فعالیت هایی که به توسعه تجهیزات انفجاری هسته ای منجر می تواند شود شامل فعالیت های متالورژی اورانیوم و پلوتونیوم به نحو مشخص شده در پیوست 1، از جمله در سطح تحقیق و توسعه، مبادرت نخواهد نمود.

17. ایران با کانال خریدی که جزئیات آن در این برجام، به شرح مندرج در پیوست 5، آمده و مورد تایید قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل خواهد بود همکاری نموده و مطابق آن عمل خواهد کرد.

والسلام

 


جمعه 94 تیر 26 , ساعت 2:29 صبح

بنام خدا و برای خدا

پس از قریب 2 سال حسن روحانی پرده اول مذاکرات هسته ای را بالا زد و باید منتظر پرده دوم آن باشیم که نقش اول و اصلی آن بر عهده مدیر کل آزانس بین المللی انرژی اتمی است و دولت اعتدال هم از این پس باید رقص خود را بر اساس دستور کدخدا(آمریکا) که از طریق آقای آمانو اعلام می شود تنظیم نماید! آیا ملت ایران بعد از گذشت چند سال که مدام تحت بمباران اخبار تکراری صدا و سیما در خصوص مذاکرات هسته ای بود، راحت خواهد شد؟! زیرا ملت از خبرهای تکراری و بی حاصل و بعضاً علیه استقلال و امنیت ملی ایران به ستوه آمدند!!! مردم کشورم آنقدر نسبت به مذاکرات هسته ای شرطی شده بودند که همه مسائل کشور را وابسته به آن می دانستند، چون جناب روحانی با بی تدبیری حتی آب آشامیدن مردم را هم  به تحریم و ایستادن سانتریفیوژها گره زده بود!hh

مردم عزیز کشورم امید داشتند که پس از وعده های 23 ماهه دولت اعتدال مبنی بر ایستادن سانتریفیوژها و فعال شدن چرخ زندگی مردم، ولیکن به یکباره با خبرهای ناامید کننده و نفاق افکن دولت امید روبرو شدند؛ آنجا که پس از اتمام جلسه هیئت دولت آقای نوبخت سخنگوی آن به میان خبرنگاران آمد و در خصوص کاهش قیمتها بعد از توافق با آمریکا اولین کلید ناامیدی را زد و گفت: «مردم ما فهیم هستند و می‌دانند که ابتدا طی ماه‌هایی باید فرآیندی را طی کنیم تا تحریم‌ها کاملاً برطرف شود و این منابع در اختیار قرار بگیرد و برای اینکه این منابع منجر به رفاه شود به یک برنامه‌ریزی صحیح و درستی ختم شود و آن برنامه‌ها هم یک‌شبه اجرایی نخواهد شد ... انتظار ما این است که مردم خوب با ما همراهی کنند و ان‌شاءالله از آثار این برنامه هم برخوردار شویم.»

با توجه به اینکه دولت از نتیجه مذاکرات مطلع بود، تلاش فراوانی را کرد تا از سقوط قیمت دلار جلوگیری نماید و این کار را انجام داد و دومین کلید ناامیدی را وزیر اقتصاد رونمایی کرد و گفت: «لغو تحریم به تنهایی مشکلات اقتصادی را حل نمی‌کند، قطعا محدودیتهای منابع ارزی برداشته می‌شود اما درباره عدد آن در رسانه‌ها مبالغه شده است.»

در حالی که مردم خوب کشورمان با گزارشات مختلف دولتیان فکر می کردند که میزان پولهای بلوپکه شده ایران در نزد بانکهای خارجی بیش از 100 میلیارد دلار است، اما ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در اظهار نظری جدید و غیر قابل باور میزان دارایی‌های بلوکه شده بانک مرکزی را 23 میلیارد دلار و درآمد بلوکه شده نفت را 6 میلیارد دلار اعلام کرد. این یعنی خدعه و حمله گازانبری دولت به ملت، پس از توافق وین!!! لذا ملت باید فکر کاهش قیمتها را از سر بدر کنند؛ زیرا اقدام دولت در افزایش 18 قلم از کالاهای اساسی، 3 روز قبل از توافق وین پیام روشنی در این راستا به ملت بود! و این حاصل اعتماد به جریان لیبرالیسمغربی بود که ملت در سال 92 به آن رأی کرد! مردم فهیم و عزیز! جریان لیبرالیسم آمریکا را کدخدای ده می داند! و این جریان خطرناک است!

امام خمینی(ره) مرحوم منتظری را تنها به خاطر همراهی با لیبرالهااز قائم مقامی رهبری عزل کرد و در نامه 6 فروردین 1368خود خطاب به منتظری مرقوم داشتند: «جناب آقای منتظری! با دلی پر خون و قلبی شکسته چند کلمه‌ای برایتان می‌نویسم تا مردم روزی در جریان امر قرار گیرند. شما در نامه اخیرتان نوشته‌اید که نظر تو را شرعاً بر نظر خود مقدم می‌دانم؛ خدا را در نظر می‌گیرم و مسائلی را گوشزد می‌کنم. از آنجا که روشن شده است که شما این کشور و انقلاب اسلامی عزیز مردم مسلمان ایران را پس از من به دست لیبرال‌ها و از کانال آنها به منافقین می‌سپارید، صلاحیت و مشروعیت رهبری آینده نظام را از دست داده‌اید.»

والسلام 

 


جمعه 94 تیر 26 , ساعت 12:49 صبح

بنام خدا و برای خدا

پیام تبریک از سوی رهبر معظم انقلاب در خصوص تصمیمات هسته ای در وین برای آقای روحانی و دولتش بسیار اهمیت داشته است و به همین خاطر آقای روحانی به همراه اعضاء هیئت دولت بلافاصله بعد از توافق وین به دیدار رهبری شتافتند و رهبر عزیز انقلاب تنها به تشکر از زحمات و مجاهدات صادقانه و مجدانه تیم هسته ای بسنده کردند، اینگونه تشکر مورد قبول رئیس جمهور نبمو و لذا مشغول نوشتن نامه برای رهبری گردید و بازهم آقای روحانی به خواسته خود دست پیدا ننمود و امام خامنه ای در پاسخ نامه جناب روحانی فرمودند: « لازم می دانم از تلاش پیگیر و پرطاقت هیئت مذاکره‌ کننده‌ی هسته‌ای صمیمانه تشکر و قدردانی کنم و پاداش الهی را برای آنان مسألت نمایم.»تت

وقتی به ابعاد مختلف تصمیمات وین و قطعنامه ای که آمریکا برای تصویب در شورای امنیت آماده نموده نظری بیفکنیم درمی یابیم که تمام خطوط قرمز ترسیمی از سوی مقام معظم رهبری نقض گردیده است والا رهبر عزیزی که برای موفقیت یک تیم ورزشی پیام تبریک صادر می کنند ،اگر موفقیتی در خصوص توافق بدون امضاء وین مشاهده نموده بود، حتماً پیام تبریک مفصلی در این رابطه صادر می فرمود و نیازی هم نبود آقای روحانی خود را به آب و آتش بزند تا مرقومه تبریک دریافت کند!

بعضی اقدامات تیم مذاکره کننده و شاید هدایت کنندگان پشت صحنه آنان مشکوک و از مصادیق خیانت است. مثلاً آقای لاوروف وزیر خارجه روسیه می گوید: « بر اساس توافقی که در وین امضا شد برنامه موشکی ایران به مدت هشت سال هیچ توسعه ای ای نخواهد یافت.» در حالی که وزیر خارجه چین و روسیه خواستار لغو تحریم تسلیحاتی ایران بوده اند، متأسفانه تیم مذاکره کننده ایرانی که حسین فریدون برادر رئیس جمهور که معلوم نیست برای چه هدفی در جمع آنان بوده، حاضر نشدند از پیشنهاد وزارای خارجه چین و روسیه حمایت نمایند!!! آیا اسم این عمل که موجب شگفتی وزیران خارجه چین و روسیه شده، به غیر از خیانت می شود اسم دیگری بر روی آن گذاشت؟!تت

کاربران عزیزی که مشتاقند ابعاد مختلف توافق وین را بدانند باید به متن قطعنامه جدیدی که قرار است قطعنامه های قبلی را لغو نماید مراجعه، تا عمق فاجعه را دریابند، که در صورت تصویب این قطعنامه کشور در لبه پردگاهی که دولت اعتدال با بی تدبیری و شاید خیانت زمینه آن را فراهم نموده، قرار خواهد گرفت! در پاراگراف‌ سوم اجرایی قطعنامه جدید آمده است:

3- از مدیر کل آژانس می‌خواهد که راستی آزمایی و پایش لازم در خصوص تعهدات هسته‌ای ایران در برجام را برای تمام مدت اجرای این تعهدات به انجام رساند و تصریح می‌کند که ایران باید به طور کامل بر اساس خواسته‌های آژانس با آن همکاری کند تا آژانس بتواند تمام مسائل باقیمانده را همان‌طور که در گزارش‌هایش آمده، حل کند؛»

فرض کنیم که قرارنبوده تیم مذاکره کننده ایران در مذاکرات هسته ای حضور داشته باشد! قطعاً بدتر از توافق ژنو، بیانیه سیاسی لوزان، توافق نامه وین و قطعنامه ای که در آینده از سوی شورای امنیت سازمان ملل به تصویب می رسد، علیه کشورمان صادر نمی شد، زیرا قاضی اصلی این توافقنامه و قطعنامه(پرونده)، کسی نیست به غیر از مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی آقای آمانو ژاپنی که از نوکران ویژه کدخدا(آمریکا) است! آیا امنیت و استقلال کشور را می شود به تأیید یک سرسپرده آمریکا واگذار کرد؟! کدام عاقل با تدبیری کلید! خانه اش را به دشمن می سپارد، که جناب روحانی با بی تدبیری سپرد و اسم آن را هم به دروغ پیروزی می گذارد؟! 

والسلام

 


سه شنبه 94 تیر 23 , ساعت 3:23 صبح

بنام خدا و برای خدا

بازی بُرد-بُرد جناب روحانی آنقدر برای آمریکائی ها جذاب و شیرین است که جان کری وزیر خارجه آمریکا برای رسیدن به اهداف و مذاکره با للطرف ایرانی و کسب امتیازهای محیرالعقول از دولت بی تدبیر ایران تاکنون 14 بار دور کره زمین را طی کرده و رنج سفر را تحمل نموده، تا اهداف استکباری خود را بعد از گذشت 36 سال از عمر انقلاب اسلامی محقق نماید و در این طرف میدان، رئیس دولت اعتدال گوهر گرانبهای هسته ای را در مقابل دریافت هیچ به کدخدای خود یعنی آمریکا تقدیم نمود و برای اینکه قافیه را نبازد و زیر سئوال های منتقدین دفن نشود، دقایقی پیش با انتشار متنی در صفحه توئیتر خود، نوشت: «توافق هسته‌ای می‌تواند پیروزی دیپلماسی و منطق برد - برد بر دیدگاه تحمیل، فشار و زورگویی تمامیت‌ طلبان بین‌المللی باشد.»

بسیار خوشحال خواهیم شد که شاهد "منطق بُرد-بُرد رئیس جمهورمان بر دیدگاه تحمیل، فشار و زورگویی تمامیت‌ طلبان کدخدا(آمریکا) باشیم و خدا را شاکر خواهیم شد که رئیس جمهورمان در مقابل شیطان بزرگ به یک پیروزی نسبی دست یابد "ولی جناب روحانی ظاهراً حافظه اشان ضعیف شده و دچار نسیان شده که چند روز قبل وضعیت کشور و ملت ایران را شبیه ملت بی وفا و منافق کوفه دانستند و در اهانتی آشکار نسبت به ملت با وفا و بصیر ایران در صفحه غیرقانونی توئیتر خود نوشتند: «امام حسن(ع) به ما یاد دادند که باید به مصلحت امت و خواست مردم و جامعه توجه کرد و به نفع امت و جامعه اسلامی تصمیم(صلح) گرفت.»لل

با توجه به توضیحات فوق؛ در اینجا رئیس جمهور باید به دو سئوال اساسی و مهم ملت پاسخگو باشد. سئوال اول؛ اگر جناب ایشان به بازی بُرد-بُرد دست یافته اند! پس اجازه دهند،  تا متن توافق جامع هسته ای امضاء و منتشر گردد و ملت هم نشانه های بُرد هسته ای را مشاهده کنند، آنگاه همه ملت ایران قدم خادمین خود را در زمان ورود به خاک کشورمان بر دیده نهاده و جشنی را به بزرگی ملت ایران سرفراز برگزار خواهند کرد. سئوال دوم؛ اگر آنگونه که جناب روحانی ادعا نموده که وضعیت کشورمان همانند دوران امام حسن مجتبی در کوفه است و باید شرایط معاویه زمان(آمریکا) را بپذیریم، پس بُرد و پیروزی حاصل نشده و برگزاری جشن و پایکوبی، آن هم بخاط پذیرش شرایط کدخدا یک خیانت بزرگ و فراموش نشدنی و بدتر از ترکمنچای است. لذا در صورتی که نرمش قهرمانانه به نرمش ذلیلانه تغییر کرده باشد، رئیس جمهور بخاطر عدم صیانت از توان هسته ای کشور، ناامید کردن ملت ایران، گره زدن همه مشکلات کشور به تحریم ها و سرگردانی ملت به مدت دو سال، باید در پیشگاه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی پاسخگوی ملت ایران باشد و از فرافکنی دست بردارد!!!

والسلام

 


دوشنبه 94 تیر 22 , ساعت 12:14 صبح

بنام خدا و برای خدا

رئیس جمهور در مراسم افطار با تعدادی از بانوان در 21 تیر 94 گفت: «خدا را شکرگزارم به وعده ای که به مردم در انتخابات در مورد حل jjو فصل مسئله هسته‌ای دادم عمل کردم ... حتی اگر همین جا که ما در قدم‌های آخر هستیم، اگر متوقف بشود ما به وظیفه‌مان عمل کرده‌ایم ما همه توانمان را به کار گرفته‌ایم ... فاصله داریم با قله ای که مورد نظر است

حالا به سخنان علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی، با توجه به اینکه ایران برخی محدودیت ها را پذیرفته است گفت: «درباره اغلب موضوعات فنی و ضمیمه ها توافق شده است و همچنین تشکیل کمیسیونی به سرپرستی چین برای بازطراحی رآکتور اراک به اتمام رسیده است و هر کشوری که بخواهد می‌تواند به آن بپیوندد ... صالحی خبری را اعلام کرد که بسیار نگران کننده است و گفت: « ما قصد داریم برخی از فراورده‌های استراتژیک خود از قبیل اورانیوم غنی‌شده و آب سنگین خود را بفروشیم.»

در بیانیه لوزان اعلام شد که پذیرفته ایم قلب رأکتور اراک را از کشور خارج کنیم و در ایستگاه آخر که قرار بود از خطوط قزمز عبور نکنند، صالحی می گوید: که پذیرفته ایم که اورانیوم غنی‌شده و آب سنگین خودمان را هم بفروشیم! قبلاً گفتند که پذیرفته ایم که 2000 دستگاه از سانتریفیوژهای فردو و 13000 دستگاه از سانتریفیوژهای نطنز را جمع آوری نمائیم! در مذاکرات جاری پذیرفته ایم که بازطراحی فردو را هم به روسها واگذار نمائیم و با آمدن نوکر و فرستاده آمریکا(آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی) در گرماگرم مذاکرات هسته ای پذیرفتیم که آقای آمانو موضوع PMD  را در پایان سال 2015 حل و فصل نماید و باز هم پذیرفتیم که تحقیق و توسعه را برای مدت 10 تا 15 سال با محدویتهای قابل توحهی انجام دهیم! و در ایستگاه اول یعنی در ژنو هم پذیرفتیم و عمل کردیم و اورانیم غنی شده 20درصدمان را اکسید و خیال کدخدای آقای روحانی یعنی آمریکا را راحت کردیم!jj

و آقای روحانی هم در ضیافت افطاری با تعدادی از بانوان می گوید: «خدا را شکرگزارم به وعده ای که به مردم در انتخابات در مورد حل و فصل مسئله هسته‌ای دادم عمل کردم ... فاصله داریم با قله ای که مورد نظر است امیدواریم با دعای خیر مردم مذاکره کنندگان ما در این مصاف سخت و پیچیده موفق بشوند.»

حال سئوال اساسی این است، اگر همه اینها را داده باشیم که قطعاً داده ایم! آیا قانون مجلس شورای اسلامی مبنی بر الزام دولت بر صیانت از توان هسته ای کشور و خطوط قرمز ترسیمی از سوی رهبر معظم انقلاب رعایت گردیده است؟! و آیا به غیر از کاریکاتوری از تأسیسات هسته ای، چیز دیگر باقی می ماند؟! و اگر عهد رئیس جمهور با مردم این بوده که این چنین مسئله هسته ای را حل و فصل نماید! باید گفت که وعده عملی ایشان یک خیانت بزرگ و فراموش نشدنی به کشور و ملت است!!!

والسلام

 


یکشنبه 94 تیر 21 , ساعت 12:41 صبح

بنام خدا و برای خدا

آقای روحانی در سایه حمایت رهبر معظم انقلاب و شورای عالی امنیت ملی که خود ریاست آن را بر عهده دارد، با عبور از قانون اساسی و نادیده گرفتن حقوق نمایندگان مجلس شورای اسلامی وارد مذاکرات هسته ای با آمریکا گردید تا پرونده هسته ای کشور را که در سال 82 خود با کشورهای غربی مفتوح کرده بود، برای لغو تحریمها و بستن با کدخدا(آمریکا) حل و فصل نماید. جناب روحانی  فکر می کرد با بستن با آمریکا و کنار زدن قوه مقننه کشور و عبور از خطوط قرمز و ارزان فروشی قدرت هسته ای کشور لغو تحریمها در مدت 100 روزه حاصل و مشکلات اقتصادی مرتفع می گردد ولیکن با گذشت 22 ماه از مذاکره مستقیم با آمریکا، تاکنون ملت بزرگ ایران علی رغم خطاهای استراتژیک رئیس جمهور(توافق ژنو و بیانیه لوزان) در پرونده هسته ای هیچ چشم انداز روشنی در خصوص لغو و یا تعلیق تحریمها و حل مشکلات اقتصادی مشاهده نمی کنند!jjj

جناب روحانی بعد از صدور بیانیه سیاسی لوزان که الزام آور هم بود،  فکر می کرد که با راه انداختن کارناول شادی جوانان در خیابانهای سراسر کشور، اذهان نخبگان و ملت را از توافق ترکمنچای دوم(لوزان) منحرف می نماید و لذا دولت با یک برنامه هدفمند و با بهره گیری از روزنامه ها و خبرگزاری های زنجیره ای و برگزاری مناظرات تلوزیونی به دفاع از بیانیه لوزان پرداختند. اما امروز شاهدند که مذاکره کنندگان آمریکائی تنها اصرار فراوانی به اجراء مفاد کامل بیانیه سیاسی لوزان دارند، اگر اینان ذره ای غیرت ملی و ایرانی داشته باشند باید عرق شرم و شرمندگی در برابر ملت و رهبری بر پیشانی آنان نقش ببندد و از فرافکنی دست بردارند و به خاطر ترس لرز، مردم و موقعیت کشور را تفسیر به مردم کوفه و صلح امام حسن با معاویه ننمایند! 

اگر این جماعت به اندازه مدیر ارشد سابق شورای امنیت ملی آمریکا آقای فلینت لورت به کشور و ملت خود وفا دار بودند، باید در برابر ملت و رهبر آن خاضع می بودند و برای اهداف پست و حقیر دنیایی و گروهی قیطریه ای را به آتش نکشند و دم فرو بندند.

آقای فلینت لورت در خصوص دقت و عمق نظر رهبر معظم انقلاب، اظهارات قابل توجهی دارد و می گوید: « به عنوان کسی که سعی داشته ایران و سیاست خارجی آن را مطالعه کند باید بگویم که بسیار از آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان یک استراتژیست تحت تأثیر قرار گرفته‌ام. می‌دانم که ایشان به عنوان رهبری مذهبی و ملی بسیار فراتر از آن است اما به عنوان کسی که بیشتر درباره سیاست خارجی کار می‌کند فکر می‌کنم که ایشان به عنوان یک استراتژیست بسیار تأثیرگذار بوده است. به عنوان کسی که ایشان را تحت نظر قرار داده‌ام برداشت من این است که ایشان بینش کاملا مشخصی درباره منافع ایران دارند. ایشان به رؤسای جمهور برگزیده و وزرای خارجه ایران فضای بسیاری ارائه می‌دهد تا سیاست‌های خود را دنبال کنند و خط‌قرمزها و منافع را مشخص می‌کنند اما در همین حین آنها را رهبری نیز می‌کنند ... در فرآیندی مذاکرات زمانبدی ایشان بسیار تأثیرگذار بوده است. ایشان در زمان‌هایی که احساس کرده‌اند برای مخاطبین داخلی و خارجی سخن گفته و پارامتر‌های یک توافق خوب قابل پذیرش برای ایران را تشریح کرده‌اند، اینکه ایران آماده است در مذاکرات منعطف باشد اما خطوط قرمزها از این قرار هستند. بنابراین شخصا بسیار تحت‌ تأثیر آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان یک استراتژیست قرار گرفته‌ام. (منبع خبرگزاری تسنیم)

والسلام 

 


شنبه 94 تیر 20 , ساعت 12:22 صبح

بنام خدا و برای خدا

هنوز سخنان رئیس جمهور در گوش مردم کشور طنین انداز است، که در اهواز گفت؛ «توافق ژنو یعنی اینکه قدرتهای بزرگ در برابر ملت jjایران تسلیم شدند.» و گفت؛ «کاسه تحریم شکسته شده است و هیچ بندزنی نمی‌تواند این کاسه شکسته را به حالت اول بازگرداند.» و برای رهبر معظم انقلاب نامه ننوشت؛ که ما در توافق ژنو پیروز میدان بودیم! لذا به آقای روحانی باید گفت! مگر پس از صدور بیانیه لوزان و بازگشت آقای ظریف به کشور، جوانان را به جشن و پایکوبی برای موفقیت در لوزان به خیابانها دعوت ننمودید؟! پس با کدام منطق و دلیل در ضیافت افطاری با استانداران به یکباره نرمش قهرمانه را به توافق ذلیلانه تغییر دادید و گفتید: «امام حسن(ع) به ما یاد دادند که باید به مصلحت امت و خواست مردم و جامعه توجه کرد و به نفع امت و جامعه اسلامی تصمیم(صلح) گرفت.»

قبل از اینکه خطوط قرمز بصورت رسمی از سوی مقام معظم رهبری اعلام شود و نمایندگان ملت در مجلس دولت را ملزم به صیانت از توان هسته ای بنمایند، تمام حامیان دولت در مناظرات صدا و سیما از توافق لوزان حمایت می کردند و روزنامه های زنجیره ای هم پشتیبان آنها بودند پس چه اتفاقی رخ داد که حافظه اتان ضعیف شده و پیروزی در لوزان را فراموش کردید و موقعیت کشور را همانند شرایط کوفه در زمان امام حسن(ع) تفسیر کردید؟! و بهتر است آقای روحانی از مشاورین بی سواد و لیبرال خود بپرسد که آیا حافظه اش ضعیف نگردیده است؟!

للآیا ثابت شده که کلید تدبیر از روز اول کلید فریب بوده است؟!!! 

اینکه رئیس جمهور شرایط امروز ملت ایران را با شرایط مردم کوفه در زمان امام حسن(ع) مقایسه نمایند، خیانت بزرگی به کشور محسوب می شود! و اگر بخواهیم تاریخ خیانت پیشگان دوران امام علی(ع) و امام حسن(ع) را بررسی نمائیم، قطعاً به افرادی مثل اشعث ابن کندی ها می رسیم که امام علی(ع) را وادار به پذیرش حکمیت ابوموسی اشعری یا همان سامری دوران حضرت در جنگ صفین نمودند و امام حسن(ع) را هم مجبور به صلح تحمیلی با معاویه کردند و لذا اینگونه سخن گفتن رئیس جمهور، نخبگان ملت را به شک وا می دارد که آیا جریان فتنه ای که در دولت نفوذ کرده اند با هدایت جناب رفسنجانی، نقش اشعث ابن کندی و ابوموسی اشعری را برای آقای روحانی تعریف کرده تا اعمال و رفتار ایشان را در برابر نظام اسلامی به مرز افراط برسانند؟!

پس مشخص گردید که موضوع صلح امام حسن و مردم کوفه با شرایط امروز مردم کشورمان مقایسه مع الفارق است و لذا  یا باید بگوئیم که علت عصبانیت رئیس جمهور بخاطر اقدام نمایندگان مجلس و در میان گذاشتن خطوط قرمز از سوی رهبر معظم انقلاب با مردم بوده است! و یا سخنان سالهای 92 و 93 رئیس جمهور در خصوص زانو زدن ابرقدرتها و شکست شدن کاسه تحریم و ارسال نامه پیروزی در ژنو به رهبری دروغ بوده است! در هر دو صورت رئیس جمهور باید سریعاً از ملت بزرگوار ایران عذرخواهی نماید والا مردم حق دارند که بگویند؛ رئیس جمهوری که از طریق مذاکرات دو ساله با کدخدا(آمریکا) نتوانسته مشکل لغو تحریمها را حل نماید و امروز که زمان پاسخ گوئی او به ملت فرا رسیده، با فرافکنی و ایجاد بحران مصنوعی در داخل بدنبال راه فرار می گردد زیرا، ملت یک توافق خوب را می پسندد نه تمدید پی در پی مذاکرات را! و ملت وقتی می شنوند که رئیس جمهور با بی توجهی و بی تدبیری به اقتصاد مقاومتی، حل مشکل آب آشامیدنی مردم را از شیطان بزرگ طلب می نماید! و شرایط امروز کشور را همانند مردم کوفه در زمان امام مجتبی(ع) معرفی می کند، نگران می گردند و آیا نباید نگران بود و موضوع تحرکات جریان سامری و اشعث ابن کندی را جدی دانست؟!!!

والسلام 

 


جمعه 94 تیر 19 , ساعت 3:14 عصر

بنام خدا و برای خدا

این روزها تاکتیک آمریکائی ها در مذاکرات هسته ای تغییر یافته و بدنبال گنجاندن بیانیه سیاسی لوزان و یا همان فکت شیت آمریکا(اگر مسئولین مذاکره کننده و بخصوص رئیس جمهور به حرف رهبری گوش فرا داده بود و فکت شیت ایرانی را منتشر کرده بودند امروز با زیاده خواهی آمریکا مواجهه نمی گردیدند) در متن توافق جامع هستند، که با توجه به خطوط قرمزی که از سوی مقام معظم رهبری در ضیاافت افطاری مسئولین کشوری ترسیم گردید، دیگر تحقق آن بیانیه حتی اگر تیم مذاکره کننده هسته ای ایران پای آن را امضاء کرده باشند و آقای روحانی هم شرایط صلح امام حسن(ع) را به کشور بقبولاند و رفسنجانی هم وعده بازگشائی لانه جاسوسی آمریکا را داده باشد، امکان پذیر نخواهد بود و لذا آمریکائی ها آب در هاون می کوبند!لل

در آخرین ساعات پایانی جمعه آقای عراقچی معاون آقای ظریف خبری را رسانه ای کرد که قابل توجه خوشبین ها بخصوص رئس جمهور محترم است و آن خبر این بود که آقای عراقچی گفت: «نمی‌شود توافقی داشت که در کنارش رژیم و ساختار تحریم وجود داشته باشد، حتما باید این رویکرد عوض شود.» و آقای شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در خصوص زیاده خواهی جدید آمریکا می گوید: «امروز آثار آنچه که رهبر معظم انقلاب فرمودند که "من به مذاکرات خوش‌بین نیستم"، بیشتر از گذشته در حال نمایان شدن است.» و خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز از قول یک مقام بلندپایه آمریکایی که خواست نامش فاش نشود گفت: «که توافق خوب یعنی تأمین نظر آمریکا در دسترسی به مراکز نظامی ایران.» و جان کربی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم گفت: «توافق خوب یعنی توافق لوزان.» و جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری گفت: «اوباما هر توافقی که نسبت به چارچوب مشخص شده در لوزان ناقص باشد را امضاء نخواهد کرد.»

با تأسف فراوان باید گفت؛ که سرمنشاء زیاده خواهی جدید کدخدا(آمریکا) که موجب گردیده هر روز موضوع جدیدی را بر روی میز مذاکرات هسته ای قرار دهد، از بی تدبیری رئیس جمهور در سخن گفتن است! آنجا که در گرماگرم مذاکرات هسته ای در ضیافت افطاری با استانداران شرایط کشور را اینگونه تفسیر به رأی حزبی و گروهی می کند و می گوید: «امام حسن(ع) به ما یاد دادند کهnn باید به مصلحت امت و خواست مردم و جامعه توجه کرد و به نفع امت و جامعه اسلامی تصمیم(صلح) گرفت.» و آقای رفسنجانی هم در ادامه سخنان جناب روحانی وعده بازگشائی لانه جاسوسی آمریکا را می دهد!

سخنان نابجای آقایان روحانی و رفسنجانی چاشنی زیاده طلبی آمریکاها گردید و دستان تیم مذاکره کننده ایرانی را در مقابل شیطان بزرگ بست، زیرا اصول دیپلماسی می گوید؛ اگر در حین مذاکره سیگنالهای ترس و لرز را از طرف مقابل دریافت نمودی و متوجه شدی که کالای ذیقیمتی در دست دارند و حاضرند برای حل آب آشامیدنی! ملتش آن را با هر قیمتی بفروشد، پس اگر صبور باشی، کالای آنها را می توانی با حیله و نیرنگ با مبلغ بسیار ناچیزی و حتی مفت و نسیهاز دست آنها بربائی! و بهانه گیری آمریکائی ها مبنی بر ترک میز مذاکره در صورت نپذیرفتن شرایط آنها، گویایی مشاهده ضعف بزرگ در برخی از مسئولین ترسان و لرزان ایرانی است!!! و گیر توافق و تمدید مذاکرات در همین جا نهفته است!

والسلام

 


پنج شنبه 94 تیر 18 , ساعت 4:46 صبح

بنام خدا و برای خدا

زمانی که خاتمی رئیس جمهور بود می گفت؛ برای من هر 9 روز یک بحران درست می کنند. اما آقای حسن روحانی که خود را متخصص امور امنیتی می داند، برای انحراف افکار عمومی از نتیجه مذاکرات هسته ای، مرتباً بحران آفرینی و بحران سازی را دنبال می کند و ظاهراً در مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت که تفکر لیبرالیسم در آنجا نهادینه می شود به اتفاق رئیس آن، چند واحد درسی بحران آفرینی علیه زمین گیر کردن دولت سابق تدریس نموده و فرصتی برای عملیاتی کردن همه آنها را پیدا نکرده و در حال حاضر برخی از نسخه های بحران علیه دولت قبل را از بایگانی مرکز استراتژِک مجمع تشخیص خارج نموده و در دولت خود عملیاتی می کند، تا نتیجه دلخواه را علیه نیروهای مؤمن به اسلام و انقلاب بدست آورد!تت

در این استراتژی یک روز مسئله آب آشامیدنی مردم را بهانه می کند و می گوید؛ باید تحریمها لغو شود تا مشکل آب آشامیدنی مردم حل شود! روز قبلش گفته که آمریکا کدخدای ده است! روز دیگر، عاشورای حسینی را محل مذاکره می خواند! و در ماه مبارک رمضان، به یک باره حافظه اشان ضعیف می شود و بازی بُرد-بُرد خود را که در مجمع تشخیص طراحی نموده، فراموش نموده و به نفع آمریکا می گوید؛ مذاکرات هسته ای همانند صلح امام حسن(ع) است و باید به نفع مردم با کدخدا آشتی کرد!!!

در نوشته های قبل ثابت شد که رئیس جمهور، تدبیر نمی داند! از امید، تنها امید کدخدا(آمریکا) را محقق کرد! اعتدال را در راستای حمایت از جریان فتنه بکار گرفت! و هیچ تخصصی در مذاکرات و توافق هسته ای در خصوص مسائل امنیتی و حقوقی از جناب روحانی دیده نشد! اما باید اعتراف کرد که جناب روحانی در مدتی که برای اخذ مدرک کارشناسی ارشد و دکترای حقوق به انگلستان رفته بود( از سال 69 تا 78)، هنر ایجاد جنگ روانی در جبهه خودی را بصورت حرفه ای آموخته است! و آنقدر در فرسایش توانمندی نیروهای خودی مهارت دارد، که در حساس ترین زمان که می خواهد برای اولین بار تیم مذاکره کننده را به مصاف شیطان بزرگ بفرستد اعلام می کند؛ "که خزانه مملکت خالی است!" و یا در پایان مارتن تنظیم طرح جامع توافق هسته ای که خطوط قرمز نظام اسلامی از سوی مقام معظم رهبری بصورت علنی به اطلاع ملت رسیده، به یکباره، تیم مذاکره کننده خودی را مورد حمله گازانبری قرار می دهد و بهترین پیام را به کدخدا(آمریکا) مخابره می کند و می گوید: «امام حسن(ع) به ما یاد دادند که باید به مصلحت امت و خواست مردم و جامعه توجه کرد و به نفع امت و جامعه اسلامی تصمیم(صلح) گرفت.»تت

به قول دکتر رحیم پور ازغدی؛ "مسئولین کشور 35 سال است که تلاش می کنند انقلاب اسلامی را فرو ریزند اما مردم نمی گذارند." و لذا مردم به موقع در صحنه حاضر می شوند و از انقلاب خود دفاع می کنند و ملت خدشه به انقلاب را برنمی تابند.

متأسفانه این روزها آقایان روحانی و رفسنجانی در پیمانی نانوشته در راستای اجرای سیاست های آمریکا قدم برمی دارند و برای اهداف حزبی و گروهی خود، کشور را در این موقعیت حساس و پیچ بزرگ تاریخی به مخاطره انداخته اند و لذا مردم و نخبگان مؤمن به اسلام و آرمانهای امام در روز قدس همچون نهم دی سال 88 که فتنه را سرکوب کردند، بار دیگر باید ثابت نمایند، که از انقلاب و ارزشهای دینی و ملی خود دفاع خواهند کرد و اجازه نخواهند داد جریان سامری و زبیرها و طلحه ها به اهداف نفسانی خود دست یابند.

والسلام

 


   1   2   3      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ