سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آغاز حکمت، ترک لذّتها و پایان آن، نفرت از چیزهای گذراست . [امام علی علیه السلام]
 
شنبه 96 دی 30 , ساعت 4:31 عصر

به نام خدا و برای خدا

اول سلام و بعد سلام و سپس سلام / با هر نفس ارادت و با هر نفس سلام

ملاک و معیار عمل در دولت ناکارآمد اعتدال، پیروی از مکتب لیبرالیسم و اثبات غربزدگی، بر اساس حقوق بشر آمریکایی-صهیونیستی است، یعنی اینکه جاده یک طرفه ی نقد امام زمان علیه السلام برای رئیس جمهورمان آزاد است، ولی نقد منصفانه و مستدل برجام، ممنوع و نقد کننده مجرم خواهد بود، همانگونه که انکار کننده هولوکاست در آمریکا و اروپا مجرم شمرده می شود و جریمه ی نقدی و حتی زندانی و عزل از نمایندگی مجلس می گردد، میل رئیس جمهور ایران هم، اینگونه است! لذا جایگاه برجام در نزد رئیس جمهورمان، کمتر از هولوکاست نیست. یعنی، اگر صدا و سیما، منتقد برجام و حامی برجام را جهت مناظره در یک برنامه زنده دعوت نماید و نماینده دولت، در دفاع از برجام در مقابل برجام شکست بخورد، آنگاه صدا و سیما و طرف پیروز مناظره که برجام را نقد عالمانه کرده، مجرم شناخته خواهند شد! و همانگونه که انکار کننده هولوکاست به نفع رژیم صهیونیستی جریمه می شود، دولت اعتدال هم، بودجهت صدا و سیما را در اولین قدم، به نفع برجام قطع می نماید!

بعد از مناظره آقای جبرائیلی از کارشناسان برجسته خبرگزاری فارس، با آقای رحمانیان مدیر مسئول روزنامه شرق(نماینده دولت) در برنامه زنده ثریا و افشاء خیانتهای حسن روحانی و جواد ظریف در زمان امضاء و اجراء برجام، وزارت خارجه دولت اعتدال که جرأت روبرو شدن با منتقدین برجام را در برنامه های زنده تلوزیونی ندارد، از روی استیصال و بدون ارائه سندی در مقابل اسناد محکم آقای جبرائیلی، اقدام به صدر بیانیه ی سیاسی بر علیه صدا و سیما و ایشان نمود! جالب اینکه وزارت خارجه در بیانیه خود اعلام کرده که "قصد پیگیری حقوقی از طریق مراجع قضائی بر علیه آقای جبرائیلی" ندارد.

علت عدم شکایت قضائی دولت را باید در ابعاد خیانت بار برجام جستجو کرد، زیرا همانگونه که امکان شکایت ایران از عدم انجام تعهدات آمریکا، وجود ندارد، در داخل هم از ترس افشاء و ارائه اسناد خیانت بار برجام به قوه قضائیه، دولت جرأت طرح شکایت در مراجع قضائی را ندارد! و لذا با استفاده از حربه شارلاتانیزم تبلیغاتی، بدنبال فریب افکار عمومی هستند!

آری دولت اعتدال در مقابل استراتژی "آتش به اختیار تمیز"، به حیله گری و پروپاگاندای تبلیغاتی روی آورده و لذا خدا را شاکریم که قانون اساسی کشورمان، دایره دیکتاتوری بسته است و گرنه جناب روحانی همانگونه که ممنتقدین مذاکرات هسته ای را به جهنم و یک جای گرم حواله می داد!، اگر دستش برای دیکتاری باز بود، نقبی هم برای خلاصی از زبان منتقدان برجام، به سوی جهنم میزد! تا همانگونه که قلب رأکتور اراک را با بتن پر کردند، دهان منتقدان را هم ببندند.

والسلام


شنبه 96 دی 30 , ساعت 11:42 صبح

به نام خدا و برای خدا

اول سلام و بعد سلام و سپس سلام / با هر نفس ارادت و با هر نفس سلام

این روزها سخن از تقلب معاون سیاسی استانداری خراسان شمالی در جلسه امتحان زبان و حضورل فردی مجهول هویه، بجای فرماندار دزفول در جلسه امتحان کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد مطرح و صورت جلسه شده، که برگ ننگین دیگری از دولت اعتدال را به نمایش گذاشته و معاون سیاسی و فرماندار، مجبور به استعفا شدند!، لذا باید گفت؛ دوران اخذ مدرک کیلویی برای مدیران و مسئولین کشور به پایان رسیده و دیگر شاهد حمایتهای بیش از دویست نفره نمایندگان مجلس شورای اسلامی از ریاست دانشگاه آزاد اسلامی نخواهیم بود!

البته بر اساس معیارهای اعتدالی دولت و اسلام رحمانی! رئیس جمهور، تقلب در امتحان اگر کسی متوجه آن نشود! و یا از قبل با مراقبین هماهنگی شود!، بلا اشکال است و به احتمال زیاد معاون سیاسی و فرماندار متقلب در امتحانات دانشگاهی، از رمز و راز تقلب پایان نامه دکترای حقوق جناب حسن روحانی مطلع بوده و با الگو قرار دادن رئیس جمهور، اقدام به تقلب از نوع اعتدالی کرده باشند!، پس، اگر مجلس و قوه قضائیه در خصوص پایان نامه متقلبانه رئیس جمهور به موقع اقدام می کردند، دیگر شاهد تقلب معاون سیاسی استانداری خراسان شمالی و فرماندار دزفول نبودیم.

با این افتضاحات پی در پی دولت اعتدال، حال شورای نگهبان اگر امکان داشته باشد، باید حوزه های انتخابیه ی این افراد متقلب را در انتخابات ریاست جمهوری 96 بررسی نماید.

آری چه زیبا گفته اند:

پسر کو ندارد نشان از پدر / تو بیگانه خوانش، مخوانش پسر

والسلام


جمعه 96 دی 29 , ساعت 4:28 عصر

به نام خدا و برای خدا

اول سلام و بعد سلام و سپس سلام / با هر نفس ارادت و با هر نفس سلام

در چند روزی از طرح سخنان ضد دینی حسن روحانی در نقد امام زمان علیه السلام می گذرد، کمتر به نیت پلید آن سخنان پرداخته شده! و قصد گوینده آن سخنان، آنهم در این مقطع زمانی پرسیده نشد! و لذا به طرح چند سئوال و پاسخ آن می پردازم: 1-آیا گوینده سخن، قصد اهانت به امام معصوم علیه السلام را داشته؟ 2-آیا با طرح نقد امام زمان، بدنبال حمله به اصل ولایت فقیه بوده است؟ 3-آیا طرح نقد امام زمان، با توجه به تقارن سالگرد برجام، برای فریفتن مردم و در امان بودن از مطالبات معیشتی و اشتغال جوانان است؟ 4-با توجه به انعقاد قراردادهای ننگین و محرمانه نفتی-اقتصادی اتحادیه اروپا با ایران، آیا حسن روحانی با طرح این سخنان ناجوانمردانه، قصد فرافکنی و فریب مردم را دارد؟غ

پاسخ به سئوالات فوق را باید از لابلای زندگی پررمز و راز سیاسی حسن روحانی، بدست آورد، زیرا او برای نفوذ در مراکز تصمیم گیر و تصمیم ساز نظام اسلامی، از استراتژی خاصی بهره می گیرد و با پنهان شدن در پشت مسئولینی همانند، مرحوم هاشمی رفسنجانی، به خاکریزهای نظام اسلامی حمله ور شده و تعرضی هم نسبت به اقدامات ضد انقلابی و ضد دینی او صورت نمی گیرد! اگر فرزندش بصورت مشکوک کشته می شود و نیمه شب در مرقد امام دفن می گردد، اما مورد سئوال قرار نمی گیرد! اگر به کشور روباه پیر رفت و آمد فراوان می کند و تلمذ شیوه های براندازی را با بهره گیری از فرمول کیف انگلیسی فرا می گیرد، ولی مورد سئوال قرار نمی گیرد! اگر در دوران دفاع مقدس در 30 اوت 1986 میلادی به دیدار محرمانه باوامیرام نیر، معاون ضدتروریسم وقت دولت اسرائیل می رود و پیشنهاد مقابله با سیاست‌های آیت الله خمینی را می دهد، اما به مراکر امنیتی فرا خوانده نمی شود! و اگر به طرف اسرائیلی می گوید؛ که تنها هاشمی رفسنجانی در جریان دیدار محرمانه اش قرار دارد و درخواست کمک سیاسی برای «برقراری اسلام واقعی» از آمریکائیها می نماید، ولی هیچگاه پاسخگوی اقدامات جاسوسی خود نبوده است!

آری اقدامات خطرناک حسن روحانی تاکنون، با هیچ عقوبتی او را روبرو نکرده! و لذا با حمله به عصمت اهل بیت علیه السلام، هر روز بساطی را بر علیه دین اسلام و انقلاب اسلامی رقم زده و متأسفانه سکوت برخی از مراجع تقلید، روحانیت دینی و خواص انقلاب، زمینه را جهت گسترش تفکرات وهابی و انگلیسی در حمله به ائمه معصومین علیهم اسلام و تغییر هویت انقلاب اسلامی حضرت روح الله، فراهم کرده است و لذا از مجلس و قوه قضائیه قطع امید است و کلید درمان این غده چرکین سرطانی، با موضع گیری به هنگام همه مراجع تقلید، ائمه جمعه و جماعات در مرحله اول و سپس حضور با بصیرت و انقلابی ملت ایران، امکان پذیر است، و الا دولت لیبرال حسن روحانی، خسارت فراوانی به انقلاب اسلامی ایران که زمینه ساز حکومت حضرت مهدی است، خواهد زد. آری باید سکوت را شکست و بیش از این اجازه یکه تازی به تفکرات شیعه انگلیسی و جریان زر و زور و تزویر، را نداد.

والسلام


پنج شنبه 96 دی 28 , ساعت 10:4 عصر

به نام خدا و برای خدا

اول سلام و بعد سلام و سپس سلام / با هر نفس ارادت و با هر نفس سلام

در داستانی عبرت آموز نقل شده؛ مردی از اهل کوفه بعد از جنگ صفین، با شتر ماده خود به شام مسافرت نمود. در آنجا مردی از اهل شام به او درآویخت و ادعا کرد که شتر (ماده) مرد کوفی از آن اوست که بعد از جنگ صفین به غارت برده است. نزاعشان بالا گرفت و هر دو به نزد معاویه رفتند. مرد شامی پنجاه نفر شاهد به محکمه آورد و آنها شهادت دادند، که این شتر ماده، از مرد شامی است، لذا معاویه حکم به نفع مرد شامی داد و شتر از مرد کوفی گرفته شد!ک

با متفرق شدن مردم، مرد کوفی به معاویه گفت؛ مگر مرد شامی ادعا ننمود که شترش نر است، پس چرا شتر ماده مرا به ناحق به او دادی؟! معاویه به مرد کوفی گفت؛ حکمی داده ام و برگشت ندارد! آنگاه معاویه به مرد کوفی گفت: شترت چقدر ارزش داشت؟ و بیش از قیمت شتر به او داد و گفت؛ "برو و به علی بگو؛ من برای جنگ با علی (علیه السلام) صدهزار سرباز شامی آماده کرده ام که حاضر نیستند فرق بین شتر نر و ماده را بدانند"!

عده ای از مردم مشهد در مورخ 7 دی ماه 96 به خیابانها آمده و خواستار توجه دولت به وضعیت معیشت مردم و اشتغال جوانان شدند، اما مسئولین دولتی، مطالبات بر حق مردم را برنتافتند و لذا معاون اول رئیس جمهور آقای اسحاق جهانگیری که برادرشان به جرم اختلاس در زندان می باشد!، با بهره گیری از سیاست معاویه، نظام اسلامی را در 8 دی 96 تهدید و گفت: «امروز کسانی این مسائل را بهانه کرده‌اند و بانی حوادثی شده‌اند که ابعاد و زوایای دیگری دارد و باید بدانند دود این حوادث به چشم خود آنها خواهد رفت چرا که وقتی جریان اجتماعی ایجاد شد و به سطح خیابان رسید قطعا کسانی که آن را شروع کرده‌اند کنترل کننده آن نخواهند بود و دیگران سوار بر آن موج خواهند شد

در غروب نهم دی ماه 96 تنها یک روز بعد از تهدیدات اسحاق جهانگیری، افرادی که فرق بین شتر ماده و نر را نمی دانستند، با هدایت برخی از دشمنان خارجی و جریان زر و زور و تزویر داخلی، برخی از شهرهای کشورمان را دچار آشوب و اغتشاش کردند، ولی چون فتنه 96 عقبه ی قدرتمندی همانند مرحوم هاشمی رفسنجانی در فتنه 88 نداشت، فتنه بزودی فروکش و با حضور میلیونی ملت، آرامش بر کشور حاکم شد.

بعد از فتنه 96 باید از حسن روحانی و اسحاق جهانگیری پرسید، چرا شما عده ای از جوانان و نوجوانان را فریفتید تا بجای مطالبه از ناکارآمدی و خیانتهای دولت غربزده ی شما، بر علیه ارکان نظام اسلامی شعارهای هتاکانه سردهند؟! تا از این رهگذر، دیگر کسی متعرض خیانتهای متعدد جریان زر و زور و تزویر دولت اعتدال، نگردد؟! آیا قصد شما بر این بود، که همچون، جریان کیف انگلیسی و قصه تلخ مشروطیت، با سوء استفاده از حضور اغتشاشگران، حاشیه امنی برای خیانت بیشتر به کشور، برای خود مهیا نمائید؟! زهی خیال باطل، زیرا ملت ایران، همانگونه که در مقابل شما در فتنه 88 ایستاد، این بار هم اجازه ندادند، تا جریان منافق اعتدال، مسیر زلال انقلاب اسلامی حضرت روح الله را به بیراهه بکشاند.

آری؛ اگر معاویه در جنگ صفین، با حمایت برخی از سُست عنصرهای سپاه علی علیه السلام، حکمیت را بر آن امام مظلوم تحمیل نمود، اما در اینجا، ملت با بصیرت ایران انقلابی، فتنه 96 را در هم شکست و معاویه ها، با تعدادی سُست عنصر فریب خورده، در اجراء اهداف رژیم صهیونیستی و شیطان بزرگ، ناموفق بودند!

والسلام


سه شنبه 96 دی 26 , ساعت 10:6 صبح

به نام خدا و برای خدا

اول سلام و بعد سلام و سپس سلام / با هر نفس ارادت و با هر نفس سلام

بـــــدون شـــرح!!!!!


j

والسلام


شنبه 96 دی 23 , ساعت 10:13 عصر

به نام خدا و برای خدا

اول سلام و بعد سلام و سپس سلام / با هر نفس ارادت و با هر نفس سلام

اخیرا حسین قدیانی اقدام به انتشار یادشتی از دیدار خانواده های شهدا با سید احمد خمینی منتشرا نمود، که در نوع خود قابل توجه و تعمق است. حسین قدیانی از قول سید احمد خمینی فرزند و یادگار واقعی امام می گوید، سید احمد آقا به من گفت: «حسین عزیز! همین آقای هاشمی که بزعم من «فرمانده‌ی فتنه» هستند، نه «فرمانده‌ی جنگ»! و «سردار دروغ» هستند، نه «سردار سازندگی»! حالا بیا جلوتر! یک‌چیز می‌گویم، خوبِ خوبِ خوب، گوش کن! هروقت هاشمی باشد، یعنی عمر دراز فتنه‌ها! و هروقت نباشد، یعنی جمع کردن زودتر فتنه‌ها!»

با اینکه برای ایجاد فتنه سال 96 آمریکا، اسرائیل و رژیم سعودی، ماهها قبل برنامه ریزی کرده بودند و با استفاده از تجربه ی فتنه سال 88 دو اطاق عملیات، برای هدایت و گسترش فتنه در جوار مرزهای جمهوری اسلامی (در هرات افغانستان و اربیل عراق) تشکیل و در مدت کوتاهی، اکثر مناطق ایران اسلامی را دچار اغتشاش و آشوب نمودند، لکن عمر فتنه 96 همانند فتنه 88 طولانی نبود و فتنه با همان سرعتی که آغاز شده بود، کمتر از سه روز، توسط ملت رشید ایران جمع و به زباله دان ریخته شد!

اما چرا فتنه 96 با هزینه های چند ده میلیاری دشمنان و گستره وسیع آشوبها در شهرهای مختلفتت کشور، به سرعت از رونق افتاد و بساط فتنه گران توسط مردم جمع شد؟! مگر فضای مجازی بصورت آنلاین، آشوبگران را هدایت نمی کرد؟! مگر مدیران اتاقهای عملیات فتنه از هرات افغانستان و اربیل عراق به هدایت فتنه گران نمی پرداختند؟! مگر دولت اعتدال با زیرکی تمام، از تداوم فتنه خوشحال نبود؟! پس چرا فتنه 96 با سرعت به خاموشی گرائید؟!

نباید نقش مرحوم هاشمی رفسنجانی را در آغاز و دمیدن در فتنه 88 ،آنهم با حضور بی وقفه و پر تعداد خاندان رفسنجانی در فتنه 88 را فراموش کرد! باید اعتراف نمود، که برای دمیدن در آتش فتنه 96 جای مرحوم هاشمی رفسنجانی خالی بود! زیرا دیگر نامه ی بدون سلام که خبر از آتش افروزی می داد، خطاب به رهبری نوشته نشد! و در نماز جمعه خطبه ی برای دمیدن در آتش فتنه خوانده نشد! و خاندان آن مرحوم همانند فتنه 88 صحنه گردان فتنه 96 نبودند! و مهدی هاشمی رفسنجانی هم در زندان بود! و لذا با عدم حضور مرحوم هاشمی رفسنجانی و خاندانش، فتنه 96 به سرعت به پایان رسید، هر چند خواص بی بصیرتی بازهم در فتنه 96 سکوت کردند! رحمت و مغفرت خدا بر سید احمد آقای خمینی باد که با بصیرت خمینی گونه خود، به مرکز ایجاد فتنه در سال پایان عمر شریفشان پی برده بودند.

والسلام


شنبه 96 دی 23 , ساعت 2:35 عصر

به نام خدا و برای خدا

اول سلام و بعد سلام و سپس سلام / با هر نفس ارادت و با هر نفس سلام

با آغاز ریاست جمهوری ترامپ در آمریکا، فصل جدیدی از بازی موش و گربه حسن روحانی در برجام "کلید" خورد!6، منتها در بازی پسا برجامی ترامپ، نقش واگذار شده به حسن روحانی، لرزیدن و به یک جای گرم رفتن است!، و علتش این است که رئیس جمهور آمریکا، در آخرین ساعات جمعه(22دی96) به وقت ایران، به مدت سه ماه دیگر، تعلیق تحریمهای ایران را با شروط چهارگانه ای امضاء و لرزه بر دولت اعتدال و لیبرال حسن روحانی انداخت.

با نگاهی به شروط چهارگانه ترامپ، در می یابیم، که قبل از او این حاج حسن روحانی خودمان بوده، که در سال 94 از برجامهای دیگری سخن به میان آورد و گفت: «همه باید با همدلی و وحدت، برای اجرای برجام 2 به صحنه بیایند.»

اگر ملت ایران سخنان تبلیغاتی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 را در حافظه داشته باشند، او به مردم، قول داد و گفت: «اگر رای بیاورم غیر از تحریم‌های هسته‌ای که برداشتم، بقیه تحریم‌ها را هم برمی‌دارم

با توضیحات فوق، به شروط چهارگانه ترامپ نگاهی می اندازیم، تا به سختی راهی که حسنا روحانی با بی تدبیری و نفاق، در برابر ملت ایران قرار داده، پی ببریم. ترامپ در باره شروط چهارگانه خود می گوید: «هر طرح قانونی که من درباره برجام امضا می‌کنم بایستی شامل چهار مولفه باشد: اولاً، بایستی از ایران بخواهد اجازه بازرسی‌های نظامی در تمامی سایت‌های مورد درخواست بازرسان بین‌المللی را بدهد. دوم، بایستی ضمانت کند ایران هرگز حتی به تملک سلاح هسته‌ای نزدیک هم نمی‌شود. سوم، بر خلاف این توافق هسته‌ای مفاد آن طرح نبایستی تاریخ انقضا داشته باشند. سیاست من این است که تمامی مسیرهای ایران برای دستیابی به بمب، نه برای ده سال بلکه برای همیشه بسته شوند. چهارم، این طرح بایستی به صراحت - برای اولین بار- در قوانین آمریکا ذکر کند که موشک‌های دوربرد و برنامه‌های تسلیحات اتمی، جدانشدنی هستند و ساخت و آزمایش موشک‌ توسط ایران بایستی مشمول تحریم‌های شدید شود.»

آری یک روز حسن روحانی به دروغ در اهواز ادعا نمود، که کاسه ی تحریمها ترک برداشته! اما امروز باید گفت؛ این کاسه چه کنم ی است، که حسن روحانی با نفاق و تفکر غربزدگی در مقابل ملت ایران قرار داده و لذا یگانه راه رهای ایران از این شرایط دشوار، عذرخواهی و استعفاء فوری حسن روحانی از ریاست جمهوری است.

گری سیمور مسئول عدم اشاعه کاخ سفید، به مذاکره کنندگان ایرانی گفت:«یا در مذاکرات حواستان پرت بوده یا سرتان کلاه گذاشته اند !!!»

والسلام


سه شنبه 96 دی 19 , ساعت 4:22 عصر

به نام خدا و برای خدا

اول سلام و بعد سلام و سپس سلام / با هر نفس ارادت و با هر نفس سلام

برجام که به تصویب رسید، عده ای ذوق زده شده و جشن و پایکوبی به راه انداختند! و هیجان و احساسات موجب آن شد، که برخی از  افراد، یک دلار در دست راست و اسکناس هزار توامانی در دست چپ گرفته و از نتایج برجام، کاهش نرخ دلار را فریاد می زدند و لذا موج احساسات خیابانی و نغمه کاهش قیمت دلار، دولت اعتدال و تزویر را هم فرا گرفت و در اقدامی نابخردانه، مذاکره کنندگان هسته ای را مستحق اعطاء مدال شجاعت دانست و در اقدامی ذلت بار، از تندیس محمد جواد ظریف رونمایی کرد!، اما در سویی دیگر، منتقدین به نقد عالمانه برجام پرداختنه و ذوق زدگان را فریب خوردگان اعتدالیون می دانستند، و در نهایت بدون توجه به دستورات راهبردی امام خامنه ای برجام بفوریت توسط دولت لیبرال حسن روحانی به اجراء درآمد. در میان هیاهوهای ذوق زدگان و منتقدین برجام، داستان  5 بهمن 92 نویسنده توانای کشورمان که در قالب طنز، به تحلیل مذاکرات هسته ای و نتایج برجام پرداخته بود، به فراموشی سپرده شد، لذا پیشنهاد "وبلاگ وزنه سیاسی" این است، که در سالگرد اجراء برجام، داستان واقعی و زیبای "ما فرفره نداشتیم و بچه های کدخدا فرفره داشتند" بعنوان یک مستند، توسط یکی از کارگردانان انقلابی، تهیه و از صدا و سیما پخش گردد

با توضیحات فوق، سوال ملت ایران از حسن روحانی و لیبرالهای غربزده این است، محمد سرشار، هیچ سابقه دیپلماسی ندارد و مثل حسن روحانی، در کاخ زندگی نمی کند و حقوقدان! هم نیست، پس چرا نتیجه مذاکرات هسته ای و اجرا برجام و بدعهدی آمریکا در پسا برجام را در پنجم بهمن نود و دو تشخیص داد، ولی حسن روحانی پر مدعا و لیبرالهای خیانت کار کشور، در سال 96 هم به بزک کردن برجام مشغولند! و ذلیلانه به آن افتخار می کنند! لذا به پاس قدردانی از نویسنده توانا و بصیر کشورمان جناب آقای محمد سرشار، بار دیگر داستان زیبا و عبرت انگیز او را در "وبلاگ وزنه سیاسی" به نمایش می گذارم.  

متن داستان: "ما فرفره نداشتیم. بچه‌های کدخدا داشتند اما همبازی ما نبودند که دست ما بدهند. مسعود و مجید نقشه‌اش را کشیدند و مصطفی بند و بساطش را جور کرد. ما کهع فرفره‌دار شدیم، لبخند نشست روی لبهای بابابزرگ. گفت: «دیدید می‌شود، می‌توانید!»

از ترس بچه‌های کدخدا، داخل خانه فرفره بازی می‌کردیم. مبادا ببینند و به تریج قبایشان بربخورد. اما خبرها زود در دهکده ما می‌پیچید.

خبر که به گوش کدخدا رسید، داغ کرد. گفت: «بیخود کرده‌اند. بچه رعیت را چه به فرفره بازی.» و گیوه‌اش را ورکشیده بود و آمده بود پیش عمو محمد به آبروریزی. (بعداً شنیدیم که همان روز، کدخدا دم گوش میرآب گفته: «این اول کارشان است. فردا همین فرفره می‌شود روروک و پس فردا چرخ چاه.» بیشتر موتورپمپ‌های آب ده، مال کدخدا بود.)

عمو محمد که صدایمان کرد، فهمیدیم کار از کار گذشته. فرفره را برداشت و گذاشت داخل گنجه. درش را قفل کرد و کلیدش را داد دست بچه‌های کدخدا. که خیالشان راحت باشد از نبودن فرفره.

رفتیم پیش بابابزرگ با لب و لوچه آویزان. فهمید گرفتگی حالمان را. عموها را صدا زد. به عمو محمد گفت: «خودت کلید را دست کدخدا دادی و خودت پس می‌گیری.»

عمو محمد مرد این حرفها نبود. همه‌مان می‌دانستیم. بابابزرگ گفت: «بروید و قفل گنجه را بشکنید.» عمو محمود گفت: «کی برایتان فرفره خرید؟ کدخدا؟!» گفتیم: «نه عمو جان! خودتان که می‌دانید، خودمان ساختیم!» گفت: «دیگر بلد نیستید بسازید؟» گفتیم: «چرا!» گفت: «بهترش را بسازید.» و رفت در خانه کدخدا به داد و بیداد. صدای بگومگویشان ده را برداشت. این وسط ما، قفل گنجه را شکستیم و بهترش را ساختیم.

بچه‌های کدخدا فهمیدند. کدخدا گر گرفت. داد زد: «یا فرفره یا حق آب!» و به میرآب گفت که آب را روی زمینهای همه‌مان ببندد. کار سخت شد. عموها از هزار راه ندیده و نشنیده، آب می‌آوردند سر زمین. که کشتمان از بی‌آبی نسوزد.

مسعود را گرفتند و کتک زدند. زورمان آمد. مجید به تلافی‌اش، روروک ساخت. کدخدا گفت که گندم و تخم‌مرغ هم ازمان نخرند. مجید و مصطفی را هم گرفتند و زدند. صدای عمو محمود، هنوز بلند بود اما گوشه و کنایه‌ها شروع شد.

عمو حسن جمعمان کرد و گفت: «این جور نمی‌شود. هم فرفره شما باید بچرخد و هم زندگی ما.» از بابابزرگ رخصت گرفت و قرار شد برود و با خود کدخدا حرف بزند. وقتی که برگشت، خوشحال بود.

گفت: «قرار شده روروک را خراب کنیم اما فرفره دستمان باشد. آنها هم تخم‌مرغمان را بخرند و هم کمی آب بدهند.» بابابزرگ گفت: «کدخدا سر حرفش نمی‌ماند.» عمو حسن گفت: «قول داده که بماند. ما فرزندان شماییم. حواسمان هست!»

بچه‌های کدخدا آمدند و روروک را، جلوی چشمهای خیس ما، خراب کردند. عموحسن آمد و فرفره را گذاشت پیش دستمان و رفت که با کدخدا قرار و مدار بگذارد. دل و دماغی نداشتیم برای چرخاندن فرفره. مهدی گفت: «وقت زانو بغل کردن نیست. باید چرخ چاه بسازیم. کدخدا از امروز ما می‌ترسید نه دیروز فرفره و روروک ساختن‌مان.» بابابزرگ لبخند زد.

عمو حسن هر روز با کدخدا کلنجار می‌رفت. یک روز خوشحال بود و یک روز از نامردی کدخدا می‌گفت. ما می‌شنیدیم و بهش «خدا قوت» می‌گفتیم. بچه‌ها داشتند بالای پشت بام یواشکی چرخ چاه می‌ساختند.»

والسلام


دوشنبه 96 دی 18 , ساعت 1:39 عصر

به نام خدا و برای خدا

اول سلام و بعد سلام و سپس سلام / با هر نفس ارادت و با هر نفس سلام

دیروز (17دی 96)جلسه ی غیر علنی بررسی حوادث فتنه 96 با حضور وزیران اطلاعات، کشور، فرماندهل نیروی انتظامی و جانشین فرماندهی سپاه در مجلس شورای اسلامی برگزار و نماینده ای از مجلس، بنام آقای هدایت ا.. خادمی، با اشاره به اخبار عنوان شده از سوی مدعوین گفت: «موضوع جدیدی در این گزارش‌ها مشاهده نکردیم. نمایندگان از این گزارش های سطحی که دوستان ارائه دادند، راضی نشدند.»

از نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید پرسید که آنها بدنبال چه گزارشاتی هستند که توضیحات مدعوین را "گزارشهای سطحی" می دانند؟! به نظر حقیر سطح برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، با تراز نظام اسلامی فاصله دارد که در ذیل به برخی از آنها اشاره می شود.

#؛ مواضع زیگزاگی رئیس مجلس شورای اسلامی در فتنه 88 و فتنه 96 سکوت و گاها حمایت از آتش افروزی فتنه گران بوده است، پس "گزارش سطحی" زیبنده چنین رئیس مجلسی است

مگر نمایندگان مجلس شورای اسلامی بیانیه ای در محکومیت فتنه گران صادر نموده، که انتظار اخبار سرِی کشور را در جلسه غیر علنی دارند؟!

#؛ ملت فراموش نکرده، که همین چند روز قبل تعدادی از نمایندگان مجلس، به طرح قدس بعنوان پایتخت کشور فلسطین رأی منفیل دادند! و با رأی ذلت بار خود، همصدایی خود با ترامپ و اسرائیل را فریاد زدند!

#؛ اکثریت رأی دهندگان تهرانی دریافت اند که در انتخابات مجلس دهم از سوی جریان اصلاحات، شبکه اجتماعی تلگرام و دولت اعتدال فریب خورده و نماینده واقعی در مجلس ندارند.

وحید یامین پور مجری برنامه جهان آرا از قول مسعود پزشکیان، پاسخ این طیف از نمایندگان را داده که او گفته است: مجلس نه استعداد کارشناسی دارد، نه توان نظارت و نه حتی رفتاری در شأن انقلاب اسلامی.

ضمن پوزش از نمایندگان انقلابی مجلس که مخالفت خود را با فتنه  96 بصورت رسمی اعلان کرده اند، باید گفت؛ که خداوند در سوره نساء آیه 83 از افشاء اخبار مهم به افراد فاقد صلاحیت، نهی کرده و فرموده: و هنگامی که خبری از پیروزی یا شکست به آنها برسد ، (بدون تحقیق) آن را شایع می سازند در حالی که اگر آن را به پیامبر و پیشوایان- که قدرت تشخیص کافی دارند- بازگردانند ، از ریشه های مسائل آگاه خواهند شد.و اگر فضل و رحمت خدا بر شما نبود، جز عدّه کمی، همگی از شیطان پیروی می کردید.

والسلام


شنبه 96 دی 16 , ساعت 3:35 عصر

به نام خدا و برای خدا

اول سلام و بعد سلام و سپس سلام / با هر نفس ارادت و با هر نفس سلام

حسن روحانی در صفحه توئیتر خود در خصوص آشوبهای هفته گذشته، نوشته است: «مردم در موردف مشکلات معیشتی، فساد و عدم شفافیت در عملکرد برخی نهادها حرف دارند  ... ادامه متن در تصویر مقابل

حسن روحانی، برای تداوم فتنه و آشوب، منافقانه آدرس غلط به اغتشاشگران می دهد، لذا پاسخ او را از کلام وحی  و مولایمان امیرالمومنین علیه السلام می شنویم. قرآن در ششمین آیه از سوره حجرات می فرماید: یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا إِنْ جاءَکُمْ فاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَیَّنُوا أَنْ تُصیبُوا قَوْماً بِجَهالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلی‏ ما فَعَلْتُمْ نادِمین

ترجمه:ای کسانی که ایمان آورده اید ، اگر فاسقی برای شما خبری آورد بررسی و تحقیق کنید تا مبادا گروهی را به نادانی آسیب رسانید ، آن گاه از کرده خود پشیمان گردید.

امام علی علیه السلام در خطبه 93 نهج البلاغه می فرماید:«فتنه‌ها به وقتى که روى آرند عامل اشتباه شوند، و چون از میان بروند حقیقت آن بر همه معلوم گردد. فتنه‌ها به وقت آمدن ناشناس‌اند، و هنگام رفتن شناخته مى‌شوند ... اینجاست که دروغ‌ها و شایعات، عواطف مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد

پایان بخش این وجیزه را با چند بیت از شعر شاعر انقلابی، محسن عرب خالقی به پایان می رسانم که می گوید:

دعا کنید بصیرت دهد خدا ما را / بصیرت است که میزان کفر و ایمان است

اگر بصیر نباشید بعد پیغمبر / به روی مسند او جایگاه شیطان است

اگر بصیر نباشید باز می بینید / که مثل فاطمه ای پشت درب سوزان است

اگر بصیر نباشی امام بر حق را / به سجده کشته و گویی مگر مسلمان است؟!

اگر بصیر نباشی ببینی آن دم را / که چوب تو به لب قاریان قرآن است

حسین را بخدا بی بصیرتان کشتند / کنار آب لب تشنه بی امان کشتند

والسلام


   1   2      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ