سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خدایا ! حقایق را چنانکه هست به مابنمای . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
یکشنبه 96 مرداد 29 , ساعت 12:46 عصر

به نام خدا و برای خدا

اول سلام و بعد سلام و سپس سلام / با هر نفس ارادت و با هر نفس سلام

اصل شصت و هفتم: نمایندگان باید در نخستین جلسه مجلس به ترتیب زیر سوگند یاد کنند و متن قسم نامه را امضا نمایند.

بسم الله الرحمن الرحیم

(من در برابر قرآن مجید، به خدای قادر متعال سوگند یاد می کنم و با تکیه بر شرف انسانی خویش تعهد می نمایم که پاسدارب حریم اسلام و نگاهبان دستاوردهای انقلاب اسلامی ملت ایران و مبانی جمهوری اسلامی باشم، ودیعه ای را که ملت به ما سپرده به عنوان امینی عادل پاسداری کنم و در انجام وظایف وکالت ، امانت و تقوا را رعایت نمایم و همواره به استقلال و اعتلای کشور و حفظ حقوق ملت و خدمات به مردم پایبند باشم،  از قانون اساسی دفاع کنم و در گفته ها و نوشته ها و اظهارنظرها، استقلال کشور و آزادی مردم و تأمین مصالح آنها را مدنظر داشته باشم .)

با نگاه به اصل فوق، به بررسی اجمالی رعایت اصل 67 قانون اساسی از سوی نمایندگان مجلس دهم می پردازم، که آیا برخی از نمایندگان نفوذی نیستند؟!

در یک اتفاق نادر، شاهد تفاهم مجلس و دولت، در سطح عالی هستیم!، بطوری که برخی از نمایندگان مجلس، جهت اثبات سرسپردگی خود به برخی وزراء وف دولت، از توهین به همکاران خود دریغ نمی کنند! گاهی مجلس دهم به سقیفه بنی ساعده شبیه می شود! و نمایندگانی بر خلاف اصل 67 قانون اساسی، سوگند خود به قرآن را زیر پا گذاشته و بجای "پاسداری از حریم اسلام و نگاهبانی از دستاوردهای انقلاب اسلامی ملت ایران و رعایت امانت داری و تقوی و ..." پاسداری از برخی وزراء اشرافی، متخلف و ناکارآمد را وظیفه حزبی و گروهی خود قرار داده و عملا به قرآن، کشور و مردم خیانت می کنند.

خیانت تعدادی از نمایندگان مجلس دهم، آنقدر بی شرمانه است، که برخی از آنها، برای جلوگیری از سخنان نمایندگان انقلابی و دلسوز مخالف ، در یک اقدام پست، در حالی که قصد مخالفت با وزیر پیشنهادی رئیس جمهور را ندارند، بعنوان مخالف ثبت نام کرده و آنگاه با حرفهای بیهوده از تریبون مجلس، زمان را به نفع وزیر معرفی شده، تلف می نمایند! و متأسفانه هیئت رئیسه و رئیس مجلس، شاهد خیانت به قرآن و زد و بند کثیف وکیل الدوله ها در مجلس ند، ولی لب فرو بسته اند و قانون را زیر پا می گذارند! آیا نمایندگانی که با پولهای حرام به مجلس شورای اسلامی نفوذ کرده اند، به استقلال، اعتلای کشور، حفظ حقوق ملت، خدمات به مردم و دفاع از قانون اساسی پایبندند!!!

والسلام



لیست کل یادداشت های این وبلاگ