سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش، گنجینه و کلید آن پرسش است . پس خدا رحمتتان کند بپرسید که به چهارکس پاداش داده می شود : پرسشگر و گوینده و شنونده و دوستدار آنها . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
شنبه 96 شهریور 18 , ساعت 11:50 عصر

به نام خدا و برای خدا

اول سلام و بعد سلام و سپس سلام / با هر نفس ارادت و با هر نفس سلام

آقای صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، در مصاحبه با نشریه آلمانی اشپیگل، مسیر پاره کردن برجام توسطع ترامپ رئیس جمهور آمریکا را فراهم کرد و گفت: «اگر آمریکا از برجام عقب بنشیند و اروپا هم از آن تبعیت کند، قطعا توافق فرو می‌پاشد و ایران به سطحی که در گذشته بود و بالاتر از آن بازمی‌گردد ... اگر آمریکا از آن خارج شود، ولی دیگر کشورها به آن پایبند باشند، ایران نیز احتمالاً به تعهداتش پایبند خواهد بود.»

حسن روحانی و تیم مذاکره کننده هسته ای ایران دو رویکرد در خصوص تنظم، اجراء و حفظ برجام دارند، 1-در برابر کدخدا(آمریکا) اطاعت پذیری و ذلت 2-در برابر رهبر معظم انقلاب و اهداف نظام اسلامی، پرخاشگری و تکبر، لذا اگر آمریکا خواستار جمع آوری سانتریفیوژهای مستقر در تأسیسات فردو و نطنز می شود، بیدرنگ به اجراء درمی آید! و اگر رهبری خواستار تعهد کتبی از رئیس جمهور آمریکا گردد، مخالفت می ورزند! و لذا وقتی آمریکا قصد پاره کردن برجام را دارد، از حفظ و عدم خروج از برجام سخن می گویند و اگر رهبری، سیاست آتش زدن برجام، در مقابل پاره کردن برجام را مطرح کند، حسن روحانی بصورت بی ادبانه و منافقانه از منقل در جلوی رهبری سخن می گوید!غ

متأسفانه از زمانی که پرونده هسته ای کشورمان در سال 81 به حسن روحانی (دبیر وقت شورای عالی امنیت ملی) سپرده شد، تعلیق تأسیسات هسته ای و بازدید از مراکز مهم نظامی کشور صورت گرفت و عملا ایران را در جایگاه متهم قرار داد و این روحیه ذلیلانه در مذاکرات دهه 90 هم، کاملا مشهود بود و لذا آمریکائیها از این نقطه ضعف رئیس جمهور و تیم مذاکره کننده ایرانی استفاده کرده و متن برجام را نوشته و جهت مطالعه و امضاء تحویل مذاکره کنندگان ایرانی که در بین آنان، جاسوسان آمریکائی و افراد فاقد صلاحیتی همچون حسین فریدون(برادر رئیسی جمهور) حضور داشت، داده! و برجام ذلیلانه امضاء و اجراء شد!

سخنان نکبت بارصالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، مبنی بر عدم خروج ایران از برجام، حامل دو پیام است؛ اولا، اگر برجام توسط ترامپ پاره شود، ایران هیچ واکنشی نشان نداده و از برجام خارج نمی شود! ثانیا، دولت در مقابل استراتژی رهبری، مبنی بر آتش زدن برجام در مقابل پاره شدن آن از سوی آمریکا، می ایستد! پس جای بررسی است! چه کسی به آقای صالحی اجازه زبان درازی داده است!، زیرا او نه وزیر خارجه است!، نه نماینده مجلس! و نه عضو شورای عالی امنیت ملی!

والسلام



لیست کل یادداشت های این وبلاگ