سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دو تن به خاطر من تباه شدند : دوستى که از اندازه نگاه نداشت و دشمنى که بغض مرا در دل کاشت . [نهج البلاغه]
 
دوشنبه 96 شهریور 27 , ساعت 1:10 عصر

به نام خدا و برای خدا

اول سلام و بعد سلام و سپس سلام / با هر نفس ارادت و با هر نفس سلام

در حالی که آمریکا با تحریمهای پی در پی بر ضد ایران، برجام را به حاشیه برده و آن را مثل یک میت بی روح،ف بر روی دستان لرزان جناب روحانی قرار داده و تنها مسیر احیای آن میت، پذیرش برجامهای مدنظر آمریکا است، در برزخ آزار دهنده، جناب حسن روحانی در نیویورک به جمع ایرانیان مقیم آمریکا رفته و از زنده بودن برجام و تازه نفس بودن دوازدهم و لابیگری ایرانیهای مقیم آمریکا برای احیای برجام سخن گفته، لذا به واکاوی بخشی از سخنان ایشان می پردازم.

1-رئیس جمهورمان در نیویو.رک، از ایرانیان مقیم آمریکا درخواست لابی گری یا دلالی با مقامات آمریکائی را داشته و می گوید: «شما در حمایت از برجام در آمریکا تلاش کردید و امروز هم می توانید برای منافع ایران و حقوق مردم ایران تلاش کنید. لابی اصلی ملت ایران در آمریکا، شما ایرانیان فرهیخته و سربلند هستید.»

اولا؛ چرا جناب روحانی از چگونگی ایفای نقش ایرانیان مقیم آمریکا در ایجاد برجام، سخن نگفته است؟!

ثانیا؛ به غیر از باند نیویورکیها، که جاسوسی آنان به نفع آمریکا را بارها تجربه کرده ایم، کدام محقق و اندیشمند ایرانی مقیم آمریکا، در برجام نقش ایفا نموده است؟!

ثالثا؛ یکی از محققین ایرانی مقیم آمریکا، که از قدرت لابیگری بالایی برخوردار است، آقای هوشنگ امیراحمدی است، او که اعتقاد دارد بر سر ایران کلاهی رفته که قدرت بازگشت از آن وجود ندارد! حال دولت اعتدال و تیم مذاکره کننده اعلان نمایند، که در رابطه با برجام، تا کنون با کدام محقق و اندیشمند ایرانی مقیم آمریکا تماس برقرار کرده است؟!

رابعا، آقای روحانی برجام و قطعنامه 2231 را یک قرارداد بین المللی می داند، پس درخواست لابیگری، در یک قراراداد بین المللی، مسخره و تنها از یک آدم درمانده و مُفلس، که حاضر به پذیرش اشتباهات راهبردی خود در برجام نیست، به چنین درخواستهایغ حقیرانه ای تن می دهد!

2-آقای روحانی در بخشی دیگر از سخنرانی خود با ایرانیهای مقیم آمریکا می گوید: «برجام یک توافق چند جانبه با حمایت قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل است و برای صلح امنیت جهانی به عنوان یادگاری است که به جهانیان اعلام کرد که مسایل پیچیده بین المللی پای میز مذاکره قابل حل و فصل است.»

اولا؛ آمریکا بر اساس همین برجام و قطعنامه مد نظر رئیس جمهورمان، بارها ایران را تهدید و تحریم کرده و لذا اگر جناب روحانی، اقدام آمریکا را مغایر با برجام و قطعنامه می داند، پس چرا حاضر به ارایه شکایت به کمیسیون مربوطه در برجام و شورای امنیت سازمان ملل، نیست؟!

ثانیا؛ در قطعنامه و برجام، راهکار جلوگیری از آزمایش موشکی ایران و بازدید از مراکز نظامی و یا هر جایی را که آژانس بین المللی انرژی اتمی تشخیص دهد، پیش بینی شده و لذا خود کرده را تدبیر چیست؟! زیرا کشور روسیه در زمان تنظیم قطعنامه و برجام، نگرانی خود را نسبت به تضییع حقوق ایران اعلان، ولی منافقین(حسین فریدون برادر رئیس جمهور) و جاسوسانی که در تیم مذاکره کننده ایرانی حضور داشتند، با هماهنگی رئیس جمهور ایران!، به گنجادن این بند در قطعنامه و برجام رضایت دادند!

هوشنگ امیراحمدی که مقیم آمریکا است در خصوص زنده بودن برجام پاسخ زیبایی به حسن روحانی داده، وی می گوید: «برجام درواقع این «درس بد» را به ایالات متحده آمریکا داد که می‌توان با زور از ایران هر چیز را گرفت. برجام یک طرح خلع‌سلاح و واداشتن به تسلیم مطلق بود ... دولت ترامپ در پی کاهش توان نظامی و به ویژه توان موشکی ایران است و هدف از این راهبرد نهایتا تغییر رژیم است.»

والسلام



لیست کل یادداشت های این وبلاگ