سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکس دانش را بجوید، [کوشش او [کفّاره گذشته اش باشد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
چهارشنبه 93 شهریور 5 , ساعت 2:52 صبح

بنام خدا و برای خدا

سالهاست که در کشور ما بحث تهاجم فرهنگی دشمن یا همان جنگ نرم از سوی دیدبان بصیر انقلاب اسلامی امام خامنه ای مطرح گردیده و برای تبیین جنگ نرم و مقابله با آن روشها و برنامه های مختلفی ارائه گردیده است و لیکن در عمل آنچه مشاهده می شود جریان انقلابی در مقابله با این پدیده شوم ناتوان و به انفعال دچار گردیده است!

در جنگ نرم هدف اساسی دشمن تسخیر ذهن هاست که پس از آن به اقناع، تغییر و دگرگونی یک ملت می پردازد. جنگ نرم؛ تغییر، بدون استفاده از ابزارهای جنگ سخت است و امروز دشمنان انقلاب اسلامی، در جنگ نرم خود علیه ایران اسلامی، بدنبال اقناع  ملت ایران در سطوح مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی هستند تا از این رهگذر بین نظام سیاسی-انقلابی و مردم شکاف ایجاد نمایند

رهبر معظم انقلاب امام خامنه های در دیدار با اعضاء مجلس خبرگام رهبری در تاریخ 2 مهر 88 فرمودند:«در جنگ روانی و آنچه که امروز به او جنگ نرم گفته می شود در دنیا، دشمن به سراغ سنگرهای معنوی می آید که آنها را منهدم کند؛ به سراغ ایمانها، معرفتها، عزمها، پایه‌‌ها و ارکان اساسی یک نظام و یک کشور؛ دشمن به سراغ اینها می آید که اینها را منهدم بکند و نقاط قوت را در تبلیغات خود به نقاط ضعف تبدیل کند؛ فرصتهای یک نظام را به تهدید تبدیل کند... باید ابعاد دشمن و ابعاد دشمنی را بدانیم تا بتوانیم بر او فائق بیائیم.»

ابزار دیگری که دشمن با حمایت ماهواره ها در جنگ نرم علیه ملت ایران استفاده می کند؛ ایجاد فاصله بین مردم و نظام اسلامی است و به عناوین مختلف تلاش دارند تا به مردم القاء نمایند که دشمنی ما صرفا با مدل نظام سیاسی است و با مردم ایران هیچ مشکلی نداریم و متأسفانه امروز بخشی از مردم کشورمان به شبکه های ماهواره ای که از ابزار جنگ نرم دشمن می باشند، اعتماد نموده و از خود سئوال نمی کنند که وقتی دشمنان ما، اجازه پخش شبکه های ایران را از کانال ماهواره های خود نمی دهند، برای چه هدفی صدها کانال ماهواره ی فارسی زبان را با هزینه های فراوان راه اندازی و به پخش برنامه های 24 ساعته برای مردم ایران مشغولند!؟

آیا نباید از خود سئوال کنیم که دل سوزی دشمن برای چیست!؟

آیا به دشمنی که صدها سال به غارت منابع ما می پرداخت و دست اندازی او را با ظهور انقلاب اسلامی از کشورمان قطع کرده ایم نباید شک کنیم!؟ 

امام خامنه ای در خصوص شناخت دشمن و دشمنی او می فرمایند:« البته دشمنی او خلاف انتظار نیست، غفلت ما خلاف انتظار است. دولت انگلیس که کارنامه‌‌ی دویست ساله‌‌ی حضور آنها و ارتباط آنها با کشور ما، کارنامه‌‌ی سر تا پا سیاه است - واقعاً یک نقطه و یک جا نداریم که بشود نشان داد که دولت انگلیس به نفع ملت ایران یک قدم کوچکی برداشته باشد؛ هر چه بوده ضرر؛ هر چه بوده صدمه‌‌های بزرگ - اینها اعلان میکنند که ما طرفدار ملت ایرانیم! دولت آمریکا اعلام میکند که ما طرفدار مردم ایرانیم! یعنی: با نظام جمهوری اسلامی بدیم، اما مردم را دوست داریم! خوب، مردم جزو این نظامند؛ این نظام که منفک از مردم نیست. این ترفندهای دشمن است. اینها را باید شناخت، فهمید.»

از دیگر ترفندهای دشمن در جنگ نرم سرمایه گذاری بر روی مسئولین و خواص جامعه است تا به عناوین مختلف در دل آنان تردید و ترس ایجاد نماید، زیرا اگر مسئول یا خواص جامعه بترسد و در زمان تصمیم گیری، از شجاعت لازم برخوردار نباشد، قطعا در پازل دشمن بازی خواهد کرد.

در این راستا رهبر معظم انقلاب می فرمایند:« نکته بعدی این است که ما نه فقط در عمل احتیاج به شجاعت داریم، در فهم هم احتیاج به شجاعت داریم. در فهم فقیهانه، احتیاج به شجاعت هست؛ اگر شجاعت نبود، حتی در فهم هم خلل به وجود خواهد آمد...والّا ترس از مالمان، ترس از جانمان، ترس از آبرویمان، انفعال در مقابل دشمن، ترس از جوّ، ترس از فضا؛ اگر این حرف را بزنیم، علیه ما خواهند بود؛ اگر این حرف را بزنیم، فلان لکه را به ما خواهند چسباند؛ این ترسها فهم انسان را هم مختل میکند. گاهی انسان به خاطر این ترسها، به خاطر این ملاحظات، صورتِ مسئله را درست نمی فهمد؛ نمی تواند مسئله را درست درک بکند و حل بکند؛ موجب اشتباه خواهد شد.»

ماهواره

در این رابطه که دشمن در جنگ نرم وارد سنگرهای ما گردیده و بعضی از خاکریزهای ما را تصرف کرده، سئوالاتی مطرح است!

چرا به نهیب رهبر معظم انقلاب در خصوص تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی و قتل عام فرهنگی دشمن، توجه نگردید!!!!!؟؟؟؟؟ آیا دیده بان نظام اسلامی، امام خامنه ای در وقت لازم خطر تهاجم فرهنگی را به اطلاع مردم و خواص و مسئولین کشور ابلاغ نفدمودند! چر دچار غفلت شدیم!؟ آیا خوبان امت، عمارها و مالکها به شهادت رسیده بودند و دیگر یاوری برای امام مسلمین نبود!؟ آیا متدینین؛ منزوی و به گوشه عزلت خزیده بودند!؟ آیا زمان را برای اجراء امر به معروف و نهی از منکر مهیا نمی دیدیم!؟ آیا لیبرالها و روشنفکران بر جامعه حاکم شده بودند!؟ آیا طعم شیرین دنیا ذائقه انقلابیون را شیرین کرده بود و آنان دیگر، رغبت و تکلیفی برای دفاع از اسلام ناب محمدی (ص) بر عهده نداشتند!؟

باید بپذیریم که غفلت کرده و پست انقلاب را برای امیال دنیوی ترک کرده و تنگه احد انقلاب را که برای حفظ آن بهترین جوانان این مرز و بوم در خون خود غطیدند رها کرده ایم!

آیا می توانیم تنگه احد انقلاب را از دشمنان، باز پس بگیریم؟

اگر بخواهیم در این کار و زار موفق شویم و مجددا خاکریزهایمان را از دشمن بستانیم، باید به خصلت خوبان که امام خمینی به تمامه داشت و شهدا با بهره گیری از آن خصلتها، با خونشان از تنگه انقلاب دفاع کردند، خودمان را مجهز نمائیم باید آن خوبیهای امام و شهداء را با عملمان به جامعه معرفی کنیم، که به بعضی از خصلتهای خوب و مصداقهای عملی آن اشاره می نمایم.

خصلت استقامت مصداق آن، مرزا کوچک خان- صلابت، مدرس- غیرت، نواب صفوی- قاطعیت، صیاد شیرازی- جرأت، شیرودی- بصیرت، حسن آیت- عدالت، قدوسی- رأفت، بروجردی- فتوحات، کاوه- روایت، آوینی- سنت، شیخ الاسلام- وحدت، شوشتری- سبقت، شهریاری- خلاقیت، احمدی روشن- کشف، رضایی نژاد- اعجاز، مطهری- ایستادگی، علم الهدی- امید، جهان آرا- شوق، بابایی- حماسه، دوران- اوج، کشوری- بینش، باهنر- منش، رجایی- نبوغ، بهشتی- بلوغ، فهمیده- تعهد، تندگویان- عهد، تهرانی مقدم- عمران، شاطری- توکل، زین الدین- توسل، برونسی- اقتدار، ستاری- پایمردی، لاجوردی- عرفان، چمران- اخلاص، صدوقی- سوز، دستغیب- تقوی، مدنی.

آیا می توانیم با شهداء بیعت ببندیم که با مسلح شدن به خصلتهای خوب آنها به مقابله با جنگ گسترده و ویرانگر نرم دشمن وارد میدان شویم و از تنگه اسلام و انقلاب که همه مستضعفان جهان به آن چشم دوخته اند، دفاع نموده و زمینه ظهور حضرت بقیه الله را فراهم کنیم!؟ درمان جنگ نرم با قدرت نرمی است که خصلت خوبان( امام ، رهبری و شهداء) است و لذا باید واحدهای انقلابی را در مراکز مهم و فرهنگی-علمی کشور پیاده و به تبیین آن بپردازیم. انشاء الله

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ