سفارش تبلیغ
صبا ویژن
در دگرگونى روزگار گوهر مردان است پدیدار . [نهج البلاغه]
 
شنبه 96 دی 23 , ساعت 2:35 عصر

به نام خدا و برای خدا

اول سلام و بعد سلام و سپس سلام / با هر نفس ارادت و با هر نفس سلام

با آغاز ریاست جمهوری ترامپ در آمریکا، فصل جدیدی از بازی موش و گربه حسن روحانی در برجام "کلید" خورد!6، منتها در بازی پسا برجامی ترامپ، نقش واگذار شده به حسن روحانی، لرزیدن و به یک جای گرم رفتن است!، و علتش این است که رئیس جمهور آمریکا، در آخرین ساعات جمعه(22دی96) به وقت ایران، به مدت سه ماه دیگر، تعلیق تحریمهای ایران را با شروط چهارگانه ای امضاء و لرزه بر دولت اعتدال و لیبرال حسن روحانی انداخت.

با نگاهی به شروط چهارگانه ترامپ، در می یابیم، که قبل از او این حاج حسن روحانی خودمان بوده، که در سال 94 از برجامهای دیگری سخن به میان آورد و گفت: «همه باید با همدلی و وحدت، برای اجرای برجام 2 به صحنه بیایند.»

اگر ملت ایران سخنان تبلیغاتی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 را در حافظه داشته باشند، او به مردم، قول داد و گفت: «اگر رای بیاورم غیر از تحریم‌های هسته‌ای که برداشتم، بقیه تحریم‌ها را هم برمی‌دارم

با توضیحات فوق، به شروط چهارگانه ترامپ نگاهی می اندازیم، تا به سختی راهی که حسنا روحانی با بی تدبیری و نفاق، در برابر ملت ایران قرار داده، پی ببریم. ترامپ در باره شروط چهارگانه خود می گوید: «هر طرح قانونی که من درباره برجام امضا می‌کنم بایستی شامل چهار مولفه باشد: اولاً، بایستی از ایران بخواهد اجازه بازرسی‌های نظامی در تمامی سایت‌های مورد درخواست بازرسان بین‌المللی را بدهد. دوم، بایستی ضمانت کند ایران هرگز حتی به تملک سلاح هسته‌ای نزدیک هم نمی‌شود. سوم، بر خلاف این توافق هسته‌ای مفاد آن طرح نبایستی تاریخ انقضا داشته باشند. سیاست من این است که تمامی مسیرهای ایران برای دستیابی به بمب، نه برای ده سال بلکه برای همیشه بسته شوند. چهارم، این طرح بایستی به صراحت - برای اولین بار- در قوانین آمریکا ذکر کند که موشک‌های دوربرد و برنامه‌های تسلیحات اتمی، جدانشدنی هستند و ساخت و آزمایش موشک‌ توسط ایران بایستی مشمول تحریم‌های شدید شود.»

آری یک روز حسن روحانی به دروغ در اهواز ادعا نمود، که کاسه ی تحریمها ترک برداشته! اما امروز باید گفت؛ این کاسه چه کنم ی است، که حسن روحانی با نفاق و تفکر غربزدگی در مقابل ملت ایران قرار داده و لذا یگانه راه رهای ایران از این شرایط دشوار، عذرخواهی و استعفاء فوری حسن روحانی از ریاست جمهوری است.

گری سیمور مسئول عدم اشاعه کاخ سفید، به مذاکره کنندگان ایرانی گفت:«یا در مذاکرات حواستان پرت بوده یا سرتان کلاه گذاشته اند !!!»

والسلام



لیست کل یادداشت های این وبلاگ