سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از خرد تو را این باید که راه گمراهى‏ات را از راه رستگاریت ، نماید . [نهج البلاغه]
 
پنج شنبه 96 دی 28 , ساعت 10:4 عصر

به نام خدا و برای خدا

اول سلام و بعد سلام و سپس سلام / با هر نفس ارادت و با هر نفس سلام

در داستانی عبرت آموز نقل شده؛ مردی از اهل کوفه بعد از جنگ صفین، با شتر ماده خود به شام مسافرت نمود. در آنجا مردی از اهل شام به او درآویخت و ادعا کرد که شتر (ماده) مرد کوفی از آن اوست که بعد از جنگ صفین به غارت برده است. نزاعشان بالا گرفت و هر دو به نزد معاویه رفتند. مرد شامی پنجاه نفر شاهد به محکمه آورد و آنها شهادت دادند، که این شتر ماده، از مرد شامی است، لذا معاویه حکم به نفع مرد شامی داد و شتر از مرد کوفی گرفته شد!ک

با متفرق شدن مردم، مرد کوفی به معاویه گفت؛ مگر مرد شامی ادعا ننمود که شترش نر است، پس چرا شتر ماده مرا به ناحق به او دادی؟! معاویه به مرد کوفی گفت؛ حکمی داده ام و برگشت ندارد! آنگاه معاویه به مرد کوفی گفت: شترت چقدر ارزش داشت؟ و بیش از قیمت شتر به او داد و گفت؛ "برو و به علی بگو؛ من برای جنگ با علی (علیه السلام) صدهزار سرباز شامی آماده کرده ام که حاضر نیستند فرق بین شتر نر و ماده را بدانند"!

عده ای از مردم مشهد در مورخ 7 دی ماه 96 به خیابانها آمده و خواستار توجه دولت به وضعیت معیشت مردم و اشتغال جوانان شدند، اما مسئولین دولتی، مطالبات بر حق مردم را برنتافتند و لذا معاون اول رئیس جمهور آقای اسحاق جهانگیری که برادرشان به جرم اختلاس در زندان می باشد!، با بهره گیری از سیاست معاویه، نظام اسلامی را در 8 دی 96 تهدید و گفت: «امروز کسانی این مسائل را بهانه کرده‌اند و بانی حوادثی شده‌اند که ابعاد و زوایای دیگری دارد و باید بدانند دود این حوادث به چشم خود آنها خواهد رفت چرا که وقتی جریان اجتماعی ایجاد شد و به سطح خیابان رسید قطعا کسانی که آن را شروع کرده‌اند کنترل کننده آن نخواهند بود و دیگران سوار بر آن موج خواهند شد

در غروب نهم دی ماه 96 تنها یک روز بعد از تهدیدات اسحاق جهانگیری، افرادی که فرق بین شتر ماده و نر را نمی دانستند، با هدایت برخی از دشمنان خارجی و جریان زر و زور و تزویر داخلی، برخی از شهرهای کشورمان را دچار آشوب و اغتشاش کردند، ولی چون فتنه 96 عقبه ی قدرتمندی همانند مرحوم هاشمی رفسنجانی در فتنه 88 نداشت، فتنه بزودی فروکش و با حضور میلیونی ملت، آرامش بر کشور حاکم شد.

بعد از فتنه 96 باید از حسن روحانی و اسحاق جهانگیری پرسید، چرا شما عده ای از جوانان و نوجوانان را فریفتید تا بجای مطالبه از ناکارآمدی و خیانتهای دولت غربزده ی شما، بر علیه ارکان نظام اسلامی شعارهای هتاکانه سردهند؟! تا از این رهگذر، دیگر کسی متعرض خیانتهای متعدد جریان زر و زور و تزویر دولت اعتدال، نگردد؟! آیا قصد شما بر این بود، که همچون، جریان کیف انگلیسی و قصه تلخ مشروطیت، با سوء استفاده از حضور اغتشاشگران، حاشیه امنی برای خیانت بیشتر به کشور، برای خود مهیا نمائید؟! زهی خیال باطل، زیرا ملت ایران، همانگونه که در مقابل شما در فتنه 88 ایستاد، این بار هم اجازه ندادند، تا جریان منافق اعتدال، مسیر زلال انقلاب اسلامی حضرت روح الله را به بیراهه بکشاند.

آری؛ اگر معاویه در جنگ صفین، با حمایت برخی از سُست عنصرهای سپاه علی علیه السلام، حکمیت را بر آن امام مظلوم تحمیل نمود، اما در اینجا، ملت با بصیرت ایران انقلابی، فتنه 96 را در هم شکست و معاویه ها، با تعدادی سُست عنصر فریب خورده، در اجراء اهداف رژیم صهیونیستی و شیطان بزرگ، ناموفق بودند!

والسلام



لیست کل یادداشت های این وبلاگ