سفارش تبلیغ
صبا ویژن
زیبایی حکمت، رفق و سازگاری نیکوست . [امام علی علیه السلام]
 
دوشنبه 97 تیر 4 , ساعت 8:31 صبح

به نام خدا و برای خدا

اول سلام و بعد سلام و سپس سلام / با هر نفس ارادت و با هر نفس سلام

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان صبح یکشنبه 3 تیر 97 در جمع نمایندگان اتاق بازرگانی ایران سخنرانی و به این نکات اشاره داشت 1-حفظ برجام در هر شرایطی 2-خبر از پذیرش بسته سه کشور اروپایی با طرح ارتباط با شرکتهای کوچک و متوسط اروپایی، برای خارج کردن میت برجام از سی! 3-دستاوردهای برجام 4-آمریکا کمر بسته تا ایران را از برجام خارج کند! 5-مذاکره با رهبری جهت تصویب اف.آی.تی.اف ! 6-قرار نبوده مشکلات بانکی توسط برجام حل شود 7-مشکلات بانکی مربوط به عدم شفافیت و عدم عضویت در FATF است 8-خیال نکنید که اگر آقای روحانی رفت و اصولگرایان آمدند، موفق می‌شوند! 9-ناموفق شدن برجام برای ما خیلی خطرناک است! 10-خط اخبار منفی علیه ایران با هزینه سرسام آور یکی از کشورهای همسایه! 11-آمریکا قدرت اول اقتصاد جهان و اقدامات آمریکا اقدامات ایذایی است 12-موتور محرک اقتصاد اکثر کشورها امروز شرکت های متوسط و کوچک هستند 13- از راه های جدیدی که برای ما در حال بازشدن است، استفاده کنیم! و ...»

آنچه حقیر از سخنان جناب ظریف متوجه می شوم، این است؛ 1-برجام باید حفظ شود! 2-تحریمها را باید بپذیریم! 3-از قدرت منطقه ای مان بکاهیم! 4-اگر مذاکره موشکی را نمی پذیریم، هوافضا همچنان باید تعطیل باشد! 5-آزمایش موشکی ممنوع! 6-سرمایه گذاری اندک توسط شرکتهای کوچک و متوسط اروپایی، همانند قبل از برجام!حمل دلار با گونی و چمدان! 8-تحریمهای آمریکا برابر قانون کاتسا باید اعمال شود! 9-نفت در برابر غذا و کالاهای بی مصرف! 10-تحویل هواپیماهای خریداری شده ممنوع! 11-جایگزین شرکت توتال، با شرکتهای کوچک و متوسط اروپایی! و ...!

راستی اگر قرار بود شرایط همانند سالهای قبل از مذاکرات هسته ای باشد، پس سوغات برجام چیست، که موظف به حفظ آن هستیم؟! مردم عزیز کشورم، با جریان مرموزی در قوه مجریه روبرو هستیم، که بجای عزت ذلت! بجای اقتدار، ضعف و بجای استقلال، وابستگی را به کشور تحمیل کرده اند! و این در حالی است، که قرار بوده ما از اروپا تضمین بگیریم، اما برجام اروپایی را با نکبت و ذلت پذیرفته اند!

والسلام

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ