سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بر نیکوترین این امّت از کیفر خدا ایمن مباش که خداى سبحان فرموده است : « از کیفر خدا ایمن نیستند ، مگر زیانکاران » و بر بدترین این امت از رحمت خدا نومید مگرد . که خداى سبحان فرموده است : « همانا از رحمت خدا نومید نباشند جز کافران » . [نهج البلاغه]
 
دوشنبه 97 مرداد 22 , ساعت 8:10 صبح

به نام خدا و برای خدا

اول سلام و بعد سلام و سپس سلام / با هر نفس ارادت و با هر نفس سلام

خانم وندی شرمن مسئول مذاکرات هسته ای آمریکا با طرف ایرانی و 5+1 به یکی از رموز موفقیت خود در برجام با استفاده از کلمه Lift پرداخته و می گوید؛ «lift لغتی است که در زبان انگلیسی به معنی (معلق نگاه داشتن ,و یا موقتا متوقف کردن) است اما طرف ایرانی lift  را به معنی (پایان دادن و خاتمه دادن ترجمه می کرد و به همین دلیل هم ما از این لغت  استفاده کردیم

خانم وندی شرمن در سخنرانی خود برای اعضا کنگره، از علم و زیرکی خود و وزیر خارجه آمریکا سخن گفتت و مذاکره کنندگان ایرانی را بیسواد معرفی کرد، اما وزیر خارجه ایران بعد از گذشت یک سال از خواب زمستانی برخاسته و در پاسخ وندی شرمن می‌گوید: «کلمات در حقوق بین‌الملل براساس دانش ایشان از زبان انگلیسی تعریف نمی‌شوند. اگر او فکر می‌کند Lifting به معنای پایان تحریم‌ها نیست، به این دلیل است که با متون حقوقی آشنایی ندارد».

به جناب ظریف بیسواد باید گفت؛اولا؛ اگر در حقوق بین‌الملل کلمات براساس دانش وندی شرمن تعریف نمی‌شوند و ایشان با متون حقوقی آشنایی ندارد و معنای کلمه  Lift پایان تحریمها است، پس چرا تفسیر آمریکاییها از کلمه Lift در برجام پذیرفته شده و سایر اعضاء 5+1 هم به آن پایبندند؟! ثانیا؛ اگر بپذیریم که جواد ظریف راست می گوید؛ پس چرا از طریق مجاری قانونی، در برجام(کمیسیون حل اختلاف) و خارج از برجام،(دیوان بین المللی لاهه) شکایت نبرده و از حقوق ملت ایران دفاع نکرده ‌است؟! ثالثا؛ چرا اینقدر دیر از خواب زمستانی و خرگوشی بیدار شده؟ زیرا برجام در ایران اجراء، تأسیسات هسته ای تخریب، و ترامپ، برجام را پاره کرده است! شب بخیر لورا!

برای پی بردن به دروغگویی آقای ظریف و حسن روحانی، همین نکته کافی است که برای برجام نسخه فارسی نوشته نشد تا تفسیر آمریکا از برجام قابلیت اجراء پیدا کند و اینچنین به کشور و ملت خیانت کردند! و با پررویی و بی ادبی می‌گوید؛ منتقدین نگذاشتند از مواهب برجام استفاده نمائیم!

والسلام

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ