سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دلها را روى آوردن و روى برگرداندنى است اگر دل روى آرد آن را به مستحبات وادارید ، و اگر روى برگرداند ، بر انجام واجبهاش بسنده دارید . [نهج البلاغه]
 
جمعه 98 فروردین 23 , ساعت 9:53 صبح

به نام خدا و برای خدا 

اول سلام و بعد سلام و سپس سلام / با هر نفس ارادت و با هر نفس سلام

نظر اکثر کارشناسان اقتصادی داخلی و بی طرف بین‌المللی این است، که مشکل اقتصاد ایران داخلی است، نه خارجی! لذا اگر مواضع غیراصولی، خائنانه و زیگزاگی برخی از مسئولین ‌تصمیم گیر و تصمیم‌ساز قوای اجرایی و تقنینی کشور مورد بررسی قرار گیرد، آنگاه ملت ایران به عمق کودتای اقتصادی دولت پی می‌برند.

1-طرح خزانه خالی از سوی رئیس جمهورمان، در ابتدای مذاکرات هسته‌ای در سال 92 !

2-گره زدن حل مشکلات کشور به رفع تحریمهای بیگانه و انتظار 5 ساله، که همچنان ادامه دارد!

3-حراج بیش از 18میلیارد دلار و 60 تن سکه در بین تعدادی فاسد اقتصادی و سیاسی در پایان سال 96 و آغاز سال 97 !

4-بی توجهی به اقتصاد مقاومتی وعدم استفاده از ظرفیت اقتصادی کشورهای همسایه!

5-بکار گماردن فتنه‌گران و لیبرالهای اشرافی در مناصب مدیریتی کلان کشور!

آقای ریچارد نفیو معمار تحریم‌های گسترده جهانی علیه ایران و عضو تیم آمریکا در برجام، می گوید:  "وقتی یک کشور اعتراف می‌کند که مشکل تحریم دارد، تقریباً نیمی از کار انجام شده است. اساساً این نوع اعتراف دشواری‌های خاصی برای هر دولت دارد چرا که به دشمنانش نشان می‌دهد که آسیب‌پذیریی‌هایی که آنها به دنبالش بودند تا از آن بهره‌برداری کنند کاملا نمود پیدا کرده‌اند"(کتاب هنر تحریم‌ها، ترجمه مرکز پژوهش‌های مجلس، ص 72)

نتیجه: تحریمهای آمریکا و اتحادیه اروپا به تنهایی اقتصاد کشور را فلج نمی‌کند، اما اگر مدیرانی بصورت عمدی و با بی‌تدبیری، کودتای اقتصادی را دنبال نمایند و تولید کشور را به زمین بزنند!، آنگاه تحریمهای دشمنان، اثر گذار خواهد بود، که متأسفانه دولت ایران بر اساس آنچه آقای ریچارد نفیو در کتاب "هنر تحریمها"، خواسته بود، عمل کرد! لذا قبل از مرگ بر آمریکا باید مرگ بر مدیرانی گفت؛ که بر اساس پازل جنگ اقتصادی ریچارد نفیو عمل کرده و می کنند!

والسلام

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ