سفارش تبلیغ
صبا ویژن
چون سختى به نهایت رسد ، گشایش در رسد ، و چون حلقه‏هاى بلا سخت به هم آید ، آسایش در آید . [نهج البلاغه]
 
یکشنبه 93 آبان 18 , ساعت 11:16 عصر

بنام خدا و برای خدا

خانم افخم سخنگوی وزارت خارجه، در خصوص تحریم های جدید اتحادیه اروپا بر ضد کشورمان گفت: «در شرایطی که مذاکرات هسته‌ای ادامه دارد و تلاش برای رسیدن به یک توافق قابل قبول ازجانب طرف‌های مذاکرات در جریان است، این اقدام اتحادیه اروپا سؤال‌برانگیز، و خلاف روند مذاکرات و تعهدات طرف مقابل است .»

ظزیق

با توجه به اینکه متن توافقنامه هسته ای با 1+5 توسط دشمن ایران یعنی آمریکا تهیه گردیده!، وزارت خزانه داری و گنگره آمریکا اجازه دارند هر موقع ضرورتی را مشاهده کردند، تحریم های جدیدی بر ضد کشورمان وضع نمایند! و تیم مذاکره کننده ایرانی هم آن را امضاء نموده و به همین خاطر وزارت خزانه داری آمریکا، تاکنون چهار بار در طول توافق اولیه تحریمهای جدیدی بر علیه ایران تصویب نموده و ایران هم در حد محکومیت تحریمها، بیانیه یا مصاحبه های ضعیف آمریکا پسند داشته است! زیرا در متن توافقنامه آمده است:« دولت آمریکا، در چارچوب اختیارات قانونی رئیس جمهور و کنگره از تحمیل تحریم‌های جدید هسته‌ای خودداری خواهد کرد.»

اما موضوع در رابطه با اتحادیه اروپا به گونه ای دیگر است. اتحادیه اروپا بر اساس توافقنامه ژنو نمی تواند هیچ تحریم جدیدی بر ضد کشورمان تصویب و اجراء نماید. در متن توافقنامه آمده است:« عدم صدور قطعنامه‌های جدید تحریم هسته‌ای از سوی اتحادیه اروپا.» پس اقدام اتحادیه اروپا بر خلاف توافقنامه می باشد و ضرورت داشت که ایران در عمان از مذاکره، آن هم از نوع محرمانه با خانم اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خودداری می کرد!

ظزیف

در جواب خانم افخم باید گفت؛ اتحادیه اروپا که خوی استکباری و نوکری آمریکا و صهیونیستها را به دوش می کشد، وضع تحریمهای جدید آن اتحادیه سئوال برانگیز نیست، بلکه مذاکره ذلیلانه ی محرمانه و نشست سه جانبه و ترک نکردن مذاکرات از سوی آقای ظریف سئوال برانگیز است!!!!!!! با توجه به سابقه دشمنی اتحادیه اروپا با ایران تحریم جدید آنها را سئوال برانگیز نمی دانیم، بلکه مصاحبه ذلیلانه و شنگولیسم سیاسی امنیتی(بی خیال همه مسائل سیاسی امنیتی)، خانم افخم و اقدامات وزارت خارجه سئوال برانگیز می باشد!!!!!

غمگینانه باید گفت؛ آقای ظریف و آقای روحانی رئیس جمهور، عاشورا و کربلا را محمل و بهانه ای برای مذاکره و توافق می دانند و با فریاد "هیهات من الذله عاشورا و کربلا" بیگانه اند! و آنقدر این موضعگیری بی حاصل سحنگوی وزارت خارجه بی نمک و ذلیلانه است، که اتحادیه اروپا را به طمع می اندازد، تا تحریمهای جدیدی را علیه کشورمان در دستور کار خود قرار دهند.

ظریف

باز هم غمگینانه باید بگوئیم، ظاهراً دولت، اوامر ولی فقیه در سیاست خارجی را، گردن نمی نهد، آنجا که امام خامنه ای رهبر معظم انقلاب در تاریخ 27 شهریور 92 فرمودند «ما مخالف با حرکت‌های صحیح و منطقی دیپلماسی نیستیم... نرمش در یک جاهایی لازم است، بسیار خوب، عیبی ندارد اما این کشتی‌گیری که دارد با حریف خود کشتی می‌گیرد و یک جاهایی به دلیل فنی نرمشی نشان می‌دهد، فراموش نکند که مشغول چه کاری است. این شرط اصلی است. بفهمند که دارند چه کار می‌کنند، بدانند با چه کسی مواجهند، آماج حمله طرف آنها کجای مسئله است. این را توجه داشته باشند.»

شخصی؛ کاندیدای مجلس شده بود و قبل رأی آوری و پیروزی، در جلسه ای که با مردم داشت، شخصی از او پرسید: اگر شما در انتخابات پیروز شدی، در مجلس چه کار خواهید کرد؟" کاندیدای نمایندگی مجلس در پاسخ گفت: "من از این لحاظ نگران نیستم، آنچه مهم است، اگر پیروز نشوم و به مجلس نروم، چه کار باید بکنم!"

نکند نگرانی آقای روحانی و ظریف، از عدم توافق هسته ای، ناموفقیت در تصرف مجلس شورای اسلامی در سال آینده است !!!!!!!! زیرا آقای ظریف با ظرافت خاصی، این استراتژی و خوی استکباری دولت، در تصرف مجلس شورای اسلامی را، در سفر نیویورک لو دادند!!!!!!

والسلام  



لیست کل یادداشت های این وبلاگ