سفارش تبلیغ
صبا ویژن
چون حدیثى را شنیدید آن را فهم و رعایت کنید ، نه بشنوید و روایت کنید که راویان علم بسیارند و به کاربندان آن اندک در شمار . [نهج البلاغه]
 
دوشنبه 93 آبان 26 , ساعت 1:4 صبح

بنام خدا و برای خدا

حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس جمهور در دولت یازدهم، همان نقشی را بازی می کند، که مشائی در دولت دهم به عهده داشت و همانطور که مشائی احمدی نژاد را از اوج به زیر کشاند، این بدل مشائی(آشنا) هم آقای روحانی را قبل نزدیک شدن به پایان چهار سال ریاست جمهوری به زیر خواهد کشاند.

مشایی

آقای آشنا در جریان رأی اعتماد گزینه قبلی وزارت علوم، با حمله بی ادبانه و گازانبری ایشان به نمایندگان مجلس( هر چند که آن گزینه زیبنده وزارت نبود) زمینه عدم رأی اعتماد مجلس را فراهم نمود و این بار هم در آستانه بررسی گزینه جدید آن وزارتخانه علوم در مجلس شورای اسلامی، باز هم مشاور افراطی رئیس جمهور کاسه تدبیر آقای روحانی را شکست، تا مجدداً وزارتخانه ی مهم علوم، بدون وزیر جهت رسیدن به اهداف پلید حزبی و گروهی باقی بماند.

آشنا مشاور رئیس جمهور در تاریخ 93/8/25 در مصاحبه خود به حقوق حه نمایندگان مجلس به صورت افراطی تعرض می کند و می گوید: «در مورد مذاکرات هسته ای هرچه در سطح کلان نظام مصلحت دیده شود همان انجام می شود و روشن است که هدایت این مذاکرات با مقام معظم رهبری، مدیریت آن با رئیس‌جمهور و اجرای آن با وزارت خارجه است. بنابر این وقتی ما در این سطح داریم صحبت می‌کنیم و طراحی می‌کنیم تشخیص اینکه چه چیزی نیاز به مصوبه مجلس دارد و یا به مصوبه آن نیاز ندارد نه در حد تعدادی از نمایندگان مجلس است نه در حد رسانه ها و نه در حد دلواپسان است، بلکه در حد کسانی است که هدایت، طراحی مدیریت و اجرای آن را بر عهده دارند.

روحانی

آقای آشنا در خصوص وظایف نمایندگان مجلس بر اساس اصل 77 قانون اساسی که تاکید دارد: «عهدنامه ‏ها، مقاوله ‏نامه‏ ها، قراردادها و موافقت‏نامه ‏‏های بین‏ المللی باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.» در اهانتی آشکار به نمایندگان پاسح می گوید: «ذیل این مباحث، موضوعات دیگری هم وجود دارد که آیا هر تعهد بین‌المللی اینگونه است یا کنوانسیون‌ها هم اینگونه هستند. این بحث‌ها راجع به کنوانسین‌ها است وگرنه آیا هر توافقی که ایران ببندد باید به مجلس بیاید؟ بنابراین نباید سطح این مباحث را پایین آورد

آقای آشنا با این حملات افراطی علیه نمایندگان مجلس، رسانه ها و نیروهای مؤمن به انقلاب قصد دارد، تا پس از توافق ذلت بار هسته ای، منتقدین آن را از میدان خارج نمایند تا بتوانند با یک حرکت پروپاگاندایی مردم و جوانان را، که مدتی قبل برای باخت تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی 2014 به خیابانها آوردند، مجدداً، آنها را با پیروزی مصنوعی به میادین و خیابانها بکشانند. زهی خیال باطل که غربگرایان و ترسوها در دل می پرورانند! 

می شود نتیجه گرفت؛ زمینه ساز لجاجت رئیس جمهور با نمایندگان مجلس شورای اسلامی را، امثال آشناها به وجود می آورند، که با داشتن سوابق امنیتی، نقش مجربی در وحدت و همدلی دو قوه بازی می کنند! و اگر رئیس جمهور بخواهد با این مشاوران ناراست و انحرافی، مسیر خود را ادامه دهد، قطعاً وضعیت بهتری از اواخر دولت دهم نخواهد داشت! و پتانسیل دولت که باید در خدمت رسانی به مردم باشد، با فتنه گری این افراد، امید مردم به یأس و امیدی مبدل خواهد شد، که این امر نامبارک در بخش های از جامعه به وقوع پیوسته است!

اشتا

به آشنایی گفتند کمتر پرت و پلا بگو؛ قدری ما را نصیحت کن. او قبول کرد و گفت: شخص بزرگی برای من نقل کرد که دو چیز مایه رستگاری است. به او گفتند: آفرین همین را برای ما بگو که آن دو چیز چیست؟ گفت: یکی از آنها را، همان شخص فراموش کرده بود. و یکی دیگر را من به یاد نمی آورم. پس؛ به پرت و پلای من باید گوش کنید.

والسلام



لیست کل یادداشت های این وبلاگ