سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند به موسی علیه السلام وحی کرد : «نعمت هایم را به خلقم یادآوری کن، به آنان نیکی نما و مرا محبوبشان گردان که آنان، جز کسی را که به آنان نیکی نموده است، دوست نمی دارند».غایت آرزوی دوستداران [إرشاد القلوب]
 
چهارشنبه 100 دی 15 , ساعت 2:2 عصر

به نام خدا و برای خدا 

اول سلام و بعد سلام و سپس سلام / با هر نفس ارادت و با هر نفس سلام

بعد از انتشار تصویر نماینده روسیه و آمریکا در اتاق مذاکرات هسته‌ای وین، سیاسیون دورگرد غربزده، نوشتند؛ ای وای، ایران از دست رفت! و روسیه و آمریکا، مشغول تقسیم منافع کشورمان هستند! واقعاً؟!

در این رابطه باید گفت:1

اولاً؛ با توجه به اینکه اساس تحریم‌ها را آمریکا بنا نهاده و در اتاق دیگری در هتل کوبرگ وین، به انتظار چراغ سبز ایران نشسته، پس جمهوری اسلامی بر اساس منافع خود، نماینده روسیه را برای ابلاغ شرایط بازگشت آمریکا به برجام و لغو تحریمها، به مذاکره با طرف آمریکایی فرستاده است.

ثانیاً با توجه به خیانت روحانی در عدم خروج از برجام در سال 97 ، سازو کار برجام به گونه‌ای است که اگر ایران، اصرار بر عدم حضور آمریکا در برجام نماید، ممکن است چین و روسیه به اضافه سه کشور اروپایی و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر اساس منافع خود، زمینه عضویت مجدد آمریکا در برجام را فراهم نمایند و لذا ایران باید این ملاحظات را هم مد نظر قرار دهد.

ثالثا؛ مذاکره دو طرفه آمریکا و روسیه تضعیف ایران نیست، بلکه اقتدار ایران را ثابت می‌کند، چرا که آمریکا را به مذاکرات 4+1 راه نداده‌ایم و مجبور است با سناریوی ایران با روسیه بنشیند و نظراتش را از طریق روس‌ها به ایران برساند.

رابعاً؛ غرب‌زده ها ناراحتند، که چرا نماینده فرانسه و انگلیس را برای مذاکره با آمریکا انتخاب نکرده‌ایم! ولذا در حال سوزش هستند!

البته حسن روحانی قبلا پاسخشان را اینگونه داد: «یک عده به ظاهر شعار می‌دهند، ولی بزدل سیاسی هستند و تا حرف مذاکره پیش می‌آید می‌گویند ما می‌لرزیم. به جهنم؛ بروید یک جای گرم برای خود پیدا کنید.»!

پس؛ بازنده جنگ روایت غربزده‌ها و جنگ شناختی دشمن نشویم.

والسلام



لیست کل یادداشت های این وبلاگ