سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و فرمود : ] بنده را نسزد که به دو خصلت اطمینان کند : تندرستى و توانگرى . چه آنگاه که او را تندرست بینى ناگهان بیمار گردد و آنگاه که توانگرش بینى ناگهان درویش شود . [نهج البلاغه]
 
پنج شنبه 93 آذر 27 , ساعت 10:0 عصر

بنام خدا و برای خدا

آقای هاشمی رفسنجانی، در دیدار با اعضای جبهه متحد اعتدال‌گرایان ایران اسلامی، تلاش نموده که از اعتدال تفسیری بر اساس افکار، اعمال و اعتقادات محافظه کارانه خود که با معیارهای اسلام آمریکائی مطابقت دارد ارائه نماید آقای رفسنجانی در این رابطه گفته است: « مقبولیت این اصطلاح تا آنجاست که حتی افراطیون هم برای جلب حمایت مردم و ترمیم جایگاه خود در جامعه، دم از اعتدال می‌زنند که البته عمل به اعتدال لوازمی دارد که اولین آن اعتقاد و اعتماد به نقش مردم در جامعه اسلامی است که امت وسط هستند.»

اللف

آقای رفسنجانی سپس می افزاید: «اصطلاح "اهدنا الصراط المستقیم" که مسلمانان در هر شبانه‌روز با ایمان قلبی بر زبان می‌آورند، تقاضای توفیق برای حرکت در مسیر اعتدال، به عنوان خط مستقیم رسیدن انسان به خداوند است ... به قول مولا علی(ع) رجال الحق کسانی هستند که با پرهیز از یمین و یسار و بر مبنای اعتدال اسلامی، هم به عبادت می‌پردازند و هم دنیای خویش را آباد و از مواهب آن استفاده می‌کنند و نمی‌گذارند مرض افراط و بیماری تفریط آنان را از مسیر حق دنیا و آخرت منحرف نماید.»

اگر بخواهیم اعتقادات، افکار و اعمال آقای رفسنجانی را در مقاطع مختلف مورد بررسی قرار دهیم، فاصله امت وسط، مورد نظر قرآن و اهل بیت، با آنچه ایشان در تفسیر به رآی یا سفسطه خود از اعتدال بیان نموده، فاصله ی از زمین تا آسمان است و اصولاً این تفکر از امت وسط مخالف اصل قرآن و سیره اهل بیت می باشد.

تال

آیا به کسانی که با هدایت خاندان هاشمی فتنه سال 88 را سازماندهی کردند و اوامر آمریکا، اسرائیل و انگلیس را در این کشور دنبال می کردند، امت وسط باید گفت؟! آیا دختران و پسرانی که دست در دست یکدیگر داشتند و در آخرین نماز جمعه جناب رفسنجانی با کفش اقامه نماز کردند امت وسط گفته می شود؟! آیا جلو گیری از محاکمه عادلانه فرزندان هاشمی اعتدال است؟! آیا شکل گیری قشر مرفهین بی درد و اشرافیت در دولت آقای هاشمی رفسنجانی را اعتدال باید قبول کنیم؟! آیا غارت بیت المال توسط فرزندان هاشمی بر اساس امت وسط و اعتدال می باشد؟!   

آیا وقتی رأی مردم به نفع آقای رفسنجانی ریخته شود، آن را اعتدال بنامیم! اما وقتی به هر جهت، ایشان را برنگزینند، آنگاه کشور را باید به آشوب و بلوا دچار کرد؟! و دیگر آن مردم، امت وسط نیستند؟! و ملت را افراطی قلمداد کرد؟! و آنگاه، متکبرانه کسی را بالاتر از خود ندانست، و شکایت خود را به پیشگاه خداوند عرضه کند؟!

لل

تفسیر آقای رفسنجانی از اعتدال، کاریکاتوری و همانند موجود بدقواره ای است، که دولت یازدهم را، همچون یک شرکت سهامی، در تقابل با اهداف و آرمانهای اسلام ناب محمدی(ص) قرار داده است.

دولت ناموزون اعتدال، که بر اساس تفکرات آقای رفسنجانی ایجاد شده، هیچ اعتقادی در میدان عمل به آیه قرآنی اشداء علی الکفار و رحماء بینهم ندارد و این اعتدال مورد نکوهش دین و مذموم امت وسط می باشد.

در مکتب اعتقادی آقای رفسنجانی، کنار آمدن و سازش با استکبار و حکومت وهابی آل سعود خائن، حتی در اوج رویارویی اسلام ناب محمدی(ص) و اسلام آمریکایی، عقلانی و اعتدال محسوب می شود! و حتی در مرام خاطرات اعتدالی آقای رفسنجانی تعطیلی شعار مرگ بر آمریکا، آن هم با نسبت دروغ، به امام(ره) دادن و آن را در جامعه منتشر و سپس تکذیب و آن را اعتدال و امت وسط قلمداد نمودن است!

لذا در عصر حاضر که بیداری اسلامی در حال گسترش است، کمر اسلام ناب محمدی(ص) را همین تفکرات غیر انقلابی و در راستای اسلام آمریکایی، شکسته است.

گفته اند؛ بعضی آدما مثل عکس هستن ، زیادی که بزرگشون کنی، کیفیتشون میاد پایین.

والسلام  



لیست کل یادداشت های این وبلاگ