سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کسى از شما نگوید خدایا از فتنه به تو پناه مى‏برم چه هیچ کس نیست جز که در فتنه‏اى است ، لیکن آن که پناه خواهد از فتنه‏هاى گمراه کننده پناهد که خداى سبحان فرماید : « بدانید که مال و فرزندان شما فتنه است » ، و معنى آن این است که خدا آنان را به مالها و فرزندان مى‏آزماید تا ناخشنود از روزى وى ، و خشنود از آنرا آشکار نماید ، و هر چند خدا داناتر از آنهاست بدانها ، لیکن براى آنکه کارهایى که مستحق ثواب است از آنچه مستحق عقاب است پدید آید ، چه بعضى پسران را دوست دارند و دختران را ناپسند مى‏شمارند ، و بعضى افزایش مال را پسندند و از کاهش آن ناخرسندند . [ و این از تفسیرهاى شگفت است که از او شنیده شده . ] [نهج البلاغه]
 
جمعه 93 دی 26 , ساعت 1:21 صبح

بنام خدا و برای خدا

در 24دی 92 وقتی رئیس جمهور کشورمان به اهواز سفر کرد و با مردم آن دیار سخن می گفت، سئوال و جوابی را که به قول آمریکائیها خوراک داخلی داشت مطرح کرد که شنیدن آن پس از گذشت یک سال، جالب به نظر می رسد آقای روحانی که در آن سفر، که به شدت احساسی شده بود، گفت: «می دانید توافق ژنو یعنی چه؟ یعنی تسلیم قدرتهای بزرگ در برابر ملت بزرگ ایران ... یعنی شکستن سد تحریم که بر ملت عزیز و صلح دوست ایران تحمیل شده بود.»

امروز که بیش ار یک سال از آن سخنان احساسی می گذرد، نه تنها هیچ قدرتی تسلیم ملت ایران نشد و سد تحریمی شکسته نگردید، بلکه رکود اقتصادی شدیدتر و پول ملی بی ارزش تر شد و تدبیر و عقلانیت در برابر نجابت ملت سرافکنده و همچنان اصرار دارد که باید با کدخدا به گفتگو نشست و آمریکا را راضی کرد!

چقدر زیبا خواهد بود، اگر صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران، بدور از جنجالهای دولت اعتدال، دوربین و میکرفون خود را بردارد و در جمع مردم حاضر شود و این سئوال رئیس جمهور را از مردم بپرسند ؛ "می دانید توافق ژنو یعنی چه؟!" و جواب مردم این خواهد بود، که توافق ژنو بیش از چند شعار دهان پرکن و وعده های نسیه و تبلیغات عوام فریبانه و دادن امتیازهای فراوان به دشمن، هیچ اثر مثبتی در اقتصاد کشور نداشت!

زیبا تر از مصاحبه با مردم این است، که صدا و سیما، در صورت اذن رئیس جمهور، به سراغ ایشان بروند و سئوال سال 92 ایشان را از خودشان بپرسند که "می دانید توافق ژنو یعنی چه؟!" و قطعاً اگر رئیس جمهور با صداقت به سئوال خود پاسخ دهد، جواب این است؛ "که بیش از 19 ماه، آب در هاون کوبیدم و کدخدا راضی نشد و تحریمی برداشته نشد و نتوانستم به پیمان خود با مردم عمل نمایم" و بازی بُرد – بُرد را باختم.

در این قسمت از مصاحبه اگر آقای روحانی نترسند، لازم است از مردم به خاطر عدم پایبندی به اقتصاد مقاومتی عذر خواهی نماید!" و اگر بترسد! نه تنها در جلوی دوربین رسانه ملی عذرخواهی نمی کند، بلکه می گوید: «عده‌ای شعار می‌دهند، ولی بزدل سیاسی هستند. هر وقت که مذاکره می شود عده ای می‌گویند که ما می‌لرزیم؛ خب به جهنم، بروید یک جایی که نلرزید.»

همه واقفند و می دانند که رئیس جمهور، چرا کلید دیگری از جیب مبارک درآورند و بحث غیر عقلانی "همه پرسی قانون اساسی" را کلید زدند!، علت آن را در رسانه های همراه و حامی دولت اعتدال میشود مشاهده کرد. دولت و این رسانه ها برای سرپوش گذاشتن به ناکارآمدی در عرصه اقتصادی و دیپلماسی هسته ای و با هدف ایجاد انحرف در افکار عمومی، نسبت به عملکرد نامطلوب دولت، اقدام به پروپاگاندا سازی و طرح "همه پرسی قانون اساسی" نموده اند، تا شاید مفری یابند و بازی بُرد - بُرد خود را که باخت دولت اعتدال از روز اول قطعی بوده است را، در بازی همه پرسی خیالی دنبال نمایند!

مگر آقای روحانی نمی دانند! که 529 روز از وعده هایش با مردم گذشته است؟! نکند فکر می کند که هنوز 100 روز تمام نشده است! می گویند؛ فردی در یک سالن مشغول سخنرانی بود و نطقش طولانی شد و ضمن آن، ناطق مرتب به ساعت خود نگاه می کرد و به سخنرانی ادامه می داد، بلاخره یکی از حضار بلند شد و به سخنران گفت: معذرت می خواهم، آن چیزی که به دستتان بسته اید، ساعت است یا تقویم؟!

والسلام



لیست کل یادداشت های این وبلاگ