سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر گاه خداوند خیر بنده ای بخواهد، او را در دین آگاه می کند و راه راست را به او نشان می دهد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
شنبه 93 بهمن 18 , ساعت 12:26 صبح

بنام خدا و برای خدا

سخنی دلپذیر از مولایمان علی(ع) در غررالحکم صفحه 30 نقش بسته، که با بکار بستن این سخن گهربار، امکان مبارزه با نفس اماره مهیا می گردد. حضرت در این حدیث می فرماید: «إیّاکَ أن تَرضَی عن نَفسِکَ فَیَکثُرَ السّاخِطُ عَلَیکَ» (مبادا از خودت راضی باشی! که در این صورت ناراضیان از تو زیاد می شوند.)

حضرت علی (ع) در عهدنامه خود به مالک اشتر می فرماید: «لا یکونن المحسن و المسیء عندک بمنزله سواء فانّ فی ذلک تزهیداً لا هل الاحسان فی الاحسان و تدریبا لااهل الاساءه علی الاساه.» (مبادا نیکوکار و بدکردار در نظرت برابر باشند، زیرا موجب کم شدن رغبت نیکوکار به نیکی است و بدکردار را به بدی وادار می‌کند.)

امیر بیان علی علیه السلام در سخنی دیگر می‌فرماید: "اکبرُ الحُمق الاغراقُ فی المدح و الدَّم" (عزرالحکم ج2 ص396)  بزرگ‌ترین نادانی، زیاده روی در ستایش یا بدگویی است.

با عنایت به فرمایشات حضرت امیر(ع) درمی یابیم، که بخشی از گناهان از طریق زبان صورت می گیرد، که حضرت به زیبائی جایگاه زبان را در ارتکاب انواع معاصی معین نموده و می فرمایند: «اللِّسانُ سَبُعٌ، اِنْ خُلِّىَ عَنْهُ عَقَرَ» (زبان درنده اى است، که اگر آزادش گذارند بگزد.) لذا کسانی که همه روزه با عامه مردم سروکار دارند و برای اقناع آنان، عملکرد خود را مثبت جلوه می دهند و اعمال دیگران را یکسره تقبیع می نمایند، در دایره طمع شیطان قرار دارند و اینگونه افراد، حاضر نیستند، کمترین اشتباه خود را بپذیرند و برای کار باطل خویش، کلکسیونی از توجیهات غیر موجه، ارائه می کنند!

امروز مسئولان دولت اعتدال، به جای حل مشکلات اقتصادی کشور، مرتباً برای دولت قبل عیب می تراشند و اگر عملکرد مثبت آن دولت، از لسان مقام معظم رهبری، حتی در واپسین روزهایش، بیان نشده بود، امروز دار مجازاتی، همچون به دار آویختن شهید شیخ فضل الله نوری برای مسئولان دولت سابق به جرم مطرح نمودن گفتمان امام و انقلاب بر پا می کردند و اگر امکان فراهم بود، انتقام رژیم شاهنشاهی را، از احمدی نژاد می ستاندند. (هر چند حقیر، به برخی از عملکردهای دولت سابق، انتقاد جدی دارم.)

در هفته گذشته بعضی از سایتها و خبرگزاریها نوشتند که وزیر راه و شهرسازی گفته است که "مسکن مهر مزخرف است." متأسفانه تاکنون دلیل قانع کننده ای برای مزخرف بودن مسکن مهر از سوی مسئولان دولت اعتدال مطرح نشده و هر گاه مناظره ای، در صدا و سیما برگزار شده، منتقدان مسکن مهر، رسوا و معلوب شده اند و صحنه را ترک کرده اند!

امروز دولت تدبیر و امید! به خاطر عدم موفقیت در حل مشکلات اقتصادی، بخش قابل توجهی از آراء خود را از دست داده است و مردم در صف نانوائی، اتوبوس و تاکسی، ناراحتی خود را از عملکرد ضعیف دولت، پنهان نمی کنند، اما مسئولان دوبت اعتدال، از خود راضی اند و مرز تقوی را رعایت نمی کنند و هر روز به تعداد ناراضیان آن اضافه می شود!      

 آیت-الله-مجتهدی(ره) در خصوص مراتب تقوا می فرمایند: «تقوی یعنی اگر یک هفته مخفیانه از همه کارهای ما فیلم گرفتند و گفتند، اعمال هفته گذشته ات در تلوزیون پخش می شود، ناراحت نشویم.»

والسلام



لیست کل یادداشت های این وبلاگ