سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که دورى سفر را یاد آرد ، خود را براى آن آماده دارد . [نهج البلاغه]
 
شنبه 93 بهمن 18 , ساعت 11:21 عصر

بنام خدا و برای خدا

خبرگزاری رویترز از قول سه مقام ایرانی اعلام نموده که آقای ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که در مونیخ به سر می برد، در ملاقات با وزیر خارجه آمریکا، طی هشداری، که بوی التماس از آن به مشام می رسد، به جان کری گفته است، که شکست مذاکرات هسته ای، دولت عملگرای حسن روحانی را به خطر می‌اندازد. رویترز در ادامه گفته است، که ایران، نگرانی خود را در خصوص این مساله با سایر قدرت های غربی در میان گذاشته است.

لاف

البته آقای ظریف خبر رویترز را تکذیب نموده، ولکن، اگر چند موضوع را در کنار هم قرار دهیم درخواهیم یافت، که خبر رویترز بی ربط هم نیست، مثلاً وقتی آقای ظریف در نیویورک، با خانم هاله اسفندیاری، جاسوسه آمریکائی ملاقات می کند، به او می گوید:« ما روندی را شروع کرده‌ایم که هدف از آن تغییر فضای سیاست خارجی کشور است. اگر با وجود تلاش‌های ما برای تعامل، این تلاش‌ها بی‌نتیجه بماند، مردم ایران این فرصت را خواهند داشت تا 16 ماه دیگر که انتخابات پارلمانی در ایران برگزار می‌شود، به این عملکرد ما (با آرای خود) پاسخ دهند. وقتی قبلا در تعامل و مذاکرات درباره توافق هسته‌ای با جامعه بین‌المللی در سال‌های2004 و2005، توافق‌هایی کردیم و تلاش‌های ما برای عملکرد شفاف، از جانب اتحادیه اروپایی رد شد، مردم جواب ما را با انتخاب رئیس‌جمهوری متفاوت دادند که مرا هم زود بازنشسته کرد.»

در مورد دیگری که به تازگی اتفاق افتاد، این بود که آقای دکتر ولایتی، به جای وزیر خارجه کشورمان و به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور به روسیه سفر کرد و ملاقات محرمانه یک ساعته با آقای پوتین داشت و علت عدم حضور آقای ظریف به خاطر این بود، که روسها آقای ظریف وزیر خارجه ایران را متمایل به غرب و آمریکا می دانند و لذا امکان ملاقات محرمانه پوتین با یک فرد غربگرای دولت ایران، مهیا نبود و نظام اسلامی، برای تأمین نظر روسها، فرد دیگری را به این مأموریت مهم اعزام می نماید!

غتغ

اشتباه استراتژیک آقای روحانی و تیم مذاکره کننده هسته ای در این بود، که فکر می کردند، اگر در مقابل آمریکا، با ملایمت  صحبت کنند و دیگر هولوکاست و سخن امام راحلمان در خصوص نابودی اسرائیل را، به زبان نیاورند، کدخدا از آنان راضی می شود و پیچ تحریمها را شُل می کند و جریان غربگرای لیبرال، موفق می شوند با حمایت آمریکا، همچنان قدرت را در قبضه خود نگه دارند، اما این محاسبات دولت اعتدال، غلط از کار درآمد و مشکالات اقتصادی کشور، با چراغ سبزی که به کدخدا نشان دادند، حل نشد! و دولت امید، هر روز ناامیدتر از گذشته در تارهای که با بی تدبیری به دور خود پیچیده، گرفتار شده و متأسفانه، توکل به خدا را در این مسیر ناهموار و سخت، از آمریکا،طلب می نماید!  

با این حال، اگر خبر رویترز دروغ باشد، خوشحال خواهیم شد!!!

والسلام



لیست کل یادداشت های این وبلاگ