سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سنگى که به غصب در خانه است ، در گرو ویرانى کاشانه است . [ و این گفتار از پیامبر ( ص ) روایت شده است و شگفت نیست که دو سخن همدیگر را ماند که از یک چاه کشیده است و در دو دلو ریخته . ] [نهج البلاغه]
 
سه شنبه 93 اسفند 26 , ساعت 10:30 عصر

بنام خدا و برای خدا

حجه الاسلام آقای حسن روحانی در افتتاح فاز دوازدهم پارس جنوبی که بخش اعظم آن به همت دولت نهم و دهم ساخته شده بود، ادعاهای جدیدی را که مورد قبول عامه مردم و نخبگان جامعه نمی باشد، مطرح کرد و گفت: «همه وعده‌هایی را که به مردم دادیم توانستیم محقق کنیم و در پیشگاه مردم شرمنده نیستیم ... هم اکنون تورم بر اساس اعلام مرکز آمار به 15.2 و بر اساس اعلام بانک مرکزی به 15.8 درصد رسیده است و توانستیم تورم را به خوبی مهار کنیم.»

ااا

شاید برای آقای رئیس جمهور و تفکر لیبرالی دولت، این امر مشتبه شده باشد، که میشود مردم را، با کلمات تکراری تورم، عبور از رکود، حمله به دولت سابق و اهانت به منتقدین خود، سرگرم نمود و در مسیر دیگر برای دست یازیدن به قوای دیگر به هر قیمتی تن به توافقنامه هسته ای و بستن با کدخدا(آمریکا) نمود! اما مردم ایران را، برای همیشه نمی توان فریب داد و با غرور و خود پسندی، که از خوی اشرافی گری نشأت گرفته، ادعا نمود، که "در پیشگاه مردم شرمنده نیستم،" آن هم مردمی که بر اساس گفته امام راحلمان، ولی نعمت ما هستند.

تنها وزیری که شرمندگی برای آقای روحانی ندارد، وزیر پر تلاش و بی حاشیه، بهداشت و درمان است و گرنه ثروت قارونی بعضی از وزراء که دارای سوابق انقلابی نیستند و هیچ رابطه ای با مردم ندارند، موجب سرافکندگی آقای روحانی و دولتش می باشد!

آیا نباید عملکرد ضد فرهنگی وزیر ارشاد، که اعتراض مراجع و علماء و متدینین را فراهم کرده، موجب شرمندگی رئیس جمهور شود؟! آیا افتضاح توزیع سبد کالا در دهه فجر سال 92 باعت شرمندگی و عذر خواهی رئیس جمهور در پیشگاه مردم نشد؟! آیا کشور از رکود اقتصادی، عبور کرده است، که رئیس دولت در کنار بارگاه ملکوتی ثامن الحجج(ع) پایان رکود را اعلام نمود؟ و همکاران آقای روحانی از این سخن شگفت زده و شرمنده گشتند؟! و احتمالا دولت برای افتتاح پروژه کودهای شیمیائی از "روی کود" عبور کرده و اشتباهاً جریان انحرافی دولت، آن را عبور از رکود دانسته اند! آیا نباید بخاطر این عملکرد ضعیف شرمنده مردم باشند؟!

ذرزلا

 چرا آقای روحانی شرمنده دولتهای نهم و دهم، که نقش قابل توجهی در پروژه فاز دوازدهم پارس جنوبی داشته اند، نمی باشد؟! متأسفانه دولت آقای روحانی، پروژه های مختلفی را، که به دست دولتهای سلبق، آغاز و تکمیل یا نیمه تکمیل بوده اند را، سرقت و به اسم خود افتتاح می کنند و اصلاً، خود را شرمنده مردم نمی دانند!

 آیا آقای روحانی و همکاران لیبرالش مردم را احمق فرض کرده اند؟ و متوجه نیستند که کنترل این تورم چه بلائی به سر تولید کننده و مصرف کننده آورده است؟ گفته اند؛ پسرکی وارد مغازه ای شد و مغازه‌دار در گوشِ مشتریش گفت: این پسر رو که می بینی، احمق ترین پسرِ دنیاست! الان بهت ثابت می‌کنم! و در این حال مغازه دار یک اسکناس 2 هزار تومانی و دو تا سکه ی 500 تومانی روی میز گذاشت و پسرک را صدا میزند و می گوید؛ پسرم، سکه ها را میخوای یا اسکناس را؟ و پسرک بلافاصله سکه‌ها را بر میدارد و از مغازه بیرون میرود.

مغازه‌دار به مشتریش می گوید؛ نگفتم احمق است؟ وقتی مشتری از مغازه بیرون آمد، پسرک را دید که از مغازه‌ی بستنی فروشی بیرون آمد، به پسرک گفت، پسر خوب،  می‌تونم بپرسم چرا توی مغازه سکه ها را انتخاب کردی؟ پسر در حالی که بستنی می خورد، گفت؛ اگر اسکناس را برمی داشتم، بازی تمام میشد و دیگر فکر نمی کرد که من احقم!

والسلام



لیست کل یادداشت های این وبلاگ