سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خلق را با قدرت خود، بی هیچ سابقه ای بیافرید و آنان را مطابق خواست خود ایجاد نمود . سپس آنان را در راه اراده اش پیشبرد و در راه دوستی اش برانگیخت . [امام سجّاد علیه السلام ـ در دعایش در ستایش خداوند، عزّوجلّ ـ]
 
چهارشنبه 93 اسفند 27 , ساعت 11:52 عصر

بنام خدا و برای خدا

آقای علیرضا طاری‌بخش، معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور، نرخ مالیات بر ارزش افزوده را، 9 درصد، برای سال 94 اعلام کرد و گفت: «از این 9 درصد، 8 درصد مالیات ارزش افزوده (شامل 5 درصد مالیات و 3 درصد عوارض شهرداری‌ها) و 1 درصد مالیات سلامت موضوع ماده 37 قانون یاد شده است.»

در خصوص چگونگی اجراء مالیات بر ارزش افزوده از سال 1387 در کشورمان، ظلمهای زیادی به اشخاص حقیقی و حقوقی وارد گردیده و متأسفانه قانونگذار و نمایندگان مردم هم، برای جلوگیری از اجراء این بی عدالتی هیچ تلاشی بعمل نیاورده اند، که به اختصار به آن اشاره می گردد.

1-مالیات بر ارزش افزوده، نهایتاً از مصرف کننده نهائی دریافت می شود و لذا روستائیان، که از خدمات شهری بهره ای نمی برند، چرا محکوم به پرداخت 3 درصد عوارض شهرداریها در قالب مالیات ارزش افزوده می شوند. این ظلم به روستانشینان نمی باشد؟!

2-هیچ تولید کننده و وارد کننده ی کالائی، نمی تواند تولیدات و کالای خود را بدون پرداخت مالیات بر ارزش افزوده از کارخانه خود و گمرکات کشور خارج نماید، ولیکن اگر این کالائی که مالیات ارزش افزوده آن، قبلا پرداخت شده و در بنگاه یا تعاونی مصرفی، بخواهد به فروش برسد و در فاکتور صادره آن مالیات بر ارزش افزوده درج نشده باشد، مجدداً از سوی مجریان آن محکوم به پرداخت می شود و این در حالی است، که درصد مالیات بر ارزش افزوده این کالا در داخل فاکتور مستتر می باشد! و در این راستا بخش قابل توجهی از تعاونیهای مصرف، از گردونه فعالیت خارج شده اند و متأسفانه این ظلم، بخاطر غفلت قانونگذاران و دستگاه قضائی، همچنان ادامه دارد.

3-یک درصد از مالیات بر ارزش افزوده، که مردم آن را می پردازند، به منظور هزینه طرح سلامت می باشد، ولیکن دولت با فرافکنی و عدم اطلاع مردم، طرح سلامت را، تدبیر و هنر خود معرفی میکند و قصد بهره برداری سیاسی از آن دارد و این در حالی است، که بر اساس اصل بیست و نهم قانون اساسی، دولت مکلف به بر طرف کردن نیازهای بهداشتی، درمانی و مراقبتهای پزشکی آحاد مردم است. این هم ظلم سوم در اجراء غلط مالیات بر ارزش افزوده می باشد.

آیا وقت آن نرسیده که نمایندگان مجلس شورای اسلامی، وزیر تعاون، کار  و امور اجتماعی و رئیس جمهور، نسبت به بر طرف کردن این ظلم مضاعف و جلو اجراء نادرست مالیات بر ارزش افزوده را بگیرند؟!

 

والسلام



لیست کل یادداشت های این وبلاگ