سفارش تبلیغ
صبا ویژن
عمل کننده بی بصیرت، مانند رونده در بیراهه است . هر چه تندتر رود، ازمقصد دورتر شود . [امام صادق علیه السلام]
 
پنج شنبه 94 فروردین 27 , ساعت 10:52 عصر

 

بنام خدا و برای خدا

وقتی نرخ نان در نانوائیهای بری بری پز گران شد، معلوم بود که این اقدام دولت، پیش درآمد افزایش نرخ نان و نهایتاً حذف یارانه نان است و ظاهراً آقای روحانی در اقدامی مدبرانه! کلید لغو یارانه نان را بخاطر داشتن هزینه سیاسی و اجتماعی به آقای علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران سپرد، تا ایشان هم در مورخ 26 فروردین 94 بگوید: از آنجایی که نان قوت غالب مردم به ویژه قشر آسیب‌پذیر است، به دنبال راهکاری هستیم که با کمترین آسیب یارانه نان را در آینده‌ای نزدیک حذف کنیم ... باید به این سمت حرکت کنیم تا نان به صورت غیر یارانه‌ای در کل جامعه توزیع شود، چراکه یارانه در این بخش به نانوایی‌ها جز ایجاد رانت غیر معقول چیزی در پی ندارد.»تال

در حالی که یک ماه از آغاز سال جدید نگذشته و مردم خوشحال بودند که با توافق هسته ای و تدبیر دولت مشکلات اقتصادیشان حل می شود و لیکن آهنگ افزایش قیمتها آغاز شده و پس از افزایش غیر منطقی قیمت خودرو، نوبت به روغن خوراکی رسید تا این مایع ضروری مواد غذایی در اردیبهشت ماه با افزایش 15 تا 20 درصدی روبرو گردد و معاون اول رئیس جمهور هم در اقدامی منفعلانه از شرکتهای تولید کننده درخواست نمود تا قیمتها را بدون هماهنگی دولت افزایش ندهند! یعنی با هماهنگی دولت  افزایش دهند!

پس از اینکه معلوم گردید سروصدای دولت در بحث توافق هسته ای در ایام عید امسال دروغی بیش نبوده و هیچ توافقی صورت نگرفته، سیر افزایش ناگهانی قیمتها آغاز شد و یارانه نان مردم هم در معرض تیر خلاص دولت اعتدال قرار گرفت. اما چرا یارانه نان باید قطع شود؟! مگر در بودجه سال 94 میزان پرداخت یارانه نان مشخص نگردیده است؟! مگر طبق قانون بودجه سال 94 نباید پر درآمدها از دریافت یارانه حذف شوند؟! پس چرا اقدامی صورت نمی گیرد؟!

نکته اساسی اینجاست که دولت علی رغم تصویب مجلس شورای اسلامی تا کنون هیچ اقدامی جهت اجراء قانون و حذف یارانه پردرآمدها انجام نداده و ظاهراً حذف یارانه نان، بخاطر آن است که بتوانند پولش را در بین ثروتمندان و پردرآمدها تقسیم نمایند، تا دولت اعتدال با ریزش رأی در انتخابات مجلسین خبرگان رهبری و شورای اسلامی روبرو نگردد! و این تدبیر، از نوع تدبیر رابین هودی است!

بهلول را گفتند : سنگینی خواب را سبب چه باشد؟ گفت: "سبک بودن اندیشه"، هر چه اندیشه سبک باشد، "خواب سنگین گردد"...!!!!

والسلام 

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ