سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر اندازه دانش انسان افزون گردد، توجّه وی نسبت به نفس خود، بیشترگردد و در ریاضت و اصلاح آن، کوشش بیشتری مبذول کند . [امام علی علیه السلام]
 
شنبه 94 فروردین 29 , ساعت 2:57 صبح

بنام خدا و برای خدا

یکی از نکات برجسته ای که در سخنان اول فروردین سال 94 مقام معظم رهبری در حرم رضوی بیان شد و در لابلای بیانیه لوزان سوئیس گم شد، فریضه امر به معروف و نهی از منکر بود که معظم له فرمودند: « مهم‌ترین قلم امر به معروف و نهی از منکر عبارت است از امر به بزرگ‌ترین معروفها و نهی از بزرگ‌ترین منکرها. بزرگ‌ترین معروفها در درجه‌ی اوّل عبارت است از ایجاد نظام اسلامی و حفظ نظام اسلامی؛ این امر به معروف است. معروفی بالاتر از ایجاد نظام اسلامی و حفظ نظام اسلامی نداریم ... نقطه‌ی مقابل اینها هم عبارت است از منکرها. ابتذال اخلاقی منکر است، کمک به دشمنان اسلام منکر است، تضعیف نظام اسلامی منکر است، تضعیف فرهنگ اسلامی منکر است، تضعیف اقتصاد جامعه و تضعیف علم و فنّاوری منکر است؛ از این منکرها باید نهی کرد.»

امروز در جامعه اسلامی خودمان با مصداقهای مختلفی از منکرات مواجه هستیم و برای رسیدن به جامعه اسلامی بر اساس مبانی اسلام ناب محمدی (ص) باید به فریضه و اصل فراموش شده الهی و قانون اساسی آستین همت را بالا زد و وارد میدان شد و به امر ولی زمان لبیک گفت و نقشه ترسیم شده امام خامنه ای را عملیاتی نمود و لذا برای جبران کاهلی گذشته در انجام این فریضه الهی، باید هزینه بیشتری پرداخت و در این مسیر خون دل خورد و حتی شهادت را در آغوش گرفت.

امام علی علیه‌السلام چقدر زیبا این دو فریضه الهی را که با اقامه آن جامعه به سوی صلاح و خیر حرکت می نماید ترسیم می کند و می فرماید:

«ما اعمال البرّ کلّها والجهاد فی سبیل الله عند الأمر بالمعروف و النّهی عن المنکر إلا کنفثةٍ فی بحرٍ لجّیٍ »؛ (نهج البلاغه ،حکمت 374، ص429) همه ی کارهای نیک و جهاد در راه خدا در برابر امر به معروف و نهی از منکر ،چون دمیدنی است به دریای پرموج پهناور .

«و من نهی عن المنکر ارغم أنف المنافق و أمن کیده: (اصول کافی) کسی که نهی از منکر کند، بینی منافق را به خاک می‌مالد و از کید و نیرنگش در امان است». 

وقتی امر به معروف و نهی از منکر آن هم از نظر امام علی علیه‌السلام اینقدر مهم است که از جهاد در راه خدا و شهادت بالاتر و با فضیلت‌تر است، پس چرا بندگان خدا انواع و اقسام منکرات را می بینند ولی از انجام این فریضه الهی شانه خالی می کنند و احساس مسئولیت نمی نمایند؟! آیا تخم مرگ بر جامعه پاشیده اند؟ و کسانی هستند که زمینه انجام منکرات را در جامعه فراهم می کنند؟!

چرا مردم مجبورند سخنانی در جهت تضعیف نظام اسلامی که مصداقی از منکر است  را از زبان بعضی افراد که خود را استوانه نظام می دانند، بشنوند؟! اصل هشتم قانون اساسی به مردم کشورم این اجازه را داده است که نسبت به مسئولین کشوری و عملکرد نامطلوب آنان اقامه امر به معروف و نهی از منکر نمایند و آنان را از منکرات باز دارند!

امروز بر اساس نظر امام خامنه ای؛ تضعیف نظام اسلامی که حاصل خون شهداء گرانقدرمان می باشد از منکرات قلمداد گردیده و لذا عمارهای امام خامنه ای باید در خط مقدم جبهه امر به معروف و نهی از منکر، بر دشمنانی که مترصد ضربه زدن به مبانی و اصول نظام اسلامی هستند حمله برده و آنان را مجال بیش از این ندهند، زیرا امام خمینی فرمودند: « الان یک تکلیف بسیار بزرگی است که از همه تکالیف بالاتر است. حفظ نظام اسلامی از اوجب واجبات است، اگر اسلام را می خواهیم باید این جمهوری را حفظش کنیم.»

والسلام  

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ