سفارش تبلیغ
صبا ویژن
برترین پارسایى نهفتن پارسایى است . [نهج البلاغه]
 
شنبه 93 فروردین 23 , ساعت 4:34 عصر

در سال 1384 شیخ کروبی از فتنه گران سال 88 که هوای رئیس جمهور شدن را در سر داشت، در تبلیغات انتخاباتی ریاست جمهوری نهم، وعده ی پرداخت 50000 تومان به هر ایرانی را داد و بر همین اساس بخشی از رأی مردم را به خود اختصاص دادند، و پس از این حجة الاسلام رفسنجانی که به مرحله دوم انتخابات راه پیدا کرده بود، متوجه شدند، که تبلیغات 50000 تومانی آقای کروبی مؤثر بوده است، و لذا در تبلیغات مرحله دوم خود، وعده پرداخت 80000 تومان به هر ایرانی را دادند؛ هر چند که با کمک همه جریانهای مختلف کشور از براندازان تا اصلاح طلبان و اصولگرایان و جریانات ملی- مذهبی و کشورهای بیگانه ، نتوانست رأی مردم را کسب و بر کرسی ریاست جمهوری تکیه بزند!

در مقطع کنونی که دولت تدبیر و امید، با همه تبلیغات و بی انصافی های که علیه دولت قبلی انجام داد، در حل مشکلات اقتصادی جامعه ناتوان و تلاش دارد، که مردم را با عناوین مختلف از دریافت یارانه منصرف نماید.

یارانه اعتدالی

سئوال اساسی این است که اگر مبلغ 45500 تومان حق مردم نیست، چرا آقایان کروبی و رفسنجانی می خواستند مبلغ بیشتری بپردازند!؟ و اگر حق مردم است که هست، چرا با ترفندهای مختلف و غیر واقعی بدنبال انصراف مردم از حقوق حقه اشان می باشند!؟ بر اساس اصل بیست و نهم قانون اساسی دولت مکلف است از محل درآمدهای عمومی و مشارکت مردم، نسبت به تأمین اجتماعی آحاد جامعه، از نظر بازنشستگی، بیکاری، پیری، کارافتادگی، بی سرپرستی، در راه ماندگی، حوادث و سوانح و نیاز به خدمات بهداشتی و درمانی و مراقبتهای پزشکی بصورت بیمه و غیره حقی است همگانی، اقدام نماید.

در قانون بودجه سال 1393 نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر خلاف برنامه پنجم توسعه و جهت کمک به دولت، مالیات بر ارزش افزوده را در زمان تصویب بودجه از 7 درصد به 8 درصد افزایش و مصرف یک درصد اضافه را جهت تأمین هزینه سلامت مردم اختصاص دادند، که دولت ملزم به اجرای آن می باشد و دولت می داند که این یک درصد مالیات بر ارزش افزوده چقدر گرانی را بدنبال خود خواهد داشت. 

با توجه به اینکه مجلس شورای اسلامی یک درصد ارزش افزوده را جهت تأمین سلامت مردم در نظر گرفته و بودجه لازمه را برای درمان و بهداشت مردم تخصیص داده و اصل بیست و نهم قانون اساسی هم مسؤل تأمین سلامت، دولت را معرفی کرده است، لذا حل مشکلات درمانی مردم و بیمه آنها با توجه به قانون بودجه سال 93 از وظایف دولت است، و منت و عوام فریبی  زیبنده دولت راستگویان و تدبیر و امید نیست و این تبلیغات گسترده و هدفدار با شعور سیاسی و اجتماعی مردم در تعارض است .

 در صورتی که دولت از توانمندی لازم جهت حل مشکلات مختلف مردم ناتوان است، این مطلب را با صداقت تمام با مردم در میان بگذارند، که در این صورت، ملت با شور و شوق به کمک دولت در همه عرصه ها خواهد آمد؛ اما چه کنیم که دولت بر اساس تعهد و کارآمدی شکل نگرفته و قول و قرارهای باندی و حزبی دولت را گرفتار نموده است و مردم هم این موضوع را می دانند و می بینند؛ پس دولت زمان زیادی ندارد و باید فرصتها را دریابد.

امیرالمومنین علی(ع) در این رابطه می فرمایند:« لِـکـُلِّ دًولــةٌ بُــرهــةُ ؛برای هر دولتی یک مقطع از زمانی است.»                        

                                                                                                         والســلام



لیست کل یادداشت های این وبلاگ