سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه خود را بشناسد به غیر خود آگاهتر است . [امام علی علیه السلام]
 
یکشنبه 94 تیر 21 , ساعت 12:41 صبح

بنام خدا و برای خدا

آقای روحانی در سایه حمایت رهبر معظم انقلاب و شورای عالی امنیت ملی که خود ریاست آن را بر عهده دارد، با عبور از قانون اساسی و نادیده گرفتن حقوق نمایندگان مجلس شورای اسلامی وارد مذاکرات هسته ای با آمریکا گردید تا پرونده هسته ای کشور را که در سال 82 خود با کشورهای غربی مفتوح کرده بود، برای لغو تحریمها و بستن با کدخدا(آمریکا) حل و فصل نماید. جناب روحانی  فکر می کرد با بستن با آمریکا و کنار زدن قوه مقننه کشور و عبور از خطوط قرمز و ارزان فروشی قدرت هسته ای کشور لغو تحریمها در مدت 100 روزه حاصل و مشکلات اقتصادی مرتفع می گردد ولیکن با گذشت 22 ماه از مذاکره مستقیم با آمریکا، تاکنون ملت بزرگ ایران علی رغم خطاهای استراتژیک رئیس جمهور(توافق ژنو و بیانیه لوزان) در پرونده هسته ای هیچ چشم انداز روشنی در خصوص لغو و یا تعلیق تحریمها و حل مشکلات اقتصادی مشاهده نمی کنند!jjj

جناب روحانی بعد از صدور بیانیه سیاسی لوزان که الزام آور هم بود،  فکر می کرد که با راه انداختن کارناول شادی جوانان در خیابانهای سراسر کشور، اذهان نخبگان و ملت را از توافق ترکمنچای دوم(لوزان) منحرف می نماید و لذا دولت با یک برنامه هدفمند و با بهره گیری از روزنامه ها و خبرگزاری های زنجیره ای و برگزاری مناظرات تلوزیونی به دفاع از بیانیه لوزان پرداختند. اما امروز شاهدند که مذاکره کنندگان آمریکائی تنها اصرار فراوانی به اجراء مفاد کامل بیانیه سیاسی لوزان دارند، اگر اینان ذره ای غیرت ملی و ایرانی داشته باشند باید عرق شرم و شرمندگی در برابر ملت و رهبری بر پیشانی آنان نقش ببندد و از فرافکنی دست بردارند و به خاطر ترس لرز، مردم و موقعیت کشور را تفسیر به مردم کوفه و صلح امام حسن با معاویه ننمایند! 

اگر این جماعت به اندازه مدیر ارشد سابق شورای امنیت ملی آمریکا آقای فلینت لورت به کشور و ملت خود وفا دار بودند، باید در برابر ملت و رهبر آن خاضع می بودند و برای اهداف پست و حقیر دنیایی و گروهی قیطریه ای را به آتش نکشند و دم فرو بندند.

آقای فلینت لورت در خصوص دقت و عمق نظر رهبر معظم انقلاب، اظهارات قابل توجهی دارد و می گوید: « به عنوان کسی که سعی داشته ایران و سیاست خارجی آن را مطالعه کند باید بگویم که بسیار از آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان یک استراتژیست تحت تأثیر قرار گرفته‌ام. می‌دانم که ایشان به عنوان رهبری مذهبی و ملی بسیار فراتر از آن است اما به عنوان کسی که بیشتر درباره سیاست خارجی کار می‌کند فکر می‌کنم که ایشان به عنوان یک استراتژیست بسیار تأثیرگذار بوده است. به عنوان کسی که ایشان را تحت نظر قرار داده‌ام برداشت من این است که ایشان بینش کاملا مشخصی درباره منافع ایران دارند. ایشان به رؤسای جمهور برگزیده و وزرای خارجه ایران فضای بسیاری ارائه می‌دهد تا سیاست‌های خود را دنبال کنند و خط‌قرمزها و منافع را مشخص می‌کنند اما در همین حین آنها را رهبری نیز می‌کنند ... در فرآیندی مذاکرات زمانبدی ایشان بسیار تأثیرگذار بوده است. ایشان در زمان‌هایی که احساس کرده‌اند برای مخاطبین داخلی و خارجی سخن گفته و پارامتر‌های یک توافق خوب قابل پذیرش برای ایران را تشریح کرده‌اند، اینکه ایران آماده است در مذاکرات منعطف باشد اما خطوط قرمزها از این قرار هستند. بنابراین شخصا بسیار تحت‌ تأثیر آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان یک استراتژیست قرار گرفته‌ام. (منبع خبرگزاری تسنیم)

والسلام 

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ