سفارش تبلیغ
صبا ویژن
جنبندگان زمین و ماهیان دریا و هر کوچک و بزرگی در زمین و آسمان خدا، برای آموزگار نیکی آمرزش می طلبند . [امام صادق علیه السلام]
 
سه شنبه 93 اردیبهشت 23 , ساعت 2:15 صبح

بنام خدا و برای خدا

در وبلاگی که فکر می کردم به مسائل دینی و اعتقادی می پردازد، نوشته ای را در خصوص تجمع مردمی که در اجرای فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر در میدان فاطمی تهران در روز چهارشنبه 17 اردیبهشت برگزار شده بود، مشاهده کردم، که هم عبرت آموز و هم تأسف آور است.

علی الرغم اینکه نویسنده، در بخشی از یادداشت خود تجمع مردمی را در انجام امر به معروف و نهی از منکر امری مرسوم و قابل دفاع می داند و تأیید نموده که این حق را اصل دین به مؤمنان داده است ولی در ادامه اقدام مردمی را زیر سئول برده و نوشته است «برگزاری اجتماعی بدون مجوز قانونی قبل از هر چیز در اعتقاد بر پاکنندگان این تجمعات به نظام و قانون ایجاد سؤال و تردید می کند» و در ادامه مطلب می نویسد : « اما سؤال مهمی در مقابل اینان قرار می گیرد، آن است که طبق همین برداشت از قانون، تجمعات اعتراضی در سال 88 چه مشکلی داشت؟»   

لذا جملات فوق از این جهت عبرت آموز است که وضعیت نابهنجار و گسترش منکرات آنقدر چشمگیر و مصداقهای آن آنقدر زیاد است که جهت انجام یک فریضه دینی باید مجوز گرفت . حال اگر بخواهیم برای این عمل واجب از دولتی که پدر خوانده آن،(آقای رفسنجانی) در مورخه 16/2/93 خواستار حضور خوانندگان و زنان زیبارو در محافل و خیابان شده است، مجوز بگیریم، آیا صدور مجوز امکان پذیر خواهد بود!؟ آیا از دولتی که دستیار ارشد رئیس جمهور بدنبال احیاء نمادهای شیر و خورشید طاغوت است، مجوزی برای انجام امر واجبی صادر می شود!؟

تأسف بار اینجاست که نویسنده این وبلاگ دینی تلاش نموده که فتنه سال 88 را، با عینک حزبی خود نگاه کند، و بین این دو حرکت هیچگونه فرقی قائل نشود، که اقدام ایشان ظلم به دین و واجبات الهی است و با زیرکی خاص با چیدن یک امر باطل در کنار یک امر حق و واجب، بدنبال اهداف باطل حزب خود و پوشیدن لباس حق به تن عریان باطل است.

فتنه آمریکایی-اسرائیلی

نویسنده محترم که به احتمال قوی در جریان اقدامات براندازانه رؤسا ی فتنه و عوامل میدانی سال 88 بوده، به خوبی می داند که آیا آتش زدن مسجد، حمله به مراکز نظامی، کشتن مردم و بسیجیان، آتش زدن خودروهای عمومی، نظامی و انتظامی و آتش زدن خیمه های حسینی و حمله به عزاداران حسینی و عریان کردن نیروهای انتظامی در روز عاشورا و ... این اعمال یک تجمع است!؟ یا یک برنامه براندازی و مقابله با احکام دین؟

تجمع حمایت از عفاف و حجاب در راستای مبانی اعتقادی و تقویت دین است، لیکن فتنه سال 88 در جهت مخالفت با دین و عاشورای حسینی بود! تجمع چهارشنبه در گسترش یک معروف دینی بود و لکن فتنه 88 یک منکر و برای محدود کردن دین و به رسمیت شناختن سکولاریسم و رژیم صهیونیستی بود!

اصل هشتم قانون اساسی، اجرای امر به معروف و نهی از منکر را حق مردم نسبت به مسؤلین و بلعکس می داند ولذا انجام آن در همه زمانها برای عموم مردمی که بخواهند این واجب الهی را انجام دهند، نیازی به کسب مجوز نخواهد داشت و تا کنون هم برای انجام این واجب الهی در طول دوران انقلاب اسلامی مجوزی صادر نگردیده است.

لذا در صورتی که مردم همه شهرها و استانها به انجام این فریضه امر به معروف و نهی از منکر اقدام نکنند و بصورت یک روال همیشگی به این واجب الهی نپردازند، بیم آن می رود که برای برگزاری هیئتها و دستجات سینه زنی امام حسین(ع) هم مدعیانی پیدا شوند و در خواست مجوز نمایند و شاید می خواهند یاد رضا شاه را ... !!!

والسلام       



لیست کل یادداشت های این وبلاگ