سفارش تبلیغ
صبا ویژن
روزى را با دادن صدقه فرود آرید . [نهج البلاغه]
 
جمعه 95 اردیبهشت 31 , ساعت 11:53 عصر

به نام خدا و برای خدا

برای بررسی دقیق جریانهای سیاسی، با کنار هم چیدن برخی موضوعات گذشته و حال نتایج شگفت انگیزی حاصل میغ شود!، مثلاً در سالهای اولیه انقلاب اسلامی، جریانی در شهرستان اراک بعنوان حزب الله خود را مطرح می کرد و بشدت برای استاندار وقت، ایجاد چالش و مشکل می نمود، لذا استاندار هم برای رهائی از سران این جریان، در اقدامی عجیب چند هکتار زمین کشاورزی مرغوب در اختیار سران باصطلاح حزب الله اراک(دو نفر) قرار داد و آنها هم به کشاورزی پرداختند!. چند سالی گذشت و همان استاندار به ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک انتخاب گردید و پس از مدتی که با کمبود فضای آموزشی روبرو شد، به سراغ مخالفان دیروز خود که امروز، کشاورزان عاقلی شده بودند، رفت و زمینهای اهدائی به آنها را برای ساخت دانشگاه فلق با قیمت قابل توجهی خریداری نمود و آنان را با این مبالغ نجومی به نون نوائی آب دار رسانید! به نظر شما، هیچ ارتباط پنهانی در این معاملات شیرین سیاسی-اقتصادی بین استاندار وقت و این کشاورزان زحمتکش که بعنوان حامیان حزب منحله مشارکت تبدیل شده بودند، وجود نداشته است؟!

حال داستان عصبانیت آقای جواد ظریف را که در مذاکرات هسته ای خطاب به جان کری وزیر خارجه آمریکا می گوید؛ "هیچگاه یک ایرانی را تهدید نکنید!" اما امروز وضعیت برجام را که نگاه می کنیم، اینن افسانه بافی ظریف شبیه داستان ذلت بار فتح علیشاه قاجار است که وقتی سربازان شوروی تا نزدیکی تبریز می آیند، به شاه ایران خبر می دهند؛ که یک افسر شوروی به شما فحش داده و شاه ایران با عصبانیت می گوید: "هیچگاه یک ایرانی را تهدید نکنید خون تمام سربازان شوروی را بخاطر این اهانت می ریزم"! در این هنگام یکی از ندیمه ها به فتح علیشاه می گوید؛ پادشاها، اگر یک افسر شوروی به شما فحش داده، چرا خون تمام سربازان آنها را می خواهی بریزی! لااقل به زن و بچه آنها رحم کن! و شاه بی کفایت ایران می گوید؛ از آنها گذشتم! و به هیچکس آسیبی نمی رسانم و نتیچه آن تهدید توخالی به قرارداد ننگین دیگری به نام گلستان ختم شد! و لذا جنس تهدید ظریف همانند تهدید شاه بی لیاقت قاجار است و برجام، همانند قرارداد ننگین ترکمنچای و گلستان است که بدست آقای جواد ظریف و حسن روحانی امضاء شد!

وقتی در روز عاشور و در اوج فتنه سال 88 که جریان برانداز با حضور منافقین و بهائیها در برابر عزاداران عاشورای حسینی حمله کردند، هیچ کس ارتباط بهائیها را با خاندانه هاشمی رفسنجانی باور نمی کرد، اما وقتی فائزه رفسنجانی در سال 95 به ملاقات بهائیهای هم سلولی خود رفت، ارتباط نامبارک خاندان اشرافی هاشمی رفسنجانی با بهائیها از پرده برون افتاد! و اینجا بود که عده ای از علما دریافتند، که هاشمی رفسنجانی در این سالها آنان بازی داده است!

این وجیزه را با گفتاری کوتاه از فیلسوف و مفسر قرآن حضرت آیت‌الله جوادی آملی به پایان میبرم که ایشان در دیدار با آقای دکتر عارف، نسبت به اقدامات ذلت بار دولت اعتدال تذکر جدی داده و فرمودند: «کسانی که راه نفوذ بیگانگان را در فضای اقتصادی و یا سیاسی به کشور می‌گشایند از غیرت سیاسی برخوردار نبوده و دیوث سیاسی هستند.»

والسلام



لیست کل یادداشت های این وبلاگ